Κανονισμός Λειτουργίας

ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ
ΓΕΝΙΚΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
«ΒΑΦΕΙΑΔΑΚΕΙΟΝ»

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 

ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ-ΒΑΦΕΙΑΔΑΚΕΙΟΝ

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

3 ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 7053081

 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΜΑΧΩΝ 4, ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ 2102311119
EMAIL

BLOG

i.n.ag.anargyron.at@gmail.com

vafeiadakio blogsch.gr

FAX 2102311119
ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ –ΝΕΚΤΑΡΙΑ
ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΡΩΤ. π.ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ

 ΙΔΡΥΣΗ

Στο  χώρο του βρεφονηπιακού Σταθμού Βαφειαδάκειο, με τις ευλογίες του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β΄ και με υπουργική απόφαση χορηγήθηκε στο ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ του ΓΕΝΙΚΟΥ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ της ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, άδεια Ιδιωτικού Σχολείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης- Συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου για τρεις (3) αίθουσες διδασκαλίας στο ισόγειο, δυναμικότητας είκοσι οκτώ (28) νηπίων έκαστη (Αρ. Άδειας 119943/Ν1/24-09-2021, Φ.Ε.Κ 4600/Β΄/06-10-2021). Ο διακριτικός τίτλος άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του Νηπιαγωγείου είναι « Ιδιωτικό Συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο-ΒΑΦΕΙΑΔΑΚΕΙΟ».

 

Στο Ιδιωτικό Συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο λειτουργούν τρία νηπιακά πρωινά  τμήματα .

Υπηρετούν τρείς Νηπιαγωγοί ΠΕ60 και μια καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ06.

Στεργίου Φωτεινή- Νεκταρία Προϊσταμένη Νηπιαγωγός ΠΕ60

Ανδρή Μαρία                          Νηπιαγωγός ΠΕ60

Γιαννακίδου Βασιλική            Νηπιαγωγός ΠΕ60

Κώτη Γεωργία                         Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ06

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αναπτύσσοντας δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Νηπιαγωγείου, επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/μαθητριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να αναπτύσσεται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου είναι 08:15 έως 08:30. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Υποδοχή στο Νηπιαγωγείο είναι 07:45 έως 08:00. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως  υπογράψει στο σχετικό βιβλίο αποχώρησης
(Βιβλίο αποχώρησης, αριθμ. 1 (από 1 έως 405)/ 5-5-2020 .  Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της  Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Το Νηπιαγωγείο αποτελεί την  πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης,  η φοίτησή  είναι  υποχρεωτική και  καθορίζει σε μεγάλο βαθμό   αν το παιδί  θα αποκτήσει θετική ή αρνητική στάση για το σχολείο και τη γνώση γενικότερα. Είναι ίσως η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης που θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει βιωματικά, να κοινωνικοποιηθεί, να γελάσει και να μάθει παίζοντας γιατί το παιχνίδι γίνεται μέσο μάθησης και κυρίως να μάθει πώς να μαθαίνει. Να κάνει λάθη χωρίς να φοβάται και να μαθαίνει από αυτά. Άλλωστε τα λάθη στο νηπιαγωγείο όχι απλά επιτρέπονται, αλλά χρησιμεύουν ως μέσο μάθησης.

Στο νηπιαγωγείο  λοιπόν με την βοήθεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών  το παιδί

1)Θα μάθει τον εαυτό του! Θα μπορεί να χρησιμοποιεί το σώμα του (για να αυτοεξυπηρετηθεί, να κινηθεί, να εργαστεί) και να το φροντίζει σωστά. Θα αναπτύξει βασικές κινητικές δεξιότητες  τόσο στην λεπτή ( Η λεπτή κινητικότητα είναι η ικανότητα ενός παιδιού να χειρίζεται σωστά τους μικρούς μυς. Επιτυγχάνεται όταν το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τους μυς στα χέρια, τα δάχτυλα και τους καρπούς σε οποιαδήποτε ενέργεια ή κίνηση, όπως φαγητό, πιάσιμο, ντύσιμο, δέσιμο παπουτσιών και κράτημα μολυβιού χειρισμός ψαλιδιού κρατώντας δηλαδή κάτι μεταξύ του μπροστινού δαxτύλου και του αντίχειρα),όσο και στην αδρή κινητικότητα (βάδισμα ,τρέξιμο, άλματα, κουτσό).

