Παγκόσμια ημέρα ποίησης- Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη

Προβολή διαφανειών

Βίντεο

Αφιέρωμα στον Ρίτσο

ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Έλληνας ποιητής και πεζογράφος. Γεννήθηκε το 1897 στην Αγία Ευθυμία Παρνασσίδας. Ξεκίνησε να σπουδάζει φιλοσοφία στην Αθήνα αλλά εγκατέλειψε το Πανεπιστήμιο γιά να αφοσιωθεί στην λογοτεχνία. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του έζησε στην Χαλκίδα όπου εργάστηκε ως εκτελωνιστής. Άρχισε να δημοσιεύει διηγήματα σε εφημερίδες και περιοδικά της εποχής και σε ένα διαγωνισμό που διοργάνωσε το λογοτεχνικό περιοδικό Ελληνικά Γράμματα κέρδισε το πρώτο βραβείο γιά το διήγημα του Ο Καπτάν Σουρμελής και ο Στουραΐτης. Ο Γιάννης Σκαρίμπας υπήρξε πολυγραφότατος και εκκεντρικός. Μέσα από την γραφή του καυτηρίαζε τα κακώς κείμενα και τα πνευματικά ήθη της εποχής του. ΄Εγραψε διηγήματα, ποιήματα,δοκίμια και θεάτρο του παραλόγου. Τα πιό αντιπροσωπευτικά του έργα είναι: Μαριάμπας, Εαυτούληδες, Το σόλο του Φίγκαρο, Το Βατερλώ δύο γελοίων, Το θείο τραγί, Το Εικοσιένα και η αλήθεια, τα θεατρικά: Η Γυναίκα του καίσαρος, Τα καγκουρώ, Η κυρία του τραίνου, κ.α. Πέθανε στην Χαλκίδα το 1984.

Προβλήματα περιβαλλοντικού και πολιτικου χαρακτήρα

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: 25.11.2009Την ανεξέλεγκτη ρύπανση των ποταμών και των λιμνών της Ηλείας από τα τοξικά απόβλητα των ελαιοτριβείων καταγγέλλουν οι κάτοικοι και οι οικολογικές οργανώσεις του νομού και καλούν τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τμήμα Υγιεινής και Περιβάλλοντος) της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηλείας να παρέμβουν άμεσα ώστε να σταματήσει η οικολογική καταστροφή.

Από τη ρύπανση δεν γλίτωσε ούτε ο ιστορικός ποταμός Κλάδεος, που διασχίζει τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Τις τελευταίες ημέρες τα νερά του ποταμού έγινα μαύρα, με αποτέλεσμα τον διασυρμό της χώρα μας διεθνώς, καθώς πολλοί από τους ξένους επισκέπτες φωτογραφίζουν την άθλια εικόνα.

http://users.ilei.sch.gr/smitroulia/A1.pdf

http://users.ilei.sch.gr/smitroulia/A2_Page_2.jpg

αρχαία ολυμπία

http://www.youtube.com/watch?v=Z3ytX2HXqB4&feature=related

ΛΕΥΚΩΜΑ

http://picasaweb.google.gr/105594178405773394450/unpmrJ#

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

H Περιβαλλοντική Εκπαίδευση θεωρείται αναπόσπαστο και ουσιώδες τμήμα της παιδείας του κάθε πολίτη και πρέπει να ενισχύεται όσο το δυνατόν νωρίτερα σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης.

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ενθαρρύνει τα άτομα για ορθολογική περιβαλλοντική δράση ώστε να διατηρηθεί η αρμονία και η ισορροπία ανάμεσα στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Μέσω της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης διαμορφώνονται στάσεις και αντιλήψεις σε άτομα και κοινωνικές ομάδες με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν με ατομική αλλά και συλλογική δράση να κατευθύνονται στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Η διαμόρφωση της περιβαλλοντικής συνείδησης θα πρέπει να ξεκινά από την προσχολική ηλικία. H σπουδαιότητά της είναι τεράστια καθώς συμβάλει όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά και στην ενεργοποίηση συναισθημάτων, στάσεων και δεξιοτήτων, κοινωνική δράση και συμμετοχή αλλά και υπεύθυνη καθημερινή συμπεριφορά των παιδιών. Η απόκτηση μιας υπεύθυνης συμπεριφοράς αντανακλάται στις καθημερινές ατομικές συνήθειες όπως στην οικονομία νερού και ενέργειας, στην εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης, στην αντίσταση στην υπερκατανάλωση, αλλά και στην ευρύτερη γνωριμία με την φύση και το περιβάλλον μέσα από προγράμματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

Με την εκπόνηση περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων μέσα από την οικογένεια και στην συνέχεια μέσα από τις σχολικές μονάδες, θέτονται οι βάσεις για την απόκτηση της περιβαλλοντικής συνείδησης στα παιδιά της προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς αποτελούν το μελλοντικό έμψυχο υλικό του πλανήτη. Μέσα από προγραμματισμένες δραστηριότητες όχι μόνο, μεταλαμπαδεύονται γνώσεις αλλά αναπτύσσονται νέοι τρόποι σκέψης, προσέγγισης και επίλυσης των προβλημάτων. Παράλληλα, οι δράσεις αυτές μπορεί να αποτελέσουν ένα κίνητρο για προβληματισμό, αφύπνιση και ενεργοποίηση και των ενηλίκων στο σχολείο αλλά και μέσα στην ίδια την οικογένεια, για να εργαστούν ατομικά και ομαδικά για την προστασία του περιβάλλοντος, το οποίο αποτελεί της βασική επιδίωξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Έννοιες όπως Διαχείριση απορριμμάτων, Ανακύκλωση, Όξινη Βροχή, Μόλυνση των Υδάτων, Τρύπα του Όζοντος, Οικολογικές Διαταραχές, Φυσικές Καταστροφές, Υπερβόσκηση, Ηχορύπανση, Είδη προς Εξαφάνιση, είναι πια μια καθημερινότητα στην ζωή παιδιών και ενηλίκων. Λέξεις άγνωστες σχεδόν μέχρι πριν λίγα χρόνια κι όμως απειλούν την ζωή και το μέλλον ολόκληρου του πλανήτη.

Μέσα από ενεργητικές μεθόδους μάθησης, οι παιδαγωγοί αλλά και οι γονείς μπορούν να κινητοποιήσουν τα παιδιά στο ξεκίνημα της ανακάλυψης του περιβάλλοντος. Με τη ενεργητική παρατήρηση πραγμάτων, καταστάσεων, φυσικών φαινομένων, με την εξάσκηση των αισθήσεων και με την ενθάρρυνση τα τάσης για έρευνα και πειραματισμό, τα παιδιά μπορούν και πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες αρχικά μέσα στην οικογένεια και στην συνέχεια στην σχολική κοινότητα σχετικά με τις έννοιες και τα ζητήματα που θα ασχοληθούν.

Οι παιδαγωγικές μέθοδοι που θα επιλεγούν από τους Παιδαγωγούς πρέπει να ανταποκρίνεται και να συμβαδίζει με το ηλικιακό, νοητικό, κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο των εκπαιδευομένων.

 

Τοπική ιστορία

Τοπική Ιστορία  

 Η  ιστορία στοχεύει στην προσέγγιση και κατανόηση όλων των όψεων της ανθρώπινης δραστηριότητας κατά το παρελθόν. Μελετώντας προσεκτικά τις πηγές, περιγράφει και εξηγεί τα στοιχεία εκείνα που παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντοχή μέσα στον χρόνο και τα στοιχεία που μεταβάλλονται προσδιορίζοντας τα αίτια αυτών των μεταβολών.

  Η τοπική ιστορία ,από την άποψη των ερευνητικών και μεθοδολογικών προσεγγίσεων ,δε διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη ιστοριογραφική δραστηριότητα. Απλώς η έρευνα και η μελέτη πραγματοποιούνται σε τοπική κλίμακα. Ο χώρος αναφοράς της τοπικής ιστορίας τοποθετείται μεταξύ της γενικής ιστορίας και της οικογενειακής ,ή της βιογραφίας. Ως προς την επιλογή και την επεξεργασία των θεμάτων της πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η τοπική ιστορία δεν ταυτίζεται με τη λαογραφία, επιστήμη που παρέχει υποστήριξη στον ιστορικό, αλλά έχει διαφορετικές εστιάσεις ,μεθοδολογία και στόχους από την ιστορία.. Το ενδιαφέρον της τοπικής ιστορίας εστιάζεται λοιπόν σε ένα μάλλον περιορισμένο χώρο αναφοράς και η προσοχή της στρέφεται κυρίως σε μικρές κοινωνικές ομάδες. Είναι μια μικροϊστορία, που επιχειρεί να κατανοήσει γεγονότα και καταστάσεις ,των οποίων η αντιμετώπιση, μέχρι τώρα, ήταν γενική ,αόριστη και ελλιπής. Είναι όμως προφανές για να αξιοποιηθούν τα πορίσματά της ,χρειάζεται να ενταχθούν στη μακροϊστορία, τη γενική ιστορία .

Το  πεδίο και η θεματική της τοπικής ιστορίας εντάσσονται στα κατεξοχήν ελκυστικά για τη δημιουργική περιέργεια του ενήλικα .Η μελέτη της τοπικής ιστορίας αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των πολιτών , ώστε μέσα από αυτή να προκύψει μια νέα εικόνα ,περισσότερο κατανοητή ,για τον κόσμο στον οποίο ζουν, αλλά και νέες στάσεις απέναντι στο παρόν. Η πρόσκληση του ενδιαφέροντος είναι ουσιώδης όρος για τη σπουδή του παρελθόντος, την κατανόηση του παρόντος, αλλά και των αιτιωδών σχέσεων που συνδέουν αυτές τις χρονικότητες.