«Οταν επιλέξαμε τη σχολή μας, κανείς δεν μας μίλησε για την  υποβάθμιση των ΤΕΙ, που τα έλεγαν ανώτατα όπως τα πανεπιστήμια», λέει ο  Κώστας Παπαγεωργίου που τελειώνει τις σπουδές  του στο Τμήμα Πολιτικών  Έργων Υποδομής του ΤΕΙ Αθήνας

Ο Κώστας Παπαγεωργίου τελειώνει τις σπουδές του στο Τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής του ΤΕΙ Αθήνας, μια από τις υψηλόβαθμες σχολές των ΤΕΙ, μόνο που όταν αποφοιτήσει δεν γνωρίζει τι ακριβώς εργασία θα μπορεί να κάνει με το πτυχίο του!

O Κώστας και οι υπόλοιποι 980 συμφοιτητές του σε αυτό το τμήμα, όπως και οι πάνω από 50.000 φοιτητές στα 22 τμήματα ΤΕΙ που ακόμα, εν έτει 2010, δεν έχουν καθορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, παρ΄ ότι η σχετική έγκριση έχει ληφθεί από το 2008, αντιμετωπίζονται ακόμα από την πολιτεία σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού.

Και δεν είναι οι μόνοι. Όλα τα ΤΕΙ σήμερα, παρά την περίφημη ανωτατοποίηση που έγινε το 2001, παραμένουν ιδρύματα δεύτερης κατηγορίας σε σχέση με τα πανεπιστήμια για μια σειρά από λόγους που συνδέονται με την υποχρηματοδότηση (για κάθε 5 ευρώ που δίνει το κράτος στα ΑΕΙ δίνει μόνο 1 στα ΤΕΙ παρ΄ ότι έχουν σχεδόν ίδιο αριθμό φοιτητών), τις διαφορές των μόνιμων καθηγητών (2.300

στα ΤΕΙ, 9.750 στα ΑΕΙ), τα ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα πολλών ειδικοτήτων. Ακόμη, με το σχεδιαζόμενο Ενιαίο Πλαίσιο Προσόντων, όπου τα πανεπιστήμια ζητούν να κατατάσσονται οι απόφοιτοι ΤΕΙ σε χαμηλότερο επίπεδο από τους δικούς τους, και φυσικά τα ΤΕΙ απαντούν ότι σε τέτοια περίπτωση θα υπάρξει εξέγερση…

“Οταν όμως επιλέξαμε τη σχολή μας, κανείς δεν μας μίλησε για την υποβάθμιση των ΤΕΙ που τα έλεγαν ανώτατα όπως τα πανεπιστήμια, ούτε μας είπαν ότι η ειδικότητα αυτή καθώς και πολλές άλλες δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, και ότι, όταν θα έχουν, αυτά θα είναι κατώτερα από ό,τι μας αξίζει. Σε αυτό ευθύνεται και η συντεχνιακή λογική του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που τα θέλει όλα για τους αποφοίτους των πολυτεχνικών σχολών. Όμως εγώ πολύ θα ήθελα να συγκρίναμε φοιτητές, υποδομές και καθηγητές του δικού μου τμήματος με τους αντίστοιχους της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης π.χ., για να αποδείξουμε ότι όλες αυτές οι αντιλήψεις είναι λανθασμένες», υποστηρίζει ο Κώστας.

Ο πρόεδρος των καθηγητών ΤΕΙ Γιάννης Τσάκνης, επίσης, επισημαίνει ότι μεγάλη ευθύνη για την καθυστέρηση της έκδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων φέρει ο νυν υφυπουργός Παιδείας: «Ο κ. Πανάρετος ανέλαβε την ολοκλήρωση της διαδικασίας, δυστυχώς όμως η διαδικασία της διαβούλευσης καθυστερεί. Η ΟΣΕΠ- ΤΕΙ περιμένει τις ανακοινώσεις του και στη συνέχεια θα συνεδριάσει για να εξαγγείλει κινητοποιήσεις εάν δεν προχωρήσει η σχετική διαδικασία».

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ

Αρκετοί φοιτητές εγκαταλείπουν τα ΤΕΙ και εγγράφονται σε κολέγια που συνεργάζονται με ΑΕΙ του εξωτερικού!

Διακρίσεις σε μαθητές για πρωτότυπες τεχνολογικές κατασκευές

ΜΙΑ ΑΚΤΙΝΑ λέιζερ αριστερά και δεξιά του δρόμου ενεργοποιείται όταν υπάρχει πυκνή ομίχλη. Έτσι οριοθετείται η χιονοδρομική πίστα και οι σκιέρ μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια χωρίς να κινδυνεύσουν να χάσουν τον προσανατολισμό τους ή να τραυματιστούν.

Πρόκειται για μία κατασκευή μαθητών από το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Πτολεμαΐδας που από πέρυσι έχει διακριθεί σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς για τις νέες τεχνολογίες. Προχθές το σχολείο απέσπασε ακόμη μία διάκριση στην εκδήλωση του υπουργείου Παιδείας «Αριστεία και καινοτομία στην εκπαίδευση» που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο «Ελληνικός Κόσμος», στον Ταύρο. Στόχος του υπουργείου ήταν να αναδείξει το καινοτόμο έργο εκπαιδευτικών απ΄ όλη τη χώρα. Αυτή τη φορά τα εύσημα απονεμήθηκαν στην κ. Ζαφειρούλα Αλεξιάδου και τους μαθητές της. Η καθηγήτρια παρουσίασε μάλιστα τόσο το έργο «Οριοθέτηση χιονοδρομικής πίστας με laser σε περίπτωση ομίχλης» όσο και το «Ρομποτικό μπιλιάρδο». Ανάμεσα στις τεχνολογικές κατασκευές που διακρίθηκαν ήταν ένα τρισδιάστατο οπτικοακουστικό βιβλίο, DVD με οδηγίες για πρώτες βοήθειες, ηλεκτρονική σκακιέρα- κλεψύδρα.

Συνολικά 85 εκπαιδευτικοί παρουσίασαν προχθές τα καινοτόμα έργα που κατασκεύασαν με τους μαθητές τους. Στα σχέδια του υπουργείου είναι από τη νέα χρονιά η εκδήλωση να γίνει θεσμός και να παρουσιάζονται περισσότερα από 100 καινοτόμα έργα.

Μικροεπεισόδια σημειώθηκαν όταν έφτασε στην αίθουσα της εκδήλωσης η υπουργός Παιδείας. Ομάδα ωρομίσθιων εκπαιδευτικών άνοιξαν πανό στην αίθουσα και φώναζαν συνθήματα. Οι εκπαιδευτικοί ξεσηκώθηκαν όταν αντιλήφθηκαν πως ένας από τους άνδρες της ασφάλειας της κ. Διαμαντοπούλου οπλοφορούσε και ζητούσαν να απομακρυνθεί. Οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να φωνάζουν πως οπλοφορεί και ακολούθησε μικροσυμπλοκή.

[ ΓΝΩΜΗ ] Εκπαιδευτικός «Καποδίστριας»!
Του Σωκράτη Καπλάνη

Τα ΤΕΙ όπως λειτουργούν σήμερα, με το αναιμικό θεσμικό καθεστώς και την ελληνική στάση να τα κρατά υποβαθμισμένα έναντι των λοιπών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, έχουν πρόβλημα επιβίωσης. Υπάρχουν τμήματα χωρίς κτιριακές υποδομές. Χωρίς μόνιμο προσωπικό. Μάλιστα, στο τέλος Μαρτίου θα κλείσουν (βλ.

παραρτήματα ΤΕΙ Πύργου, Αμαλιάδας, Αιγίου), αφού δεν θα υπάρχει διοικητική στήριξη. Τα ΤΕΙ χρειάζονται ειδική αναδιάρθρωση στα πλαίσια της πολιτικής ενός εκπαιδευτικού «Καποδίστρια» που να ολοκληρώνει όλο το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Στόχος: 25-28 ισχυρά ΑΕΙ. Για να γίνει αυτό απαιτείται ενσωμάτωση Πανεπιστημίων- ΤΕΙ σε περιοχές που είναι τούτο πρόσφορο και αποδεκτό, αλλά και επιβάλλεται για την ισχυροποίησή τους (βλ. Ήπειρος, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία, Θράκη κ.α.). Άλλο σενάριο θα ήταν η «ακαδημαϊκοποίηση» των ΤΕΙ είτε ως Πανεπιστήμια ή ως Τεχνολογικά Πανεπιστήμια, πολιτική που ακολούθησε η Κυπριακή Δημοκρατία, με κατάργηση του Ανώτερου Τεχνικού Ινστιτούτου και ίδρυση του ΤΕΠΑΚ (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου). Αφήστε τα ΤΕΙ να εξελιχθούν και να ανθήσουν με τις ίδιες τους τις δυνάμεις και την πολιτική τους, αφού θα θέσουμε προηγουμένως προδιαγραφές των Πανεπιστημίων και θα θεσπίσουμε την Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση.

Ο Σωκράτης Καπλάνης είναι προέδρος του ΤΕΙ Πάτρας

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4565011&ct=1



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση