2. Γλώσσα

6/4/2020

“Από το ημερολόγιο του Eλτόν”. Βιβλίο Γλώσσας Γ Δημοτικού ( σελ. 46)

Στο κεφάλαιο αυτό της Γλώσσας , γνωρίσατε τις λέξεις που παίρνουν 2 τόνους , τις σύνθετες λέξεις καθώς και τα σημεία στίξης , με έμφαση στο θαυμαστικό!

Επίσης συζητήσαμε για το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειας με αφορμή το ημερολόγιο του Ελτόν!

Ενθαρρύναμε, μέσα από αυτό το κεφάλαιο, και τη συνήθεια του ημερολογίου, που πολλά παιδιά την κράτησαν και κάθε βράδυ μου το στέλνουν!!

Μπράβο παιδάκια μου!!

Ανοίξτε το βιβλίο στη σελίδα αυτή και τοποθετήστε το βελάκι από το ποντίκι σας ακριβώς πάνω στο πρώτο τετραγωνάκι (με ένα βέλος), μπείτε μέσα στο Λογισμικό της Γ΄και Δ΄ δημοτικού, στην ενότητα εργασία , εργασιακό δέντρο. Κάντε το δικό σας εργασιακό δέντρο , όπως το περιγράφει το παιχνίδι. Αποθηκεύστε το και βγάλτε το φωτογραφία . Μπράβο τα παιδάκια μου!

 

                                                        

Τώρα παιδάκια μου, μήπως θυμάστε πότε παίρνουν δύο τόνους οι λέξεις;

Παρατηρήστε την παρακάτω εικόνα :

                                                     

Τέλος, ανοίξτε το  έγγραφο με διπλό κλικ  και κάντε τις ασκησούλες!

 

3/4/2020

Καλημέρα παιδάκια μου!!

Σήμερα θα θυμηθούμε τον Εξακολουθητικό και τον Στιγμιαίο Μέλλοντα..

Αρχικά θα ήθελα να διαβάσετε πολύ προσεκτικά τα παρακάτω:

Μελλοντικοί χρόνοι: Στιγμιαίος και Εξακολουθητικός Μέλλοντας

Ο χρόνος είναι στο μυαλό μας σαν μια ευθεία γραμμή:
image
Οι χρόνοι του ρήματος που δείχνουν ότι κάτι θα γίνει στο μέλλον είναι ο στιγμιαίος μέλλοντας και ο εξακολουθητικός μέλλοντας. Μπροστά από τα ρήματα που είναι σε χρόνο μέλλοντα υπάρχει η λέξη θα“. Εμείς εδώ θα μάθουμε το στιγμιαίο και ο εξακολουθητικό μέλλοντα της ενεργητικής φωνής.
Στιγμιαίος Μέλλοντας
Τα ρήματα που είναι στο στιγμιαίο μέλλοντα  μας δείχνουν τι θα γίνει στο μέλλον για μια στιγμή.
Π.χ.: Η Κατερίνα θα καλέσει όλους τους φίλους της στη γιορτή.
Κλίση:
εγώ θα παίξ-ω
εσύ θα παίξ-εις
αυτός θα παίξ-ει
εμείς θα παιξ-ουμε
εσείς θα παίξ-ετε
αυτοί θα παίξ-ουν
Εξακολουθητικός Μέλλοντας
Τα ρήματα που είναι στον εξακολουθητικό μέλλοντα μας δείχνουν τι θα γίνεται στο μέλλον συνέχεια.
Πχ: Ο Γιώργος θα διαβάζει όλη τη νύχτα.
Κλίση:
εγώ θα παίζ-ω
εσύ θα παίζ-εις
αυτός θα παίζ-ει
εμείς θα παιζ-ουμε
εσείς θα παίζ-ετε
αυτοί θα παίζ-ουν

Τώρα θα σας πρότεινα , να κάνετε κλικ στην άσκηση και αφού τη λύσετε να μου τη στείλετε!!

1/4/2020

Καλό μήνα παιδάκια μου!!

Είμαι σίγουρη ότι θυμάστε τα ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ: ΕΙΜΑΙ  και ΕΧΩ

Γι΄αυτό και σας έχω παιχνιδάκι .

Πού; Εδώ

Καλή διασκέδαση!!

Τώρα θέλω να πάρετε το τετράδιο της Γραμματικής και να κλίνετε το ρήμα εγώ είμαι και το ρήμα εγώ έχω στον Ενεστώτα (τώρα) και στον Παρατατικό (χθες συνέχεια).

Περιμένω να μου τα στείλετε αστεράκια μου!!

30/3/2020

Νομίζω ότι σήμερα θα ήταν καλό να θυμηθείτε λιγάκι τα σημεία στίξης . Κάντε κλικ εδώ  και θα οδηγηθείτε σε ένα ωραίο παιχνιδάκι!

27/3/2020

Θυμάστε ποιο είναι το ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ;

Πατήστε  εδώ για να θυμηθείτε.

 

26/3/2020

Παιδάκια μου θυμάστε ποια είναι τα ΚΥΡΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ;

Πάρτε ανασούλες , ανοίξτε τις σελίδες αυτές  , εκτυπώστε τες (αν έχετε εκτυπωτή) ή γράψτε τες σε ένα χαρτί,  συμπληρώστε τες , φωτογραφίστε τες και στείλτε τες !!

Τώρα κάντε κλικ εδώ , για να θυμηθείτε τα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ!

24/3/2020

Για να δούμε, θυμάστε κανόνες ορθογραφίας;

Ας θυμηθούμε παίζοντας εδώ

Συνέχισε για να θυμηθείς τον Αόριστο και τον Παρατατικό  εδώ 

Προσπάθησε κι εδώ