Βαγγέλης Ψωματάκης – Ιστολόγιο

Ιστολόγιο για την εκαίδευση πληροφορικής

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ…

Σεπ 201314

είναι ζήτημα αξιοπρέπειας…

σαφώς και δεν αντέχουμε οικονομικά,…

αλλά ΟΥΤΕ ψυχολογικά, ΟΥΤΕ ηθικά αντέχουμε αυτή την ειρωνία και το ξεφτίλισμα…

Δεύτερη γλώσσα στην Ευρώπη πρέπει να διδάσκεται ο προγραμματισμός!

Ιούν 201328

Δεύτερη γλώσσα στο εκπαιδευτικό σύστημα κάθε Ευρωπαϊκής χώρας, δεν πρέπει να είναι τα Αγγλικά, ούτε τα Γαλλικά, ούτε τα Γερμανικά ή τα Ισπανικά. Αντίθετα, ήδη από την Πρώτη Δημοτικού, ως δεύτερη γλώσσα πρέπει να διδάσκεται ο προγραμματισμός!

Nicolas Petit, COO της Microsoft Γαλλίας, στο συνέδριο “40 under 40” στην Αθήνα 13-15 Ioυνίου

Εμείς βέβαια παλαίουμε επί σειρά ετών να αποδεικνείουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες κι ότι η Πληροφορική είναι απαραίτητο επιστημονικό πεδίο όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης….

Ας είναι… διαβάστε εδώ ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του συναδέλφου Δημήτρη Τσίγκου με τίτλο

“H Πληροφορική ως Ιφιγένεια της Οικονομικής Ολιγαρχίας”, απ’ όπου προέρχεταιθ και η αρχική θέση.

 

Eμφάνισε και δράκους το παραμύθι των πλεοναζόντων καθηγητών Πληροφορικής, των Κων. Δέδα και Γιάννη Φάκα – AlfaVita

Ιούν 201326

Με αφορμή την εντέχνως καθοδηγούμενη προπαγάνδα εναντίον των εκπαιδευτικών από τα ΜΜΕ και την κυβέρνηση, αλλά και εν προκειμένω εναντίον του κλάδου των καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ19-20 (πολύ καλός γνώστης των έσω της εκπαίδευσης αποδεικνύεται ο κύριος Τέλλογλου, γνωρίζοντας τον μειωτικό όρο «πληροφορικάριοι», άραγε από πού, ρητορικό το ερώτημα), ας κάνουμε μια στυγνή αριθμητική αναφορά, για να δούμε εν τέλει αν οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής απουσιάζουν από τα σχολεία τους ή αν τελικά νομιμοποιείται κάποιος φορέας των εκπαιδευτικών Πληροφορικής να μηνύσει το δημοσιογράφο για τα υστερόβουλα και αυθαίρετα «στοιχεία» του.

Ξανανοίξτε την Ελληνική-Δημόσια Ράδιο-Τηλεόραση (Re-open Hellenic Public RadioTv broadcasting)

Ιούν 201313
EPT - shutdown

EPT – shutdown

Η δημοκρατία πλήτετται στη χώρα που τη γέννησε! Να παρθεί πίσω αυτή η πράξη νομοθετικού περιεχομένου και να επιστρέψει το πολιτιστικό κεφάλαιο στους απανταχού Έλληνες που τους ανήκει.

Ψηφήστε υπέρ της επαναλειτουργίας της Δημόσιας Ελληνικής Ραδιοτηλεόρασης!

Ανοικτή επιστολή σε γονείς και πολίτες, από τους καθηγητές των Χανίων

Ιούν 201311

ΕΠΙΣΤΟΛΗ  ΣΕ  ΓΟΝΕΙΣ

Γονείς και πολίτες των Χανίων

Η παιδεία ενός λαού αντιπροσωπεύει τα οράματά του. Όμως, έχουμε σκεφθεί τι παιδεία θέλουμε; Σε τι προσβλέπουμε ως λαός, ως κοινωνία; Ένας λαός που καταδικάστηκε σε κρίση και οδηγείται σε παρακμή – όχι μόνο οικονομική– μπορεί άραγε να χτίσει ένα μέλλον με ελευθερία και νόημα βίου, αν δε στηριχθεί στην παιδεία;  Σίγουρα όχι! Παρόλα αυτά, στις μέρες μας –δυστυχώς– το δημόσιο σχολείο απαξιώνεται ολοκληρωτικά.

Πρόσφατα, όπως ίσως γνωρίζετε, εμείς οι εκπαιδευτικοί, με την αναίτια και αντιδημοκρατική επιστράτευση δεχτήκαμε ένα μεγάλο πλήγμα στο θεσμικό μας ρόλο ως δημόσιοι λειτουργοί και ειδικότερα ως δάσκαλοι των παιδιών σας. Όμως, τα παιδιά σας, κι εμείς οι καθηγητές τους, συνεργαζόμαστε και συνυπάρχουμε μέσα στις ίδιες εκπαιδευτικές συνθήκες. Γι’ αυτό σας παρακαλούμε αναλογιστείτε:

  • ότι ένας καθηγητής, καθώς απαξιώνεται συστηματικά απ’ την κυβέρνηση (αλλά κι απ’ τα μεγάλα ΜΜΕ που προσπαθούν να στρέψουν την κοινωνία εναντίον του) αισθάνεται ότι υπονομεύεται σοβαρά η εργασία του.
  • ότι ένας καθηγητής φοβισμένος, δε μπορεί παρά να τελικά να μεταδίδει φόβο και να διαμορφώνει με τη στάση του σιωπηλούς και υποταγμένους μαθητές.
  • ότι ένας καθηγητής, αν οδηγηθεί στην εργασιακή αβεβαιότητα, δε θα μπορεί να εμπνέει όραμα κι αξίες, ούτε θα έχει κέφι για δουλειά. Αυτό άραγε δε θα το βιώσουν οι μαθητές του;
  • ότι αν ένας καθηγητής διδάσκει σε τμήματα πολλών στοιβαγμένων μαθητών, τότε δε μπορεί να κάνει μάθημα αξιώσεων.
  • ότι, αν η υπηρεσία δεν παρέχει στον καθηγητή τακτική επιμόρφωση, αν –ακόμα– αρνούμενη να του παράσχει εκπαιδευτική άδεια τον αποτρέπει από την απόκτηση επιπλέον ακαδημαϊκών προσόντων (μεταπτυχιακοί τίτλοι) και επειδή όλα αυτά (βιβλία, σεμινάρια, μεταπτυχιακές σπουδές) συνήθως δεν μπορεί να τα διεκδικήσει προσωπικά λόγω έλλειψης οικονομικής δυνατότητας, τελικά τον αναγκάζει να παραμένει επιστημονικά στάσιμος. Πόσο προσχηματική είναι –τελικά– η περίφημη «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», όταν αυτός που θέλει να την επιβάλει (υπουργείο) φαίνεται να μη δίνει καμία σημαία στην επιστημονική αναβάθμιση του προσωπικού;

Θέλετε τέτοιους καθηγητές για τα παιδιά σας;

Η κυβέρνηση παραπληροφορεί με τα μέσα που διαθέτει (ΜΜΕ) και μας παρουσιάζει ως εξαιρετικά ευνοημένους, ως το «ρετιρέ» των εργαζομένων, ενώ στην πραγματικότητα, πολλοί από εμάς προσπαθούμε με πολύ κόπο και αγάπη να κρατήσουμε ό,τι έχει απομείνει από αυτό που ονομάζεται δημόσιο σχολείο.

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την παιδεία και την υγεία ως μη παραγωγικούς τομείς. Θεωρεί ότι επιβαρύνουν το κρατικό ταμείο. Τα βλέπει σαν εταιρίες που παράγουν κόστος χωρίς να αποδίδουν κέρδη. Γι’ αυτό θεωρεί ότι οι τομείς αυτοί πρέπει να συρρικνωθούν σε δομές και προσωπικό. Άλλωστε ποια είναι η μεγαλύτερη «δεξαμενή» υπαλλήλων στο δημόσιο τομέα;  Τα σχολεία. Καθηγητές και δάσκαλοι: 160.000 εργαζόμενοι. Όταν στο ωράριο των εκπαιδευτικών προστίθενται δύο ώρες και παράλληλα δημιουργούνται πολυπληθή τμήματα, τότε καθηγητές περισσεύουν κι άρα απολύονται,  ενώ ταυτόχρονα μαθητές εγκαταλείπουν ακόμα και την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Ένα καλύτερο σχολείο δεν αφορά απλά και μόνο στις συνθήκες εργασίας των καθηγητών. Αφορά στις συνθήκες πνευματικής ανάπτυξης όλων των πολιτών.

Σ΄ αυτόν τον αγώνα σας θέλουμε μαζί μας. Είμαστε μαζί σας.

Μιλήστε, ακούστε, ενημερωθείτε, συζητήστε με καθηγητές και δασκάλους.

Υπερασπιστείτε τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

 

ΑΛΗΘΙΝΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ  ΣΕΝΑΡΙΑ

  • «Είμαστε ένας κλάδος εξειδικευμένων και ανώτατης εκπαίδευσης εργαζόμενων.  Πολλοί από εμάς έχουν επιπλέον προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες) και όμως αμειβόμαστε με εξευτελιστικούς μισθούς. Οργώνουμε την Ελλάδα διδάσκοντας όπου υπάρχουν σχολεία. Γιατί τόσο μένος εναντίον μας;»      Γ.Τ.
  • «Είμαι από τη Λάρισα και διορίστηκα πριν από δύο χρόνια σε Γυμνάσιο του Νομού Λασιθίου. Ο μισθός μου είναι 570 ευρώ. Μένω σε ένα δωμάτιο και πληρώνω 250 ευρώ. Τι να πρωτοπληρώσω: ενοίκιο, μετακινήσεις, φαγητό; Για να δουλέψω στη Λάρισα, ούτε συζήτηση να γίνεται. Πρέπει επί δέκα χρόνια να μαζεύω μόρια στις πιο απομακρυσμένες περιοχές  για να μπορέσω ίσως κάποτε να επιστρέψω στην πόλη μου. Να κάνω οικογένεια; Ούτε λόγος…»     Ε.Ρ.
  • «Είμαι 20 χρόνια φιλόλογος. Μου αρέσει η δουλειά μου. Με τα χρόνια μειώνεται το κουράγιο μου, αλλά όχι η αγάπη μου για τα παιδιά και τη διδασκαλία. Στα μαθήματα διαβάζουμε για ελευθερία, αγώνες, ανεξαρτησία, αντίσταση στην καταπίεση και τη βία. Από τις …. Μαίου είμαι επιστρατευμένος επειδή τόλμησα να σκεφτώ ότι θα απεργήσω. Μου έχουν κόψει το ένα τρίτο του μισθού μου και τώρα στην ιδέα να απεργήσω η κυβέρνηση απειλεί να με απολύσει.  Το Σεπτέμβριο θα ξαναβρεθώ στην τάξη. Αλλα τι θα πω; Ότι σιώπησα μήπως και χάσω το πενιχρό μου μεροκάματο; Νιώθω άρρωστος και ταπεινωμένος…»     Τ.Ε.
  • «Εργάζομαι σε Λύκειο. Τα παιδιά ρωτούν και συχνά ζητούν να συζητήσουμε θέματα που τα απασχολούν. Αποφεύγω πια να συζητώ μαζί τους. Φοβάμαι μήπως κάποια από τις απόψεις μου προκαλέσει τη διαμαρτυρία κάποιου γονιού και έχω μπλεξίματα, ειδικά τώρα με την αξιολόγηση. Καταλαβαίνετε… Το μάθημά μου και τίποτα άλλο!»     Θ.Ρ.
  • «Διδάσκω σε Λύκειο, κυρίως μαθήματα κατεύθυνσης. Όταν πλησιάζει το Πάσχα οι μαθητές της Γ΄Λυκείου εξαφανίζονται. Τότε, τα φροντιστήρια λειτουργούν σκανδαλωδώς τις πρωινές ώρες. Οι μαθητές πάνε στο φροντιστήριο και οι γονείς φέρνουν ψεύτικα πιστοποιητικά ασθενείας για να δικαιολογήσουν τις απουσίες τους. Κι εγώ που ξέρω τι συμβαίνει πρέπει να ανέχομαι όλη αυτή τη φαρσοκωμωδία. Νιώθω βαθιά προσβεβλημένος…»     Α.Π.
  • «Διδάσκω μαθηματικά κατεύθυνσης στην Γ΄Λυκείου. Είναι τόσο δύσκολο σήμερα να διδάσκεις σε 25 μαθητές και οι γονείς να σε συγκρίνουν συνεχώς με τους φροντιστές που είτε κάνουν ιδιαίτερο μάθημα, είτε διδάσκουν σε 4μελή ή 5μελή τμήματα. Δεν νιώθω ότι αδικούν μόνο εμένα. Αδικούν τα παιδιά τους και τον εαυτό τους. Είναι πολύ απογοητευτικό…»    Η.Μ.
  • «Ακούω συνεχώς να μας κατηγορούν για τις αργίες των Χριστουγέννων, του Πάσχα κλπ. Μα δεν καταλαβαίνουν ότι οι αργίες θεσπίσθηκαν για τους μαθητές και όχι για τους καθηγητές και δασκάλους; Όσο εργάζονται οι μαθητές μας, εργαζόμαστε κι εμείς. Ο πυροσβέστης π.χ. όταν δεν σβήνει φωτιές είναι αργόμισθος και τεμπέλης»;     Τ.Ι.

