#Έξυπνες πόλεις – Υλικά και νανοϋλικά [9]

Οι έξυπνες πόλεις χρησιμοποιούν και έξυπνα υλικά. Η Νανοτεχνολογία δίνει τη δυνατότητα για δημιουργία νέων υλικών με εντελώς καινούρια χαρακτηριστικά τα οποία βρίσκουν εφαρμογή στον κατασκευαστικό τομέα και στην οικοδόμηση κτιρίων.

IMG 20230103 004926 .png

Στα φτερά πολλών εντόμων και πτηνών υπάρχουν νανοδομές με υδροφοβικές και αυτοκαθαριστικές ιδιότητες. Αυτές τις ιδιότητες μπορούμε να τις εκμεταλλευτούμε στα κτίρια, στα χρώματα και στα τζάμια για τον αυτοκαθαρισμό τους. Οι περισσότερες νανοτεχνολογικές εφαρμογές αφορούν στη δημιουργία υλικών τα οποία έχουν ως στόχο την αντιρρύπανση και την προστασία του περιβάλλοντος. Σε μια έξυπνη πόλη φίλτρα και μεμβράνες νανομεγέθους χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό και την απολύμανση του αέρα και του νερού. Χρώματα επίσης νανοτεχνολογίας χρησιμοποιούνται για τη μόνωση των κτιρίων και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οι μαθητές στη συνάντηση αυτή είδαν βίντεο για τα υλικά νανοτεχνολογίας και πειραματίστηκαν με υδρόφιλα, υδρόφοβα και υπερυδρόφοβα- έξυπνα υλικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια έξυπνη πόλη.

Η Νανοτεχνολογία μπορεί να ωφελήσει, επίσης, και τον τομέα της ενέργειας να βοηθήσει δηλαδή στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της πχ να χρησιμοποιηθεί στα φωτοβολταϊκά και στις θερμοηλεκτρικές συσκευές μετατρέποντας τη θερμότητα σε ηλεκτρισμό, ενώ νανογεννήτριες μπορούν να μετατρέπουν τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική. Επίσης νανοϋλικά, όπως τα νανοσωματίδια άνθρακα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μπαταρίες, για μεγαλύτερη απόδοση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ταχύτερο ρυθμό φόρτισης.

Κατηγορίες: Όμιλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο #Έξυπνες πόλεις – Υλικά και νανοϋλικά [9]

Formula 1 στα σχολεία

 Σήμερα με την τάξη μου είχαμε την τύχη να πάμε στο Κλειστό Γυμναστήριο της Κοιλάδας και να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα Formula 1 στα σχολεία. Το τμήμα μας χωρίστηκε σε δύο ομάδες και η καθεμιά έφτιαξε ένα μοντέλο Formula 1, χρησιμοποιώντας χαρτόνι για το αμάξωμα, δύο μεταλλικούς άξονες και ρόδες από πλαστικό.

IMG 20221215 102832 IMG 20221215 101301 IMG 20221215 110219 IMG 20221215 105348

Τα μοντέλα μας κινούνταν με τη χρήση μιας φιάλης πεπιεσμένου αέρα που τοποθετείται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες. Οι μεταλλικές αυτές φιάλες τρυπιούνται με ειδικό μηχανισμό τον οποίο ενεργοποιούν οι μαθητές πατώντας ένα κουμπί. Τα αυτοκίνητα “τρέχουν” στέλνοντας προς τα πίσω τον πεπιεσμένο αέρα. Αγωνίζονται σε έναν ειδικό διάδρομο 20 μέτρων, στον οποίο είναι προσαρμοσμένοι χρονομετρητές που δείχνουν τον χρόνο που πέτυχε το κάθε μοντέλο, καθώς και το πόσο γρήγορα ο κάθε μαθητής/οδηγός πάτησε το κουμπί της εκκίνησης.

 IMG 20221215 110601 IMG 20230102 131351 IMG 20230102 131402 IMG 20221215 114849

Έτσι, όταν ήταν έτοιμα όλα τα αυτοκινητάκια, αρχίσαμε τους αγώνες! Βάλαμε τους πιεστήρες αέρα, οι μαθητές που αγωνίζονταν πάτησαν το ειδικό κουμπί και τα αυτοκινητάκια έφευγαν σφεντόνα!

IMG 20221215 114710 IMG 20221215 113658 IMG 20221215 112554 IMG 20221215 112354

Η Φόρμουλα 1 είναι αγώνες ταχύτητας ειδικών αυτοκινήτων που γίνονται σε πολλές πίστες σε όλο τον κόσμο και συμμετέχουν οδηγοί από πολλές χώρες. Τα κανονικά αυτοκίνητα Φόρμουλα 1 έχουν ειδικές μηχανές για να τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες. Έχουν ακόμα αεροδυναμικά πτερύγια και ειδικά ελαστικά στις ρόδες που βοηθούν τα αυτοκίνητα να είναι σταθερά στις στροφές.

