Oι καπνοβιομηχανίες κατηγορούνται ότι προσπαθούν να συνδέσουν στο θηλυκό μυαλό τα προϊόντα τους

 

 

Καπνός... με άρωμα γυναίκας

Οι μανιώδεις καπνιστές είναι γνωστό ότι δεν επηρεάζονται ούτε από την εμφάνιση ενός καλαίσθητου πακέτου τσιγάρων ούτε, αντιθέτως, από το κακόγουστο μαύρο πλαίσιο που καλύπτει μεγάλο μέρος της επιφάνειάς του, θυμίζει αγγελία θανάτου και, ορθώς, περικλείει τις συμβουλές του υπουργείου Υγείας για τους κινδύνους του καπνίσματος. Ενα άλλο κοινό όμως, οι νέες κοπέλες κάτω των 20 ετών, διατρέχει άραγε τον κίνδυνο να αρχίσει το κάπνισμα εξαιτίας του διπλού πειρασμού των ελκυστικών πακέτων, απευθυνόμενων σε γυναίκες, και των λεπτών τσιγάρων, των λεγόμενων slims, που μέσω μιας έξυπνης στρατηγικής των καπνοβιομηχανιών συνδέονται με τη λυγερή κορμοστασιά;

Οσο και αν ακούγεται υπερβολικό, αυτή είναι η άποψη της διευθύντριας της βρετανικής αντικαπνιστικής οργάνωσης Action on Smoking and Health Ντέμπορα Αρνοτ, η οποία κατηγορεί ευθέως γνωστές βιομηχανίες ότι χρησιμοποιούν και τον όρο «super slims», προκειμένου να συνδέσουν στο μυαλό των γυναικών το κάπνισμα των προϊόντων τους με το χάσιμο βάρους, εκμεταλλευόμενες το όνειρο και το άγχος κάθε κοριτσιού. Αυτός ο τύπος τσιγάρων θα κυκλοφορήσει σύντομα και σε πακέτα που θα θυμίζουν κουτί από άρωμα ή θα είναι ειδικού μεγέθους για να χωρούν σε πορτοφόλια.

Γεγονός είναι ότι στο μακρινό παρελθόν, το 1920 ?αποδεδειγμένα, όμως, τότε?, οι διαφημίσεις τσιγάρων συνέδεαν απροκάλυπτα το αδυνάτισμα και το θελκτικό στιλ με το κάπνισμα. Οι διαφημιστικές αφίσες παρουσίαζαν κομψότατες γυναίκες με εκπληκτικό ντύσιμο και ανεξάρτητο ύφος, ενώ διαφήμιση γνωστής μάρκας τις προέτρεπε να γευτούν ένα τσιγάρο αντί ενός γλυκού! Αλλες εποχές, άλλα ήθη?

Την πεποίθηση ότι από τότε που απαγορεύτηκε η δημόσια διαφήμιση των τσιγάρων (εκτός των χώρων γύρω από τις αγωνιστικές πίστες της Φόρμουλα 1), οι εταιρίες εφευρίσκουν διάφορα τεχνάσματα, όπως τα όμορφα σε χρώμα και σχέδιο πακέτα, συμμερίζονται και άλλοι εμπλεκόμενοι στην έρευνα κατά του καρκίνου στη Βρετανία. Σχετικό δημοσίευμα, που φιλοξενεί τις απόψεις αυτές, καυτηριάζει και διάσημο Γάλλο σχεδιαστή για ένα από τα δύο ατοπήματά του: (όχι γιατί έστειλε στην πασαρέλα τα μοντέλα του με ολόκληρα κεφάλια και άλλα μέρη από ρακούν γδαρμένα ζωντανά στην Κίνα, αλλά τουλάχιστον) επειδή κρατούσαν αναμμένα τσιγάρα. Η αγγλική εφημερίδα ανέφερε ότι συγκεκριμένη εταιρία τσιγάρων αρνήθηκε να σχολιάσει τα περί slims και super slims.

