35 κιλά ελπίδα

Από το Ρεμύ και το mindmapping πέρασαν αρκετά δίωρα για τα οποία θα σας πω κάποια άλλη στιγμή. Τώρα είναι ακόμη στο μυαλό μου το βιβλίο “35 κιλά ελπίδα” της Άννα Γκαβάλντα (εκδόσεις Πατάκη), που μου σύστησε ένας Βέλγος συνάδελφος. Κυκλοφορεί σαν βιβλίο νεανικής λογοτεχνίας, αλλά αν είσαι εκπαιδευτικός ή γονιός, διάβασέ το!

35_KILA_ELPIDA

Κι αν διδάσκεις σε ΕΠΑΛ, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις την ώρα του ΣΕΠ, για προβληματισμό στη στάση απέναντι στο σχολείο, στις δεξιότητες και στις επιλογές μας.

Κύριε διευθυντά του σχολείου Γκραν Σαν,
 
Θα ήθελα να με δεχτείτε στο εκπαιδευτήριό σας, όμως ξέρω πως αυτό δε γίνεται, επειδή τ’ αποτελέσματά μου είναι άθλια. 
Είδα στο διαφημιστικό σας φυλλάδιο ότι έχετε εργαστήρια μηχανικής, ξυλουργικής, αίθουσες πληροφορικής, ένα θερμοκήπιο…
Πιστεύω ότι οι βαθμοί δεν είναι το παν στη ζωή. Πιστεύω ότι μετράει πολύ και η διάθεση. Θα ήθελα να έρθω στο Γκραν Σαν, επειδή πιστεύω πως εκεί θα είμαι πιο ευτυχισμένος. 
Δεν είμαι πολύ χοντρός, ζυγίζω 35 κιλά ελπίδα.
 
Σας χαιρετώ, Γρηγόρης Ντιμπόσκ
 
Υ.Γ.1: Είναι η πρώτη φορά που ικετεύω κάποιον για να πάω στο σχολείο. μήπως είμαι άρρωστος; 
 
Υ.Γ.2: Σας στέλνω τα σχέδια για μια μηχανή που καθαρίζει πατάτες. Την έφτιαξα όταν ήμουν εφτά χρονών.

.

Ο Maurice μου το πρότεινε, το έκανα πρωτοχρονιάτικο δώρο στο γιό μου, το διάβασα, το χρησιμοποίησα στο μάθημά μου. Τί άλλο ήθελα για ένα καλό ξεκίνημα της νέας χρονιάς! 🙂

Καλή χρονιά!

.

mind-mapping σήμερα

Χαρτογραφήσαμε την ιστορία του Remy, από την ταινία που είχαμε δει την προηγούμενη φορά.

Καταστάσεις, προβλήματα, επιλογές, συνοδοιπόροι-βοηθοί.

“Το μέλλον μας το διαμορφώνουμε μέσα από τις επιλογές μας”

Και τώρα, φτιάχνουμε μια δική μας ιστορία με βάση την ιστορία του Remy.  Ανθρώπινη.

Χαρτογραφούμε πάλι. Έτσι μαθαίνουμε να βάζουμε σε τάξη τις σκέψεις μας, να τις αναλύουμε και να βρίσκουμε σχέσεις, διασυνδέσεις. Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες. 17 παιδιά σε 3 ομάδες. Κάποιοι ήταν πιο σοβαροί, κάποιοι χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο να συντονιστούν. Η ομαδική εργασία θέλει εκπαίδευση! Όλες οι ομάδες έφτιαξαν τον κορμό της ιστορίας τους, δουλεύοντας ασυναίσθητα σε θέματα προσπάθειας-στόχων-αυτογνωσίας-επιλογών.

Θα έχουμε συνέχεια!

Το πρώτο πείραμα…

…λέγεται “Ratatouille”. Έχετε δει την ταινία;

Άνοιξα τις σημειώσεις μου από το ΣΕΠ που έκανα παλιά και τις ξανάκλεισα. Είπα αυτή τη φορά να ξεκινήσω διαφορετικά. Ό,τι ήθελα να πω στα παιδιά θα τους το έλεγα με πιο εντυπωσιακό τρόπο.

Συνεχόμενο δίωρο και ο Remy στην οθόνη μας. “Δείτε την ταινία σαν να ήταν ο Remy άνθρωπος.”

Δεν έχω ξαναζήσει τέτοια ησυχία μέσα στην τάξη!

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του Remy;

Τι προβλήματα αντιμετωπίζει;

Ποια τα εφόδιά του;

Ποιός ο ρόλος των άλλων γύρω του;

Πολλά ερωτήματα μας σταματούσαν και τα παιδιά συμμετείχαν στη συζήτηση, αντιλαμβάνοντας περισσότερα απ’ οτι περίμενα.

Δεν προλάβαμε να δούμε το τέλος, αλλά δεν πειράζει.

Για να δούμε πώς θα συνεχίσουμε την επόμενη φορά!

 

 

Θέλω – Δεν θέλω

Σήμερα συμπληρώσαμε ερωτηματολόγιο γνωριμίας, εμπιστευτικό. Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουμε κάποιες διαστάσεις της ζωής τους.

Και μετά, το “Θέλω – Δεν θέλω”. Βάζουμε όρια, κανόνες συμπεριφοράς. Μαζί. “Τι θέλω και τί δεν θέλω να συμβαίνει μέσα στην τάξη την ώρα του ΣΕΠ;” Πολύ ενδιαφέροντα τα αποτελέσματα. Ήταν και η πρώτη φορά που έκατσαν σε ομάδες.  Δική τους η επιλογή.

Είμαστε τυχεροί που βρισκόμαστε στη βιβλιοθήκη του σχολείου, ειδικά διαμορφωμένη για ομαδική εργασία. Αρέσει στα παιδιά το περιβάλλον!

Η πρώτη μέρα

Γνωριμία με τους μαθητές.

Κάτσαμε σε κύκλο και παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, για να σπάσει ο πάγος και να μειώσουμε τις αποστάσεις.

Α τάξη, νέα πρόσωπα, νέο σχολείο, τα παιδιά είναι ακόμα επιφυλακτικά. Μοιάζει με αναγνωριστική περιπολία σ’ ένα δάσος που δεν έχουμε ξαναμπεί.

Όλα καλά!

Καλημέρα!

Ξεκινήσαμε! Για να δούμε!

Η προσθήκη του ΣΕΠ στο αναλυτικό της Α τάξης ήταν μια ευχάριστη αλλαγή. Έλειπε από τα ΕΠΑΛ.

Ανυπομονώ να μπω στην τάξη!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση