Το Εθνικό Ινστιτούτο Μέσων Ενημέρωσης και Οικογένειας των ΗΠΑ έδωσε στη δημοσιότητα την 13η ετήσια έκθεση για τα βιντεοπαιχνίδια, προκειμένου να βοηθήσει τους γονείς να επιλέξουν τα κατάλληλα παιχνίδια για τα παιδιά τους.

Το ινστιτούτο έχει στο παρελθόν ζητήσει από τις εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών να συνεργαστούν για την ανάπτυξη ενός αποτελεσματικότερου συστήματος αξιολόγησης της καταλληλότητας κάθε παιχνιδιού, ώστε να αποφεύγεται η αγορά ακατάλληλων παιχνιδιών από μικρές ηλικίες.

Στη φετινή έκθεση, αναφέρει τα θετικά μέτρα που έχουν ληφθεί τόσο από τις εταιρείες όσο και από τους εμπόρους λιανικής, ενώ εστιάζει στον τρόπο που οι γονείς μπορούν να προφυλάξουν τα παιδιά τους από παιχνίδια που παρουσιάζουν μια διαφορετική και πιο ανάλαφρη εικόνα του σεξ, της βίας και των ναρκωτικών. «Παρά το γεγονός ότι όλα τα παιχνίδια έχουν ειδική σήμανση και ότι οι έμποροι λιανικής φροντίζουν για την τήρηση τους, ξέρουμε ότι υπάρχουν πολλοί έφηβοι που παίζουν παιχνίδια για ενήλικες» δήλωσε ο πρόεδρος του ινστιτούτου, Ντέιβιντ Γουόλς.

     
 

Download

Η έκθεση του National Institute on Media and the Family

 

 
 

Παραθέτοντας στοιχεία από έρευνες του ινστιτούτου Pew των ΗΠΑ, η έκθεση αναφέρει ότι 97% των εφήβων, αγοριών και κοριτσιών, ασχολούνται τακτικά με βιντεοπαιχνίδια, αλλά και ότι οι περισσότεροι γονείς προσέχουν τα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά τους. «Πρέπει ως γονείς να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιχνίδια επηρεάζουν τα παιδιά» αναφέρει ο Γουόλς. «Είναι δική μας δουλειά να φροντίσουμε να παίζουν κατάλληλα για την ηλικία τους παιχνίδια. Αυτό είναι το επόμενο μας βήμα».

Επιπλέον, ένας οδηγός για γονείς σχετικά με τα βιντεοπαιχνίδια περιλαμβάνεται στις σελίδες του κειμένου, συμπεριλαμβανομένων συμβουλών ενεργοποιήσης του γονικού ελέγχου στις κονσόλες.

Από τις σκοτεινές αίθουσες, στα σαλόνια των σπιτιών

     
 

Βιντεοπαιχνίδια ακατάλληλα για παιδιά

Blitz the League II

Dead Space

Fallout 3

Far Cry 2

Gears of War 2

Left 4 Dead

Legendary

Resistance 2

Saints Row 2

Silent Hill: Forthcoming

 

 
 

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας των βιντεοπαιχνιδιών, αναφέρει η έκθεση, έτσι αυξάνεται η συμβολή τους στην οικογενειακή διασκέδαση, καθώς όλο και περισσότερες οικογένειες αγοράζουν κάποια από τις κονσόλες που κυκλοφορούν στην αγορά. Μάλιστα, οι εταιρείες πλέον σχεδιάζουν παιχνίδια ειδικά για αυτό το κοινό, δηλαδή οικογένειες που αναζητούν μια επιπλέον εναλλακτική διασκέδασης στο σαλόνι του σπιτιού.

Ταυτόχρονα, οι πολλαπλές δυνατότητες που διαθέτουν οι σημερινές κονσόλες, από την προβολή ταινιών και φωτογραφιών μέχρι την αποθήκευση τραγουδιών mp3, τις καθιστά ένα «πολυεργαλείο» διασκέδασης, τόσο απαραίτητο όσο και ένα DVD player.

Μαζί με την ανάπτυξη νέων «οικογενειακών» τίτλων παιχνιδιών, τα παιχνίδια που λόγω περιεχομένου προορίζονται μόνο για ενήλικες αναπτύσσονται εξίσου. Μάλιστα, η διασημότητα πολλών τέτοιων τίτλων έχει φτάσει μέχρι αναφορές σε μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και εφημερίδες, ενώ οι πωλήσεις των κυριότερων τίτλων περιλαμβάνονται στα νέα οικονομικών εφημερίδων, στοιχείο που υποδεικνύει την αυξανόμενη σημασία που αποκτά η αγορά βιντεοπαιχνιδιών στο πλαίσιο της αγοράς οικιακής διασκέδασης.

Πολλές οι προκλήσεις του μέλλοντος

Η έκθεση τονίζει την πρόοδο που έχει συντελεστεί μέχρι σήμερα, βοηθώντας στην ενημέρωση των γονέων σχετικά αυτή τη δραστηριότητα των παιδιών, ωστόσο αναφέρει και τις πολυάριθμες προκλήσεις για τα επόμενα χρόνια, η πλειοψηφία των οποίων σχετίζεται με το Διαδίκτυο.

Τα πολυάριθμα site από τα οποία ένας χρήστης μπορεί να κατεβάσει παιχνίδια, συνήθως περνούν τα φίλτρα των λογισμικών ασφαλείας, που σημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικοί σχετικά με τα παιχνίδια που κατεβάζουν τα παιδιά τους. Αυτό μάλιστα δεν ισχύει μόνο για τους υπολογιστές, αλλά και για τις αντίστοιχες υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα για τις τρεις πιο γνωστές κονσόλες.

Τέλος, η έκθεση κάνει λόγο και για τα διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων, όπως το World of Warcraft και το Second Life’s Teen World. «Οι περισσότεροι γονείς γνωρίζουν τους κινδύνους που παραμονεύουν σε ιστοσελίδες όπως το Facebook και το MySpace, δε συνειδητοποιούν ωστόσο ότι οποιοσδήποτε επιτήδειος μπορεί να επικοινωνήσει με ένα παιδί και μέσα από τα βιντεοπαιχνίδια», καταλήγει η έκθεση.

Ανακτήθηκε από:http://portal.kathimerini.gr
Σχετικός δεσμός:http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathworld_1_26/11/2008_257872



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Μάιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.