Συμμετοχή στο 17ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

20250414 102139

Στις  9/4/2025 το σχολείο μας συμμετείχε στο 17ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που διοργάνωσε η  Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Το συνέδριο έλαβε χώρα στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ». Το έργο που παρουσίασαν οι μαθητές μας ήταν:  «Ένε Γκιλ ο ξεναγός: Βόλτα στα μνημεία της Θεσσαλονίκης», όπου όχημα-ρομπότ ξεναγεί τον χρήστη, μέσω προβολής  βίντεο,  σε αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι τοποθετημένα πάνω σε μακέτα.

20250414 101840 1 20250414 102014 1

Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επιδείξουν την μακέτα τους  σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

20250414 102139 IMG 4f48e1c291cbe9794d733d88d32914f1 V 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή στο χορωδιακό φεστιβάλ Asian Celebration

12o Festibal CHorodion NEO 600x622

Η χορωδία του σχολείου μας σε συνεργασία με την χορωδία του 2ου Γυμνασίου Θέρμης, συμμετείχε στο χορωδιακό φεστιβάλ Asian Celebration, που οργανώθηκε από τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η συναυλία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 07/04/2025 στο φουαγιέ του Μεγάρου και οι μαθητές ερμήνευσαν έργα Ελλήνων συνθετών. Ευχαριστούμε την μαέστρο της χορωδίας του 2ου Γυμνασίου Θέρμης Γεωργία Μελιγκοπούλου για την συνεργασία!
Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους χορωδούς!

20250420 114505

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή του σχολείου μας στο ιστορικό πείραμα του Ερατοσθένη

Peirama Eratosthenh foto 2

Στις 20 Μαρτίου, μια ομάδα καθηγητών και μαθητών της Β΄ τάξης του 2ου ΕΝ.Ε.Γ.ΓΥ.-Λ Ανατολικής Θεσσαλονίκης συμμετείχε για πρώτη φορά στο επιστημονικό πείραμα του Ερατοσθένη. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα πειράματα του αρχαίου κόσμου, το οποίο πραγματοποιήθηκε πριν από 2.300 χρόνια στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου από τον σπουδαίο Έλληνα μαθηματικό και πολυμαθή Ερατοσθένη.

Η δράση και η συνεργασία
Κάθε ομάδα μαθητών του σχολείου μας, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, υπολόγισε την περιφέρεια και την ακτίνα της Γης, συμμετέχοντας σε μια ευρεία εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε), με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ). Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών &Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ) και το Ευρωπαϊκό Γραφείο Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα (ESERO). Στην πρωτοβουλία συμμετείχαν σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα.

Μια μαθησιακή εμπειρία
Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πώς, πριν από 23 αιώνες, ο Ερατοσθένης — χωρίς σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, αλλά με παρατηρητικότητα, κριτική σκέψη, λογική και βασικές μαθηματικές γνώσεις — κατάφερε να υπολογίσει με αξιοσημείωτη ακρίβεια την περιφέρεια της Γης.

viber image 2025 03 20 16 36 30 799 Peirama Eratosthenh foto 1

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Βλαχάκη Ιωάννα, Καρατζήκα Χρυσούλα, Μαυροκεφαλίδου Σοφία, Ψευτογιάννη Δήμητρα

Peirama Eratosthenh foto 3 Peirama Eratosthenh foto 4

Η ομάδα των μαθητών:

Ηλιόπουλος Γ., Καμπούρη Ε., Οικονόμου Α., Παπαδόπουλος

Θ., Τρίγγα Χ., Ανδρεάδης Α., Ακριτίδου Κ., Αποστολίδης Σ., Αποστολίδης Β.,

Ζηνελη Δ., Καρακασίδης Η., Μανδρέκη Μ., Πρεβέα Θ., Τορτοπιδου Μ., Τρίγγα

Π.,Μουγιάρι Χ., Μπούσδρης Γ., Νάνος Χ., Τσολλάκου Σ., Χατζησάββας Κ.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ARTIYOUTH

Workshops ArtiYouth Post

Τον Φεβρουάριο 2025 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν 4 καλλιτεχνικά εργαστήρια στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο ArtıYOUth. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση της απασχολησιμότητας και επιχειρηματικότητας μέσω της τέχνης και της χειροτεχνίας σε ευάλωτες ομάδες νέων ηλικίας 14 – 29 ετών.

