• Χρόνος

  • Translate

  • European SchoolRadio Logo

Τι έμαθαν τα παιδιά στο σχολείο;

Τώρα που κατακάθησε ο μπουχός των εξετάσεων και όλοι βρίσκονται σε  μέρη διακοπών ή μη,  σε θάλασσες ή βουνά ή αλλού…. είναι η κατάλληλη στιγμή να δούμε τι πραγματικά έμαθαν τα παιδιά στο σχολείο. Ετσι απλά ακούγοντας τις απόψεις των μαθητών-ριών, τις εμπειρίες τους που εξομολογούνται ο ένας στον άλλο, τα σχόλια τους για αυτά που έζησαν, τους καημούς τους , τους πόθους τους, τα οράματά τους για το μέλλον.

Έμαθαν…………  ;

Να εκφράζουν τα συναισθήματά τους εκεί που πρέπει, όταν πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει;

Να  στηρίζονται στις δυνάμεις τους, να μη εμπιστεύονται και ακολουθούν  πιστά όσα βλέπουν και ακούν;

Να έχουν αυτοεκτίμηση;

Να μη τους εκφράζουν άλλοι, να μη ετεροπροσδιορίζονται, να μη θεωρούν  επιτυχία  την εύκολη λύση της …υφαρπαγής;

Τις έννοιες  <<ενεργητικότητα, φρεσκάδα, δραστηριότητα, δημιουργικότητα>> ή  θεωρούν πως όλα θα γίνουν από μόνα τους, χωρίς τη συμμετοχή τους; «Κοιμήσου εσύ αστέρι μου κι η τύχη σου γυρίζει…!!»

Ότι η επικοινωνία είναι καλή, αρκεί να στηρίζεται σε προϋποθέσεις; Ότι βασική προϋπόθεση θεωρείται η γνώση που οδηγεί στην κρίση, στοιχεία που σε μεγάλο βαθμό αποκτιούνται κατά τη διάρκεια του μαθήματος, των σπουδών. Διαφορετικά, από υγιής επικοινωνία μετατρέπεται σε κουτσομπολιό, κουτοπονηριά, πολυλογία, λογο…διάρροια;

Για τα πειράματα του Νεύτωνα ή πειραματίζονται για να διαπιστώσουν αν είναι διαχρονικά, προκειμένου, αν η φύση σταματήσει να έλκει όλα τα σώματα στο κέντρο της, να είναι οι πρώτοι που θα το διαπιστώσουν;

Να ασχολούνται  με τα ζώα, ότι και αυτά αισθάνονται άσχημα όταν τα περιορίζουμε σε κλουβιά και τσάντες και ότι μπορούν να μεταφέρουν επικίνδυνες αρρώστιες; <<να και η καινούρια γρίπη που δεν ξέρουμε τι επιφυλάσσει…>>

Ενώ ο ρόλος που ανατίθεται στον εκπαιδευτικό σε μια ατμόσφαιρα απρόσωπης σχέσης,μυστικότητας και απορρήτου είναι << αυτός του επιτηρητή της “τάξης”, του σχεδιαστή test, του επιτηρητή εξετάσεων,  του βαθμολογητή, του καταχωρητή απουσιών, του “φύλακα των θυρών“>> είναι ευκαιρία να δούμε τον πραγματικό ρόλο του δασκάλου, ο οποίος είναι να δείχνει κατανόηση, να βοηθά, να καθοδηγεί, να συμβουλεύει, να συμπορεύεται με το μαθητή.

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © Δαίσκω-Διάσκω-Διδάσκω          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση