- Στη συνέχεια κόψαμε τις πεταλούδες στο περίγραμμά τους.Τις διπλώσαμε ακριβώς στη μέση και παρατηρήσαμε τη γραμμή που σχηματίστηκε (άξονας συμμετρίας).
- Επίσης, δημιουργήσαμε πεταλούδες με δακτυλομπογιές. Θέσαμε τον προβληματισμό στα παιδιά: πώς θα χρωματίσουμε τα φτερά της ώστε να έχουν τα ίδια σχέδια ακριβώς; Δημιούργησαν ελεύθερα σχέδια στη μία μεριά της πεταλούδας και στη συνέχεια διπλώνοντας το χαρτί στη μέση και πιέζοντάς το με έναν χάρακτα προς μία κατεύθυνση, δημιουργούνταν ένα συμμετρικό σχέδιο και στα δύο φτερά της. Στη συνέχεια αφού κόψαν το περίγραμμα, δίπλωσαν την πεταλούδα στη μέση και με τη βοήθειά μου, τις κόλλησαν σε ένα χαρτόνι κάνσον, δίνοντας ένα αποτέλεσμα τρισδιάστατο. Οι πεταλούδες μας πετούσαν και πήγαιναν να βρουν τη Μάγισσα Συμμετρία. Το αποτέλεσμα μαγικό για τα παιδιά.
Το ονομάσαμε, λοιπόν,“Οι πεταλούδες συνάντησαν τη Μάγισσα Συμμετρία”
- Μέσα από τον υπολογηστή μας και το λογισμικό Revelation Natural Art δημιουργήσαμε συμμετρικές εικόνες. Έγιναν προσπάθειες για δημιουργία συγκεκριμένων αλλά και αφηρημένων σχεδίων. Αξιοθαύμαστο από τα παιδιά ήταν το γεγονός πως πληκρολογώντας το όνομά τους, η συμμετρία ως δια μαγείας εμφανιζόταν και σ΄αυτό. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό. Παραθέτουμε μερικές από τις δημιουργίες αυτές.
- Θελήσαμε επίσης να φτιάξουμε & ατομικά έργα τέχνης με θέμα την συμμετρία. Χρησιμοποιήσαμε λευκά χαρτιά & τέμπερες για να δημιουργήσουμε ελεύθερα τα δικά μας «συμμετρικά» σχέδια .
- Και αφού την γνωρίσαμε τόσο καλά την κυρία Συμμετρία , αρχίσαμε να την ανακαλύπτουμε και στην καθημερινότητά μας. Πρώτα την βρήκαμε στο σώμα μας και μετά στην μπανάνα του Γιώργου αλλά και το μπισκότο της Αναστασίας.
“Το χαλάκι της συνεργασίας”
Προσεγγίζοντας την έννοια της συμμετρίας, αναφερθήκαμε στο πού συναντάμε συμμετρικά σχέδια στο χώρο του σπιτιού μας. Οι απαντήσεις αρκετές: στα σεντόνια, στο κέντημα που στρώνει η μαμά, στις κουρτίνες, στα χαλιά… . Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε ένα δικό μας χαλάκι με συμμετρικά σχήματα.
Τα νήπια χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων και εργάστηκαν ως εξής:
1. Το κάθε ζευγάρι παίρνει μια λωρίδα χαρτονιού, στο μισό της οποίας το ένα από τα νήπια της κάθε ομάδας κολλά τα σχήματα που έχει επιλέξει.
2. Το ζευγάρι του καλείται στη συνέχεια, να κολλήσει στο άλλο μισό της λωρίδας, τα ίδια ακριβώς σχήματα ώστε να δημιουργείται συμμετρία.
3. Σ’ ένα μεγάλο χαρτόνι, κολλά το κάθε ζευγάρι τη λωρίδα του.
4. Παρατηρούμε ότι το συνολικό- τελικό σχήμα είναι πάλι συμμετρικό.
5.- Έτοιμο το χαλί μας παιδιά;
– Όχι δεν βάλαμε στην άκρη κλωστές.
Δύο παιδιά αναλαμβάνουν να ψαλιδίσουν γκοφρέ χαρτί για κρόσια.
6.Το χαλάκι μας είναι τώρα έτοιμο…και το ονομάσαμε “το χαλάκι της συνεργασίας”, αφού όλα τα νήπια της τάξης συνεργάστηκαν για το τελικό αποτέλεσμα.
Τα παιδιά κλήθηκαν να ενώσουν τα κομμάτια από τις εικόνες για να γίνουν συμμετρικές.
Όμως η μάγισσα αταξία έβαλε και δικές της εικόνες για να τους μπερδέψει. Έτσι δημιουργήθηκαν δύο ομάδες εικόνων της μάγισσας συμμετρίας και της μάγισσας Ασυμμετρίας.
Στη συνέχεια συμπλήρωσαν το δάσος της μάγισσας συμμετρίας ζωγραφίζοντας στο χαρτί.
Ακολούθως και αφού παρατήρησαν τους πίνακες του Kazuya Akimoto
ζωγράφισαν τον δικό τους συμμετρικό πίνακα. Η προσπάθεια τους μεγάλη και το αποτέλεσμα εκπληκτικό.
Φυσικά δοκιμάσαμε να ζωγραφίσουμε συμμετρικές εικόνες και στον υπολογιστή στο λογισμικό Revelation Natural Art και στην ιστοσελίδα http://www.mathsisfun.com/geometry/symmetry-artist.html.
Δημιουργήσαμε συμμετρικές κατασκευές με το οικοδομικό υλικό
Τέλος διασκεδάσαμε παίζοντας το παιχνίδι των συμμετρικών και μη εικόνων http://www.topmarks.co.uk/flash.aspx?f=symmetry