 

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ …

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΈΛΕΥΣΗ της ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ

 Για να κατεβάσετε το κείμενο της επιστολής κάντε κλικ εδώ…

Είμαστε όλοι επιστρατευμένοι (We’re all drafted)

Ιούν 201310

Ψηφίστηκε το απεργιακό πρόγραμμα της ΟΛΜΕ

Μάι 201310

Γιατί απεργούμε...

Γιατί απεργούμε...

Διαβάζουμε στην γνωστή εκπαιδευτική πύλη alfavita:

Με ψήφους 9 ΥΠΕΡ και 2 ΚΑΤΑ (ΕΣΑΚ ΔΕΕ παράταξη του ΚΚΕ) το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ διαμόρφωσε και ψήφισε το απεργιακό πρόγραμμα.

24ωρη απεργία την πρώτη ημέρα των εξετάσεων (17/5) και σε πενθήμερη απεργία από τις 20 μέχρι τις 24/5.
Γ.Σ. σε όλες τις ΕΛΜΕ θα γίνουν στις 14/5 ημέρα Τρίτη και Γ.Σ. Προέδρων την τετάρτη 15/5. Εφόσον η πρόταση της ΟΛΜΕ συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία και ξεκινήσει η απεργία θα ξαναγίνουν Γ.Σ μέχρι 24/5 για παραπέρα εκτίμηση της κατάστασης και συνέχιση της απεργίας.
ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΡΘΟΓΡΑΦΙΑ:
Ωστόσο ο υπουργός μας κ. Αρβανιτόπουλος δηλώνει:
“Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με τον κόπο και την αγωνία των νέων ανθρώπων”
κάτι που έρχεται σε απόλυτη συμφωνία και σαφώς συνάδει με τις χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων, λόγω της μη πλήρωσης των κενών θέσεων καθηγητών στα σχολεία (για πρώτη φορά στα χρονικά)…

3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Απρ 201318

3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Tο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.

Το Φεστιβάλ είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Tο 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας θα διεξαχθεί την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Απριλίου 2013, παράλληλα:

  • στο Ηράκλειο,
  • στο Αγρίνιο,
  • στην Αλεξανδρούπολη,
  • στην Κέρκυρα,
  • στη Λάρισα,
  • στη Μυτιλήνη,
  • στη Ρόδο και
  • στα Χανιά

Περισσότερα στην σελίδα του φεστιβάλ….

http://www.digifest.info/

4η Ανακοίνωση 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής

Απρ 20135

7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) και το Παράρτημα Π.Ε.ΚΑ.Π. Θεσσαλονίκης διοργανώνουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Τμήμα Πληροφορικής), το:

7o Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής

Για περισσότερα κάντε κλικ εδώ…

Για την ανακοίνωση σε pdf κάντε κλικ εδώ…

Για το πρόγραμμα του συνεδρίου κάντε κλικ εδώ…

10+ παιχνίδια για να μάθετε να προγραμματίζετε

Μαρ 201319

Άλλη μια πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση από το ιστολόγιο του συναδέλφου Γιάννη Σαρημπαλίδη…

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μάθει κάποιος προγραμματισμό. Όταν όμως πρόκειται για παιδιά ο καλύτερος τρόπος είναι σίγουρα αυτός που συνδυάζει το παιχνίδι με τη μάθηση. Στη συνέχεια μπορείτε να βρείτε διάφορα παιχνίδια που διατίθενται δωρεάν και με τα οποία μπορείτε να μάθετε βασικές προγραμματιστικές έννοιες. Τα περισσότερα από αυτά τα παιχνίδια απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού. Καλή σας διασκέδαση!!!

Για το πλήρες άρθρο κάντε κλικ εδώ…

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Night and Day Blogging…

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων