ecommerce.jpgΦουντώνει το κίνημα των «οnliners» στην Ελλάδα, των χρηστών δηλαδή του Ιντερνετ που αγοράζουν ηλεκτρονικά. Ερευνα της TNS Infratest για λογαριασμό της Google δείχνει ότι περίπου το 95% των χρηστών Ιντερνετ έχει πραγματοποιήσει μια αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας ηλεκτρονικά. Η έρευνα που διεξήχθη τον περασμένο Μάρτιο, έδειξε ότι σε ένα δείγμα 1.000 χρηστών Ιντερνετ, οι 824 (82,4%) είχαν πραγματοποιήσει μία τουλάχιστον ηλεκτρονική αγορά τους τελευταίους 12 μήνες. Και με βάση τον αριθμό των χρηστών Ιντερνετ στην Ελλάδα, όπως αυτοί παρουσιάζονται από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, τουλάχιστον 2,5 εκατ. Ελληνες έχουν πραγματοποιήσει μία τουλάχιστον αγορά μέσω του Διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο.

Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από το 50% των κρατήσεων και της αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων (για ταξίδια αναψυχής) γίνεται ηλεκτρονικά. Στο όριο του 50% online αγορών βρίσκονται και άλλες ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως οι κρατήσεις ξενοδοχείων (για αναψυχή), το κλείσιμο πακέτων διακοπών και η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Εν γένει, όπως προκύπτει από την έρευνα, τα προϊόντα τεχνολογίας και οι υπηρεσίες αναψυχής (ταξίδια, κρατήσεις κ.ά.) διατηρούν το προβάδισμα στις επιλογές μεταξύ των «onliners». Ωστόσο, ψηλά στις προτιμήσεις τους βρίσκονται και άλλα προϊόντα λιανικής, όπως ρουχισμός, βιβλία, παιχνίδια και δώρα.

Ιδιαίτερα σημαντικό συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα, είναι ότι πλέον το Διαδίκτυο διαδραματίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο σε μια απόφαση αγοράς, τουλάχιστον για τους χρήστες του Ιντερνετ. Οι Ελληνες χρήστες αποφαίνονται σε μεγάλο ποσοστό ότι το Διαδίκτυο είναι το εργαλείο μέσω του οποίου αναζητούν πληροφορίες, προσφορές και εν τέλει οδηγούνται στην απόφαση αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα τεχνολογικά προϊόντα (Η/Υ, ψηφιακές κάμερες κ.λπ.) και σε μικρότερο βαθμό σε άλλου είδους προϊόντα λιανικής, όπως ο ρουχισμός ή άλλα χρηματο-οικονομικά προϊόντα.

Επίσης σημαντικό συμπέρασμα είναι ότι κατά μέσο όρο ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε online αγορές, παρά σε συμβατικές (offline). Μάλιστα σε αγορές όπου τόσο η αναζήτηση, όσο και η συναλλαγή γίνεται μέσω Διαδικτύου, η μέση δαπάνη ανέρχεται σε 218 ευρώ/ανά αγορά, ξεπερνώντας όλους τους άλλους τρόπους αναζήτησης και συναλλαγής. Η έρευνα της TNS Infratest έγινε σε 1.000 χρήστες Ιντερνετ που πραγματοποίησαν τον τελευταίο χρόνο 10.186 online και offline αγορές.
Καθημερινή

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων