Φεβ 10
6
Μπότες – φαινόμενο πωλήσεων
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ | 6 Φεβρουαρίου, 2010 | Γράψτε σχόλιο
Εκπλήσσονται σχεδόν καθημερινά οι πελάτες στα 65 σημεία πώλησης στα οποία διατίθενται οι αυστραλιανές μπότες UGG στην Ελλάδα, όταν αντιλαμβάνονται ότι είναι αδύνατον να τις αποκτήσουν. Ο λόγος; Οι μπότες των celebrities, που κατατάσσονται ανάμεσα στα είδη πολυτελείας διεθνώς και άρχισαν να πωλούνται πρώτη φορά στην χώρα μας τον Σεπτέμβριο, έχουν εξαντληθεί ήδη!
Εν μέσω οικονομικής κρίσης, η ζήτησή τους από τις Ελληνίδες ξεπέρασε κάθε προσδοκία. «Παραγγείλαμε διπλάσιο αριθμό από αυτόν που είχαμε προβλέψει και οι μπότες αυτές εξαντλήθηκαν», παρατηρεί ο κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, πρόεδρος της εισηγμένης στο Χ.Α. Εlmec Sport που διαθέτει κατ΄ αποκλειστικότητα τις «διάσημες» μπότες στην ελληνική αγορά και τα Βαλκάνια. Ως φαίνεται, οι Ελληνίδες έσπευσαν να αγοράσουν τις μπότες που φορούν σταρ του Χόλιγουντ όπως είναι οι Cameron Diaz, Charlize Τheron, Courtney Cox, Jennifer Αniston, Jesic Αlba, Demi Μoore, Εva Longoria και Drew Βarrymore. Τις φορούν συνήθως όταν βγαίνουν ντυμένοι πρόχειρα για να κάνουν δουλειές και αγορές. Άλλωστε, οι μπότες κατασκευάστηκαν πρώτη φορά πριν από 200 χρόνια από δέρμα προβάτου (sheepskin), ακριβώς γι΄ αυτό τον λόγο: τις φορούσαν οι Αυστραλοί για να κάνουν τις δουλειές τους- κυρίως τις βαριές- εκτός σπιτιού και ιδίως στις φάρμες. Μάλιστα, για δύο εκατονταετίες αναφέρο- νταν σε αυτές ως «ugs», για συντομία της λέξης ugly που σημαίνει άσχημο.
Πέρα από κάθε προσδοκία
Σήμερα, οι «άσχημες» μπότες αποτελούν τη σημαντικότερη επωνυμία της αμερικανικής εταιρείας Deckers Οutdoor Corporation. Μάλιστα, στις υψηλές πωλήσεις των UGG στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό οι πωλήσεις- ρεκόρ που παρουσίασε η εισηγμένη στο Νasdaq εταιρεία το τρίτο τρίμηνο του 2009. Ο τζίρος της αμερικανικής εταιρείας- με τη βοήθεια και της ελληνικής αγοράς- κατέγραψε αύξηση 15,8%, φτάνοντας τα 228,4 εκατ. δολάρια, ενώ οι πωλήσεις στις μπότες UGG αυξήθηκαν κατά 19,1% και διαμορφώθηκαν σε 212,8 εκατ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα η εταιρεία-που διαθέτει και τις επωνυμίες Τeva και Simple- αναθεώρησε τις προβλέψεις της για το 2009 και αναμένει να κλείσει με αύξηση πωλήσεων 13%, έναντι της αρχικής εκτίμησης 9%-10%.
Έρχεται η ανοιξιάτικη κολεξιόν
Δυναμικές πωλήσεις αναμένει και η ελληνική Εlmec Sport για τη νέα ανοιξιάτικη κολεξιόν της επωνυμίας, η οποία τοποθετείται τις επόμενες ημέρες στα ράφια των καταστημάτων. Παράλληλα, δρομολογούνται οι παραγγελίες της επόμενης χειμερινής σεζόν καθώς η αμερικανική εταιρεία ακολουθεί αυστηρό χρονοδιάγραμμα παράδοσης των εμπορευμάτων προς τους συνεργάτες της. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος για τον οποίο η Εlmec Sport δεν μπόρεσε να καλύψει την αυξημένη ζήτηση που καταγράφτηκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο. «Οι UGG εξαντλήθηκαν από τον Νοέμβριο και η έλλειψη που δημιουργήθηκε δεν ήταν δυνατόν να καλυφθεί, καθώς η εταιρεία δεν έχει ετοιμοπαράδοτο εμπόρευμα», παρατηρεί ο κ. Παύλος Καλαμαρίδης, εμπορικός διευθυντής της. Πάντως, από την επόμενη χρονιά οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν και τα ρούχα UGG, στα οποία έχει επεκταθεί η αμερικανική εταιρεία στο πλαίσιο της στρατηγικής της να αναδειχθεί κορυφαία φίρμα του χώρου της μόδας. Το φθινόπωρο θα αρχίσει να λειτουργεί και το νέο shop-in-shop UGG στο Golden Αttica.
Και ανεξάρτητα καταστήματα
Η Εlmec Sport που έκλεισε τη συμφωνία με την Deckers Οutdoor Corporation τον περασμένο Απρίλιο, σχεδιάζει να ακολουθήσει ελεγχόμενη επεκτατική πολιτική προκειμένου να συνεχίσει να τοποθετεί τα είδη UGG σε σημεία πώλησης που συνάδουν με τη φινέτσα της πολυτέλειας- η τιμή σε ορισμένους τύπους φτάνει τα 260 ευρώ- δεν αποκλείει όμως τη δημιουργία ανεξάρτητων καταστημάτων. «Δεδομένου ότι η αμερικανική εταιρεία διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της, δεν αποκλείεται να προχωρήσουμε στο άνοιγμα ανεξάρτητων καταστημάτων στην ελληνική αγορά», δηλώνει ο κ. Κουτσολιούτσος. Άλλωστε, εκτός από την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων για τις μπότες και τα λοιπά είδη που απευθύνονται σε γυναίκες, όπως είναι οι τσάντες, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης της παιδικής και της ανδρικής αγοράς στις μπότες UGG.
Αντίθετα από ό,τι συμβαίνει με τις γυναίκες στην Ελλάδα, οι «διάσημες» μπότες είναι ελάχιστα διαδεδομένες ανάμεσα στους άνδρες. Πάντως, από το επόμενο φθινόπωρο αναμένεται ότι θα υποκύψουν και οι Έλληνες στην τάση της μόδας. «Από το φθινόπωρο η εταιρεία τονώνει την κολεξιόν και για τους άνδρες», δηλώνει ο κ. Καλαμαρίδης.
Στην Ελλάδα, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τις γυναίκες, οι «διάσημες» μπότες είναι ελάχιστα διαδεδομένες ανάμεσα στους άνδρες
Είναι «παντός καιρού»
Βασικό πλεονέκτημα της μπότας UGG είναι ότι μπορεί να φορεθεί σε όλες τις συνθήκες του καιρού. Η φυσική wicking δράση του δέρματος προβάτων αποτελεί φυσικό ισοθερμικό που επιτρέπει στο δέρμα να αναπνέει διατηρώντας τη φυσική θερμοκρασία του, ανεξάρτητα από τις κλιματικές συνθήκες. Γι΄ αυτό οι μπότες αυτές έγιναν πολύ δημοφιλείς τη δεκαετία του ΄70 ανάμεσα στους Αυστραλούς σέρφερ, οι οποίοι χρειάζονταν κάτι που θα μπορούσε γρήγορα να θερμάνει τα πόδια τους, αλλά και ανάμεσα στους σέρφερ της Καλιφόρνιας μετά το 1979, όταν άρχισε να τις εμπορεύεται στις ΗΠΑ ο Βrian Smith, ο οποίος πούλησε την εταιρεία του στην Deckers το 1995. Η Deckers, σημερινός ιδιοκτήτης της φίρμας, είναι αυτή που τοποθέτησε τις UGG στην αγορά της μόδας ως είδος πολυτελείας διασφαλίζοντας τα δικαιώματα της χρήσης του ονόματός τους σε 24 χώρες. Αυτή η εξέλιξη έχει προκαλέσει την αντίδραση Αυστραλών κατασκευαστών μπότας τύπου UGG, οι οποίοι δεν μπορούν να κάνουν χρήση του όρου παρότι αρχικά δεν ήταν συγκεκριμένο εμπορικό σήμα, αλλά όνομα της συγκεκριμένης κατηγορίας υποδημάτων. Πουλάνε και οι απομιμήσεις
Αντίθετα, το φαινόμενο UGG- το οποίο πάντως έχει βρει αντίθετους αρκετούς οικολόγουςευνοεί τους απομιμητές, οι οποίοι πληθαίνουν διεθνώς. Στην Ελλάδα οι απομιμήσεις της μπότας UGG έκαναν δυναμική εμφάνιση το φθινόπωρο, αλλά σε χαμηλότερες τιμές που αρχίζουν από 19 ευρώ. Και σε αυτή την περίπτωση, η ανταπόκριση των αγοραστών είναι εντυπωσιακή. Όπως παρατηρεί στέλεχος της αγοράς, «πουλάνε σαν τρελές».
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4559258&ct=3
Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.