Καλή χρονιά σε όλους!
Παίρνοντας “πάσα” από το πρόσφατο άρθρο, παραθέτω και τέσσερις μικρές, απλές ιδέες – θέματα δραστηριοτήτων για Α΄ και Β΄ τάξη. Όπως παρατηρούμε όλοι μας, οι μικροί μαθητές μαθαίνουν το TuxPaint πολύ εύκολα (… όπως και τα περισσότερα παρόμοια λογισμικά, για την ηλικία τους, που τους προκαλούν το ενδιαφέρον). Οπότε, με την κατάλληλη καθοδήγηση, κατευθύνουν τη σκέψη τους, συνεργαζόμενοι, στην παραγωγή συγκεκριμένων έργων.
Στο παρακάτω κείμενο είναι συγκεντρωμένες κάποιες σκέψεις για το πνεύμα και τη μέθοδο που ακολουθήσαμε την περσινή χρονιά. (Ευπρόσδεκτες κι άλλες ιδέες, να εμπλουτίσουμε τη συλλογή…) 4_ mikres_idees_TuxPaint_gia_A-B
Υ.Γ.
α) Σε κάποια εργαστήρια (που εφαρμόζουν τη λύση Ubuntu/LTSP) οι συνάδελφοι εγκατέστησαν το παρόμοιου τύπου “παιγνιώδες” λογισμικό ζωγραφικής “Πατατάνθρωπος” (Ktuberling). Περιέχει συγκεκριμένες θεματικές ενότητες (ή “σκηνικά” – τα παιδιά τις ονομάζουν και “πίστες”). Π.χ. στο σκηνικό “Εργαστήριο Ρομπότ” τα μέλη μιας ομάδας μπορούν να “χτίσουν” ο καθένας το δικό του ρομποτάκι, “λίγο ο ένας-λίγο ο άλλος”, όπως περιγράφεται και στο παραπάνω κείμενο για τα Χριστουγεννιάτικα Δέντρα. Τεχνικά, μία διαφορά από το TuxPaint είναι ότι αποθηκεύουμε σε φάκελο της επιλογής μας (οπότε, αν θέλουμε απ’ ευθείας στα “Δημόσια/Κοινόχρηστα” του Χρήστη-Τμήματος, για “γρήγορη συγκομιδή”). Επίσης, όχι από το κουμπί “Αποθήκευση” αλλά από το μενού “Αρχείο/Αποθήκευση ως εικόνα” έχουμε επιλογές να αποθηκεύσουμε με μορφή εικόνας που μας βολεύει, ώστε…
β) … επειδή τα παραπάνω λογισμικά στερούνται της δυνατότητας επιλογής, περιστροφής και αντιγραφής/επικόλλησης, σε μεγαλύτερες τάξεις, που τα ξέρουν ήδη καλά, μπορούμε να αναπτύξουμε σύνθετες δεξιότητες “PrintScreen” ή “Αποθήκευση ως εικόνα-Άνοιγμα με κάποια Ζωγραφική” και επιπλέον επεξεργασίες.