Φεβ 10
27
Το e-χρηματιστήριο του αεροδρομίου
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ | 27 Φεβρουαρίου, 2010 | Γράψτε σχόλιο
Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 88 ή 160 ευρώ; Αθήνα- Ρώμη στα 117 ή 258 ευρώ; ΑθήναΛονδίνο προς 134 ή 262 ευρώ; Στο «Χρηματιστήριο Αξιών» των αεροπορικών εισιτηρίων οι τιμές δείχνουν να παίρνουν το… ασανσέρ, εμφανίζονται να ανεβοκατεβαίνουν ακόμη και την ίδια ημέρα, έως επτά – οκτώ φορές σε μία βδομάδα. Αν το ψάξει κανείς καλά, μπορεί και να βγει κατά πολύ κερδισμένος…
ΤΑ ΝΕΑ» παρακολούθησαν επί μία εβδομάδα (8-15/2) αναλυτικά, μέσω Διαδικτύου, τον τιμοκατάλογο όλων των διαθέσιμων εισιτηρίων, σε συνολικά 29 ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, αναζήτησαν το πιο οικονομικό (με τους φόρους) ηλεκτρονικό (e-ticket) εισιτήριο, μετ΄ επιστροφής, προς 19 συγκεκριμένους εγχώριους, ευρωπαϊκούς και διεθνείς προορισμούς, για την περίοδο από 13 ώς 26 Φεβρουαρίου. Στο τέλος διαπίστωσαν αξιοσημείωτες αποκλίσεις στις τιμές, ανάλογο δηλαδή κέρδος ή επιβάρυνση για τον ταξιδιώτη που πρόλαβε ή δεν σκέφτηκε να χτυπήσει τις πλέον συμφέρουσες τρέχουσες προσφορές.
Από 50, 58 έως 72 ευρώ ωφελημένοι, για παράδειγμα, βγήκαν όσοι έσπευσαν να κλείσουν έγκαιρα τα εισιτήριά τους στα δρομολόγια από Αθήνα προς Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη, αντίστοιχα, αυτοί δηλαδή που φρόντισαν να τα εκδώσουν στα 86-88 ευρώ της κατώτατης τιμής τους: όταν πια αυτά εξαντλήθηκαν, τα αμέσως επόμενα πιο οικονομικά έφτασαν μέσα σε λίγες ημέρες τα 138-160 ευρώ, τσίμπησαν από 57% έως 82%. Με δεύτερη, προσεκτική ματιά και σύγκριση παρατηρεί κανείς πως τη Δευτέρα (8/2), προφανώς λόγω μειωμένης ζήτησης, οι εγχώριες τιμές είναι συνήθως οι χαμηλότερες της συγκεκριμένης εβδομάδας. Αντιθέτως, Παρασκευή- Σάββατο- Κυριακή, όπως και την αργία της Καθαράς Δευτέρας, μοιάζει να υπερίπτανται.
Τιμές- λαχείο. Ακόμα πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις καταγράφηκαν στον «πίνακα αναχωρήσεων» εξωτερικού. Εκεί, οι σαφώς περισσότερες σε αριθμό ιδιωτικές εταιρείες, π.χ. στις πτήσεις για Βρετανία, συναγωνίζονται μεταξύ τους σε τιμές, μερικές από τις οποίες ωστόσο εμφανίζονται έως υπερδιπλάσιες μέσα στο ίδιο επταήμερο! Κατά 163 ευρώ πιο φθηνά κόστιζε, για παράδειγμα, τη Δευτέρα (8/2) το πιο οικονομικό allez-retour εισιτήριο για το Μάντσεστερ, ενώ πέντε μέρες αργότερα εκτοξευόταν στα 363 ευρώ (82% ακριβότερα). Σημαντικά κερδισμένοι αποδείχτηκαν, επίσης, όσοι εξασφάλισαν στο διάστημα αυτό θέσεις για Ρώμη με μόλις 117 ευρώ ή και Μόσχα με 240 ευρώ: οι λιγότερο τυχεροί προμηθεύτηκαν ακριβότερα ώς και κατά 141 και 129 ευρώ, αντίστοιχα, τους επόμενους πιο οικονομικούς ναύλους. Την ίδια ώρα, στην οικονομική θέση για Λονδίνο έκλεινε να ταξιδέψει κανείς με 133, αλλά και με 262 ευρώ (διαφορά 96%), τη στιγμή κατά την οποία την τουριστική Πράγα πεταγόταν να δει ένας ταξιδιώτης με 196 ή και με 320 ευρώ (+63%).
Στο παρά πέντε. Όσοι τώρα αποφάσισαν να βγάλουν στο παρά πέντε τα εισιτήριά τους, χρειάστηκε να τα χρυσοπληρώσουν: 484 ευρώ στοίχιζε τις ημέρες αυτές ένα εισιτήριο για το Βερολίνο, την ώρα που το φθηνότερο είχε εκδοθεί προς μόλις 187 ευρώ. Κατά τον ίδιο αλματώδη τρόπο, στα 469 ευρώ έφτανε η ακριβότερη μετ΄ επιστροφής πτήση μέσω Βιέννης για Βαρκελώνη, «αλμυρή» συγκριτικά με τα 188 ευρώ της διαδρομής μέσω Πράγας. Οι ίδιοι αριθμοί δείχνουν μάλιστα πως υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο εθνικός αερομεταφορέας της χώρας προορισμού είναι ακριβότερος από άλλη, ξένη, εταιρεία. Έτσι για την Πράγα είναι φθηνότερη η πτήση με τις γερμανικές αερογραμμές (Lufthansa) απ΄ ό,τι με τις τσέχικες. Το ίδιο ισχύει και για τη Βαρκελώνη: με την Czech Αir το ταξίδι έρχεται φθηνότερο απ΄ ό,τι με την ισπανική Ιberia…
Τα limit up και down στις τιμές των εισιτηρίων
Γιατί, όμως, όλα αυτά τα limit up και down στις τιμές των εισιτηρίων; Αφού κατέγραψαν τους καθημερινούς δείκτες των τιμών, «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν και σε ανθρώπους της αεροπορικής αγοράς και του τουρισμού, για να κατανοήσουν ακριβώς αυτές τις… αναταράξεις. «Οι τιμές φαίνεται πως “παίζουν”, γιατί για κάθε μια πτήση, π.χ. και στις 12 καθημερινές για Θεσσαλονίκη, στους λεγόμενους οικονομικούς ναύλους υπάρχουν ώς κι επτά διαφορετικές τιμές- προκαθορισμένες με βάση την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας-, που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Όταν αυτές οι φθηνές θέσεις εξαντληθούν, διαθέτουμε τις αμέσως επόμενες πιο οικονομικές. Μ΄ άλλα λόγια, δεν “πειράζει” κανείς τις τιμές, απλά τελειώνουν συνήθως γρήγορα οι περιορισμένοι χαμηλοί ναύλοι…», επισημαίνει η εκπρόσωπος Τύπου της Αegean, κ. Ρούλα Σαλούτση. «Οι τιμές καθορίζονται με βάση την εποχικότητα και τη διαθεσιμότητα των πτήσεων. Στην πραγματικότητα, δεν μεταβάλλονται τόσο συχνά όσο δείχνουν: οι αυξομειώσεις τους οφείλονται στο γεγονός πως οι πιο οικονομικές θέσεις δεσμεύονται κι απελευθερώνονται ταυτόχρονα από τους χρήστες, μέσω των τουριστικών γραφείων ή των online συστημάτων. Αυτό δημιουργεί το φαινόμενο “Χρηματιστήριο”, που έχει ως αποτέλεσμα από στιγμή σε στιγμή να βλέπουμε διαφορετικό κόστος για την ίδια πτήση.
Στο τέλος πια, όταν απομείνουν μόνο οι ακριβότερες, business, θέσεις, φαίνεται- χωρίς να είναι έτσι- σαν να έχει διπλασιαστεί η τιμή τους…», λέει η κ. Σοφία Σπηλιώτη, υπεύθυνη μάρκετινγκ στην εταιρεία airtickets.gr, που δραστηριοποιείται στον χώρο του online travel agency (www.
airtickets.gr).
Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.