Ο παίκτης βρίσκεται αντιμέτωπος με μία απάντηση στην οποία καλείται να βρει την ορθή ερώτηση. Για να κερδίσει λοιπόν κάποιος σε αυτό το παιχνίδι, δεν αρκεί μόνο να έχει πολλές γνώσεις, όπως σε παιχνίδια σαν το Trivial Pursuit, αλλά πρέπει και να μπορεί να κάνει τους σωστούς συλλογισμούς που θα τον οδηγήσουν στη σωστή απάντηση/ερώτηση. Με άλλα λόγια, πρέπει να μπορεί να σκέφτεται! Ενα χρόνο μετά την εξαιρετική επιτυχία ενός άλλου προγράμματος φτιαγμένου για να παίζει σκάκι με ανθρώπους, το οποίο κατάφερε να κατατροπώσει, σε έναν ιδιαίτερα σκληρό αγώνα, τον παγκόσμιο πρωταθλητή Γκάρι Κασπάροφ, η επιστημονική ομάδα της ΙΒΜ καταπιάστηκε με ένα ακόμη πιο τολμηρό εγχείρημα, που, όπως πιστεύει, θα μας οδηγήσει ακόμη πιο κοντά στη δημιουργία της πολυπόθητης τεχνητής νοημοσύνης: τον σχεδιασμό ενός προγράμματος ικανού να νικά τον άνθρωπο στο παιχνίδι Jeopardy. Οι απαιτήσεις του προγράμματος αυτού είναι ιδιαίτερα υψηλές: για να νικήσει η μηχανή, θα πρέπει να είναι σε θέση να αλληλεπιδρά με ανθρώπους, ερμηνεύοντας τη γλώσσα τους και κάνοντας μια σειρά από λογικούς συλλογισμούς που για έναν άνθρωπο είναι απλή, ασυνείδητη υπόθεση, για μια μηχανή όμως είναι σωστός άθλος.

Η δυσκολία του εγχειρήματος είναι τόσο μεγάλη ώστε ακόμα και οι ίδιοι οι «δημιουργοί» του προγράμματος εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί. «Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να φτιάξουμε μια μηχανή που θα μπορεί να εκφράζεται όπως ένας άνθρωπος. Και εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε αυτό το στάδιο», διευκρινίζει ο David Ferrucci, προγραμματιστής και μέλος της ομάδας.

Το ζητούμενο από τον υπολογιστή στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι μόνο να βρει τη λύση στο κουίζ, αλλά και να τη διατυπώσει ορθά, σε μια πρόταση συντακτικά ορθή, με υποκείμενο, ρήμα και κατηγόρημα.

Είκοσι ειδικοί στη μηχανική μάθηση, στην επεξεργασία φυσικής γλώσσας και στην ανάκτηση πληροφοριών εργάζονται πυρετωδώς εδώ και τρία χρόνια για την υλοποίηση του φιλόδοξου αυτού σχεδίου.

Ελευθεροτυπία

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων