Ιδού ευκαιρία λαμπρή για τους αποφοιτήσαντες του Β΄επιπέδου. Για πέμπτη συνεχή χρονιά η Microsoft Ελλάς διοργανώνει τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων / Καθηγητών, ο οποίος εντάσσεται στην ευρύτερη εκπαιδευτική πρωτοβουλία της, «Συνεργάτες στη Μάθηση».
Ο διαγωνισμός αυτός προσβλέπει στην ανάδειξη Ελλήνων εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παράλληλα, μέσα από το διαγωνισμό, ενθαρρύνεται η προώθηση και ανταλλαγή βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και η δημιουργία κοινοτήτων εκπαιδευτικών μέσα από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες.
Στο διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αναπτύξει διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προγράμματα λογισμικού όπως τα Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer κ.λπ.
Κάποια ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι η πρωτοτυπία και η ευρηματικότητα τόσο στο θέμα όσο και στις τεχνικές/τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν, η συμμετοχή των μαθητών στην όλη διαδικασία, καθώς και τα εμφανή αποτελέσματα του τρόπου διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου που επιλέχθηκε. Οι συμμετοχές θα αναρτηθούν στη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων www.e-yliko.gr αφού εγκριθούν από ομάδα εργασίας ορισμένη αρμοδίως.
Οι τρεις νικητές του Ελληνικού διαγωνισμού θα συμμετάσχουν στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων που πρόκειται να διοργανωθεί από τη Microsoft στη Βιέννη το Μάρτιο του 2009, όπου και θα αναδειχθούν οι κορυφαίοι πρωτοπόροι δάσκαλοι από όλη την Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ, το οποίο υποστηρίζεται κάθε χρόνο από την UNESCO, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες, πρακτικές και ιδέες με Ευρωπαίους συναδέλφους τους, να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες, καθώς και να ενημερωθούν για τις τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στον περσινό Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό μία από τις ελληνικές υποψηφιότητες διακρίθηκε μεταξύ των νικητών του διαγωνισμού, σε σύνολο 62 συμμετοχών από 28 χώρες. Η ελληνική νικήτρια συμμετοχή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον κ. Γιώργο Κοντέλλη, καθηγητή του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης. Η εκπαιδευτική μέθοδος του κ. Κοντέλλη με τίτλο «Η Δίκη του Γαλιλαίου», διδάσκει στους μαθητές τους νόμους και τις θεωρίες της Φυσικής μέσα από ένα βιντεοπαιχνίδι ηλεκτρονικού υπολογιστή με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο. Επίσης, ο νικητής πρωτοπόρος εκπαιδευτικός θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό και Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων / Καθηγητών που λαμβάνει χώρα στο Χονγκ Κόνγκ, 3 – 7 Νοεμβρίου 2008.
Πηγή www.kathimerini.gr
Αναρωτιέμαι αλήθεια πόσο πρωτοπόρος μπορεί να είναι ένας καθηγητής που χρησιμοποιεί τεχνολογίες microsoft και όχι open source όπως εφαρμογές Linux, open office κλπ. Είναι σουρεαλιστικό να αναφέρεσαι σε “innovative” και να εννοείς από πίσω microsoft.
Μήπως όλος αυτός ο διαγωνισμός δεν είναι ένα τέχνασμα για να διαφημιστεί η microsoft;
Σίγουρα η εταιρεία ενδιαφέρεται να ακούγεται το όνομά της και να χρησιμοποιούμε τα προγράμματά της. Και δίνει στο διαγωνισμό πιασάρικα ονόματα. Αλλά μην τους στέλνουμε συλλήβδην και στην πυρά. Είναι μία ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων. Γιατί δε διοργανώνεται κάτι αντίστοιχο για τις open source εφαρμογές; Τις πταίει; Νομίζω δραστηριοποιούνται κάποιοι σύλλογοι. Κι ας είναι σε τοπικό επίπεδο. Αυτό δε μας χαλάει. Δεν είναι η Βιέννη που κάνει τη διαφορά.
Συμφωνώ απόλυτα, Terra. Χάνεται η ουσία αν αρχίσουμε “την κολοκυθιά”.
[…]
Ένα σχολείο μπορεί να δουλέψει πολύ καλύτερα με open source εφαρμογές.. Π.χ. κάθε μηχάνημα linux + open office + firefox για τα βασικά.. Και το κόστος του εργαστηρίου έρχεται στο μισό γιατί έχεις να αγοράσεις μόνο τους Η/Υ.
Εσύ τι πιστεύεις ότι φταίει και δεν εφαρμόζεται κάτι τέτοιο; Έχει λεφτά το κράτος για ξόδεμα; Θεωρείς ότι ένα στημένο linux είναι δύσκολο στη χρήση;; Το open office ότι δεν είναι καλό; Δεν είναι σταθερό ως λειτουργικό;
Δεν στέλνω στα πυρά την microsoft.. αλλά θεωρώ ότι είναι πεταμένα χρήματα για τις εφαρμογές του σχολείου..
Πόσο “innovative” μπορεί να θεωρείται ένα λειτουργικό που είναι ουσιαστικά βασισμένο σε dos.. Οι open source εφαρμογές είναι open source, το ότι μόνο είναι δωρεάν και υποστηρίζονται πίσω από κοινότητα.. δεν έχουν ανάγκη από προώθηση. Αντίθετα η microsoft το έχει ανάγκη αυτό.. γιατί πρέπει να πουλήσει.. και αυτό κάνει εδώ.
γιατί δουλεύει καλύτερα;
ναι πιστεύω ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τις προμήθειες αγοράς εξοπλισμού παρά για την αξιοποίηση. Είμαι αρκετά χρόνια σε αυτήν την ιστορία και έχω δει πράγματα από μέσα.
Και τώρα θα αρχίσει πάλι η ιστορία από την αρχή- για προμήθεια φορητών αυτή τη φορά. Ισως πάμε λίγο πίσω λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά για εκεί πάει το πράγμα.
Αν πάμε σε λύση linux τότε απαξιώνουμε με τη μία όλο το εκπαιδευτικό λογισμικό που έχει αναπτυχθεί όλα αυτά τα χρόνια. Κάπου 120 τίτλοι. Παρακολουθώ την πρωτοβουλία του OLPC από κοντά-έχεις δει κάποιο αξιόλογο λογισμικό;
όποιος αναπτύσσει λογισμικό θα πρέπει να στρέφεται σε Platform independent λύσεις όπως χρήση java ή εφαρμογές οι οποίες είναι web-based. Ιδιαίτερα όταν λέμε για εκπαιδευτικό λογισμικό, τότε θα πρέπει να αναπτύσσουμε με αυτό το τρόπο το λογισμικό. Γιατί έχει γίνει τόσο διάσημη η java (που εγώ δεν την συμπαθώ αφού δεν standard γλώσσα (ansi/iso) όπως η C/C++) .. ;; Γιατί δίνει ανεξαρτησία πλατφόρμας. Είναι δυνατόν να αναπτύσσεται λογισμικό εκπαιδευτικό το οποίο μπορεί να διανέμεται δωρεάν και να έχει προϋπόθεση αγοράς License windows..
Όταν τρέχεις linux ή και macos (που είναι επίσης unix) μπορείς να κάνεις virtual host εγκατάσταση windows.. το οποίο τρέχει και πολύ σταθερά. Αν το πρόβλημα είναι η χρήση κάποιων εφαρμογών σε Windows υπάρχουν τέτοιες όμορφες λύσεις (boot windows με virtual host κάτω από unix).
Το OLPC το κυνηγάνε οι εταιρίες γιατί τα παιδιά θα συνηθίσουν ένα λειτουργικό Open source.. Είναι προτιμότερο από μια εταιρία να χρησιμοποιούμε όλοι μας πειρατικό το λογισμικό της παρά να χρησιμοποιούμε ένα Open source.
Γιατί δουλεύει ένας υπολογιστής καλύτερα που τρέχει linux;; Γιατί δεν κολλάει (crash λειτουργικού) εύκολα, δεν κολλάει ιούς, έλεγχος πρόσβασης στο file system κλπ.. Θες περισσότερα γιατί ένα σύστημα Linux/unix είναι καλύτερο/σταθερότερο;
θα έπρεπε είναι ο σωστός χρόνος αλλά δεν το κάναμε. Εδώ επιλέξαμε να στείλουμε στα σχολεία το λογισμικό σε cd και σε πολλά το περιμένουν ακόμη. Αν αύριο δεν έχουμε διαδίκτυο στο σχολείο σε πια πλατφόρμα θα στηριχθούμε; Το θεωρείς παράλογο αλλά είναι μία ορατή πιθανότητα.
Μας ζητάς να πετάξουμε τη δουλειά 10 ετών τόσων ανθρώπων. Λυπάμαι αλλά τα εκπαιδευτικά λογισμικά που έχουν αναπτυχθεί σε πλατφόρμα web απλά δεν λειτουργούν. Δες αυτά που είναι κρεμασμένα στο Π.Ι.
Τώρα για την ευχρηστία του linux έχω πικράν πείρα. Αλλά είναι μία προσωπική άποψη μίας επιμορφώτριας με 2500 ώρες επιμόρφωσης.
Πρέπει να δεις το ζήτημα με την προοπτική του. Οταν πριν 10 χρόνια άρχισε η ιστορία της εισαγωγής των ΤΠΕ εφαρμογών στο ελληνικό σχολείο, το Linux απαιτούσε πολύ hard-core χρήστες για να λειτουργήσει. Ναι έκτοτε έχουν γίνει γενναία βήματα και δε χρειάζεται phD για να έχεις ελληνικά. Αλλά δεν μπορούμε να πετάξουμε όλα τα λογισμικά που έχουν αναπτυχθεί για χάρη του.
Προχωράμε με dual boot υπολογιστές στα σχολεία και όταν και εφόσον αναπτυχθούν αντίστοιχες εφαρμογές σε linux το βλέπουμε.
Η τάξη είναι η λυδία λίθος.
Κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου θα ήθελα να σας ρωτήσω τι ποσοστό των λογισμικών που παράχθηκαν μέσα από πολλά επιδοτούμενα προγράμματα δουλεύει σήμερα; Πόσα από αυτά, που δουλεύουν, ικανοποιούν τις ελάχιστες αισθητικές, λειτουργικές απαιτήσεις; Ποια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;
Ο κ. Κουτσογιάννης στο συνέδριο της Νάουσας τοποθετήθηκε λέγοντας ότι δεν έχουν σημασία τα εργαλεία αλλά ο τρόπος που τα εκμεταλλεύεσαι. Ε, διαφωνώ. Προτιμώ σύγχρονα και ελεύθερα εργαλεία.
Αν μιλήσω για τα φιλολογικά μαθήματα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Εχουμε άλλωστε δημοσιεύσει αποτελέσματα έρευνας επί του θέματος. Στις άλλες όμως ειδικότητες δεν μπορούμε να βάλουμε εύκολα στην άκρη ούτε το modelus ούτε το interactive sketchpad, επειδή έχουμε πλέον στη διάθεσή μας ένα δωρεάν λειτουργικό. Για ένα διάστημα θα πρέπει να λειτουργήσουν παράλληλα. Αν οι κοινότητες ανάπτυξης αυτών των λογισμικών κάνουν τη μετάβαση σε web πλατφόρμα, τότε κι εμείς μαζί τους.
Θα διαφωνήσω με τον Κουτσογιάννη κι εγώ. Τι να το κάνω ένα σκέτο λειτουργικό αν δεν έχω εργαλεία; Δε σκοπεύω να διδάξω λειτουργικά συστήματα στους μαθητές μου.