Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. Φύλλου 22) το Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο αφορά την αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου. Πρόκειται για τροποποιήσεις που έγιναν σε παλαιότερο διάταγμα και οι οποίες έχουν ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, αλλά οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, τις οποίες σταχυολογήσαμε για τους αναγνώστες του «Παιδεία».

1 Το Β’ τετράμηνο αρχίζει στις 21 Ιανουαρίου και λήγει τον μήνα Μάιο σε ημερομηνία που ορίζεται με υπουργική απόφαση.

 

2 Το μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» εξετάζεται γραπτώς σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή σε εθνικό επίπεδο με κοινά θέματα. Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο στο μάθημα αυτό ο μαθητής υποβάλλει στο Λύκειό του αίτηση σε χρονικό διάστημα που καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

3 Δεν μπορεί να συμμετέχει στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων όποιος προετοιμάζει εκτός σχολικού προγράμματος μαθητές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ή συνδέεται με οποιαδήποτε σχέση με ιδιωτικό εκπαιδευτικό φορέα, στον οποίο προετοιμάζονται υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς επίσης και όποιος είναι συγγραφέας εξωσχολικού βοηθήματος το οποίο είναι συναφές με το εξεταζόμενο μάθημα.

 

4 Δεν μπορεί να μετέχει στη Νομαρχιακή Επιτροπή με οποιαδήποτε ιδιότητα σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με εξεταζόμενο που εξετάζεται σε εξεταστικό κέντρο της οικείας Διεύθυνσης ή του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

5 Στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα, η Περίληψη βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο θέμα (Ερωτήσεις) βαθμολογείται με 35 μονάδες, οι οποίες κατανέμονται σε επιμέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέμα (Κείμενο/Έκθεση) βαθμολογείται με 40 μονάδες.

 

6 Αν ο μαθητής, που εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο αντιγραφής ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου ή θορυβεί και δεν συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέτασή του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή Επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Η Λυκειακή Επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον μαθητή και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τον πρόεδρο, τα δύο της μέλη και τον γραμματέα αυτής.

 

Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό. Αν πρόκειται για μάθημα που εξετάζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, με απόφαση του Διευθυντή του Λυκείου και ύστερα από εισήγηση των διδασκόντων το εξεταζόμενο μάθημα, το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

 

7 Τα μέλη κάθε Βαθμολογικού Κέντρου είναι και συντονιστές των βαθμολογητών για τα αντίστοιχα με την ειδικότητά τους εξεταζόμενα μαθήματα, μεταφέρουν στους βαθμολογητές οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων, παρακολουθούν τη διαδικασία βαθμολόγησης και παρεμβαίνουν όταν κριθεί αναγκαίο, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγίστη δυνατή σύγκλιση στην αξιολόγηση των βαθμολογητών σε κάθε Βαθμολογικό Κέντρο.

 

8 Ο πρώτος βαθμολογητής αναγράφει με κόκκινο στυλό τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού, υπογράφει στην ειδική θέση του γραπτού και μετά την ολοκλήρωση της διόρθωσης επιστρέφει τα γραπτά στην επιτροπή του Β.Κ. Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στυλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού.

 

Οταν ολοκληρώσει τη διόρθωση των γραπτών τα παραδίδει στην επιτροπή του Β.Κ.

 

9 Δεν μπορεί να είναι πρόεδρος Βαθμολογικού Κέντρου όποιος έχει σύζυγο υποψήφιο ή συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που συμμετέχει στις απολυτήριες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων των μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο.

 

10 Από το σχολικό έτος 2009-2010 και εφεξής ο κάθε βαθμολογητής ή αναβαθμολογητής αναγράφει στον ειδικό χώρο του γραπτού τον βαθμό με τον οποίο βαθμολογεί το κάθε ερώτημα ή υποερώτημα με βάση την καθορισμένη από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων βαθμολογία.

 

11 Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους και αξιολογούνται με βάση το ένα από τα δύο προβλεπόμενα είδη εξέτασης και μόνο. Οι μαθητές με φάσμα αυτισμού εξετάζονται μόνο γραπτά ή προφορικά. Εξετάζονται μόνο γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός), καθώς και προβλήματα επιληψίας, τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία υγειονομική Επιτροπή ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας. Ειδικά για τους μαθητές που είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α) ή είναι αμβλύωπες με χαμηλή όραση οι οποίοι έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφός, βαρήκοος), γνωματεύσεις χορηγούνται και από τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες υσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) και του Εθνικού Κέντρου Κωφών (ΕΙΚ) εφόσον πιστοποιηθούν από το υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ως Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες.

Ανακτήθηκε από: http://www.ethnos.gr



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.