videogames.jpgΌπως επισημαίνει ο Εμίλ Παλιαρούλο, ένας από τους σχεδιαστές του Fallout 3, ενός παιχνιδιού δράσης που διηγείται την ιστορία ενός ήρωα από τα εφηβικά του χρόνια, ο παίχτης καλείται να πάρει αποφάσεις με βάση την ηθική και τα δεδομένα της στιγμής, που επηρεάζουν την εξέλιξη όλης της ιστορίας του παιχνιδιού.

«Έχουμε πλέον φτάσει το σημείο που δε φτάνουν τα εντυπωσιακά γραφικά για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Οι παίχτες περιμένουν και ένα ενδιαφέρον σενάριο» εξηγεί ο ίδιος. Οι συζητήσεις του χαρακτήρα με άλλους ήρωες του παιχνιδιού που συναντά αλλά και οι αντιδράσεις στα διλήμματα που παρουσιάζονται στην πορεία της ιστορίας αλλάζουν τη ροή του σεναρίου με τρόπο πολλές φορές εντυπωσιακό.

Τα πρώτα δείγματα σεναρίου στα βιντεοπαιχνίδια εντοπίζονται ήδη από τη δεκαετία του 1980, όταν κάποιες εταιρείες θέλησαν να προσφέρουν κάτι παραπάνω στον παίχτη από μια υποτυπώδη ιστορία σωτηρίας του κόσμου από εξωγήινους. Στο κλασικό πλέον παιχνίδι Donkey Kong της Nintendo, ο Σιγκέρου Μιγιαμότο θέλησε να προσθέσει σεναριακά στοιχεία στην ιστορία του ήρωα που παλεύει να απελευθερώσει την πριγκίπισσα από ένα τεράστιο γορίλα.

Η εξέλιξη των μηχανών γραφικών και των υπολογιστών έδωσαν τη δυνατότητα κατασκευής πιο περίπλοκων παιχνιδιών και παρουσίασης πιο ζωντανών και εκλεπτυσμένων χαρακτήρων. Από ένα σημείο μάλιστα και μετά, ξεκίνησε ο διαχωρισμός των τίτλων με βάση την ύπαρξη ή όχι σεναρίου. «Τα τελευταία χρόνια έχει φανεί η σημασία του σεναρίου σε ένα παιχνίδι. Τα βιντεοπαιχνίδια πλέον είναι επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα».

Η λίστα των βιντεοπαχνιδιών που προσφέρουν ελκυστικό σενάριο, προσφέροντας εναλλακτικές πορείες της ιστορίας, μεγαλώνει σταδιακά. Το δημοφιλές παιχνίδι «Halo 3» γνώρισε τεράστια επιτυχία εξαιτίας κυρίως της επικής ιστορίας που διηγείται στην τριλογία του, σε σημείο που κατέστη λόγος απόκτησης της κονσόλας Xbox 360 για την οποία κυκλοφόρησε αποκλειστικά.

Το Killzone 2, ένας ακόμη τίτλος που έχει προκαλέσει αίσθηση για την κινηματογραφική του αισθητική και την ξεχωριστή καλλιτεχνική επιμέλεια, αναμένεται να είναι από τα παιχνίδια που θα ξεχωρίσουν φέτος για το σύστημα ψυχαγωγίας της Sony, Playstation 3. Φανερώνοντας την τάση της αγοράς, η Ubisoft, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών, εξαγόρασε καναδική εταιρεία κινηματογραφικού animation, επιδιώκοντας τη σύγκλιση των κόσμων του κινηματογράφου και των βιντεοπαιχνιδιών.

Στις πρόσφατες πρωτοποριακές κυκλοφορίες περιλαμβάνονται επίσης οι τίτλοι Bioshock και Grand Theft Auto IV. Το τελευταίο μάλιστα, απασχόλησε ιδιαίτερα την κοινή γνώμη εξαιτίας του περιεχομένου του που κρίθηκε ακατάλληλο για ανήλικους. «Το παιχνίδι προσφέρει απόλυτη ελευθερία στον χρήστη να δράσει όπως εκείνος επιθυμεί, σε μια πολύ με τον δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα», εξηγεί ο Κρις Σουέιν, καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια. Παράλληλα όμως, οι παίχτες έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν την ιστορία του Νίκο Μπέλικ, που μεταναστεύει από τα βαλκάνια στις ΗΠΑ, κυνηγώντας το «αμερικάνικο όνειρο».

Τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια είναι αυτά στα οποία σενάριο και gameplay συνδέονται με τρόπο τόσο αρμονικό που δεν γίνεται αντιληπτός από τον χρήστη, σχολιάζει ο Παλιαρούλο. «Αυτός θα πρέπει να είναι πάντοτε ο στόχος».

Καθώς ο ανταγωνισμός στις κονσόλες οδηγεί σε όλο και καλύτερες παραγωγές που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχες κινηματογραφικές σε αξίες παραγωγής, οι προγραμματιστές θα αναζητούν όλο καλύτερα εργαλεία αναπαράστασης των ηρώων και εξιστόρησης του σεναρίου. «Αυτά τα δύο συνδέονται άμεσα», καταλήγει ο Σουέιν. «Όσο πιο αληθοφανείς γίνονται οι χαρακτήρες, τόσο καλύτερες θα γίνονται οι ιστορίες πλοκής των βιντεοπαιχνιδιών.».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων