Τα παιδιά  της κ.  Αγγελικής  ΚαραΐσκουΚαροπούλου- ηλικίας 11 και  10 ετών- θα  έχουν από τον  Σεπτέμβριο στην  τσάντα τους αντί  για βιβλία,  λάπτοπ

«Δεν θα γίνονται όλες οι ώρες με τον μαθητικό υπολογιστή γιατί δεν είναι ό,τι καλύτερο. Θα υπάρχει μια ισορροπία. Και το δικό μου το παιδί θα είναι στην τάξη όπου θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης χωρίς βιβλία. Δεν θα ήθελα το παιδί μου να είναι συνέχεια μπροστά από έναν υπολογιστή. Όπως βλέπω το δικό μου το παιδί, βλέπω και τα άλλα παιδιά».

Η κ. Ελένη Δούκα- Πατέρα είναι μητέρα δύο παιδιών και διευθύντρια των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, στα οποία από τον Σεπτέμβριο θα εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης- το σύστημα «Τάξεις του μέλλοντος». Όπως λέει, «στην Δ΄ Δημοτικού και στην Α΄ Γυμνασίου όλα τα μαθήματα θα γίνονται μέσα από φορητό υπολογιστή και από ένα ηλεκτρονικό πίνακα. Η ύλη κάθε μαθήματος θα υπάρχει σε CD RΟΜ.

Ο υπολογιστής αυτός είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να γράφουν, αφού διαθέτει γραφίδα. Τα παιδιά σήμερα ξέρουν να χειρίζονται πολύ καλά τις νέες τεχνολογίες και αυτός είναι ο λόγος που προχωρήσαμε στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου». Η εφαρμογή στις συγκεκριμένες τάξεις έγινε γιατί- όπως τονίζει η κ. Δούκα- «η Δ΄ Δημοτικού είναι τάξη εμπέδωσης της γνώσης και η Α΄ Γυμνασίου είναι ασφαλής τάξη για το ξεκίνημα ενός τέτοιου συστήματος».

Και προσθέτει: «Το κόστος είναι αρκετά υψηλό, αν σκεφτείτε ότι ο τεχνικός εξοπλισμός για να εφαρμοστεί το πρόγραμμα για κάθε τάξη στοιχίζει περίπου 3.000 ευρώ. Αυτό το πρόγραμμα θα τοποθετηθεί σε 70 τάξεις. Ο μαθητής επιβαρύνεται μόνο με το κόστος του υπολογιστή, το οποίο όμως, επειδή έχουμε κάνει συμφωνία με τρεις εταιρείες, θα είναι αρκετά χαμηλότερο από το συνηθισμένο».

Οι γονείς
«Όλοι οι γονείς περιμένουμε αυτό το πρόγραμμα με μεγάλη ανυπομονησία, όχι όμως με αγωνία». Η κ. Αγγελική Καραΐσκου- Καροπούλου είναι μητέρα δύο παιδιών, ηλικίας 11 και 10 ετών. Από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν τον καινούργιο τρόπο διδασκαλίας μαθημάτων, ο οποίος «καταργεί» σε μεγάλο βαθμό τα βιβλία και εισάγει την χρήση των υπολογιστών και του ηλεκτρονικού πίνακα στην τάξη. Όπως λέει η κ. Καραϊσκου, «βλέπω τα παιδιά μου να περιμένουν με αγωνία την καινούργια χρονιά κατά την οποία θα χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όχι για να διασκεδάσουν αλλά για να διδαχθούν». Το θέμα της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από τους φορητούς υπολογιστές ήταν η βασική αγωνία των γονιών, αλλά, όπως λέει η κ. Καραΐσκου- Καροπούλου, «η ακτινοβολία του λάπτοπ είναι 150 φορές λιγότερη από την ακτινοβολία που εκπέμπει το κινητό και του οποίου συχνά γίνεται αλόγιστη χρήση ». Όσο όμως και να είναι αναγκαίος και πρωτοποριακός ο μαθητικός υπολογιστής, υπάρχουν κάποια στοιχεία της παραδοσιακής γνώσης που δεν μπορούν να αντικατασταθούν, όπως η γραφή της Έκθεσης, υποστηρίζει η κ. Καραΐσκου- Καροπούλου. «Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει».

Οι δάσκαλοι
Ο ρόλος του δασκάλου δεν μπορεί να υποκατασταθεί ούτε κινδυνεύει από καμία τεχνολογία. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ηρακλής Πανουτσόπουλος, μαθηματικός, ο οποίος θα διδάξει το project «Τάξεις του μέλλοντος» στην Α΄ Γυμνασίου, «παγκοσμίως γίνονται προσπάθειες τηλεκπαίδευσης όπου ο μαθητής έχει απέναντί του μόνο έναν υπολογιστή. Μπορεί να αποκομίσει κάποιες γνώσεις αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο με το αποτέλεσμα που θα είχε αν τον βοηθούσε και κάποιος δάσκαλος».

Η κ. Γεωργία Κωνσταντοπούλου, δασκάλα, σημειώνει ότι «ο ρόλος τους δασκάλου αλλάζει. Εκεί που ο παραδοσιακός δάσκαλος ήταν η αυθεντία και ο μαθητής απλά τον παρακολουθούσε και έπρεπε να αποστηθίσει ορισμένα πράγματα, τώρα ο δάσκαλος γίνεται οδηγός».

Όπως τονίζει ο κ. Απόστολος Βογιατζής, φιλόλογος, που θα εφαρμόσει και αυτός το σύγχρονο αυτό πρόγραμμα, «προχωράμε στο μαθητοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας. Ο δάσκαλος φυσικά είναι αναντικατάστατος γιατί χωρίς αυτόν δεν μπορούν να χτιστούν προσωπικότητες. Ο υπολογιστής μπορεί να κάνει το μάθημα πιο ευχάριστο και πιο δημιουργικό. Δεν θα στερήσει όμως τίποτα από την παραδοσιακή διδασκαλία».

Και οι γονείς όμως μέσα από εκπαιδευτικά σεμινάρια θα δεχθούν τη… γνώση του νέου αυτού συστήματος που θα εφαρμοστεί στα παιδιά τους. Όπως λέει η κ. Δούκα- Πατέρα, «είναι σημαντικό να ξέρουν και οι γονείς κάποια πράγματα για να μπορούν να ελέγξουν τα παιδιά τους. Να παίρνουν απαντήσεις που θα μπορούν να τις ελέγξουν όταν θα ρωτούν “διάβασες σήμερα παιδί μου;”».

3.000 ΕΥΡΩ

Το κόστος του εξοπλισμού και του ηλεκτρονικού πίνακα για κάθε τάξη φτάνει τα 3.000 ευρώ


«Ο δάσκαλος έρχεται δίπλα στον μαθητή»

«ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ επιχειρηματικά αυτήν την κίνηση. Το κάναμε από μεράκι. Θέλουμε να έχουμε την προσοχή των μαθητών. Να αγαπήσουν τη γνώση αλλά και το σχολείο. Το όνειρό μας είναι να φτάσει το “λυκειάκι” να αισθάνεται όπως το παιδάκι του Νηπιαγωγείου- να είναι δηλαδή χαρούμενο στην τάξη. Δεν είναι εύκολο, το σύστημα δεν βοηθάει, αλλά οραματιζόμαστε», λέει η κ. Δούκα. «Δεν χρειάζεται καμία άδεια από το υπουργείο από τη στιγμή που δεν παρεκκλίνουμε από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Ο υπολογιστής είναι το νέο μέσο που χρησιμοποιούμε στη διδασκαλία, αλλά σε δύο ή τρία χρόνια μπορεί να αντικατασταθεί από κάτι άλλο. Η μεγάλη αλλαγή είναι στη μεθοδολογία. Αυτό που θέλουμε είναι να φέρουμε τον δάσκαλο από απέναντι, δίπλα. Δεν δίνει πια έτοιμη και ξερή γνώση στον μαθητή, αλλά του δείχνει τον τρόπο για να την αναζητήσει».

 

Ανακτήθηκε από: http://www.tanea.gr



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.