Μην το σκέφτεστε πολύ πριν αγοράσετε το νέο σας αυτοκίνητο ή την καινούρια σας τηλεόραση, γιατί, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα, οι άνθρωποι που παιδεύονται στο μυαλό τους πολύ πριν πάρουν μια απόφαση, τελικά, όχι σπάνια, κάνουν λιγότερο σωστές κρίσεις σε σχέση με τους ανθρώπους που είναι πιο γρήγοροι γιατί εμπιστεύονται το ένστικτό τους.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Journal of Consumer Research», έγινε από τον Λόραν Νόρτγκρεν (πανεπιστήμιο Northwestern ΗΠΑ) και τον Απ Ντικστερχούις (πανεπιστήμιο Radboud Ολλανδίας).

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι καλύτερες κρίσεις των ανθρώπων συχνά γίνονται χωρίς να προηγηθεί καμία σκέψη. Όσο πιο πολύπλοκη μια απόφαση, τόσο λιγότερο χρήσιμος υπήρξε ο προβληματισμός, σύμφωνα με την έρευνα, είτε η απόφαση αφορούσε την αγορά ενός πίνακα, είτε φασολιών, είτε ενός διαμερίσματος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν η απόφαση για την αγορά ενός διαμερίσματος ελήφθη με βάση τρία κριτήρια (τοποθεσία, τιμή, εμβαδόν ακινήτου), η προηγηθείσα σκέψη αποδείχτηκε ωφέλιμη. Όταν όμως στη διαδικασία λήψης απόφασης προστέθηκαν κι άλλα κριτήρια (εννιά συνολικά), αυξάνοντας σημαντικά το βαθμό πολυπλοκότητάς της, οι συμμετέχοντες έλαβαν χειρότερες αποφάσεις, όταν το σκέφτηκαν πολύ! Όσοι εμπιστεύτηκαν το ένστικτό τους στην αγορά του διαμερίσματος, βγήκαν πιο ωφελημένοι.

Ανακτήθηκε από: http://www.e-tipos.com



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.