Κίνδυνο υποβάθμισης των σπουδών τους αντιμετωπίζουν εκατοντάδες αυριανοί δάσκαλοι της χώρας καθώς οι ελλείψεις στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του ΑΠΘ όπου φοιτούν είναι πια «εκτός ορίων».

Οι αίθουσες δεν επαρκούν, οι μελέτες για επέκταση του κτιρίου εκκρεμούν, οι καθηγητές δεν επαρκούν.

Δημοσιοποιώντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τα προβλήματα, το Τμήμα με ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσής του έβαλε τριήμερο λουκέτο και απέστειλε σχετική επιστολή στον υπουργό Παιδείας κ. Α. Σπηλιωτόπουλο, ζητώντας την παρέμβασή του για την επίλυσή τους.

«Χωρίς αυτή φοβόμαστε ότι η συνέχιση της λειτουργίας του Παιδαγωγικού Τμήματος θα είναι εξαιρετικά δυσχερής έως αδύνατη», σημειώνει χαρακτηριστικά το Διοικητικό Συμβούλιο. «Για τη διδασκαλία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και μετεκπαιδευομένων εκπαιδευτικών που ξεπερνούν τις 2.000 το τμήμα διαθέτει μόλις 27 μέλη ΔΕΠ και μισή θέση ειδικού επιστήμονα», εξήγησε μιλώντας στην «Κ» η κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής κ. Δήμητρα Κογκίδου. Η συνήθης αναλογία σε άλλα αντίστοιχα τμήματα είναι 600 διδασκόμενοι ανά 45 διδάσκοντες ή και 450 διδασκόμενοι ανά 37 διδάσκοντες. Εξίσου μικρός είναι και ο αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών (μόλις 17) για τη διεξαγωγή των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητών και των εργαστηρίων.

Λόγω της γρήγορης επαγγελματικής αποκατάστασης, το συγκεκριμένο τμήμα βρίσκεται πρώτο στις προτιμήσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις τα τελευταία τρία χρόνια, με αποτέλεσμα ο ετήσιος αριθμός επιτυχόντων, μεταγραφόμενων, μεταπτυχιακών και μετεκπαιδευόμενων να φτάνει τους 500.Το ΠΤΔΕ διαθέτει μόλις ένα αμφιθέατρο και ελάχιστες αίθουσες μικρής κυρίως χωρητικότητας για τη διεξαγωγή των μαθημάτων. «Εκκρεμεί ακόμη η ανάθεση της μελέτης για την επέκταση του κτιρίου της Παιδαγωγικής Σχολής», επισημαίνει η κ. Κογκίδου.

Ο τεράστιος αριθμός φοιτητών, ο εξαιρετικά μικρός αριθμός διδασκόντων και η έλλειψη αιθουσών για διδασκαλία και εργαστήρια συντελεί στην υποβάθμιση της διδακτικής διδασκαλίας και εξαναγκάζει φοιτητές και καθηγητές σε απαράδεκτες συνθήκες διδακτικής σχέσης, λένε οι καθηγητές. Φοιτητές και φοιτήτριες συμμετέχουν σε μαθήματα όρθιοι. Συχνά μάλιστα παρατηρείται το άκρως απογοητευτικό για εκπαιδευτικές διαδικασίες φαινόμενο να περιμένουν στην ουρά έξω από τις αίθουσες προκειμένου να εξασφαλίσουν όχι θέση να καθίσουν, αλλά χώρο να σταθούν(!) και να παρακολουθήσουν το μάθημα, ενώ πρακτικές ασκήσεις και εργαστήρια ματαιώνονται ή υπολειτουργούν.

Κρίσιμες συνέπειες

Οπως είπε η κ. Κογκίδου από σήμερα το Τμήμα θα επαναλειτουργήσει. «Δεν είναι δυνατόν όμως, όπως επισημαίνει το Δ.Σ., να εγγυηθεί την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποφοίτησης των φοιτητών, γεγονός που θα έχει κρίσιμες συνέπειες στη στελέχωση και λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

Ανακτήθηκε από: http://www.kathimerini.gr



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.