Γιορτάσαμε την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας συζητώντας με τον μαθητή μας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα, για την αναγνώριση και τον σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων καθώς και για τον ρόλο και τη συμβολή της φιλοζωικής εταιρείας, με σκοπό να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ενσυναίσθηση του μαθητή μας απέναντι σε αυτά….
Επιμορφωτική Ημερίδα
Την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε μια πολύ σημαντική επιμορφωτική ημερίδα διάχυσης καλών πρακτικών, με θέμα ¨Μικροί Πολίτες, Μεγάλες Δεξιότητες: Δημιουργικές Πρακτικές για το Νηπιαγωγείο του Αύριο¨.
Η ημερίδα διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ60 Ν. Μαγνησίας κα Αντωνίου Ελισάβετ.
Η ημερίδα αποσκοπούσε στην παρουσίαση παιδαγωγικών προσεγγίσεων και δημιουργικών δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25, με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Καλό καλοκαίρι!!!
Το καλοκαίρι έφτασε και μας ενέπνευσε για όμορφες κατασκευές!! Όμορφες δημιουργίες, από μικρά χρυσά χεράκια!!
Συζητήσαμε τι είναι ο ήλιος; Σε τι μας χρησιμεύει ο ήλιος; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τον ήλιο; Μπορεί να γίνει επικίνδυνος και γιατί;
Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών από το νήπιο και δημιουργείται το διάγραμμα KWLH όπου καταγράφονται οι αρχικές γνώσεις του νηπίου γύρω από τον ήλιο και τα ερευνητικά ερωτήματα πάνω στα οποία θα εργαστούμε…..
➡ Ο αγαπημένος μας φίλος το Egg μας μαθαίνει πώς να προστατευόμαστε το καλοκαίρι από τον ήλιο!
Το ζεστό και γλυκό καλοκαιράκι έφτασε! Το Egg μαζί με τη φίλη του την καβουρίνα ΛΑ, θα βοηθήσει τον μαθητή μας να μάθει: Τι είναι καλοκαίρι; Πόσους μήνες διαρκεί το καλοκαίρι; Τι κάνουμε το καλοκαίρι; Τι είναι “ηλίαση”; Πως προστατεύομαι από τον ήλιο το καλοκαίρι;
Ο ήλιος είναι φίλος μας! Είναι απαραίτητος για την ζωή του πλανήτη μας, των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών. Όμως οι υπεριώδεις ακτινοβολία του, που δεν μπορούμε να την δούμε, είναι πολύ επικίνδυνη και μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στον ανθρώπινο οργανισμό. Δεν χρειάζεται όμως να πανικοβαλλόμαστε! Μπορούμε να προστατευτούμε κάνοντας τα παρακάτω:
- Φοράμε αντηλιακό
- Φοράμε καπέλο
- Καθόμαστε στην σκιά
- Πίνουμε πολλά υγρά
- Δεν παίζουμε στον ήλιο το μεσημέρι
- Φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα
- Φοράμε γυαλιά ηλίου. Εμείς μαθαίνουμε τους κανόνες ηλιοπροστασίας κατασκευάζοντας έναν ήλιο!
Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε το ακόλουθο πείραμα: Το νήπιο αλείφει αντηλιακό στην παλάμη του και έπειτα την ακουμπά σε ένα χαρτί Α4 σκούρου χρώματος. Βγάζουμε το χαρτί στον ήλιο και το αφήνουμε για 2 περίπου ώρες. Έπειτα το παρατηρούμε.
- Τι βλέπουμε; Η αποτύπωση της παλάμης με το αντηλιακό έχει διατηρήσει το αρχικό χρώμα του χαρτονιού ενώ το υπόλοιπο ο ήλιος το έχει ξεθωριάσει. Με αυτόν τον τρόπο το νήπιο μπορεί να καταλάβει πως το αντηλιακό δεν επιτρέπει στην υπεριώδεις ακτινοβολία να εισχωρήσει στο δέρμα μας και να του κάνει κακό….
Φυσικά δεν έλειψαν και τα παιχνίδια μας στην αυλή….
Άλλη μια χρονιά λοιπόν έφτασε στο τέλος της! Μια χρονιά γεμάτη δημιουργία, συνεργασία, αγάπη, φιλία και άρρηκτους δεσμούς, καθώς οι αναμνήσεις θα μας συντροφεύουν για πάντα στην καρδιά μας! Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλαν για την επιτυχία της σχολικής χρονιάς που τελείωσε και κυρίως, τους γονείς-κηδεμόνες του μαθητή μας που ήταν πάντα δίπλα μας!
Σας ευχόμαστε από καρδιάς
Καλό, ξεκούραστο και ανέμελο Καλοκαίρι!!!
Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο
Όπως κάθε χρόνο, τις τελευταίες μέρες πραγματοποιούμε επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο με στόχο την εξοικείωση των νηπίων με τον χώρο, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές, έτσι ώστε να έχουμε μια ομαλή μετάβαση τους στο Δημοτικό τον Σεπτέμβριο.
Ξεκινήσαμε με τις σκέψεις του μαθητή μας για το δημοτικό και ζωγραφίσαμε πώς φανταζόμαστε το καινούριο μας σχολείο….
Την Τρίτη 10 Ιουνίου πραγματοποιήσαμε την επίσκεψη μας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού. Επισκεφτήκαμε την πρώτη τάξη του δημοτικού, καθίσαμε μαζί με τα παιδιά, συναντηθήκαμε με τα περσινά παιδιά μας, συζητήσαμε για τα κοινά πράγματα που έχουμε και μάθαμε τι διαφορετικό έχουν. Γνωρίσαμε το χώρο, τις γωνιές τους, τα βιβλία τους, τον διαφορετικό τρόπο δουλειάς τους….Παίξαμε παιχνίδια στην αυλή και ανταλλάξαμε τα δωράκια μας….
Γίναμε όλοι μια μεγάλη ζεστή αγκαλιά και γνωρίσαμε το σχολείο με την βοήθεια των μεγάλων παιδιών…. Φύγαμε ενθουσιασμένοι! Μοναδική εμπειρία για τον μαθητή μας…
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κυρία Μαρία Λιλή, δασκάλα της πρώτης δημοτικού και τον κύριο Γιώργο Μπασιάκο, διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου για την ζεστή φιλοξενία και την ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.
Εκδρομή στο Μοναστήρι της Παναγίας Ξενιάς
Την Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή του Νηπιαγωγείου μας στο νέο και παλαιό Μοναστήρι της Παναγίας Ξενιάς, κοντά στο χωριό μας. Στο Μοναστήρι συναντηθήκαμε και με τους μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού…..
Αρχικά, επισκεφθήκαμε το νέο Μοναστήρι της Παναγίας Ξενιάς, περιηγηθήκαμε στους εξωτερικούς και εσωτερικούς του χώρους και ενημερωθήκαμε για την ιστορία της Μονής. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στον προαύλιο χώρο του παλαιού Μοναστηριού, όπου και φάγαμε, παίξαμε και γελάσαμε με την ψυχή μας!
Και του χρόνου!
Γιορτή της Μητέρας!
Μητρότητα είναι η επιλογή που κάνεις κάθε μέρα, να βάζεις την ευτυχία και την ευημερία κάποιου άλλου πάνω από τη δική σου, να διδάσκεις τα δύσκολα μαθήματα, να κάνεις το σωστό ακόμα κι αν δεν είσαι σίγουρη ποιο είναι το σωστό… και να συγχωρείς τον εαυτό σου, ξανά και ξανά, που τα κάνεις όλα λάθος.
~ Donna Ball
Στις 11 Μαΐου γιορτάζουν όλες οι μαμάδες του κόσμου μαζί και η δικιά μας…..Δείτε τις δραστηριότητες και τα δωράκια που της ετοιμάσαμε:
- Ανασύνθεση της λέξης Μαμά…..
- Ένα βιβλίο Μπάμπουσκα για τη μαμά μου με πολλή αγάπη….
Μια κούκλα που αποτελείται από ένα σετ από ματριόσκες, κούκλες δηλαδή που μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη. Tις θυμόμαστε από παιδιά, τις γλυκές, ξύλινες, φουσκωτές κουκλίτσες με τα παραδοσιακά ρωσικά φορέματα, που θύμιζαν μανούλες ή γιαγιάδες και καθεμιά έκρυβε μέσα της έξι-εφτά άλλα κουκλάκια, το καθένα σε δύο κομμάτια, για να βγει από το εσωτερικό του το επόμενο μέχρι να φτάσουμε στην τελευταία φιγούρα, που είναι συμπαγής και ονομάζεται «σπόρος». Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, συμβολίζουν πιθανόν δύο έννοιες. Η μία είναι η γονιμότητα (η πρώτη και μεγαλύτερη είναι η πρόγονος και ακολουθούν οι απόγονοί της). Η άλλη συμβολίζει την εξέλιξη του ανθρώπου, από τη γέννηση μέχρι τα γηρατειά.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό”, ένα ρώσικο παραμύθι με την ιστορία ενός μαραγκού που η αγαπημένη του κούκλα του ζητάει να της φτιάξει ένα μωρό. Μόλις πραγματοποιείται η ευχή της, η νέα κούκλα – κόρη ζητάει και εκείνη ένα δικό της μωρό. Το μοτίβο επαναλαμβάνεται, μέχρι που ο μάστορας φτάνει να κατασκευάσει ένα ολόκληρο σετ από ματριόσκες, κούκλες δηλαδή που μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη..
- Βραχιολάκι με καρδούλα από πηλό και αποτύπωμα με το δαχτυλάκι μας…. Μπρελόκ με την ζωγραφιά της μαμάς μας….Και καρδούλα με QR κώδικα για να ακούσει η μανούλα το μήνυμα του παιδιού της: ¨Χρόνια πολλά μανούλα μου, σ’ αγαπώ πολύ!”
Χρόνια Πολλά σε όλες τις μανούλες!!!
Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 η εκπαιδευτικός του νηπιαγωγείου συμμετείχε στο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Πρόληψη και Αντιμετώπιση Περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού», που συνδιοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) .
Η επιμόρφωση ήταν συνολικής διάρκειας 14 ωρών (7 ώρες σύγχρονης και 7 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης).
Πρωτομαγιά!
Καλό Πάσχα!!

Με μεγάλο ενθουσιασμό ο μαθητής μας συμμετείχε σε όλες τις δράσεις που διοργανώθηκαν για τον ερχομό του Πάσχα.
Μάθαμε για την αγάπη που δίδαξε ο Χριστός με την Ζωή και την Ανάστασή του για τον άνθρωπο. Συζητήσαμε για την Ιστορία του Πάσχα και κατόπιν δώσαμε στον μαθητή μας καρτέλες με εικόνες από τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας, ζητώντας τους να τις ταξινομήσουν χρονολογικά (και με τη βοήθεια της beebot).
Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Τα θαύματα του Χριστού¨, του Φ. Μανδηλαρά, διακόπτοντας με ερωτήσεις κατανόησης των θαυμάτων που μας παρουσιάζονταν. Με αφορμή την ιστορία της Ανάστασης του Λαζάρου, τη νίκη της ζωής απέναντι στο θάνατο, συζητήσαμε για τα θαύματα και την έννοια της λέξης. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε σύντομη αναπαράσταση κάποιων θαυμάτων.

Συζητήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα που υπάρχουν στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, και βάψαμε τα πασχαλινά αυγά μας με 2 διαφορετικούς τρόπους: με γκοφρέ χαρτιά σε διάφορα χρώματα και με χρώματα ζαχαροπλαστικής. Βγήκαν υπέροχα!
