Πρόγραμμα e-twinning “Let my energy be renewed”
Το νηπιαγωγείο Βέννας συμμετέχει στo πρόγραμμα e-twinning “Let my energy be renewed”, μαζί με σχολεία από την Τουρκία, Ρουμανία και Κροατία. Το πρόγραμμά «Let my energy be renewed» έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να μάθουν τη σημασία των βιώσιμων πηγών ενέργειας για την προστασία του οικοσυστήματος και να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι στο φυσικό περιβάλλον. Μέχρι το τέλος του προγράμματος, τα παιδιά θα είναι σε θέση να κατανοούν και να χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους ζωή συγκεκριμένες λέξεις που σχετίζονται με την αειφορία. Παράλληλα, οι οικογένειες των νηπίων θα έχουν αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με την ατομική τους συμπεριφορά και στάση απέναντι στο περιβάλλον.
“Let my energy be renewed”-Βίντεο παρουσίασης του προγράμματος
LET MY ENERGY BE RENEWED- ενημερωτικό φυλλάδιο
“Let my energy be renewed”- ας γνωρίσουμε τον JΟULE, τη μασκότ του προγράμματος
“Let my energy be renewed” – Συνεργατικό ημερολόγιο 2024
Τα παιδιά των νηπιαγωγείων των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Let my energy be renewed” , συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του ημερολογίου του 2024. Ο μήνας Φεβρουάριος απεικονίζει τις ζωγραφιές των μαθητών του Νηπιαγωγείου Βέννας, όπως εκείνοι αντιλαμβάνονται τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
“Let my energy be renewed” – Οι λογαριασμοί στα ΜΚΔ
https://www.facebook.com/profile.php?id=61553366720865
https://www.instagram.com/letmyenergy?igsh=ODA1NTc5OTg5Nw==
“Let my energy be renewed” – Δραστηριότητες Δεκεμβρίου
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανεμογεννήτριες.
Οι δραστηριότητες του Δεκεμβρίου, για το πρόγραμμα “Let my energy be renewed”, αφορούσαν στις ανεμογεννήτριες, ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων ακολουθήσαμε το διδακτικό μοντέλο 5Ε:
1. Εξοικείωση
Σε αυτήν τη δραστηριότητα, τα παιδιά εμπλέκονται στη δημιουργία και την κατανόηση των χαρταετών μέσω οπτικού υλικού. Παρουσιάζονται βίντεο με χαρταετούς, ενώ τα παιδιά προκαλούνται με ερωτήσεις, όπως πώς πετά ένας χαρταετός και αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη. Ακολουθεί κατασκευή χαρταετού.
2. Επισκόπηση
Προβάλλεται στο διαδραστικό πίνακα βίντεο σχετικό με τις ανεμογεννήτριες και καλούμε τους μαθητές να αναγνωρίσουν νέες λέξεις (ανεμογεννήτρια, τουρμπίνα, πτερωτή…)
Ακολούθησε παιχνίδι αντιστοίχισης στο wordwall.
3. Επεξήγηση
Στη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά εξερευνούν τον κόσμο του ανεμόμυλου μέσα από το παιχνίδι. Παρουσιάζεται φωτογραφικό υλικό για την ιστορία του ανεμόμυλου, από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή ( https://www.europeana.eu)
Κατασκευάζουμε ανεμόμυλο
Χορεύουμε το χορό του ανεμόμυλου
4. Εμπλουτισμός
Τα νήπια χειροτεχνούν το δικό τους ανεμόμυλο, έτσι ώστε να μπορέσουν να εφαρμόσουν και να εξασκήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν κατακτήσει.
Ακολουθεί πείραμα με μακέτα ανεμογεννήτριας, μπαταρία και λαμπτήρα.
5.Εκτίμηση
Στη φάση της αξιολόγησης, οι μαθητές συνεργάζονται για τη δημιουργία αφίσας
“Let my energy be renewed” – Δραστηριότητες Ιανουαρίου
Υδροηλεκτρική ενέργεια
Α. Εξοικείωση
B. Επισκόπηση
Γ. Επεξήγηση
Δ. Εμπλουτισμός
Ε. Εκτίμηση
Εβδομάδα εξοικονόμησης ενέργειας
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Βέννας συνεργάστηκαν με τους μαθητές των ετέρων σχολείων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα etwinning “”Let my energy be renewed”, για τη δημιουργία, από κοινού, ενός βίντεο. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές των νηπιαγωγείων από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Ρουμανία, μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα για την εβδομάδα εξοικονόμησης ενέργειας (15/01/24-21/01/24)
“Let my energy be renewed” – Ηλιακή ενέργεια – Δραστηριότητες Φεβρουαρίου
Τα εργαστήρια του προγράμματος etwinning “Let my energy be renewed” αφορούσαν στην ηλιακή ενέργεια. Η μέδοδος διδασκαλίας βασίστηκε στο μοντέλο 5Ε
Α. ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ
Β. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Γ. ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
Δ. ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ
Ε. ΕΚΤΙΜΗΣΗ
“Let my energy be renewed”-Βιομάζα και Γεωθερμική ενέργεια-Δραστηριότητες Μαρτίου
ΒΙΟΜΑΖΑ
1. ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ
2. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
3. ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
4. ΕΜΛΟΥΤΙΣΜΟΣ
Κατά τη διάρκεια της φάσης εμπλουτισμού, δεν μπορέσαμε να ανάψουμε φωτιά στο σχολείο, όπως ‘οριζε ο αεχικός προγραμματισμός. Αντί αυτού, προβάλαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με το πώς η καύση υλικών, όπως πεύκα, κουκουνάρια, ξηρά φύλλα, κομμάτια ξύλου και κελύφη καρπών, μπορούν να παράξουν θερμότητα. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε και παίξαμε μια ιστορία, σύμφωνα με την οποία, κάναμε μια εκδρομή στο δάσος και, κατά τη διάρκεια της, κρυώσαμε. Ένα νήπιο πρότεινε να μαζέψουμε ξύλα και ξερά χόρτα για να ανάψουμε φωτιά, η οποία τελικά μας ζέστανε και μας επέτρεψε να μαγειρέψουμε το φαγητό μας. Η δραστηριότητα κατέληξε ως μια πολύ διασκεδαστική εμπειρία για όλους.
5. ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
“Let my energy be renewed”-School out day
Οι μικροί μαθητές φέρανε τα δικά τους ποδήλατα και τα παρουσίασαν στο νηπιαγωγείο. Σκοπός αυτής της δράσης, και μέσα στα πλάισια του “Let my energy be renewed”, ήταν να δείξουμε το ποδήλατο ως ένα βιώσιμο μέσο μετακίνησης που συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος.
Let my energy be renewed- Συνεργατικό βιβλίο
Οι μαθητές που συμμετέχουν στο eTwinning έργο “Let my energy be renewed”, συνεργάστηκαν με επιτυχία για τη δημιουργία ebook σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εκφράζοντας με το δικό τους τρόπο τη στάση τους απέναντι στη βιωσιμότητα
“Let my energy be renewed” – Ολοκλήρωση έργου
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, ολοκληρώσαμε το έργο eTwinning “Let My Energy Be Renewed”, αφιερωμένο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Συνεργαστήκαμε αρμονικά με σχολεία από την Τουρκία, την Ελλάδα, την Κροατία και τη Ρουμανία. Μέσα από αυτή την όμορφη διαδρομή, οι μικροί μας μαθητές ανακάλυψαν τη μαγεία της φύσης και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Μαζί, μάθαμε να σεβόμαστε και να αξιοποιούμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δημιουργώντας δεσμούς φιλίας και αγάπης για τον πλανήτη μας. Οι στόχοι μας έγιναν πραγματικότητα, καθώς οι καρδιές των παιδιών μας γέμισαν ελπίδα και όνειρα για ένα πιο φωτεινό μέλλον.
Τελικό βίντεο
Εικονική έκθεση
E-book