Προγράμματα Etwinning και ευρωπαϊκές δράσεις!

Το Ειδικό ΔΣ Εκπαίδευσης παιδιών με Αυτισμό της Πάτρας, συμμετέχει και φέτος σε  προγράμματα Etwinning και ευρωπαϊκές δράσεις!

1.Το έργο «Bound by Culture» συνδέει τα σχολεία για να εξερευνήσουν και να γιορτάσουν πολιτισμικές ομοιότητες μέσα από το παιχνίδι, τις παραδόσεις και τις ιστορίες. Οι μαθητές/τριες θα συλλέξουν και θα μοιραστούν οικογενειακά έθιμα, θα δημιουργήσουν ψηφιακές ιστορίες και θα συνεργαστούν με συνομηλίκους από άλλες χώρες. Χρησιμοποιώντας εργαλεία φιλικά προς τα παιδιά, θα δημιουργήσουμε κινούμενα σχέδια, κολάζ και βίντεο ενθαρρύνοντας την ενσυναίσθηση, τις ψηφιακές δεξιότητες και τη διαπολιτισμική κατανόηση. Το έργο υπογραμμίζει την ιδέα ότι, πέρα από τις διαφορές, οι παγκόσμιες αξίες μας φέρνουν κοντά.

2. Το έργο «Eco Journey through the Year» ωθεί τα σχολεία σε ένα οικολογικό ταξίδι με στόχο τη βελτίωση των οικολογικών δεξιοτήτων και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της ομαδικής Παράλληλα προωθεί βιώσιμες πρακτικές στο σχολείο και την τοπική κοινωνία και την καθιέρωση μακροπρόθεσμων οικολογικών συνηθειών ενισχύοντας την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.

3. Στο πλαίσιο ανάπτυξης δράσεων για τη δημιουργία δικτύων συνεργασίας του σχολείου μας σε διεθνές επίπεδο με στόχο την εξωστρέφεια, την αειφορία, την ανάπτυξη και διάχυση καλών πρακτικών, το σχολείο μας συμμετέχει σε συνεργατικές δράσεις με το ίδρυμα της Λιθουανίας Public Institution Green Dragonfly. Την Τετάρτη 10/12 θα πραγματοποιηθεί on line workshop για την κατασκευή Χριστουγεννιάτικων στολιδιών.

 

Πρόγραμμα Etwinning Έρχεται το Πάσχα” στο 2ο Ειδικό Δημ. Σχολείο Πάτρας

Πρόγραμμα Etwinning “Έρχεται το Πάσχα!”

Πρόγραμμα Etwinning “Έρχεται το Πάσχα!”

Γενική Περιγραφή

Το έργο περιλαμβάνει δραστηριότητες γύρω από τα έθιμα και τον εορτασμό του Πάσχα με συμμετοχή σχολείων από διάφορες περιοχές της Ελλάδος. Οι βασικοί στόχοι του έργου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με έθιμα του Πάσχα μέσα από παιχνίδια, να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από την επικοινωνία και τη συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων. Τελική δράση θα είναι η ανταλλαγή ευχών με πασχαλινές κάρτες.

Εξέλιξη και ανάπτυξη των νέων εκπαιδευτικών μεθοδολογιών.

Το eTwinning είναι ένα πρόγραμμα που προωθεί τη διασυνοριακή συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης μεταξύ σχολείων σε μια χώρα ή ανάμεσα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Παρέχει μια πλατφόρμα όπου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και να αναπτύξουν κοινά προγράμματα εργασίας.

Το eTwinning δεν αναπτύσσει απευθείας νέες τεχνολογίες, αλλά παρέχει ένα πλαίσιο για τη χρήση υπαρχουσών τεχνολογιών στον εκπαιδευτικό τομέα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες τεχνολογίες και εργαλεία για να διευκολύνουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των σχολείων τους.

Ορισμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν και αναπτύχθηκαν από το πρόγραμμα eTwinning είναι:

  1. Η χρήση και η ανάρτηση υλικού σε Διαδικτυακές πλατφόρμες συνεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιήσουν πλατφόρμες συνεργασίας  του eTwinning για να συνεργαστούν με άλλους εκπαιδευτικούς, να μοιραστούν υλικό και να σχεδιάσουν κοινά προγράμματα εργασίας.
  2. Βιντεοδιασκέψεις και τηλεδιασκέψεις: Οι εκπαιδευτικοί παράλληλα χρησιμοποίησαν εφαρμογές όπως το Skype και το Zoom  για να οργανώσουν βιντεοκλήσεις με τους συνεργάτες τους, προκειμένου να συνεργαστούν απομακρυσμένα.
  3. Ψηφιακό περιεχόμενο: Οι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν να αναπτύξουν και να μοιραστούν ψηφιακό περιεχόμενο στην εφαρμογή padlet  βίντεο, παρουσιάσεις, ηλεκτρονικά βιβλία κ.λπ., προκειμένου να ενισχύσουν τη διαδικασία μάθησης και την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των σχολείων.
  4. Διαδραστικά εργαλεία και παιχνίδια: Οι εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιήσουν διαδραστικά εργαλεία και παιχνίδια για να καθοδηγήσουν τους μαθητές στην εκμάθηση και τη χρήση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές εμπειρίες.

Συλλογή και η διάχυση εκπαιδευτικών τεχνικών, εργαλείων και συμβουλών ή άλλων παρατηρήσεων που μπορούν να βοηθήσουν το εκπαιδευτικό έργο και την ενίσχυση σχέσεων με την κοινότητα.

Το πρόγραμμα eTwinning παρέχει ένα πλαίσιο για τη συλλογή, την ανταλλαγή και τη διάδοση εκπαιδευτικών τεχνικών,συμβουλών και παρατηρήσεων, προάγοντας τη συνεργασία και την αμοιβαία υποστήριξη μεταξύ των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

  1. Φόρουμ και ομάδες συζητήσεων: Οι εκπαιδευτικοί μας συμμετείχαν σε ομάδες συζητήσεων στην πλατφόρμα eTwinning για να μοιραστούν εκπαιδευτικές συμβουλές, να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο. Αυτό οδήγησε σε αμοιβαία ωφέλιμη  ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών.
  2. Κοινή ανάπτυξη υλικού: Οι εκπαιδευτικοί μπόεσαν να συνεργαστούν μέσω του eTwinning για την ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών υλικών, δραστηριότητες με ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια κι άλλους πόρους. Αυτά τα εκπαιδευτικά υλικά κοινοποιήθηκαν στην πλατφόρμα eTwinning, προσφέροντας ιδέες και πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν στο εκπαιδευτικό έργο.
  3. Δημοσίευση επιτευγμάτων: Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάσαν τα αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων. Μέσω αυτής της διαδικασίας, μπόρεσαν να παρουσιάσουν το έργο των μαθητών τους, προωθώντας την αμοιβαία έμπνευση και ανταλλαγή.

Αξιολόγηση δεξιοτήτων Γραμματισμού

Αποδελτίωση παραγράφων του άρθρου «Experiments in digital literacy» των Alkali, Y. E., & Amichai -Hamburger, Y. (2004)

Η καλλιέργεια ψηφιακής παιδείας απαιτεί περισσότερα από την ικανότητα χρήσης λογισμικού ή χειρισμού μια ψηφιακής συσκευής.

Περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία σύνθετων δεξιοτήτων όπως γνωστικές, κινητικές, κοινωνιολογικές και συναισθηματικές που πρέπει να διαθέτουν οι χρήστες για να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα ψηφιακά περιβάλλοντα.

 Ένα εννοιολογικό μοντέλο που περιγράφεται από τους συγγραφείς προτείνει ότι ο ψηφιακός αλφαβητισμός περιλαμβάνει πέντε κύριες ψηφιακές δεξιότητες: δεξιότητες φωτο-οπτικής («ανάγνωση» οδηγιών από γραφικές οθόνες),

  • δεξιότητες αναπαραγωγής (χρησιμοποιώντας την ψηφιακή αναπαραγωγή για τη δημιουργία νέου, ουσιαστικού υλικού από τα προϋπάρχοντα) ,
  •  δεξιότητες διακλάδωσης (κατασκευή γνώσης από μη γραμμική, υπερκειμενική πλοήγηση),
  • δεξιότητες πληροφόρησης (αξιολόγηση της ποιότητας και εγκυρότητας των πληροφοριών)
  • και κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες (κατανόηση των «κανόνων» που επικρατούν στον κυβερνοχώρο και εφαρμογή αυτής της κατανόησης στην ηλεκτρονική επικοινωνία στον κυβερνοχώρο ).

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει αποτελέσματα από μια πρωτοποριακή μελέτη βασισμένη στην απόδοση που διερεύνησε την εφαρμογή του παραπάνω εννοιολογικού μοντέλου δεξιοτήτων ψηφιακής παιδείας μεταξύ διαφορετικών ομάδων μελετητών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι νεότεροι συμμετέχοντες είχαν καλύτερες επιδόσεις από τους μεγαλύτερους, με εργασίες φωτοεικονικού και διακλαδιστικού αλφαβητισμού, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία συμμετέχοντες βρέθηκαν να ήταν πιο εγγράμματοι σε εργασίες αναπαραγωγής και πληροφοριακής παιδείας. Τα αποτελέσματα της έρευνας ρίχνουν φως στις γνωστικές δεξιότητες που χρησιμοποιούν οι χρήστες στην απόδοση με ψηφιακά περιβάλλοντα και παρέχουν στους εκπαιδευτικούς και τους προγραμματιστές λογισμικού χρήσιμες οδηγίες για το σχεδιασμό καλύτερων ψηφιακών περιβαλλόντων με επίκεντρο τον χρήστη.

Kahoot! Vs Quizziz

https://kahoot.it/challenge/02054510?challenge-id=b4329e69-b474-4af2-bffc-3b0c861a6795_1649921154318

 

Γενική περιγραφή

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό για να δημιουργηθούν όλες οι παιχνιδοποιημένες δραστηριότητες. Η πλατφόρμα παράγει ένα κωδικό τον οποίο  χρησιμοποιεί ο κάθε μαθητής για την σύνδεσή του και την επιλογή του παιχνιδιού. Οι δραστηριότητες έχουν έντονο παιγνιώδη χαρακτήρα με μουσική που προσομοιάζει σε ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτό το χαρακτηριστικό δεσμεύει το ενδιαφέρον των μαθητών.

Μετά από κάθε ερώτηση εμφανίζονται οι πόντοι που κερδίζει ο κάθε μαθητής και αυτό το χαρακτηριστικό βοηθά τους μαθητές να γνωρίζουν σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι συμμαθητές παρέχοντας ανατροφοδότηση και προωθώντας τον θετικό ανταγωνισμό.

https://quizizz.com/join?gc=15684021

 

Quizizz

Γενική περιγραφή

Με το Quizizz οι μαθητές ολοκληρώνουν την εργασία με τον δικό τους ρυθμό και επομένως παραμένουν ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι σε όλο το κουίζ. Μπορεί να γίνει παρακολούθηση όλης της τάξης και οι ίδιοι ο μαθητές να ελέγξουν τις απαντήσεις τους με προς τα κάτω κύλιση αφού τελειώσουν το κουίζ.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων