Η σημαντική άνοδος που υπήρξε στην αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου στις αρχές του καλοκαιριού δεν συνεχίστηκε και το φθινόπωρο. Αντιθέτως, μάλιστα, υπήρξε και μία διόλου ευκαταφρόνητη -δεδομένων των προσπαθειών για ταχύτατη αύξηση- μείωση της τάξεως των 2,6 ποσοστιαίων μονάδων. Αυτό είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα αποτελέσματα της τελευταίας πανελλαδικής έρευνας Μetron Forum που πραγματοποιεί περίπου ανά 4 μήνες η Metron Analysis.

 

Από τη συγκεκριμένη έρευνα, που αφορά άτομα ηλικίας άνω των 18 ετών, προκύπτει ότι το ποσοστό χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο στο 29,7% όταν τον περασμένο Ιούνιο ήταν στο 32,3%. Η διαφορά είναι σημαντική αν λάβουμε υπόψη τις έντονες προσπάθειες που γίνονται για ενίσχυση της χρήσης του Internet προκειμένου να καλύψει η Ελλάδα το χάσμα που υπάρχει με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση όπου πρόσφατη έρευνα της Eurostat φέρνει το 48% των νοικοκυριών να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Μείωση της χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα εντοπίζει τελευταία έρευνα

 

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι ότι η μείωση που υπήρξε κατά το τελευταίο τετράμηνο έρχεται ακριβώς ύστερα από μία εντυπωσιακή αύξηση που είχε εμφανιστεί στο αμέσως προηγούμενο τετράμηνο στην ίδια έρευνα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Metron Forum, τον περασμένο Ιούνιο το ποσοστό χρήσης (32,3%) ήταν κατά 5,2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το 27,1% του Μαρτίου 2008. Αντίστοιχα, τον Μάρτιο είχε παρουσιαστεί μείωση της χρήσης σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2007 που το ποσοστό ήταν στο 27,9%. Οι εν λόγω αυξομειώσεις δεν αποκλείεται να οφείλονται στο διαφορετικό δείγμα, ταυτόχρονα, όμως, αποτελούν και μία ένδειξη ότι το Διαδίκτυο δεν έχει καταφέρει να πείσει μία μεγάλη ομάδα των Ελλήνων πολιτών για τη χρησιμότητά του.

 

Χρόνος χρήσης
Ουσιαστικά, δείχνει να υπάρχει ένας «πυρήνας» χρηστών που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το ποσό εδώ και αρκετά χρόνια. Συγκεκριμένα, το 54,3% των Ελλήνων χρηστών έχει πρόσβαση πάνω από 5 χρόνια, ενώ ένα επιπλέον 21,8% πάνω από 3 χρόνια. Αντίθετα, τα ποσοστά εκείνων που συνδέθηκαν πρόσφατα είναι σχετικά χαμηλά, καθώς μόλις το 13% ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το Internet τους τελευταίους 12 μήνες, κάτι που υποδεικνύει ότι σε κάθε περίπτωση έχουν επιβραδυνθεί οι ρυθμοί ανάπτυξης.

 

Από την άλλη πλευρά, οι υπάρχοντες «κυβερνοναύτες» το χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο. Σύμφωνα με τη Metron Analysis, για τέταρτη συνεχόμενη φορά παρατηρείται αύξηση στη συχνότητα χρήσης. Συγκεκριμένα, το ποσοστό εκείνων που το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ανέρχεται σήμερα στο 90%, από 87,9% τον Ιούνιο, 86,3% τον Μάρτιο και 83,8% τον περασμένο Δεκέμβριο. Όσον αφορά στο προφίλ χρήστη, τα αποτελέσματα είναι μάλλον αναμενόμενα. Η διείσδυση είναι αυξημένη στους νέους 18-24 ετών (64,1%), στους απόφοιτους ΑΕΙ/ΤΕΙ (66,1%), στους άνδρες (33,9% έναντι 25,6% στις γυναίκες), ενώ καταγράφεται αυξητική τάση όσο μετακινούμαστε προς ανώτερα κοινωνικά στρώματα με τη διείσδυση του Internet να ξεπερνάει το 45% στη μεσαία και ανώτερη τάξη.

 

Αναμενόμενα είναι και τα αποτελέσματα όσον αφορά στους τρόπους χρήσης. Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές και υπηρεσίες είναι το e mail (65,1%), η ανάγνωση νέων/ειδήσεων (64,5%), το «σερφάρισμα» (62,1% και η αναζήτηση επαγγελματικών πληροφοριών (51,3%). Το «κατέβασμα» τραγουδιών είναι στο 37,4% με το αντίστοιχο ποσοστό για τα video να είναι στο 25,3%. Σε χαμηλά επίπεδα κινούνται τα ποσοστά εκείνων που κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου (12,6% επί των χρηστών και πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις μέσω Internet (7,8%), ενώ μόλις το 7,7% αναζητά πληροφορίες για το χρηματιστήριο.

 Ανακτήθηκε από τον ιστότοπο: http://www.imerisia.gr
Σχετικός δεσμός:http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12319&subid=2&tag=9521&pubid=4215112



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.