Και φυσικά η τάξη μας γέμισε με πασχαλινές κατασκευές και ζωγραφιές. Δημιουργήσαμε κοτοπουλάκια, πασχαλίτσες, πασχαλινά στεφάνια, κάρτες με ευχές και το πασχαλινό καλαθάκι μας, γεμίζοντας το με αυγά και γλυκιές λιχουδιές!!!
Παίξαμε πασχαλινό παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού και υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τους παλιούς μαθητές μας που ήρθαν να μας τραγουδήσουν τα κάλαντα του Λαζάρου και μας γέμισαν μεγάλη χαρά!!
Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα με Υγεία, Αγάπη και Φως!!!
Ο Απρίλιος στο νηπιαγωγείο μας!
Υποδεχθήκαμε τον Απρίλιο, τον δεύτερο μήνα της Άνοιξης και μιλήσαμε για το έθιμο της Πρωταπριλιάς! Πολλά ψέματα είπαμε ολά ολά…… με τον διασημότερο ψεύτη του κόσμου!!
- Παρακολουθήσαμε το διάσημο παραμύθι του Κάρλο Κολόντι ¨Πινόκιο¨.
- Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία με την βοήθεια του πίνακα
- Τι είναι αυτό που μας διδάσκουν οι περιπέτειες του Πινόκιο;
- Κατασκευάσαμε τον Πινόκιο με χαρτόνι και διπλόκαρφα και παίξαμε μαζί του. Γελάσαμε πολύ, μα πάνω από όλα μάθαμε την αξία της ΑΛΗΘΕΙΑΣ!!
Καλωσορίσαμε την Άνοιξη και τα χελιδόνια με ένα αίνιγμα για το χελιδόνι…
Μέσα από εικόνες, εποπτικό υλικό και βίντεο γνωρίσαμε τη ζωή των χελιδονιών…

Γνωρίσαμε διάφορα είδη χελιδονιών και μάθαμε την ανατομία τους…

Παρακολουθήσαμε βίντεο με το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι τους, αναζητώντας πάντα τον καλό και ζεστό καιρό γι’ αυτό και τα χελιδόνια λέγονται και αποδημητικά πουλιά. Επίσης ,είδαμε πως χτίζουν τις φωλιές τους και πως ταΐζουν τα μικρά τους! Ακούσαμε την ιστορία “Το χελιδόνι που συμβούλευε το αηδόνι” από τους μύθους του Αισώπου. Μιλήσαμε για τα Χελιδονίσματα και την ιστορία αυτού του εθίμου. Σύμφωνα με το έθιμο τα μικρά παιδιά γιορτάζουν τον ερχομό των χελιδονιών τραγουδώντας τα κάλαντα της άνοιξης….
Οι κατασκευές μας….
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.
Το 2025 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα των Κάτω Χωρών (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο). Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visser(Ριάν Φίσερ). Το 2022, η Rian Visser κέρδισε το Zilveren Griffel και το Gouden Poëziemedaille («Χρυσό μετάλλιο ποίησης»). Το εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg.
Στα πλαίσια εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου ο μαθητής μας παρακολούθησε ταινίες-αφιερώματα στο βιβλίο, παρουσίασε αγαπημένα βιβλία από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας και εκφράστηκε για τα βιβλία δημιουργώντας σελιδοδείκτη και σχετική κατασκευή… Επιπλέον, δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι με τίτλο ¨Η Λουκία στο σχολείο¨….Η ιστορία, οι ήρωες, η πλοκή και η εικονογράφηση του παραμυθιού ήταν αποκλειστικά έμπνευση του μαθητή μας, την οποία με ενθουσιασμό υλοποιήσαμε….
4 Απριλίου – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας



































































