SPAM-PHISHING-CHAIN EMAILS

SPAM-ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ;

Ανεπιθύμητα μηνύματα είναι τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλνονται μαζικά και τα οποία αφορούν κυρίως διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών. Τα μηνύματα αυτά στέλλονται χωρίς να τα έχουμε ζητήσει και πολλές φορές αναφέρονται και ως Junk E-mail. Αποτελούν ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του Διαδικτύου αφού τα Spam Mail αντιστοιχούν περίπου στο 80% του συνολικού αριθμού των email!

Η αναγκαιότητα για την αντιμετώπιση του spam εντοπίζεται στα ακόλουθα σημεία:

  • Είναι φαινόμενο δυσάρεστο, ενοχλητικό και απαράδεκτο από τους παραλήπτες.
  • Οδηγεί σε κατάχρηση πόρων του Διαδικτύου.
  • Θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και την αξιοπιστία του Διαδικτύου.

Ιδιαίτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι χρήστες που χρησιμοποιούν μεγάλα διαστήματα της ημέρας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και είναι αναγκασμένοι να σβήνουν όλη αυτήν την ανεπιθύμητη αλληλογραφία. Τα μηνύματα αυτά σε αρκετούς παραλήπτες φθάνουν να είναι πολλές φορές εκατοντάδες σε μια ημέρα.

Τρόποι αντιμετώπισης των Spam Mail

  • Δεν δίνουμε την διεύθυνση του Ηλεκτρονικού μας Ταχυδρομείου σε οργανισμούς ή άτομα που δεν εμπιστευόμαστε.
  • Δεν εμπιστευόμαστε και δεν απαντάμε ΠΟΤΕ σε τέτοια μηνύματα
  • Ρυθμίζουμε την υπηρεσία φιλτραρίσματος του ηλεκτρονικού μας ταχυδρομείου.
  • Μην απαντάτε στο spam.
  • Αναφέρετε τα μηνύματα spam που λαμβάνετε

PHISING-ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΛΟΠΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ; 

Το phishing (παραλλαγή της λέξης «fishing», δηλαδή ψάρεμα) αναφέρεται στην προσπάθεια απόσπασης προσωπικών στοιχείων, οικονομικού συνήθως χαρακτήρα, χρησιμοποιώντας ως δόλωμα κάποιο ψεύτικο πρόσχημα. Συνήθως ζητούνται πληροφορίες όπως το όνομα χρήστη (username) και ο κωδικός πρόσβασης (password) για οποιαδήποτε υπηρεσία, αριθμοί τραπεζικών λογαριασμών, πιστωτικών καρτών, ταυτότητας, διαβατηρίου, κ.λπ. Αυτά τα στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων και παράνομων οικονομικών συναλλαγών, για πλαστοπροσωπίες και άλλες απάτες.

Τι πρέπει να προσέχουμε;

  • Είμαστε επιφυλακτικοί με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μας προτρέπουν να πατήσουμε σε κάποιο σύνδεσμο και εν συνεχεία να δώσουμε προσωπικά μας δεδομένα (π.χ. κωδικό πρόσβασης, όνομα χρήστη κ.λπ.)
  • Είμαστε επιφυλακτικοί με τα email που περιέχουν ορθογραφικά λάθη ή αποτελούν μια αυτοματοποιημένη μετάφραση ή μας πληροφορούν για λογαριασμούς ή υπηρεσίες που δεν έχουμε.
  • Όταν εισάγουμε προσωπικά μας δεδομένα σε μία φόρμα κάποιας ιστοσελίδας, προσέχουμε στη γραμμή διευθύνσεως του browser μας να εμφανίζεται η κλειδαριά στην αριστερή πλευρά (όταν υπάρχει η κλειδαριά σημαίνει ότι η σύνδεση με την ιστοσελίδα είναι ασφαλής)

CHAIN EMAILS-ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ;

Αλυσίδες Μηνυμάτων (Chain-emails) είναι τα Ηλεκτρονικά Μηνύματα που κυκλοφορούν αλυσιδωτά. Τα περισσότερα από αυτά είναι φάρσες (hoax email). Εκτός από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλα μέσα για την αποστολή τέτοιων μηνυμάτων όπως κοινωνικά δίκτυα (π.χ. facebook), sms κ.α.

Συνήθως πρόκειται για:

  • Ψεύτικες ειδήσεις,
  • Ψεύτικες ανακοινώσεις για ιούς,
  • Ψεύτικες εκκλήσεις για βοήθεια σε άρρωστα παιδιά

Γιατί στέλνονται;

Τα μηνύματα αυτά στέλνονται για διάφορους λόγους. Μπορεί ο αρχικός αποστολέας να θέλει να διασκεδάσει με την εξάπλωση ψεύτικων ειδήσεων. Πολλές φορές όμως τα μηνύματα αυτά στέλλονται για τη συλλογή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή spam email.

Τρόποι Αντιμετώπισης Chain-emails

  • Πριν προωθήσουμε ένα μήνυμα ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΟΥΜΕ και ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΜΕ την πληροφορία. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχετικές με το θέμα ιστοσελίδες π.χ:
  • Σε περιπτώσεις που θα χρειαστεί να προωθήσουμε κάποιο μήνυμα σε πολλούς παραλήπτες, χρησιμοποιούμε την κρυφή κοινοποίηση (Bcc) στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.