IMG 20221215 112244 IMG 20221215 111757  

Κατά τη διάρκεια των αγώνων  η αγωνία μας ήταν στα ύψη! Δεν κερδίσαμε σε κανέναν από τους δύο αγώνες, όμως ήταν η πρώτη μας φορά και δεν στενοχωρηθήκαμε. Αντίθετα, ενθουσιαστήκαμε όλοι και φύγαμε από το Γυμναστήριο με αίσθηση χαράς. Μακάρι να έχουμε την ευκαιρία να ξαναασχοληθούμε! Ήταν μια από τις καλύτερες δραστηριότητες που έχουμε κάνει, περάσαμε τέλεια!!!

Το άρθρο γράφτηκε από τον Οδυσσέα, τη Μυρτώ Μ., τον Πολύδωρο, τον Νίκο και τον Κωνσταντίνο.

Κατηγορίες: Καινοτόμα Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Formula 1 στα σχολεία

#Έξυπνες πόλεις – Υποδομές, κτίρια, οικοδομικά τετράγωνα [8]

Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι οι δρόμοι της πόλης μας είναι στενοί και αποφάσισαν να τους διαπλατύνουν προτού να τοποθετήσουν τα κτίρια. Επίσης είδαμε από αεροφωτογραφίες τη διαμόρφωση οικοδομικών τετραγώνων. Δεν θέλουμε η πόλη μας να είναι πολύ πυκνοκατοικημένη. Μια έξυπνη πόλη χρειάζεται χώρο.

IMG 20221221 092818

 

Κατηγορίες: Όμιλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο #Έξυπνες πόλεις – Υποδομές, κτίρια, οικοδομικά τετράγωνα [8]

#Έξυπνες πόλεις – Διαμόρφωση ποταμού [7]

Στη σημερινή συνάντηση οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη διαμόρφωση του ποταμού της έξυπνης πόλης: όχθες και κοίτη. Θα πρέπει να προστεθούν γέφυρες, ποδηλατόδρομος και μονοπάτι για τους πεζούς.

IMG 20221128 141214           IMG 20221128 141209 1

 

Κατηγορίες: Όμιλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο #Έξυπνες πόλεις – Διαμόρφωση ποταμού [7]

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων 19-22/11/2022

viber image 2023 06 11 22 31 39 217 viber image 2023 06 11 22 31 39 461 viber image 2023 06 11 22 31 40 394

Το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών στην Ευρώπη δίνει προτεραιότητα στην πρόληψη κατά πρώτο λόγο, δηλαδή να μην δημιουργούμε απόβλητα ή να δημιουργούμε όσο το δυνατόν λιγότερα. Σύμφωνα με αυτήν την οδηγία είναι σημαντικά τα παρακάτω:
1. Μείωση των αποβλήτων στην πηγή: περιορισμός της ποσότητας των αποβλήτων που παράγουμε, π.χ. επιλέγουμε προϊόντα που έχουν μικρή ή καθόλου συσκευασία, εκείνα που φέρουν οικολογικό σήμα ή επιλέγουμε άυλα δώρα
2. Επαναχρησιμοποίηση: τα προϊόντα μπορούν να έχουν δεύτερη ζωή, μπορούν να επισκευαστούν, μπορούν να δωρηθούν και ως καταναλωτές μπορούμε να επιλέγουμε επαναχρησιμοποιήσιμα προϊόντα
3. Διαλογή και ανακύκλωση αποβλήτων: κάθε υλικό στον κάδο του, εκστρατείες ενημέρωσης για όλους
4. Δράσεις καθαρισμού: δράσεις ενημέρωσης σχετικά με την ποσότητα των  αποβλήτων που απορρίπτονται παράνομα σε δάση, σε παραλίες, σε όχθες ποταμών, κλπ.

Κάθε Ευρωπαϊκή Εβδομάδα για τη Μείωση των Αποβλήτων έχει τη δική της θεματική ενότητα. Για το 2022 είναι τα “Βιώσιμα Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα” και αναφέρεται στην επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης της παραγωγής και της κατανάλωσης
κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Η κατανάλωση τους στην Ευρώπη έχει τον τέταρτο
μεγαλύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον και στην κλιματική αλλαγή, μετά από τα τρόφιμα, τη στέγαση και την κινητικότητα.

Στις φωτογραφίες βλέπετε τις καινοτόμες, ευφάνταστες προτάσεις της Ιωάννας για επαναχρησιμοποίηση και μείωση των αποβλήτων!!!!

 

Κατηγορίες: ASPnet-Unesco, Καινοτόμα Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων 19-22/11/2022

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Η 25η Νοεμβρίου έχει οριστεί από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ  ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών. Το σχολείο μας, ως σχολείο συνεργαζόμενο της Unesco, συμμετέχει στις εκδηλώσεις για τη μέρα αυτή.

Φ. Ε2 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ. ΣΕΡΡΩΝ Μ. Ε2 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ. ΣΕΡΡΩΝ Π. Ε2 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ. ΣΕΡΡΩΝ

Ο Δήμος Σερρών, στο πλαίσιο των δράσεων για την Ημέρα θα πραγματοποιήσει εκδήλωση με θέμα «ΜΑΖΙ ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ» το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022 στις 18:00 στην αίθουσα «Αστέρια». 

                             Π. Ε2ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ. ΣΕΡΡΩΝ  Τ. Ε2 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ.Σ. ΣΕΡΡΩΝ

Το σχολείο μας συμμετέχει στην εκδήλωση με ένα τραγούδι από το Ε1 και πέντε έργα ζωγραφικής από μαθήτριες του Ε2: τη Δανάη, την Μαργαρίτα, τη Μυρτώ Π., την Ευστρατία και την Ιωάννα. Μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες!

Κατηγορίες: ASPnet-Unesco | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CONNECT – Φάση 1: Νοιάζομαι

To CONNECT είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα που παρέχει σe εκπαιδευτικούς και μαθητές δημιουργικό εκπαιδευτικό υλικό και ευκαιρίες συνεργασίας. Το CONNECT αναπτύσσεi την Επιστήμη με/για την Κοινωνία και έχει τριετή διάρκεια. Περιλαμβάνει:
Ενασχόληση με προβλήματα του πραγματικού κόσμου
Υποστήριξη από επιστήμονες για δραστηριότητες προσανατολισμένες στο μέλλον
Δραστηριότητες με τη συμμετοχή της οικογένειας του μαθητή
Διασκεδαστικές εργασίες για την εφαρμογή επιστημονικών ιδεών.

Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε από την Άρτεμις Π.

IMG 20221125 101155 IMG 20221125 101500IMG 20221125 102040 IMG 20221125 101819 IMG 20221125 102759

Στη σημερινή πρώτη μας  δραστηριότητα CONNECT, κάναμε τον γύρο ενός οικοδομικού τετραγώνου κοντά στο σχολείο μας. Μη ρωτήσετε τι είδαμε, ρωτήστε καλύτερα τι δεν είδαμε! Το μόνο που δεν είδαμε ήταν εξωγήινους!  Αστείο ήταν αυτό! Αυτά που είδαμε και τα φωτογραφίσαμε κιόλας, δεν ήταν καθόλου αστεία: κατεστραμμένα πεζοδρόμια, χωρίς πλάκες, με σπασμένες πλάκες, με τρύπες, με μεγάλες και μικρές λακκούβες, με ρωγμές. Φυτά ανεξέλεγκτα που έφραζαν το πεζοδρόμιο, υπερυψωμένα παρτέρια, ακλάδευτα δέντρα που σε αναγκάζουν να σκύψεις για να περάσεις, δέντρα καταμεσής του πεζοδρομίου και παντού πολλά, πάρα πολλά σκουπίδια. Όσοι βρωμίζουν την πόλη ή δεν φροντίζουν το πεζοδρόμιο του σπιτιού τους, σίγουρα δεν νοιάζονται. Εμάς όμως μας νοιάζει!!!!

IMG 20221125 102420 1 IMG 20221125 102514 IMG 20221125 103201 IMG 20221125 102633IMG 20221125 101054 IMG 20221125 103014 IMG 20221125 101517 IMG 20221125 101218IMG 20221125 103059 IMG 20221125 101650 IMG 20221125 102439 IMG 20221125 102925 IMG 20221125 101607 IMG 20221125 102232 IMG 20221125 102103 IMG 20221125 101924 IMG 20221125 102601 IMG 20221125 101829 IMG 20221125 103234

Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε από τη Μυρτώ Π.

Το θέμα μας στο πρόγραμμα CONNECT  ήταν να παρατηρήσουμε ένα οικοδομικό τετράγωνο κοντά στο σχολείο μας. Όλη η τάξη σημείωνε τα προβλήματα που συναντούσαμε και βγάζαμε φωτογραφίες, για να τα θυμόμαστε. Είδαμε ανύπαρκτα πεζοδρόμια, ανεξέλεγκτα σκουπίδια, σπασμένα πεζούλια, ακαθαρσίες σκύλων. Αφού τα καταγράψαμε όλα, γυρίσαμε στο σχολείο. Μπήκαμε μέσα στην τάξη και συζητήσαμε πώς αυτά τα προβλήματα θα μπορούσαν να λυθούν. Σκεφτήκαμε για αρχή να γράψουμε ένα γράμμα στον Δήμαρχο.

Κατηγορίες: CONNECT, Καινοτόμα Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CONNECT – Φάση 1: Νοιάζομαι

*Τα νησιά των συναισθημάτων* – [Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α5]

Είμαστε στον πρώτο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων στον οποίο προσπαθούμε να διαμορφώσουμε θετικό κλίμα αποδοχής, ισότητας, αλληλεγγύης, ενσυναίσθησης, σεβασμού.  Η γνωριμία με τον εαυτό μας, με τους άλλους η αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων μας είναι βασική ικανότητα! Δημιουργήσαμε καταστάσεις προβληματισμού και επίλυσης προβλημάτων πχ τι θα έκανες στη θέση του…, πως θα μπορούσες να βοηθήσεις, πως ένιωσε ο συμμαθητής σου, πώς ένιωσες εσύ έτσι και πότε…τι έκανες; Γνωρίσαμε συναισθήματα ..παίξαμε με αυτά και φτιάξαμε τα νησιά των συναισθημάτων. Ο καθένας κάνει το δικό του ταξίδι σ’ αυτά, ακολουθώντας τη δική του διαδρομή.

IMG 20230110 133114

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο *Τα νησιά των συναισθημάτων* – [Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α5]

#Έξυπνες πόλεις –Χάραξη πόλεως [6]

Στην 6η συνάντηση του Ομίλου οι μαθητές συνεχίζουν την κατασκευή κατοικιών και προχώρησαν σε δύο χαράξεις των βασικών οδών της πόλης: μία με βάση πεντάγωνη κεντρική πλατεία και μία με κέντρο πλατεία σχήματος ορθογωνίου. Εκτενώς συζητήθηκαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο χαράξεων.

IMG 20221121 140757 IMG 20221121 140807 IMG 20221121 142759 IMG 20221121 142645 IMG 20221121 134033 IMG 20221121 134318 

 

Κατηγορίες: Όμιλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο #Έξυπνες πόλεις –Χάραξη πόλεως [6]

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού αναγνωρίζει ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία. Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989 με σκοπό να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα παιδιά. Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά αναγνωρισμένων δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Αν και έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, και είναι η πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία, παραβιάσεις των δικαιωμάτων των παιδιών γίνονται παγκοσμίως και καθημερινά. Στην Ελλάδα, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού έχει κυρωθεί εδώ και τριάντα χρόνια.

IMG 20221201 130646 1

Είναι σημαντικό να δημι-ουργηθεί μια κουλτούρα σεβασμού των δικαιωμά-των. Αν κατανοήσουμε τα δικαιώματα του παιδιού υπάρχει ελπίδα να αποκτή-σουμε στην πράξη φιλικές πόλεις για το παιδί αλλά και φιλική δικαιοσύνη, φιλική εκπαίδευση, φιλικά ΜΜΕ, φιλική οικογένεια κοκ.

Μία άλλη φιλική προς τα παιδιά πρωτοβουλία της Ουνέσκο είναι οι 17 Παγκό-σμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) που στοχεύουν σε έναν καλύ-τερο κόσμο έως το 2030. Η επίτευξη των 17 Στόχων έχει να κάνει με τη βελτίωση της ζωής για όλους, παιδιά και ενήλικες. Ωστόσο, ορισμένοι από τους στόχους αυτούς έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ευημερία των παιδιών, όπως είναι αυτός για την μηδενική φτώχεια και ο στόχος για την μηδενική πείνα που περιλαμβάνει τον τερματισμό της πείνας και τη διασφάλιση της πρόσβασης όλων των ανθρώπων σε ασφαλή, θρεπτική και επαρκή τροφή, συμπεριλαμβανομένων των βρεφών. Ο στόχος για ποιοτική εκπαίδευση αφορά επίσης άμεσα τα παιδιά. Οι ηγέτες δεσμεύτηκαν ακόμα για την λήψη άμεσων και αποτελεσματικών μέτρων για την εξάλειψη της αναγκαστικής εργασίας, τη μορφή σύγχρονης δουλείας και της εμπορίας ανθρώπων, τη διασφάλιση της απαγόρευσης και εξάλειψης των χειρότερων μορφών παιδικής εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της στρατολόγησης και της χρήσης παιδιών-στρατιωτών, καθώς και να δώσει τέλος σε όλες τις μορφές της παιδικής εργασίας, μέχρι το 2025. Ο σχολικός εκφοβισμός είναι μία από τις σοβαρότερες μορφές παραβίασης των δικαιωμάτων των παιδιών και απαιτεί την προσοχή όλων!

Οι μαθητές της τάξης μας σε συνεργασία με την Α΄τάξη, συζήτησαν για τα δικαιώματα του παιδιού και δημιούργησαν την αφίσα της Ημέρας που βλέπετε στη φωτογραφία.

Κατηγορίες: ASPnet-Unesco | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού