Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας
Πρώτη φάση (ως 20 Οκτωβρίου): Συλλογικός Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
Τα βήματα στη φάση αυτή είναι τα εξής:
- Ειδική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων (ως 10 Οκτωβρίου)
- Επιλογή σχεδίου/σχεδίων δράσης της σχολικής μονάδας, του βασικού στόχου κάθε σχεδίου, καθώς και του συντονιστή της κάθε ομάδας δράσης.
Ενδεικτικό πρακτικό Συλλογικού Προγραμματισμού
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κάθε ομάδα δράσης αποτελείται από 2-5 άτομα. Άρα ο αριθμός των σχεδίων δράσης εξαρτάται από τον αριθμό των μελών του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου. (ως 5 μέλη = 1 σχέδιο δράσης, ως 10 μέλη= 2 σχέδια δράσης κτλ).
- Ο/η Προϊστάμενος/η του σχολείου συνδέεται με τους κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου της σχολικής μονάδας και αναρτά στην πλατφόρμα του ΙΕΠ (https://sch-eval.iep.edu.gr) τον τίτλο και τον βασικό στόχο κάθε σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας, καθώς και το ονοματεπώνυμο του συντονιστή της κάθε ομάδας δράσης. (ως 20 Οκτωβρίου)
Δεύτερη φάση (ως 30 Μαΐου): Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αποτίμηση των Δράσεων από τις Ομάδες
Α. Σχεδιασμός της Δράσης (ως 10 Δεκεμβρίου)
Μέχρι 10 Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταχωρηθεί στην ειδική εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) https://sch-eval.iep.edu.gr/ ο σχεδιασμός των σχεδίων δράσης για τον Συλλογικό Προγραμματισμό.
Συγκεκριμένα, στα πεδία της φόρμας θα πρέπει να συμπληρωθούν τα εξής:
- Αναγκαιότητα – Στόχοι: Καταγραφή της αναγκαιότητας υλοποίησης και οι στόχοι που τίθενται.
- Ενέργειες & Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης: Περιγραφή συγκεκριμένων ενεργειών και του χρονοδιαγράμματος εφαρμογής.
- Πόροι – Μέσα – Ερευνητικά Εργαλεία: Αναφορά στα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, τους διαθέσιμους πόρους και τα εργαλεία.
- Κριτήρια Επιτυχίας της Δράσης: Καθορισμός των παραμέτρων που θα αξιολογήσουν την επιτυχία της δράσης.
- Διαδικασίες Αξιολόγησης της Δράσης: Περιγραφή του τρόπου με τον οποίο θα γίνει η αξιολόγηση.
- Η καταχώρηση γίνεται από τους συντονιστές/συντονίστριες των σχεδίων δράσης, οι οποίοι συνδέονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΟΧΙ τους κωδικούς του σχολείου).
- Τυχόν αλλαγές που θα προκύψουν στο σχεδιασμό μετά τις 10 Δεκεμβρίου καταγράφονται στο επόμενο στάδιο (Υλοποίηση της δράσης).
- Στην ιστοσελίδα http://iep.edu.gr/aksiologisisxolikonmonadonkalespraktikes μπορείτε να δείτε καλές πρακτικές σχολικών μονάδων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση σχεδίων δράσης.
Β-Γ: Υλοποίηση και Αποτίμηση της Δράσης (ως 30 Μαΐου)
Μέχρι 30 Μαΐου θα πρέπει να καταχωρηθεί στην ειδική εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) https://sch-eval.iep.edu.gr/ η υλοποίηση και αποτίμηση των σχεδίων δράσης για τον Συλλογικό Προγραμματισμό.
- Η καταχώρηση γίνεται από τους συντονιστές/συντονίστριες των σχεδίων δράσης, οι οποίοι συνδέονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΟΧΙ τους κωδικούς του σχολείου).
Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης
Τέλος, μέχρι 25 Ιουνίου ο/η προϊστάμενος/η του σχολείου, μετά από συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, υποβάλλει την Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας. Στην έκθεση αυτή αξιολογούνται και οι 9 άξονες (όχι μόνο αυτός/οι στον οποίο υλοποιήθηκε σχέδιο δράσης.
Ενδεικτικό Πρακτικό Εσωτερικής Αξιολόγησης
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε:
- Για το θεσμικό πλαίσιο, εδώ: https://iep.edu.gr/el/axiologisi-nomiko-plaisio
- Οδηγούς και εργαλεία, εδώ: https://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m
- Παρουσιάσεις, εδώ: https://iep.edu.gr/el/parousiaseis
- Συχνές ερωτήσεις, εδώ: https://iep.edu.gr/el/axiologisi-syxnes-erotiseis