Οι μαθητές/τριες των τάξεων Δ1, Δ2 Γυμνασίου και Α1, Α3, Β2, Β3, Γ1 και Γ2 Λυκείου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το πως η τέχνη και η χειροτεχνία εκτός από χόμπι ή τρόπος χαλάρωσης και αντιμετώπισης του άγχους, μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρία απασχόλησης και επιχειρηματικής δράσης. Τα καλλιτεχνικά εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν στις 11, 13, 18 & 20 Φεβρουαρίου 2025 και οι μαθητές διδάχθηκαν τις εξής τεχνοτροπίες 1) Ζωγραφική σε βότσαλα, 2) Ψηφιδωτό άμεσης τοποθέτησης, 3) Κατασκευές από χαρτοπολτό και 4) Wood art Ideas με θαλασσόξυλα.

Τα παιδιά απέκτησαν νέες καλλιτεχνικές δεξιότητες, αντάλλαξαν ιδέες για το πως το χόμπι γίνεται επάγγελμα, δημιούργησαν τα δικά τους προσωπικά έργα, μα πάνω από όλα διασκέδασαν! Το πρόγραμμα ArtiYOUth υλοποιείται με τη σύμπραξη 6 εταίρων από Ελλάδα, Ρουμανία, Ισπανία, Φινλανδία, Πολωνία και Βόρεια Μακεδονία και είναι διαθέσιμο σε 8 γλώσσες συμπεριλαμβανομένων της αγγλικής και ουκρανικής.

20250220 125216 20250218 122920 20250211 115135 2

20250213 123132 2

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια Ημέρα της μαθηματικής σταθεράς π ≈ 3,14

Το 2ο Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνασιο-Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης γιόρτασε με δημιουργικό τρόπο την Παγκόσμια Ημέρα διάσημης μαθηματικής σταθεράς π ≈ 3,14 στις 14 Μαρτίου 2025, μέσα από μια σειρά πρωτότυπων και ευφάνταστων δραστηριοτήτων που έφεραν τους μαθητές/μαθήτριες σε επαφή με τη μαγεία των μαθηματικών.

Διαδραστικές δραστηριότητες και δημιουργικές προσπάθειες

Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων, οι μαθητές/μαθήτριές μας ανέλαβαν και υλοποίησαν δημιουργικά έργα. Συγκεκριμένα:

1. Πολυγλωσσική Αναπαράσταση του π ≈ 3,14

    • Μια ομάδα μαθητών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας τους δημιούργησε μια εντυπωσιακή απεικόνιση των 100 πρώτων ψηφίων του π, γραμμένων ταυτόχρονα στα Αγγλικά και Κορεατικά
    • Κάθε ψηφίο απέκτησε μοναδική ταυτότητα μέσω διαφορετικού χρώματος

hmera toy p A2 hmera toy p A2 2

2. Καλλιτεχνική Απεικόνιση με Μοτίβα

    • Μια δεύτερη ομάδα μαθητών εξέφρασε τη δημιουργικότητά της απεικονίζοντας τα πρώτα 60 ψηφία του π μέσω διαφορετικών μοτίβων για κάθε αριθμό.
    • Αυτή η προσέγγιση συνδύαζε μαθηματικές έννοιες με καλλιτεχνική αισθητική.

hmera toy p G1

Στόχοι και Αντίκτυπο

Οι δράσεις αυτές σχεδιάστηκαν με τρεις βασικούς στόχους:

  • Να καταστήσουν τα μαθηματικά πιο προσιτά και ελκυστικά
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργική σκέψη των μαθητών
  • Να ενισχύσουν την κατανόηση της σημασίας του π στη σύγχρονη επιστήμη και τεχνολογία

Η Διαχρονική Αξία του π ≈ 3,14

Ο αριθμός  π, γνωστός από την αρχαιότητα, συνεχίζει να παίζει κεντρικό ρόλο σε πολλούς τομείς:

  • Στην αρχιτεκτονική και μηχανική
  • Στην αστρονομία και φυσική
  • Στις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές

Οι Υπεύθυνοι

Η διοργάνωση των δραστηριοτήτων έγινε υπό την εποπτεία της Μαθηματικού κ. Ψευτογιάννη Δήμητρας η οποία τόνισε: “Μέσα από τέτοιες δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη ομορφιά των μαθηματικών πέρα από τους απλούς υπολογισμούς.”

 

Η ομάδα των μαθητών που συμμετείχε:

Μανδρέκη Μ., Πρεβέα Θ., Τορτοπιδου Μ., Τρίγγα Π., Γιοκαρίνη Μ., Ηλιάδης Ε., Λαζαριδου Κ., Μήνδος Χ., Μπαμπρικίδης Π., Μπαλτεράνης Ν., Παπαδημητρίου Ν.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Επιμόρφωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο

Την Τετάρτη, 05/03/2025, οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν από την αστυνομικό κ. Ευανθία Ευαγγέλου σε θέματα που αφορούν την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, ενημερώθηκαν για τα φαινόμενα διαδικτυακής βίας, τους κινδύνους που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.

Μέσω της παρουσίασης, οι συμμετέχοντες έμαθαν τρόπους αυτοπροστασίας από τους κινδύνους και τις απειλές του διαδικτύου, ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες μορφές κυβερνο-εγκλήματος και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για την προσαρμογή στα νέα ψηφιακά δεδομένα.

490975929 1190337562282084 278910385975472642 n anonymized 20250414 115831 anonymized

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

1ος Αγώνας δρόμου για την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Το σχολείο μας την Κυριακή 2/2/25 συμμετείχε στον 1ο Αγώνα δρόμου για την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου.

Τον αγώνα διοργάνωσε “Η Δομή 1ης Φεβρουαρίου 2022-Εις το Όνομα του Άλκη” ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο που βασίζεται στον εθελοντισμό.
Τρέξαμε για το φίλαθλο πνεύμα. Τρέξαμε για τη μνήμη του Άλκη Καμπανού.
Το σχολείο μας εκπροσώπησαν επάξια οι μαθήτριες: Τρίγγα Παρθένα Ραφαηλία, Ζηνέλη Δέσποινα, ΤζιΤζιλάκη Αναστασία και Τρίγγα Χριστίνα.

IMG 20250202 120648 anonymized

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Δράσεις για τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό

κολαζ

Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τους κινδύνους της χρήσης του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μαθητές /τριες του σχολείου μας δήλωσαν συμμετοχή στο διαγωνισμό: «Κοινωνικά Δίκτυα: Προστατεύοντας τους εαυτούς μας και τους φίλους μας».
Μαθητές /τριες των τμημάτων Δ1 Γυμνασίου, Δ2 Γυμνασίου και Γ1 Λυκείου , αφού ενημερώθηκαν για τους κινδύνους του διαδικτύου, αποφάσισαν, μετά από συζήτηση και στοχασμό, να δημιουργήσουν animated video για τις μορφές του cyberbullying, καθώς και κολάζ για τον τοίχο του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου. Παράλληλα, δημιούργησαν ενημερωτικό φυλλάδιο, προκειμένου να το διανείμουν στους συμμαθητές/τριες και στους γονείς/κηδεμόνες τους, ώστε να βοηθήσουν στην ενημέρωση, την πρόληψη, αλλά και την αντιμετώπιση συμβάντων διαδικτυακού εκφοβισμού.
Οι μαθητές/τριες, με λέξεις κλειδιά όπως «Αλήθεια», «Ευγενικό», «Αναγκαίο», «Εμπνευσμένο» και «Βοηθητικό», προσπάθησαν να αποδώσουν τις έννοιες που θα πρέπει όλοι μας να έχουμε κατά νου όταν αλληλεπιδρούμε στο διαδίκτυο. Στόχος τους ήταν, μέσω των παραγόμενων υλικών, να παρακινήσουν τους ίδιους και τους /τις συμμαθητές/τριες τους για την ορθή χρήση των social media.

cyberbullying poster κολαζ  

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Την Παρασκευή 15/11/2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Η ψυχολόγος Μαρία Ανδρεάδη μας μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) καθώς επίσης και για χρήσιμες στρατηγικές αντιμετώπισης των δυσκολιών αυτών μέσα στην τάξη.

IMG c2389667f50b2274e64b345fecaacb51 V IMG 45e67f675275e3fa4afc76f299c44cfa V

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή στο συνέδριο ελεύθερου λογισμικού και λογισμικού ανοιχτού κώδικα FOSSCOMM στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

images

Στις 9 Νοεμβρίου 2024 μαθητές μας παραβρέθηκαν στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου συμμετείχαν στο συνέδριο ελεύθερου λογισμικού και λογισμικού ανοιχτού κώδικα FOSSCOMM. Εκεί, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους “Smart City”, μια προσομοίωση σύγχρονης πόλης σε μακέτα, που παρέχει προτάσεις βιωσιμότητας και πράσινης ενέργειας με χρήση αυτοματισμών Arduino και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η παρουσίαση έγινε κατόπιν πρόσκλησης του Οργανισμού Ελεύθερου Λογισμικού ΕΕΛΛΑΚ, καθώς το έργο διακρίθηκε στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και ξεχώρισε για την ιδέα, την υλοποίησή της, τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής-χρήσης και διδασκαλίας, που του δίνει την δυνατότητα να επαναχρησιμοποιηθεί και από άλλα σχολεία.

1731439858660 1731439858669

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο