Σκοπός :Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με την απλή δομή ελέγχου και τον αισθητήρα ήχου (AJS03).
Διδακτικοί στόχοι:Στο τέλος της ενότητας/δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:
- αναγνωρίζετε τη βασική δομή προγραμματισμού (δομή ελέγχου ή επιλογής)
- χρησιμοποιείτε τον αισθητήρα φωτός (AJS03)
Τελεστές : Οι Τελεστές είναι ένα σύνολο συμβόλων τα οποία δεν “κουμπώνουν” μετά από εντολές αλλά εισάγονται μέσα σε εντολές προσδιορίζοντας τι θα κάνει η εντολή. Πρόκειται για τα γνωστά σύμβολα που χρησιμοποιούνται στις διάφορες πράξεις. ΕΔΩ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 : Το σενάριο :Για πάντα, εάν το επίπεδο φωτός που πέφτει πάνω στον αισθητήρα φωτός είναι περισσότερο από 400 τότε ενεργοποιείται το LED που είναι συνδεδεμένο στη θύρα D5. Ο αισθητήρας φωτός είναι συνδεδεμένος στη θύρα A0. ΕΔΩ ΛΥΣΗ ΕΔΩ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 : Παράδειγμα απλής δομής επιλογής – Το σενάριο: Για 5 φορές, εάν το επίπεδο του φωτός είναι μικρότερο από 300 τότε ανάβει το LED που βρίσκεται στη θύρα D5 και το LED που βρίσκεται στη θύρα D6. Ο αισθητήρας φωτός βρίσκεται στη θύρα A0. Mind+ S1 αισθητήρας φωτός ΒΙΝΤΕΟ ΛΥΣΗ ΕΔΩ
ΆΣΚΗΣΗ 1 : Ανάλογα με το φως ενεργοποιούνται LED και βομβητής ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε ένα LED, τον βομβητή και τον αισθητήρα φωτός. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου για 2 φορές, εάν το επίπεδο φωτός είναι μεγαλύτερο από 400 τότε ενεργοποιούνται ένα LED και ο βομβητής για 0.2 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια απενεργοποιούνται για 0.2 δευτερόλεπτα.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ:
- Θα χρησιμοποιηθούν 2 θύρες από τις D5, D6, D7, D8 και D9, μία για το LED και μία για τον βομβητή.
- Θα χρησιμοποιηθεί μία θύρα για τον αισθητήρα φωτός από τις θύρες A0, A1, A2 και A3. ΛΥΣΗ ΕΔΩ
ΆΣΚΗΣΗ 2 : Παρατήρηση τιμών του αισθητήρα φωτός ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Στο ρομπότ S1, στον ελεγκτή συνδέουμε τον αισθητήρα φωτός. Σύμφωνα με το σενάριο του έργου για 10 φορές, εάν το επίπεδο φωτός είναι μεγαλύτερο από 250 τότε μπορούν να εμφανιστούν στη μαύρη οθόνη του Mind+ οι τιμές που αποδίδει ο αισθητήρας φωτός.
Δεν ξεχνάτε, για την εμφάνιση των τιμών να επιλέγετε και το εικονίδιο Open Serial (ακριβώς κάτω από τη μαύρη οθόνη). ΕΔΩ ΛΥΣΗ ΕΔΩ