Στο webinar που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024, από τις 18:00 έως τις 20:00, παρουσιάστηκαν κατευθύνσεις για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων Erasmus KA1, KA2, την αναζήτηση συνεργατών και δόθηκαν απαντήσεις σε σχετικές απορίες.
Το σεμινάριο είχε τίτλο:
«Erasmus+: Ευκαιρίες Ανάπτυξης και Συνεργασίας – Οδηγίες για Σωστή Υποβολή Αιτήσεων».
Εισηγήτριες ήταν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ06:
Αποστολία Μπέκα, με την παρουσίαση:
«Δράση ΚΑ1 & ΚΑ2 – Σχέδια Κινητικότητας του Τομέα ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ/Erasmus για το προσωπικό του σχολείου και σύμπραξη σχολείων. Τι χρειάζεται για να κάνω αίτηση και να βρω εταίρους».
Φιλίτσα Φραγκογεώργη με την παρουσίαση του προγράμματος ΚΑ1:
«Πρόγραμμα Erasmus+ KA1 Preventing and Intervening in (Cyber) bullying».
Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο: “Aξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία εκπαιδευτικού, ψηφιακού υλικού” το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στις 18:00 μέσω Zoom από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Διάσωσης Σχολικού Υλικού
Το 2o επιμορφωτικό webinar από τον κύκλο των 5 εργαστηρίων, με τίτλο:
«Νευρωνικά Δίκτυα του Εγκεφάλου και βελτιώσεις της Βιωματικής Επικοινωνιακής Μάθησης (ΒΕΜ) για τα προσχολικά παιδιά» πραγματοποιήθηκε σήμερα 5/11/2024 από τις 18.00-20.00.
Στο σεμινάριο αυτό, επικεντρωθήκαμε στο Νευρωνικό Δίκτυο του Λόγου στον εγκέφαλο και στο Επιγονιδίωμα. Συζητήσαμε πώς οι εγκεφαλικές δομές και οι γενετικοί μηχανισμοί συνδέονται με την ανάπτυξη της γλώσσας και της μάθησης.
Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε μια διαδραστική συζήτηση με τις νηπιαγωγούς, όπου απαντήθηκαν απορίες και έγινε αξιολόγηση της εφαρμογής αυτών των γνώσεων τόσο μέσα στην τάξη όσο και στο φυσικό περιβάλλον.
Εισηγήτρια: Ευσταθία Βαλιάντζα-Αφτιά
Δρ. Μηχανικός Περιβάλλοντος και Νηπιαγωγός
Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Παιδαγωγικής ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ
π. Επισκέπτρια Καθηγήτρια με εντολή διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Βαλιάντζα και τις/τους συναδέλφους που συμμετέχουν σε αυτό τον κύκλο εργαστηρίων για την ουσιαστική συζήτηση, τη συμμετοχή και την ανταλλαγή απόψεων και το ενεργό ενδιαφέρον!
H διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα που διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ60 Ελισάβετ Αντωνίου με θέμα «Καλές πρακτικές καινοτομίας βραβευμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων eTwinning» αποτέλεσε μια δυναμική και παραγωγική ευκαιρία για εκπαιδευτικούς να μοιραστούν γνώσεις και εμπειρίες πάνω σε καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές. Η ενεργή συμμετοχή των συναδέλφων και η παρουσίαση των καινοτόμων προγραμμάτων eTwinning, βραβευμένων με ετικέτα ποιότητας, για το 2023-24, αποδείχτηκαν πολύτιμες. Έδωσαν την ευκαιρία να ανταλλάξουμε ιδέες και γνώσεις, να ανακαλύψουμε τις νέες εξελίξεις στην προσχολική αγωγή και να ενισχύσουμε την επαγγελματική ανάπτυξη και τον επαγγελματισμό των νηπιαγωγών.
Η ημερίδα αυτή, μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών και πρακτικών, κατάφερε να αναδείξει ότι τα νηπιαγωγεία δεν είναι μόνο χώροι εκπαίδευσης αλλά και δημιουργίας και χαράς, με στόχο πάντα τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία-Συνεργασία με φορείς από το 10ο νηπιαγωγείο Βόλου
22-10-2024, Εκπαιδευτική επίσκεψη σε Έκθεση Ζωγραφικής της Γκαλερί δ. Μία καινοτόμα εκπαιδευτική δραστηριότητα.
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε έκθεση της Γκαλερί δ, που υλοποιεί η Ζωγράφος κ. Ανίτα Ξάνθου, με Τίτλο: ΘΗΛΕΙΑ ΑΡΧΗ, στις 22-10-2024, ημέρα Τρίτη και ώρα: 9.45 έως 11.00.
Ξενάγηση των μαθητών στο χώρο της έκθεσης όπου έγινε μία όμορφη-ουσιαστική διάδραση όλων των συμμετεχόντων.
Και μετά..
Μία όμορφη έμπνευση έγινε πραγματικότητα σήμερα στην πόλη του Βόλου!!
Η τόσο αξιόλογη Ζωγράφος της περιοχής μας κ. Ανίτα Ξάνθου, η Σύμβουλος εκπαίδευσης κ. Ελισάβετ Αντωνίου , συνεργάτες γονείς και η νηπιαγωγός του 10ου Ν/Γ Βόλου όλοι τους οραματιστές και εμπνευστές, συνεργάστηκαν με πολύ όμορφο και μαγικό τρόπο με τα παιδιά, μέσω των Τεχνών, υλοποιώντας ένα όμορφα εμπνευσμένο δρώμενο της ζωγράφου, με Τίτλο: Το Βασίλειο της Φύσης.
Βασικός σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών για τη Φύση μέσω των Τεχνών (Ζωγραφικής, Μουσικής και Θεατρικού παιχνιδιού). Μία βιωματική δραστηριότητα, αυθεντικής μάθησης έξω από τον χώρο της έκθεσης, στο στενό δρομάκι της οδού Χατζηαργύρη, η Βασίλισσα της Ελιάς (ζωγράφος) μυεί και δονεί τους μικρούς επισκέπτες στο βασίλειο της φύσης, με ποικίλα εποπτικά εργαλεία (ακόντια, κουδούνες κ.λ.π.) τους προσφέρει ευκαιρίες να δημιουργήσουν όμορφους φυσικούς ήχους. Οι μικροί μας μαθητές κατορθώνουν να αισθανθούν και αυτοί πρωταγωνιστές της φύσης και η Βασίλισσα της ελιάς, τους το αναγνωρίζει και αποφασίζει να τους στέψει (κλαδιά ελιάς- Λωτίνος Ήλιος) και αυτούς βασιλιάδες της φύσης!!
Τα παιδιά χαίρονται την στέψη τους και αποφασίζουν μαζί με τη νηπιαγωγό τους να της δωρίσουν ένα δικό τους τραγούδι , που δημιούργησαν στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με Τίτλο: Το τραγούδι ης παρέας. Παιδιά, Γονείς, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Νηπιαγωγός σε κύκλο τραγουδούν και στη μέση η Ζωγράφος όλο χαρά , απολαμβάνει το δώρο της!!
Σήμερα είχαμε πραγματικά μία όμορφη ημέρα, όπου όλοι είχαμε ζωτικό χώρο δημιουργικής έκφρασης, μικροί και μεγάλοι, αλλά κυρίως νιώσαμε ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε, δυνατά τα αδύνατα!!
Στα πλαίσια της έναρξης της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2024 (EU Code Week), που διεξάγεται από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου 2024, με σκοπό ταυτόχρονα την ανάπτυξη δεξιοτήτων, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας,
πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα, διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο: «Εκπαιδευτική Ρομποτική – STEM και Coding».
Εισηγήτριες ήταν οι:
• Ξηραδάκη Ελένη,
Προϊσταμένη του 8ου νηπιαγωγείου Ν. Ιωνίας, Βόλου, μεταπτυχιακό: «Παιδαγωγικό παιχνίδι και παιδαγωγικό υλικό στην πρώτη παιδική ηλικία», με ειδίκευση στο ηλεκτρονικό παιδαγωγικό υλικό Scientix Ambassador.
Επιμορφώτρια στο τρίμηνο Πρόγραμμα: «Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» με την παρουσίαση:
“Code Week 2024-Δραστηριότητες κωδικοποίησης χωρίς τη χρήση Διαδικτύου”
• Χουλιάρα Δώρα
Προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Φαρσάλων, Med Scientix Ambassador με την παρουσίαση:
«STEAM και εμφύλια στερεότυπα: Παρουσίαση του προγράμματος STEAM4Equality»
• Σακουλογέωργα Δέσποινα
Νηπιαγωγός 32ο Νηπιαγωγείο Βόλου, MSc, PhD, post-doc researcher, Scientix Ambassador με την παρουσίαση:
«STEM & Σχεδιασμός Κλιματικών Καταφυγίων στο Νηπιαγωγείο:
ένα E-twinning Project».
Ευχαριστούμε τις παρουσιάστριες για τις εκπληκτικές και πολύ αναλυτικές εισηγήσεις τους και τις/τους εκπαιδευτικούς για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή τους.
«Νευρωνικά Δίκτυα του Εγκεφάλου και βελτιώσεις της Βιωματικής Επικοινωνιακής Μάθησης (ΒΕΜ) για τα προσχολικά παιδιά» ήταν το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε σήμερα το απόγευμα στο εκπαιδευτικό σεμινάριο νηπιαγωγών με zoom.
Ευχαριστούμε την κα Ε. Βαλιάντζα-Αφτιά
Δρ. Μηχανικός Περιβάλλοντος και Νηπιαγωγός
π. Επισκέπτρια Καθηγήτρια με εντολή διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Ερευνήτρια Παιδαγωγικής στο ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ για την πολύ ενδιαφέρουσα εισήγηση.
Το σεμινάριο περιελάμβανε τα εξής:
(α) Θεωρητική ανάπτυξη της Δομής και Λειτουργίας του Υγιούς ανθρώπινου εγκεφάλου, όπως έχει γίνει γνωστή από έρευνες των Νευροεπιστημών των τελευταίων 10-ετιών του 21ου
αιώνα, δεδομένου ότι μόνον από το 2000 και μέχρι σήμερα έχουμε νέες εξελιγμένες απεικονιστικές μη επεμβατικές τεχνολογίες ανίχνευσης του εγκεφάλου.
Έμφαση δόθηκε στα εννέα(9) γνωστά μέχρι σήμερα Νευρωνικά Δίκτυα του εγκεφάλου.
(β) Παροχή ενδεικτικού παιδαγωγικού υλικού για παιχνίδια στα πλαίσια εφαρμογής της Βιωματικής
Επικοινωνιακής Μάθησης (ΒΕΜ) στην Τάξη και στην Φύση, με τρόπο που να αξιοποιεί την διδασκόμενη γνώση.
(γ) Διαδραστική συζήτηση με τις Νηπιαγωγούς, για επίλυση αποριών και αξιολόγηση των σχετικών κάθε φορά εφαρμογών στην Τάξη και στην Φύση.
Το θεωρητικό περιεχόμενο του σεμιναρίου βασίζεται σε σχετική μεταδιδακτορική Παιδαγωγική έρευνα της διδάσκουσας, υπό την εποπτεία του ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ (2009-2012), ενώ οι πρακτικές ασκήσεις εφαρμογής στην επί επταετία (7-ετία) από την διδάσκουσα εφαρμογή των σχετικών βελτιώσεων σε μεγάλο ιδιωτικό παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο (δυναμικότητας 220 παιδιών) στην Πετρούπολη της Δυτικής Αττικής (2012- 2019), και σε 54 εφαρμογές μαθήματος στην Φύση σε πάρκα και άλση της Αττικής.
Τέλος ευχαριστούμε τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για το αμέριστο ενδιαφέρον τους.
Η συνεργασία στο σχολείο είναι θεμελιώδης για τη δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Βασίζεται στην αμοιβαία κατανόηση, τον σεβασμό και την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
H νέα χρονιά ξεκίνησε με την επιμορφωτική συνάντηση των Νηπιαγωγών N. Μαγνησίας στο πλαίσιο της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, με τίτλο:
«Η έννοια της επικοινωνίας – Η τέχνη της διαπραγμάτευσης-Δημοκρατία – Διαχείριση συγκρούσεων – Καλλιέργεια της διαφορετικότητας»
Ευχαριστούμε θερμά τον λυκειάρχη του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Νέας Ιωνίας, κο Τσολάκη Σ. για την άψογη φιλοξενία και την συνάδελφο κα Μπέκα Αποστολία, η οποία μας παρουσίασε τα αποτελέσματα του Erasmus KA122 “Δημοκρατία, διαχείριση συγκρούσεων με νέες μεθοδολογίες και στρατηγικές συνεργασίας και καλλιέργεια της διαφορετικότητας”
Την εκδήλωσε χαιρέτησε ο διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κος Πολύζος Γ. και η Προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ κα Καρμπά Χ., η οποία έδωσε διευκρινιστικές κατευθύνσεις σχετικά με τις περιγραφικές αξιολογήσεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στο τέλος η κα Βαλιάντζα-Αφτιά μας ενημέρωσε για τα «Νευρωνικά Δίκτυα του Εγκεφάλου και βελτιώσεις της Βιωματικής Επικοινωνιακής Μάθησης (ΒΕΜ) για τα προσχολικά παιδιά».
Καλή, δημιουργική και εποικοδομητική σχολική χρονιά!!!!
Αγαπητοί, ες συνάδελφοι,
σας εύχομαι καλό μήνα και καλό ξεκίνημα για όλους και όλες μας!!! Η φετινή χρονιά να είναι μια ήσυχη και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία και λιγότερα προβλήματα στη διαχείριση της πολύ δύσκολης καθημερινότητας στα σχολεία μας.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας είμαι στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε διδακτικό και παιδαγωγικό θέμα, στο οποίο θα θέλατε να συνεργαστούμε.
Επιδίωξή μου είναι η δημιουργία μιας αμφίδρομης και ουσιαστικής επικοινωνίας με απώτερο σκοπό την αντιμετώπιση πιθανών παιδαγωγικών ζητημάτων που θα προκύψουν και την ανταλλαγή νέων ιδεών και καλών πρακτικών για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Παρακαλώ μη διστάσετε να επικοινωνείτε για οποιοδήποτε ζήτημα ή πρόβλημα παρουσιαστεί και εμπεριέχεται στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές μου
Εύχομαι σε όλες, ους σας μια δημιουργική και εποικοδομητική χρονιά, με υγεία, δύναμη και πρόοδο.