Πλήρη ανατροπή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φέρνουν οι αιφνιδιαστικές εισηγήσεις Πανάρετου για το «νέο πανεπιστήμιο» και τα «τοπικά κολέγια».

O υφυπουργός Παιδείας προτείνει να δημιουργηθούν τοπικά κολέγια (με απορρόφηση και των ΙΕΚ) ως ενδιάμεση βαθμίδα-γέφυρα ανάμεσα στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!

Ο κ. Πανάρετος δημοσιοποίησε τις προτάσεις του τόσο μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του όσο και μέσω ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας ( http://ypepth. opengov. gr/panaretos/?cat=25 ), στην οποία τις ανήρτησε χθες προς δημόσια διαβούλευση, δίνοντάς τους έτσι επίσημο χαρακτήρα. Αργότερα, ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι «δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μία οποιαδήποτε πρόταση ανάμεσα στις άλλες αυτή που κατατίθεται από τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ενώ από το περιβάλλον της υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου γινόταν προσπάθεια οι απόψεις του να χαρακτηριστούν «προσωπικές».

Οι μελλοντικοί φοιτητές, σύμφωνα με τις προτάσεις του υφυπουργού Παιδείας, μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής που δεν έχει καν προσδιοριστεί στο κείμενο της διαβούλευσης (με εξετάσεις, βάσει των βαθμών του πτυχίου ή όλοι;) όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, που θα είναι χρήσιμο για την εύρεση εργασίας. Επιπλέον, αναφέρει ο υφυπουργός, «τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων, καθιστώντας άνευ αντικειμένου

ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

που δεν την προσδιορίζει οι απόφοιτοι των κολεγίων θα εισάγονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

και το πρόβλημα της βάσης του 10 που τόσο πολύ μας απασχολεί».

Πώς λειτουργούν στις ΗΠΑ
Όπως ανέφερε στην ιστοσελίδα του ο υφυπουργός Παιδείας μόλις επέστρεψε από την περιοδεία του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, όπου έμαθε για τον τρόπο λειτουργίας των τοπικών κολεγίων, αυτή η μορφή εκπαίδευσης άρχισε στις ΗΠΑ το 1908. Σήμερα υπάρχουν περίπου 800 και η Καλιφόρνια είναι η πολιτεία με τα περισσότερα (110). Το 2009 σπούδαζαν στα αμερικανικά κολέγια 2,89 εκατ. φοιτητές.

Τα τοπικά κολέγια είναι ουσιαστικά «μεταβατικά» ιδρύματα. Η εισαγωγή σε αυτά γίνεται ελεύθερα. Μπορεί να εγγραφεί όποιος έχει τελειώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι σπουδές είναι εξαμηνιαίες (π.χ. για οικοδόμους), μονοετείς, διετείς ή τριετείς και όλα είναι δημόσια. Σε αυτά εγγράφονται όχι μόνο νέοι απόφοιτοι λυκείου, αλλά και πολίτες οποιασδήποτε ηλικίας που θέλουν να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις για να βελτιώσουν τα προσόντα τους (π.χ. να σπουδάσουν χρήση υπολογιστών). Όσοι θέλουν να «μεταπηδήσουν» (transfer) σε πανεπιστήμια πρέπει να συμπληρώσουν τον διετή κύκλο σπουδών. Τα δίδακτρα στην Καλιφόρνια κοστίζουν 26 δολάρια ανά μάθημα.

Τα κολέγια τα επιλέγουν όσοι θέλουν να αποκτήσουν επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση και όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν στο πανεπιστήμιο αλλά δεν πέτυχαν στην πρώτη προσπάθειά τους. Τα πανεπιστήμια απορροφούν μεγάλο μέρος των αποφοίτων τους. Είναι εντυπωσιακό ότι περισσότεροι από το 1/3 των φοιτητών του πανεπιστημίου του Μπέρκλεϊ είναι απόφοιτοι κολεγίων. Η διαδρομή τοπικό κολέγιο- πανεπιστήμιο είναι χαρακτηριστική της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης στις ΗΠΑ.

Και ο κ. Πανάρετος καταλήγει: «Ένας από τους λόγους που τα τοπικά κολέγια είναι τόσο σημαντικά είναι ότι στοιχίζει στην Πολιτεία πολύ λιγότερο να πειραματιστεί με ένα νέο τοπικό κολέγιο παρά με ένα πανεπιστήμιο (η διαφορά μεγέθους των απαιτούμενων επενδύσεων είναι τεράστια)».

Άδειασε τον Πανάρετο η κυβέρνηση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Χρ.
Παπαχρήστος gpapachristos@dolnet.gr

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ αφήνει τον υφυπουργό Παιδείας Γιάννη Πανάρετο η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου μετά την πρωτοβουλία του να αναρτήσει στο προσωπικό του μπλογκ ένα σχέδιο για τη δημιουργία τοπικών κολεγίων μέσα σε ΤΕΙ και ΑΕΙ της χώρας. Με αφορμή την εμπειρία του από τον θεσμό κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Καλιφόρνια τον περασμένο μήνα, ο υφυπουργός υποστηρίζει ότι αυτές οι απόψεις απηχούν «ιδέες και του Γιώργου Παπανδρέου από το 1995». Η ανάρτηση προκάλεσε την έντονη αντίδραση της κ. Διαμαντοπούλου, η οποία με σχόλιο κύκλων της χαρακτηρίζει τις προτάσεις Πανάρετου «προσωπικές απόψεις και ιδέες, και δεν απηχούν τις απόψεις του Πρωθυπουργού». Το θέμα που προκάλεσε μίνι κυβερνητική κρίση, έχει, όπως αποκαλύπτεται, μεγαλύτερη διάσταση από τη συγκεκριμένη αποκήρυξη της κ. Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με αφορμή την αναφορά στο κείμενο του κ. Πανάρετου ότι με τις απόψεις αυτές συμφωνεί και ο Πρωθυπουργός, απηύθυνε σχετικό ερώτημα στον Γιώργο Παπανδρέου στο περιθώριο της χθεσινής σύσκεψης για το κοινωνικό κράτος στο Μέγαρο Μαξίμου.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο Πρωθυπουργός αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι έχει την παραμικρή ιδέα για όσα αναφέρει ο κ. Πανάρετος στο κείμενο που ανήρτησε στο Διαδίκτυο και έδωσε πράσινο φως στην κ. Διαμαντοπούλου να προβεί στη σχετική διάψευση.

Με κατάληψη της πρυτανείας απάντησαν στην άρση του ασύλου

ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ της πρυτανείας του Πολυτεχνείου στην Πολυτεχνειούπολη αντέδρασαν χθες φοιτητές αριστερών παρατάξεων στην προχθεσινή απόφαση των πρυτανικών αρχών του Ιδρύματος να άρουν το άσυλο, πρώτη φορά ύστερα από 15 χρόνια, επειδή απειλήθηκε η ζωή νυχτοφύλακα από αγνώστους.

Τις επόμενες ημέρες οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο και σε άλλα Ιδρύματα, αναμένεται να κάνουν γενικές συνελεύσεις για το ζήτημα προκειμένου να αποφασίσουν αν και πώς θα αντιδράσουν. Στο μεταξύ, η ΠΑΣΠ σε ανακοίνωσή της χαρακτήρισε «άστοχη έως ύποπτη» την ενέργεια των πρυτανικών αρχών επειδή μετά τις προσαγωγές των φερομένων ως καταστροφέων ουδεμία ένδειξη, πολύ περισσότερο απόδειξη ενοχής βρέθηκε. «Βεβιασμένες και αψυχολόγητες ενέργειες, όπως αυτή, δημιουργούν αρνητικό κλίμα για το άσυλο στην κοινωνία λειτουργώντας προβοκατόρικα, διαρρηγνύουν την εμπιστοσύνη στην ακαδημαϊκή κοινότητα και δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στο δημόσιο πανεπιστήμιο», καταλήγει η ΠΑΣΠ.

Υπενθυμίζεται ότι η Αστυνομία μπήκε στο προαύλιο της Πολυτεχνειούπολης τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής έπειτα από έκκληση των πρυτανικών αρχών προς τον εισαγγελέα, καθώς υπήρχαν πληροφορίες για βανδαλισμούς κατά τη διάρκεια πάρτι και για απειλές εναντίον της ζωής του νυχτοφύλακα. Έγιναν 30 συλλήψεις, αλλά όλοι οι συλληφθέντες αφέθηκαν το πρωί ελεύθεροι καθώς δεν καταγράφτηκαν σοβαρές καταστροφές στον χώρο.

Η στρέβλωση της βάσης του δέκα

ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟ την οποία προκύπτει ότι ποσοστό άνω του 15% των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που ενώ πιάνουν συνολικά τη βάση του 10, στα βασικά μαθήματα κάθε κατεύθυνσης στην οποία εξετάζονται σημειώνουν βαθμολογίες κάτω του 10, εκπονεί ο υφυπουργός Παιδείας. Όπως διερωτήθηκε ο κ. Πανάρετος, «αυτό σημαίνει ότι αυτά τα παιδιά, επειδή έχουν τη βάση του 10- την οποία, προφανώς, πέτυχαν με τα αποτελέσματα των εξετάσεων σε άλλα μαθήματα, δευτερεύοντα για το αντικείμενο που σπουδάζουν- είναι ικανά ενώ άλλα δεν είναι; Όπως υπάρχουν και παιδιά που δεν πετυχαίνουν τη βάση του 10, ενώ σε βασικά μαθήματα έχουν πάνω από 10».

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4561829&ct=1



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση