ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝΠΕΡΙΦ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α’/ΘΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣΓΡΑΦΕΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ42ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ |
|
Κέρκυρα 6/10/2014/
Αρ. Πρωτ: 81
|
|
Προς
Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων Ν. Κέρκυρας .
ΚΟΙΝ: Προϊσταμένη Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης.
Διευθυντή Π. Εκπαίδευσης Ν. Κέρκυρας |
|
Ταχ. Δ/νση: Βελισσαρίου 30, Κέρκυρα, Τ.Κ. 491 00 |
|
Πληροφορίες: Ζερβού Μαρία
Τηλ.: 2661081055 Fax: 2661081043 |
|
E-mail: spaker42@yahoo.gr |
Θέμα 1ο Συνάντηση προϊσταμένων
Ύστερα από την οριστικοποίηση των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών στις μονάδες προσχολικής αγωγής
Την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί εκ νέου παιδαγωγική – διοικητική , με τις προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων κοινή συνάντηση της Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 12-2 μμ στο χώρο του 7ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας.
Επίσης θα συζητηθούν και θα δοθούν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν το my school από την υπεύθυνη των εκπαιδευτικών θεμάτων της Π. Εκπαίδευσης. Παρακαλείστε να ρυθμίσετε τα προγράμματα των μονάδων σας ώστε να υπάρξει η ελάχιστη αναστάτωση στο πρόγραμμα του σχολείου ενημερώνοντας για τις αλλαγές άμεσα τον Διευθυντή Εκπαίδευσης τους γονείς των μαθητών .
Θέμα:2ο Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού έργου
Έχοντας υπόψη το Π.Δ.200/98
Παρακαλώ όπως προσκομίσετε στο γραφείο σχολικής συμβούλου τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής σας μονάδας μέχρι το αργότερο μέχρι της 20/10/2014.
Στον προγραμματισμό σας ο οποίος θα είναι σύμφωνα με το υπόδειγμα που σας επισυνάπτεται
θα περιέχει τις θεματικές που θα αναπτύξετέ και τους επιδιωκόμενους στόχους ανά περιοχή μάθησης.
Η περιγραφή των δραστηριοτήτων θα αναγράφεται στο ημερήσιο πρόγραμμα το οποίο θα τηρείτε για τον καλύτερο προγραμματισμό την οργάνωση και την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού σας έργου. Οι δραστηριότητες θα επιλέγονται με σκοπό να εξυπηρετήσουν τους επιδιωκόμενους στόχους του προγραμματισμό σας ανά τετράμηνο και τρίμηνο όπως προβλέπεται στο Π.Δ .
Η επιλογή των δραστηριοτήτων θα γίνεται πάντα με γνώμονα τα ενδιαφέροντα των παιδιών καθώς και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών (διαφοροποιημένη διδασκαλία ).
Θα πρέπει να φροντίσετε για την ισόρροπη ανάπτυξη των περιοχών μάθησης.
Στα ολοήμερα τμήματα θα αναπτύσσονται τουλάχιστον οι τέσσερεις περιοχές μάθησης.
Για τους μαθητές που υπάρχει συνδιδασκαλία κλασσικού και ολοήμερου θα υπάρχει μέριμνα να υπάρχει υλικό των δραστηριοτήτων του ολοήμερου τμήματος ώστε να τροφοδοτούνται και οι μαθητές του κλασσικού τμήματος για την μαθησιακή ισορροπία της τάξης.
Η ανάπτυξη των περιοχών μάθησης θα γίνεται ομαδοσυνεργατικά με γνώμονα το Α.Π.Σ ΚΑΙ Δ.Ε.Π.Π.Σ.
Θέμα 3ο .Αξιολόγηση μαθητών και εκπαιδευτικού προγράμματος
Σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών και προκειμένου υπάρχει σαφέστερη και αξιόπιστη εικόνα της προόδου του μαθητή και της μαθησιακής του ετοιμότητας να λαμβάνονται υπόψη οι αρχές αξιολόγησης, όπως προβλέπονται στο ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ.
Θα τηρείται o ατομικός φάκελος του μαθητή (portofolio) από τον οποίο θα ενημερώνονται οι γονείς για την πρόοδο των παιδιών τους σε καθορισμένο ύστερα από συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων χρόνο .Σχετική κοινοποίηση θα αποστέλλεται και στο γραφείο σχολικής συμβούλου.
Θέμα 4ο. Αποχώριση μαθητών από ολοήμερο τμήμα
Όταν σε μια περιοχή λειτουργούν μόνο Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και δεν υπάρχει κλασικό τμήμα ενώ υπάρχουν αιτήματα γονέων για φοίτηση νηπίων πρώτης ηλικίας σε κλασικό τμήμα, μπορεί να επιτραπεί μόνο για τα νήπια αυτά, με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Π.Ε., η φοίτησή τους σε Ολοήμερο Τμήμα και η αποχώρησή τους στις 12:30. Προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι να έχει κατατεθεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα, στην οποία θα αναφέρεται πως θα παραλαμβάνει το μαθητή στις 12:30 κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ώστε να μη διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων καθώς και να μη γίνει υπέρβαση του μέγιστου αριθμού νηπίων ανά εκπαιδευτικό.
Να σημειωθεί πως οι μονάδες που δεν συμπληρώνουν τον αριθμό μαθητών για να λειτουργήσουν κλασσικό και ολοήμερο ξεχωριστά λειτουργούν ως ολοήμερο με αποχώριση των μαθητών του κλασσικού στις 12.30 . Το πρόγραμμα που θα αποστείλετε για έγκριση θα είναι το πρόγραμμα του ολοήμερου τμήματος . Δύο προγράμματα θα αποσταλούν προς έγκριση μόνο στην περίπτωση που το κλασσικό και το ολοήμερο λειτουργούν σε ξεχωριστά τμήματα
Θέμα 5ο. Ισόρροπη κατανομή μαθητών
Αν σε ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο λειτουργεί και κλασικό τμήμα, επισημαίνεται πως κάθε τμήμα λειτουργεί ως προς το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και το ωράριο ανεξάρτητα από το άλλο.
Σε περίπτωση που ο αριθμός των νηπίων του ολοήμερου τμήματος είναι μικρότερος του προβλεπόμενου και στο κλασικό μεγαλύτερος, με σύμφωνη γνώμη του/της Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής, δίνεται η δυνατότητα να κατανεμηθούν οι μαθητές στα δύο τμήματα μέχρι τη λήξη του κλασσικού προγράμματος και να συνεχίζουν στο ολοήμερο πρόγραμμα όσοι μαθητές έχουν δηλώσει συμμετοχή σ’ αυτό.
Για τις περιπτώσεις των 3ου και 4ου θέματος παρακαλώ να ενημερωθώ εγγράφως για τις αλλαγές στο πρόγραμμα των μονάδων σας
Θέμα 5ο . Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα συντάσσεται από την/τον Προϊσταμένη/ο του Νηπιαγωγείου, σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό και υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στους Σχολικούς Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής για θεώρηση.
Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, το Ημερήσιο Πρόγραμμα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τις/τους Νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία και με τη σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής.
Τα Ολοήμερα Τμήματα δε λειτουργούν μόνο τις ημέρες που έχουν ορισθεί ως επίσημες σχολικές αργίες, σύμφωνα με το άρθρο 4, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 160, τ.Α΄). Όλες τις υπόλοιπες ημέρες λειτουργούν κανονικά.
Η Πρωινή Προαιρετική Ζώνη (7:00 – 8:00) λειτουργεί εφόσον συμπληρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός των πέντε (5) νηπίων, πρώτης νηπιακής ηλικίας.
Όταν ο σύλλογος διδασκόντων κρίνει αναγκαία τη διαφοροποίηση του προγράμματος για λόγους συστέγασης ή άλλους αντικειμενικούς λόγους, αποστέλλει για έγκριση το διαφοροποιημένο πρόγραμμα
Αναφέροντας τους λόγους της αναπροσαρμογής του.
Τα παραπάνω αφορούν το Ημερήσιο Πρόγραμμα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων.
Η ώρα έναρξης και λήξης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος είναι δυνατό να τροποποιείται με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.), αναλόγως των τοπικών συνθηκών, χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκειά του [Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007 (ΦΕΚ 1420/2007 τ. Β’, παρ. 6)]. 7.
Θέμα 6ο Συνεργασία Νηπιαγωγών
Οι Νηπιαγωγοί του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου συντάσσουν από κοινού τον Προγραμματισμό των δραστηριοτήτων, τον τρόπο υλοποίησης και προσέγγισης και φροντίζουν να υπάρχει συνοχή και συνέχεια των Πρωινών – Απογευματινών Δραστηριοτήτων. Η επιτυχία του Ολοήμερου Προγράμματος στηρίζεται στη συνεργασία των δύο νηπιαγωγών, στην ενιαία γραμμή δράσης τους, στη συνέχεια και στη συνάφεια του Προγράμματος.
Το ημερήσιο πρόγραμμα τηρείται τόσο στο κλασσικό αλλά και στο ολοήμερο τμήμα σε ξεχωριστό φάκελο ή βιβλίο και παραμένει στο χώρο του σχολείου ως αρχείο του σχολείου.
Η καταγραφή του ημερήσιου προγράμματος έχει σκοπό
Την παρακολούθηση της καθημερινής υλοποίησης των επιδιωκόμενων στόχων του εκπαιδευτικού προγράμματος από τον εκπαιδευτικό μέσα από την ποικιλία των δραστηριοτήτων,
καθώς και την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου προς το συμφέρον των μαθητών.
Αποτελεί επίσης σημαντική πηγή πληροφόρησης του προγράμματος σε κάθε περίπτωση αλλαγής των εκπαιδευτικών.
Η σχολική σύμβουλος
Μαρία Ζερβού