Σχέδιο Δράσης

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Η οικογένεια είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επιδρούν στην  διαμόρφωση του χαρακτήρα , την κοινωνικοποίησή του ατόμου και την ολόπλευρη ανάπτυξη του  Γι αυτό λοιπόν κρίνεται αναγκαια   η συνεργασία σχολείου και οικογένειας Η συνεργασία αυτή συμβάλει  στην καλύτερη προσαρμογή των παιδιών στο χώρο του νηπιαγωγείου. Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα στον κόσμο των παιδιών. Εκείνοι   θα  ενημερώσουν τις νηπιαγωγούς   για το χαρακτήρα των παιδιών  , για τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντά τους, για τις μαθησιακές και άλλες εμπειρίες που βιώνουν στο σπίτι   αλλά και  σε άλλους χώρους εκτός σπιτιού και σχολείου.   Απαραίτητη  προϋπόθεση για να υπάρξει μια καλή συνεργασία είναι η δημιουργία ενός κλίματος αμοιβαίου  σεβασμού και εμπιστοσύνης. . Μέσα από την υλοποίηση του σχεδίου δράσης του νηπιαγωγείου μας , στοχεύουμε στην βελτίωση και ενίσχυση των σχέσεων σχολείου και οικογένειας και πιο συγκεκριμένα την ουσιαστική επικοινωνία και ενεργό συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. …

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
  • Συνεχής  ενημέρωση των γονέων για θέματα της σχολικής ζωής και τη συνεργασία με το σχολείο.
  • Οι τρόποι ενημέρωσης των γονέων για τις δραστηριότητες του σχολείου εμπλουτίζονται και θα  γίνονται όχι μόνο δια ζώσης αλλά και  με  την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (π.χ. ανάρτηση στη ιστοσελίδα του σχολείου των δραστηριοτήτων και των δράσεων  της σχολικής μονάδας, του προγράμματος των συναντήσεων γονέων -νηπιαγωγών και γονέων -ψυχολογου , ενημέρωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ).
  • Οργάνωση ενημερωτικών  ομαδικών συναντήσεων γονέων και νηπιαγωγών με θέματα συζήτησης την α) προόδο των παιδιών β) όργανωση σχολικής ζωής γ) συμμετοχή των γόνεων σε δράσεις του σχολείου.
  • Εκτός απο τις  ατομικές συναντήσεις   για την πρόοδο των μαθητών θα υπάρχει και   προσωπική  τηλεφωνική επικοινωνία καθώς και  τετράδιο επικοινωνίας  ώστε να διευκολύνεται και επιταχύνεται η επικοινωνία με τους γονείς.
  • Ενθαρρύνεται η συνεργασία των  γονέων με την  μαθητική κοινότητα του νηπιαγωγείου για την διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων και την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν τη σχολική ζωή.
  • Διανέμεται στους γονείς ο κανονισμός λειτουργίας του σχολείου  καθώς και ο προγραμματισμός  με τις κυριότερες δραστηριότητες της τρέχουσας χρονιάς για την έγκαιρη ενημέρωσή τους και τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή τους. Την κύρια ευθύνη για την πραγματοποίηση των δράσεων έχουν οι νηπιαγωγοί  οι οποίοι ορίζουν ομάδες εργασίας στις οποίες, ανάλογα με το περιεχόμενο της δράσης, μετέχουν οι ίδιοι  ,γονείς  και  μαθητές .Οι δράσεις ανάλογα με το περιεχόμενό τους πραγματοποιούνται  εντός αλλά και  εκτός ωραρίου και αποφασίζονται κατόπιν ομόφωνων αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων. 
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ 
Σεπτέμβριος –Οκτώβριος  α) Διανομή του εσωτερικού κανονισμού στους γονείς  β) Ενημέρωση των γονέων για θέματα της σχολικής ζωής και την συνεργασία με το σχολείο κατά την εγγραφή τους στο σχολείο  γ) Οργάνωση ενημερωτικών ατομικών  συναντήσεων  γονέων και  νηπιαγωγών   σχετικά με  τις υποχρεώσεις   των μαθητών δ) Διανομή ενημερωτικού υλικού με θέμα τη γονεϊκή εμπλοκή  και ερωτηματολογίων στα ηλεκτρονική διεύθυνση των γονέων.  
ΝοέμβριοςΔεκέμβριος  α) Συνεργασία των  γονέων με την  μαθητική κοινότητα του νηπιαγωγείου για την διοργάνωση εκδηλώσεων , δράσεων , φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων  και β)  την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν τη σχολική ζωή γ) επιμορφωτικά  σεμινάρια  με θέματα που αφορούν την παιδική ηλικία.
Ιανουάριος –Φεβρουάριος α)Ατομικές και ομαδικές συναντήσεις των γονέων  με την παιδίατρο του σχολείου για θέματα που απασχολούν τους γονείς  και β) με την ψυχολόγο του σχολείου μας  για τρόπους δημιουργίας συναισθηματικά υγιής οικογένειας και επίλυσης θεμάτων που προκύπτουν τόσο στο σχολικό όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον.
Μάρτιος –Απρίλιος  Παρουσίαση της ιστοσελίδας του νηπιαγωγείου μας στους γονείς των μαθητών και ανάρτηση στον ιστότοπο  των σχολικών δράσεων που πραγματοποιούνται στη σχολείο.
Μάιος –Ιούνιος Συνεργασία και συμμετοχή των γονέων στην οργάνωση της εορτής αποφοίτησης των νηπίων. Ενημέρωση των γονέων για την πρόοδο των παιδιών και την ετοιμότητα τους για την επόμενη σχολική βαθμίδα .
Σεπτέμβριος -Μάιος Παρακολούθηση ανατροφοδότηση της δράσης. Σεπτέμβριος -Ιούνιος Αξιολόγηση της δράσης . …
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Ανθρώπινο δυναμικό α) Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας β) Οι γονείς γ) Η μαθητική κοινότητα
Χρόνος Θα απαιτηθεί πρόσθετος χρόνος για τις ενημερωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Οι κύριες δράσεις θα πραγματοποιηθούν είτε στο εργασιακό ωράριο είτε και εκτός ωραρίου των εκπαιδευτικών. Υλικοτεχνική υποδομή   Ιστοσελίδα του σχολείου, υπολογιστής, φωτοτυπικό μηχάνημα, εκτυπωτής,          Αναλώσιμα υλικά      Αίθουσα συναντήσεων στην οποία υπάρχει προτζέκτορας για την προβολή ενημερωτικών  διαφανειών για θέματα που απασχολούν τους γονείς.
Οικονομικοί πόροι  Οικονομικοί πόροι από τους φορείς  α) Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών  και β)Φιλανθρωπικό Ιδρυμα Προστασίας Μητρικών Εργων Σταμ.&Ελένης Βαφειαδάκη 
Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης  1)Ημερολόγια καταγραφής δραστηριοτήτων      2) Δελτία ενημέρωσης έντυπα και ηλεκτρονικά     3) Ερωτηματολόγια γονέων και εκπαιδευτικών
Πηγές      Πρακτικά σχολείου – Δράσεις μαθητικής κοινότητας – Καλές πρακτικές και προγράμματα που αναπτύχθηκαν σε άλλα σχολεία, από ιστοσελίδες, έρευνες, ανακοινώσεις …
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης εξαρτώνται από την
α) Αποδοχή και εφαρμογή του πλαισίου αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και γονείς
β) Αύξηση της συμμετοχής των  γονέων  σε δράσεις του σχολείου και  στις προγραμματισμένες ενημερώσεις – συναντήσεις με τις  νηπιαγωγούς.
γ) την επισκεψιμότητα των γονέων στην ιστοσελίδα του σχολειου δ) Βελτίωση του βαθμού εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο. …
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Παρακολούθηση – Ανατροφοδότηση Ενεργειών
Α) Ενημέρωση των γονέων για θέματα της σχολικής ζωής και τη συνεργασία με το σχολείο. Η δράση παρακολουθείται με καταγραφές των συναντήσεων στο ημερολόγιο του σχολείου, και με  τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς.
Β) Ανάπτυξη δράσεων επικοινωνίας και συνεργασίας του σχολείου με τους γονείς Η εξέλιξη των δράσεων παρακολουθείται με σχετική καταγραφή στο ημερολόγιο του σχολείου,  και με ερωτηματολόγια στους γονείς. Επισημαίνονται προβλήματα και αναθεωρήσεις που θεωρούνται αναγκαίες).
Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης
Α) Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων. Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου προσεγγίζεται με την αποδοχή και την εφαρμογή του πλαισίου αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και γονείς. Αξιοποιούνται στοιχεία από τα ημερολόγια που τηρεί το σχολειό και αφορούν στον αριθμό των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν, την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας, την ενημέρωση του σχολείου από τους γονείς κλπ.
Β) Βελτίωση του βαθμού εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας Η επιτυχία του στόχου διαπιστώνεται από τις συναντήσεις  νηπιαγωγών  και γονέων στις οποίες διαφαίνεται  ο βαθμός  ικανοποίησης από την ποιότητα της επικοινωνίας και των συνεργασιών που αναπτύχθηκαν.   ……