Ιδρυμα Ευγενίδου – Σεμινάριο ερευνητικών εργασιών 9/10/2015
https://answergarden.ch/view/208969
Anatolia college 19/5/2014 http://answergarden.ch/view/94556
_______________________________________________________________
Anatolia college 20/5/2014 http://answergarden.ch/view/94031
Ï�αÏ�ακολοÏ�θείÏ�ε κάÏ�οιον blogger;… at AnswerGarden.ch.
_____________________________________________________________
Ιστολόγια εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Προφίλ, κίνητρα και προοπτικές –
Εισήγηση στο συνέδριο: Η εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ, 20/10/2013
Επισκόπηση ιστολογίων
__________________________________________________________________________________________________________
ΚΣΕ-2014 and articles / tools / examples in Theresa Giakoumatou (terracomputerata)
Share anything on Android by downloading Pearltrees
__________________________________________________________________________________________________________
Τα μαθήματά του Β΄επιπέδου μπορείτε να τα εντοπίσετε στο netschoolbook.
Στην Terracomputerata μπορείτε επιλέγοντας τις κατηγορίες ή τις ετικέτες να εντοπίσετε κάποιο θέμα του ενδιαφέροντός σας.
Δείτε το εισαγωγικό βίντεο και προετοιμαστείτε για τη συζήτηση:
Σχετικά με τη λογοκλοπή – η οποία διευκολύνεται από το διαδίκτυο- παρακαλώ επισκεφθείτε τη διεύθυνση http://dlib.ionio.gr/ctheses/0506tab475/Karahaliou-Notopoulou_Logotexnia.doc για να δείτε μία χαρακτηριστική περίπτωση.[forum:78]
Περισσότερες είναι οι ουσιαστικές δραστηριότητες και αρκετά λιγότερες οι εφαρμόσιμες στο σημερινό σχολείο. Αν υποθέσουμε ότι με μεράκι και υπομονή ξεπεράσουμε τα όποια πρακτικά προβλήματα, τότε φαίνεται ότι δραστηριότητες σαν τα wikis, τα blogs ή η wikipaedia μπορούν να εφαρμοστούν, κυρίως στο Λύκειο, όπου τα παιδιά είναι μεγαλύτερα. Γνωρίζω πως και στο sch.gr υπάρχει δυνατότητα για ανάρτηση μαθημάτων, σημειώσεων και ασκήσεων. Από κει και πέρα τα πράγματα δυσκολεύουν και υποψιάζομαι ότι θα χρειαστούμε πολλά χρόνια, ώστε να είμαστε έτοιμοι για τηλεδιασκέψεις ή για άλλες πολύπλοκες εφαρμογές multimedia, και μάλιστα από φιλολόγους!
Στο video που είδαμε προτείνονταν κάποιες δραστηριότητες με χρήση ΤΠΕ. Κρίνετε ότι ήταν α)ουσιαστικές και β) εφαρμόσιμες σε ένα ελληνικό σχολείο:
Δεν κατόρθωσα να βρω το VIDEO. Καλή και δημιουργική Blogσυνέχεια για όλους
To video μπορείτε να το δείτε στο
http://t4.jordan.k12.ut.us/t4/images/Podcasts-AdditionalFiles/Pay_Attention.avi
προσοχή είναι 60Mb!
Καλημέρα σε όλους. Κατάφερα να κατεβάσω (σε μία περίπου ώρα, παρόλη τη γρήγορη σύνδεση) τη σύντομη ταινία και την παρακολούθησα προσεκτικά ορισμένες φορές. Επίσης, εδέησα – ελέω ΠΣΔ – ύστερα από πολλές προσπάθειες να μπω στο blog, στην terra computerata. Η εντύπωση που σχημάτισα από την παρακολούθηση της ταινίας είναι ότι η εφαρμογή των ΤΠΕ που αναφέρονται σε αυτήν αποτελούν πραγματική πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Τις θεωρώ σε κάθε περίπτωση ουσιαστικές, κυρίως για την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών μας. Σε πρακτικό επίπεδο όμως η εφαρμογή τους θα συναντούσε εκτός των άλλων και εμπόδια από μερίδα εκπαιδευτικών αλλά και εκπαιδευομένων, εξαιτίας της άγνοιας και της προκατάληψης για τη δημιουργική εκπαιδευτική χρήση τέτοιων μέσων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε π.χ. ότι στη συνείδηση των μαθητών η χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει συνδεθεί με “παιγνιώδεις” καταστάσεις, που οδήγησαν άλλωστε και στη γνωστή “απαγόρευση” της χρήσης τους στους σχολικούς χώρους. Καλή δύναμη σε όλους τους συναδέλφους! Πραγματικά μας χρειάζεται!
Οι περισσότερες δραστηριότητες ήταν ουσιαστικές και νομίζω όλες χρήσιμες ως ιδέες που δείχνουν την κατεύθυνση που πρέπει να βαδίσουμε. Η εφαρμογή των περισσότερων είναι δύσκολη ειδικά στο Λύκειο που είναι η πιο προβληματική από τις εκπαιδευτικές βαθμίδες για πολλούς και γενικά γνωστούς λόγους και εκεί μάλλον θα καλυφθεί δύσκολα το χαμένο έδαφος… Πάντως το video (που κι αυτό σε μερικά σημεία ήδη έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα) ήταν πολύ ενδιαφέρον, τόσο στο περιεχόμενο-ιδέες του, όσο και στο “στήσιμο”, αφού με τις εναλλαγές της ταχύτητας και τη μουσική υπόκρουση υπέβαλλε την πιεστικότητα-δραματικότητα του ζητήματος.
Καλησπέρα σε όλους. Καλό κουράγιο…
Συμφωνώ με τους περισσότερους ότι η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση αποτελεί μία θετική πρόκληση ….όχι ακόμα πρόσκληση όμως. Όπως τονίζουν οι περισσότεροι, οι αδυναμίες στην επιμόρφωση, στην υποδομή είναι χαοτικές. Γιατί προχωράμε λοιπόν; Ίσως γιατί και εδώ (όπως και αλλού) το κάρο σέρνει το άλογο ( όπου κάρο βάλε τεχνολογία, εμπόριο λογισμικών) κα.
Κάπως όμως έτσι προχώρησε γενικότερα η ανθρωπότητα σε πολλούς αιώνες και τέλος πάντων στην εποχή μας προσιδιάζει ιδιαίτερα και η θεωρία του χάους.
Ας είμαστε λοιπόν εμείς το ασήματο που στην κίνησή το μπορεί να προκαλέσει το κατακλυσμιαίο (όπως εκείνη η πεταλούδα).
Να είστε καλά!
Αναμφισβήτητα τα ψηφιακά μέσα είναι πολύτιμα για την ανώτατη εκπαίδευση. Για τη δευτεροβάθμια όμως χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή και προετοιμασία. Ας μην ξεχνάμε ότι το computer και το κινητό είναι ο προσωπικός χώρος του κάθε μαθητή και μια οποιαδήποτε παρέμβαση μπορεί να μην είναι καλοδεχούμενη και να ερμηνευθεί ως εισβολή. Στο κάτω κάτω το mp3 το έχει για να ακούει τραγούδια κι όχι διαλέξεις για τη δυναστεία των Κομνηνών ή η γραπτή του επικοινωνία πολλές φορές περιορίζεται στα SMS (με το γνωστό συνθηματικό λόγο) και το blogging ή το e-mail ίσως του φαίνονταν χρονοβόρα και βαρετά. Παρήγορο είναι ότι και οι τεχνολογικά προηγμένες Η.Π.Α. δεν έχουν βρει τη λύση. Στην Ευρώπη τι να γίνεται άραγε;
Παρακολουθώντας το video θεώρησα ότι είναι μια έξυπνη παρουσίαση ευέλικτων παιδαγωγικών μεθόδων που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες. Συγκεκριμένα, πέρα από την απλή παρουσίαση των νέων διδακτικών μέσων και τρόπων(κινητά, podcasts, ipods, wikis, blogs κλπ) τονίστηκε ιδιαίτερα κατά τη γνώμη μου η ανάγκη ουσιαστικότερης εμπλοκής του μαθητή στη μάθηση και καλλιέργειας δεξιοτήτων. Επομένως με τη χρήση των νέων τεχνολογιών η διδασκαλία γίνεται περισσότερο μαθητοκεντρική και απομακρύνεται από ένα κουρασμένο σύστημα για το οποίο αδιαφορούν οι μαθητές. Νομίζω ότι η εφαρμογή νεότερων μεθόδων διδασκαλίας δεν είναι τόσο πρακτικά ανέφικτη στο ελληνικό σχολείο, όμως περισσότερο σκοντάφτει στην έλλειψη κατάλληλης επιμόρφωσης των διδασκόντων, καθώς πιστεύω ότι κάθε ευσυνείδητος εκπαιδευτικός επιθυμεί το έργο του να βρίσκει ανταπόκριση. Στα φιλολογικά μαθήματα, μέσα όπως τα wikis, outlook, podcasts θα μπορούσαν να προωθήσουν την ενεργητική αλλά και συνεργατική μάθηση, στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και να ενθαρρύνουν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Ενίσταμαι ελαφρώς στη χρήση των κινητών στη διδασκαλία που παρουσιάζει το video, γιατί νομίζω ότι η γνώση που έχουμε για τους κινδύνους που προκαλούν στην υγεία μας δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη.
Τελικά η ευαισθητοποίηση στην οποία στοχεύει το video δεν είναι αρκετή από μόνη της. Οι συγκεκριμένες αλλαγές συνεπάγονται και αλλαγή ολόκληρου του ιδεολογικού πλαισίου για τη χρησιμότητα και την εφαρμογή της γνώσης. Η τεχνολογία είναι ένα όχημα, ευεργετικό σε καλά χέρια και ίσως βλαπτικό στην υπερβολή του.
Δε νομίζω ότι ο προβληματισμός έγκειται στο κατά πόσο είναι ουσιαστικές οι προτεινόμενες δραστηριότητες σε σχέση με τις ΤΠΕ στη σχολική καθημερινότητα, δεδομένου ότι οι μαθητές μας γεννιούνται μέσα στην ψηφιακή πραγματικότητα που εμείς οι εκπαιδευτικοί και ιδίως οι φιλόλογοι αγκομαχούμε να προσεγγίσουμε, αλλά στις δυνατότητες του σχολείου να αποκτήσει την απαιτούμενη σύνδεση με την κοινωνία, που επικοινωνεί και εξελίσσεται στηριγμένη στις νέες τεχνολογίες. Οι μαθητές μας έχουν μάθει να σκέφτονται ηλεκτρονικά, να χειρίζονται και να ψάχνουν ηλεκτρονικά.Εμείς όμως χρειαζόμαστε σκληρή επιμόρφωση!Το χάσμα ίσως δημιουργείται από τη δική μας άγνοια και όχι από τη δική τους αδιαφορία.Οφείλουμε να κάνουμε το μάθημα πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό γι’αυτούς.Το πώς είναι μεγάλη κουβέντα κι ο δρόμος είναι μάλλον μακρύς, αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε.
Είναι λίγο δύσκολο να εφαρμοστούν από την μία μέρα στην άλλη δραστηριότητες με χρήση ΤΠΕ όπως wikis, blogs, e-portfolio κ.τ.λ στο ελληνικό σχολείο και αυτό όχι, επειδή δεν είναι χρήσιμες ή εφαρμόσιμες από πρακτικής πλευράς, αλλά μάλλον λόγω νοοτροπίας που είναι επιφυλακτική απέναντι σε καινοτομίες στο χώρο της Εκπαίδευσης. Ωστόσο είναι κοινά διαπιστωμένο ότι η τεχνοκρατούμενη κοινωνία μας έχει ξεφύγει των τετριμμένων, πόσο μάλλον οι μαθητές της νέας γενιάς που αφιερώνουν περισσότερες ώρες στο P.C απ΄ ότι στο διάβασμα, χειρίζονται το πληκτρολόγιο και τα κινητά με εκπληκτική άνεση και ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζει την πρόκληση να κάνει ενδιαφέρουσα μία διδασκαλία που μοιάζει μάλλον ανιαρή χωρίς searching, ήχο και εικόνα. Ίσως η μελέτη της συμπεριφοράς των ίδιων των μαθητών στη σχέση τους με το Internet και γενικότερα τις Νέες Τεχνολογίες δίνει από μόνη της την απάντηση
Για μας τους μεγαλύτερους που αντιμετωπίζουμε (αν είναι δυνατόν) τις αγκυλώσεις και την τεχνοφοβία των νεώτερων, μήπως υπάρχει φάρμακο. Αν περιέγραφα με παραδείγματα το παραπρόγραμμα που δείχνει τον πανικό τους θα ντρεπόμουνα μέχρι να κλείσω τα μάτια μου, φευ, σε βαθύ γήρας. Πάντως εγώ αν υπήρχαν και άλλα μαθήματα θα έτρεχα ευχαρίστως.Πέρασα τόσο καλά στα μαθήματά σου. Έμαθα ότι προκηρύχθηκε εν κρυπτώ το γ επίπεδο. Είπα “αποκλείεται” Δεν συμβαίνουν τέτοια.
Γεια σου terra computerata. Να είσαι καλά.