Αντίθετα, ο ΕΤ απευθύνθηκε στην ίδια εταιρία, που ανήκει στην JTI, η υπεύθυνη επικοινωνίας της οποίας, κ. Μάη Σαμούρκα, έκανε το ακόλουθο σχόλιο: «Κατ? αρχάς, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι όλα τα προϊόντα μας απευθύνονται μόνο σε ενήλικες καπνιστές, οι οποίοι πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι σωστά ενημερωμένοι όταν επιλέγουν να καπνίσουν. Επίσης, η θέση μας απέναντι στο κάπνισμα των ανηλίκων είναι ξεκάθαρη και απόλυτη: οι ανήλικοι δεν πρέπει να καπνίζουν και ως εταιρία είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλουμε στην προσπάθεια μείωσης του φαινομένου αυτού. Μιλώντας συγκεκριμένα για τα τσιγάρα slim και superslim, η ονομασία αυτή αποτελεί καθαρά και μόνο έναν τρόπο διαχωρισμού τους από τα υπόλοιπα, ο οποίος βασίζεται στις διαστάσεις του τσιγάρου.Αντίστοιχα, το μέγεθος του πακέτου ανταποκρίνεται στο μέγεθος και τη διάμετρο των τσιγάρων που περιέχει. Δεν επιδιώκουμε το συσχετισμό του προϊόντος με τη λεπτή σιλουέτα αλλά προσφέρουμε μια διαφορετική και ταυτόχρονα καλαίσθητη επιλογή για τους ενήλικους καταναλωτές μας. Τέλος, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε το γεγονός ότι τσιγάρα slim κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 15 χρόνια».

Ο ρόλος των σταρ στην προβολή του καπνίσματος

Η Βρετανίδα Ντέμπορα Αρνοτ πνέει μένεα κατά των εταιριών παραγωγής και εμπορίας καπνού γενικότερα, επικαλούμενη έρευνα που δημοσιεύτηκε στην αμερικανική εφημερίδα «Tobacco Control» και αποκαλύπτει ότι οι σταρ της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, μεταξύ των οποίων ο Κλαρκ Γκέιμπλ και η Μπέτι Ντέιβις, πληρώνονταν με το ποσό των 41.000 ευρώ το χρόνο για να προωθούν το κάπνισμα μέσω των λαμπερών ονομάτων τους. Στο πλαίσιο της διεθνούς αντικαπνιστικής εκστρατείας, πλήττεται βέβαια και η πιστότητα της εποχής και της ατμόσφαιρας που καλούνται να αποτυπώσουν οι δημιουργοί του κινηματογράφου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Σκάρλετ Γιόχανσον, που κατηγορήθηκε ότι προβάλλει το καπνίζειν μέσα από το ρόλο της στο φιλμ του 2006 «Η Μαύρη Ντάλια», όπου? τόλμησε να εμφανιστεί με παλιομοδίτικη μαύρη πίπα (όπως άλλωστε και η Οντρεϊ Χέπμπορν στο ιστορικό «Breakfast at Tiffany?s»).

Βιβλία σε μορφή πακέτου τσιγάρων

Δεν κατηγορούνται μόνο οι βιομηχανίες καπνού ότι χρησιμοποιούν ανθρώπινες αδυναμίες για να προωθήσουν τα προϊόντα τους αλλά συνέβη και το αντίθετο: πριν από ένα χρόνο ο βρετανικός οίκος εκδόσεων και ντιζάιν «Tank» υλοποίησε, ταυτόχρονα με την απαγόρευση του καπνίσματος σε παμπ και ρεστοράν, την πρωτότυπη ιδέα της κυκλοφορίας συντετμημένων έργων κλασικής λογοτεχνίας, μεταξύ των οποίων Κάφκα, Τολστόι, Στίβενσον, Χέμινγουεϊ, σε μικροσκοπικά βιβλία, ακριβώς όμοια σε μορφή και μέγεθος με ένα πακέτο 20 τσιγάρων. Το αποτέλεσμα ήταν να ξεσπάσει διαμάχη με μεγάλη καπνοβιομηχανία, που ματαίωσε τη συνέχιση της εμπορίας τους απειλώντας με αγωγή. «Νόμιζα ότι ένα τόσο μικρό βιβλίο, που μπορεί ο καθένας να το μεταφέρει οπουδήποτε μαζί του, θα ήταν ένα καλό αντίδοτο, εναλλακτικό του τσιγάρου», εξήγησε ο εκδότης Μασούντ Γκολσόρχι, εκφράζοντας και το παράπονό του για την ευκαιρία που έχασαν όσοι δεν είναι φίλοι του βιβλίου αλλά θα μπορούσαν να γίνουν. Ο σχεδιαστής μόδας σερ Πολ Σμιθ, από τα καταστήματα του οποίου πωλήθηκαν όλα τα διατεθέντα βιβλιαράκια της σειράς, σχολίασε: «Ηταν θαυμάσια ιδέα. Και επιπλέον, δεν έβλαπταν την υγεία?».

Ανακτήθηκε από: http://www.e-tipos.com
Σχετικό link:  http://www.e-tipos.com/newsitem?id=66536



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.