2)Θα λάβει την σωστή θρησκευτική διαπαιδαγώγηση με βιωματικό τρόπο (μυστήρια ακολουθίες) και φύλλα εργασίας θρησκευτικού περιεχομένου η οποία θα τον βοηθήσει να χτίσει ένα χαρακτήρα με ήθος ,σεβασμό και αγάπη για τους γύρω του

3)Θα αναπτυχθεί προσωπικά και κοινωνικοσυναισθηματικά . Θα αναπτύξει  την ικανότητα του να κάνει φίλους, να μοιράζεται, να νοιάζεται. Θα μάθει τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις του.  Θα συνειδητοποιεί τις συνέπειες των πράξεων του και θα αναλαμβάνει τις ευθύνες του.

4)Θα έρθει σε μια πρώτη γνωριμία με τις τεχνολογίες της επικοινωνίας και πληροφορίας (ΤΠΕ) Κατανόηση του υπολογιστή και των βασικών μορφών ψηφιακής πλατφόρμας (κείμενο, εικόνα ,ήχος)

 5)Θα μάθει να εκφράζεται μέσα από δραστηριότητες οι οποίες θα τον βοηθήσουν να   εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του , να αρθρώνει σωστό λόγο και  να συμμετέχει σε συζητήσεις (Παρεούλα δανειστική βιβλιοθήκη, ανταλλαγή απόψεων και ιδεών)

6)Θα ασχοληθεί μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες  με την γραπτή έκφραση και επικοινωνία καθώς επίσης και με τα μαθηματικά .Με αυτόν τον τρόπο  θα αναπτύξει την φωνολογική του επίγνωση και θα αντιληφθεί τους αριθμούς τα σύμβολα και τις  ποσοτικές σχέσεις . Θα είναι σε θέση   να αναγνωρίζει και να αντιγράφει γράμματα και αριθμούς.

7)Θα γνωρίσει τις εικαστικές τέχνες ,την μουσική και την θεατρική τέχνη μέσα από πίνακες μεγάλων ζωγράφων, υλοποίηση κατασκευών, μελωδίες και ενεργή συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις .

8) Θα συμμετέχει ενεργά στο νέο  πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» το οποίο  ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες . Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα)

9)Θα ταξιδέψει στον κόσμο των αγγλικών μέσα από παιχνίδια τραγούδια και απλά φύλλα εργασίας Σκοπός της ενσωμάτωσης της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του Νηπιαγωγείου – μεθοδολογικά και θεματικά – σε σχέση με τη γλωσσική και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων για την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ –ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την νηπιαγωγό  της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την  Προϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

 Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πολύ σημαντική είναι η συνεργασία σχολείου και οικογένειας, καθώς η συνεργασία αυτή συμβάλει ουσιαστικά στην καλύτερη προσαρμογή των παιδιών στο χώρο του νηπιαγωγείου. Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα στον κόσμο των παιδιών, οι οποίοι θα ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς  για το χαρακτήρα των παιδιών , για τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντά τους, για τις μαθησιακές και άλλες εμπειρίες που βιώνουν στο σπίτι   αλλά και  σε άλλους χώρους εκτός σπιτιού και σχολείου. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στην νηπιαγωγό   της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνεται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου . Απαραίτητη  προϋπόθεση για να υπάρξει μια καλή συνεργασία είναι η δημιουργία ενός κλίματος αμοιβαίου  σεβασμού και εμπιστοσύνης.

 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται ως εξής :

1) Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

2)Κάθε φορά που η νηπιαγωγός  της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.

3) Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της νηπιαγωγού  της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές/μαθήτριες  θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν παιδικές παραστάσεις και να συμμετάσχουν σε ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές εκδρομές.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  1. Να μη φέρνουν στο Σταθμό το παιδί όταν έχει πυρετό. Μετά από κοινή ίωση με πυρετό το παιδί μπορεί να έρθει στο Σταθμό αφού παραμείνει απύρετο τουλάχιστο 1 ημέρα στο σπίτι.
  2. Παιδιά με ανεμοβλογιά γίνονται ξανά δεκτά στο Σταθμό 14 μέρες μετά την εμφάνιση του εξανθήματος.
  3. Παιδιά με λοιμώδη μονοπυρήνωση γίνονται ξανά δεκτά στο Σταθμό 14 μέρες μετά από την διάγνωση, με χαρτί γιατρού.
  4. Σε οξεία αμυγδαλίτιδα και οστρακιά το παιδί μπορεί να επιστρέψει στο Σταθμό απύρετο , τρεις ( 3 ) μέρες μετά την έναρξη της αντιβίωσης , την οποία και θα συνεχίσει μέχρι την συμπλήρωση 10 ημερών, με χαρτί γιατρού.
  5. Τα παιδιά με οξεία γαστρεντερίτιδα ( εμετούς και διάρροιες ) πρέπει να μείνουν στο σπίτι τους μέχρι να υποχωρήσουν τα συμπτώματα και μία 1 ημέρα ακόμα.
  6. Τα παιδιά με ουλοστοματίτιδα ή αφθώδη ή μυκητιασική στοματίτιδα πρέπει να μείνουν στο σπίτι μέχρι να υποχωρήσουν τα έντονα συμπτώματά τους, με χαρτί γιατρού.
  7. Τα παιδιά που έχουν μικροβιακή επιπεφυκίτιδα ( το μάτι του παιδιού έχει τσίμπλα ) πρέπει να μείνουν στο σπίτι δύο 2 ημέρες , να υποχωρήσουν τα έντονα συμπτώματα και να αρχίσει θεραπεία με κολλύριο και οδηγίες καθαριότητας. Η θεραπεία θα πρέπει να συνεχίζεται για 7 ημέρες.
  8. Τα παιδιά με σταφυλοκοκκική δερματίτιδα έρχονται στο Σχολείο, μετά την έναρξη της θεραπείας και αφού υποχωρήσουν οι έντονες βλάβες, που είναι στην εξωτερική επιφάνεια (χέρια-πόδια) την οποία πρέπει να συνεχίσουν για δέκα μέρες, με χαρτί γιατρού.
  9. Τα παιδιά που έχουν ψείρες κεφαλής πρέπει να μείνουν στο σπίτι δύο 2 ημέρες. Να χρησιμοποιήσει η μητέρα φθειροκτόνο ( λοσιόν και σαμπουάν ) και να απομακρύνει τις νεκρές ψείρες με το ειδικό κτενάκι. Τα παιδιά που έχουν μακριά μαλλιά , καλό είναι να τα δένουν κοτσίδα. Όταν έρθει το παιδί στο Σταθμό πρέπει να ενημερωθεί η Δασκάλα του παιδιού και η Προϊσταμένη.
  10. Τα παιδιά με κατάγματα επιστρέφουν στο Σταθμό μετά την αφαίρεση του γύψου και εφ’ όσον το επιτρέψει ο θεράπων Ορθοπεδικός του παιδιού.
  11. Προσέχετε πολύ την ατομική υγιεινή του παιδιού σας. Μάθετε το παιδί σας να πλένει συχνά τα χέρια του , κόβετε συχνά τα νύχια του παιδιού και αλλάζετε συχνά τα ρούχα του. Το μπάνιο του παιδιού κάθε βράδυ πριν το ύπνο είναι απαραίτητο.
  12. Για οποιαδήποτε νόσημα του παιδιού πρέπει να ενημερώνετε τη Δασκάλα του παιδιού και την Προϊσταμένη.
  13. Όταν το παιδί παρουσιάσει κάποιο σύμπτωμα κατά την παραμονή του στον Σταθμό όπως πυρετό , εμετό , διάρροια , εξάνθημα ή άλλο και ειδοποιηθείτε για να το πάρετε στο σπίτι , πρέπει να έρθετε άμεσα.
  14. Να ελέγχετε συχνά το βιβλιάριο εμβολίων του παιδιού και να συμπληρώνετε χωρίς καθυστερήσεις τον εμβολιασμό του.
  15. Αν έχει δοθεί αντιπυρετικό στο σπίτι πριν από την προσέλευση του παιδιού στο Σταθμό θα πρέπει να ενημερώνεται η Διεύθυνση για το είδος του αντιπυρετικού και την ώρα που δόθηκε.
  16. Καλό είναι τα παιδιά να μην φοράνε αλυσίδες, σκουλαρίκια, παπούτσια με κορδόνια και οτιδήποτε είναι επικίνδυνο για τραυματισμό.

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

 Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου: Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

  1. Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).
  2. Επίπεδο αντιμετώπισης.
  3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
  4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.
  5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης. Στην κατεύθυνση αυτή, έχει δημιουργηθεί μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής την Προϊσταμένη και έχει αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα έχει γίνει σύνταξη και επικαιροποίηση Σχεδίου Μνημονίου Ενεργειών και διατηρείται στο αρχείο του Νηπιαγωγείου μας. Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών ( ασκήσεις ετοιμότητας). Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων η Προϊσταμένη οι Νηπιαγωγοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης έχει οριστεί ο προαύλιος χώρος του Νηπιαγωγείου μας.

ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΛΟΓΩ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ

 Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ

 Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του, την ψυχοσυναισθηματική και νοητική εξέλιξη των νηπίων. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Κατά την εγγραφή των μαθητών/μαθητριών, οι γονείς/κηδεμόνες παραλαμβάνουν αντίγραφο του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Η παραλαβή συνιστά δήλωση αποδοχής του Κανονισμού.

Ο ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ                                                                      Η Προϊσταμένη

Πρωτ. Νικόλαος Γιαννακίδης                                                              Φωτεινή-Νεκταρία Στεργίου