Δαιμόνιοι εφευρέτες με άπειρες ευρεσιτεχνίες στο ενεργητικό τους γύρω από τη φωτογραφία, τον κινηματογράφο, την ιατρική, κλπ., οι αδελφοί Lumiere συνέδεσαν το όνομα τους με τον κινηματογράφο με ένα τρόπο περισσότερο «επικοινωνιακό», παρά αυστηρά ιστορικό. Μέσα από τον καταιγισμό εφευρέσεων που σημειώθηκε σε Ευρώπη και Αμερική στα τέλη του 19ου αιώνα, οι Louis και Auguste Lumiere επέβαλαν τον «Cinematographe» τους, όχι πια μόνο ως κινούμενη εικόνα, αλλά και ως θέαμα, και μάλιστα επί πληρωμή, αφού για να δει κανείς στην πρώτη τους δημόσια προβολή μια επιλογή από 10 μικρα φιλμ έπρεπε να πληρώσει εισιτήριο ένα φράγκο. Στην πραγματικότητα, δεν προηγήθηκαν ούτε στην κατασκευή κινηματογραφικών μηχανών, ούτε στη λήψη φιλμ, αλλά ούτε και στις δημόσιες προβολές. Από την πρώτη τους προβολή στο Παρίσι το 1985 κατάλαβαν όμως αμέσως τι (εμπορικό) αντίκτυπο μπορούσε να έχει η εισβολή του πραγματικού πάνω στην οθόνη. Όσο κράτησε το ενδιαφέρον του κοινού για τα πρώτα αυτά «επίκαιρα» ή απλές σκηνές της ζωής, επιστρατεύτηκε από τους ίδιους ένα πλήθος από κάμεραμεν για να διαδώσει ανά τον κόσμο τη νέα εφεύρεση. Όμως στα πρώτα σημάδια κορεσμού οι αδελφοί θα χάσουν κι αυτοί το ενδιαφέρον τους και θα στραφούν πάλι στη φωτογραφία όπου και πραγματοποίησαν κατά τη γνώμη τους τη σπουδαιότερη εφεύρεση τους, επινοώντας το 1903 την πρώτη φωτογραφική διαδικασία πάνω σε πλάκες γνωστή ως «autochrome». Η ανακάλυψη αυτή θα αποδειχθεί μια τεράστια εμπορική επιτυχία.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων