sms-pending.jpg«Η γλώσσα των SMS (text messaging), αντί να βλάπτει τη γραφή και ανάγνωση, θα μπορούσε να έχει θετικό αποτέλεσμα στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τη γλώσσα, καταλήγει πρόσφατη έρευνα.»
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι μελέτησαν 88 παιδιά, ηλικίας από 10 έως 12 ετών, για να κατανοήσουν την επίδραση της γραφή μηνυμάτων μέσω κινητού στις γλωσσικές τους δεξιότητες. Ανακάλυψαν ότι η χρήση των ιδιωματισμών των SMS θα μπορούσε να επιδρά θετικά στην ανάπτυξη της ανάγνωσης. Η έρευνα δημοσιεύεται στο Βρετανικό Περιοδικό Αναπτυξιακής Ψυχολογίας.
«Η χρήση των γλωσσικών ιδιωματισμών που παρατηρούνται στα SMS είναι όχι μόνο θετικά συνδεδεμένη με την ικανότητα ανάγνωσης λέξεων από τα παιδιά, αλλά ίσως να συνεισφέρει και στην αναγνωστική ανάπτυξη,» αναφέρουν οι συγγραφείς μέσα στην έκθεση τους.
Τα παιδιά που έλαβαν μέρος στην έρευνα πήραν 10 διαφορετικά σενάρια να τα γράψουν με SMS ως εργασία. Οι ιδιωματισμοί χωρίστηκαν σε κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των συντομεύσεων, συναιρέσεων, ακρωνύμιων, συμβόλων και μη-συμβατικών ορθογραφιών, και αναλύθηκαν για τη χρήση της γλώσσας, μαζί με άλλες πιο παραδοσιακές σχολικές εργασίες.
Ανορθογραφίες
«Ο κώδωνας κινδύνου στα μέσα ενημέρωσης βασίζεται σε επιλεγμένα ανέκδοτα ωστόσο, όταν κοιτάμε για τέτοιου είδους γλώσσα στις εκθέσεις βρίσκουμε ελάχιστα παραδείγματα,» αναφέρει η Δρ. Beverley Plester, επικεφαλής της έκθεσης και εισηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι. Η ίδια πιστεύει ότι η γραφή SMS (texting) πρόκειται να αποτελέσει σημαντικό κομμάτι της μαθησιακής ανάπτυξης των παιδιών. «Όσο εκτίθεται το παιδί στη γραπτή γλώσσα, τόσο μαθαίνει, και οπωσδήποτε γινόμαστε καλύτεροι στα πράγματα που κάνουμε για διασκέδαση,» συνεχίζει.
Η έρευνα δεν βρήκε κανένα φθοροποιό στοιχείο της γλώσσας των SMS απάνω στην συμβατική γραφή. «Αυτά που θεωρούμε ως ανορθογραφίες, στην ουσία δεν παραβαίνουν τους γλωσσικούς κανόνες και τα παιδιά διαθέτουν μια εκλεπτυσμένη αντίληψη της κατάλληλης χρήσης των λέξεων,» υποστηρίζει.
Και άλλες έρευνες έχουν καταλήξει σε παρόμοια συμπεράσματα. Έρευνα του Πανεπιστημίου του Τορόντο για τον τρόπο που χρησιμοποιούν οι έφηβοι τα μηνύματα μέσω κινητών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αποστολή SMS είχε θετική επίδραση στον χειρισμό της γλώσσας.

Απορία: Ποιος άραγε χρηματοδότησε μία τέτοια έρευνα;

Pathfinder via BBC News

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων