ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Εργαστήριο 1

Το Σχέδιο δράσης μας για την εφαρμογή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-23, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022 με τον πρώτο θεματικό κύκλο: Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην, Αυτομέριμνα και πρόληψη, Πρόληψη εξαρτήσεων , Ψυχική υγεία.

Ο τίτλος του εργαστηρίου μας: “Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο

IMG 20221012 111054     

1ο εργαστήριο: 

 «Ο ΠΥΞΙΔΟΥΛΗΣ, Η ΠΥΞΙΔΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ»

Μια όμορφη και ηλιόλουστη μέρα του Οκτώβρη μας επισκέφτηκαν ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο σχολείο μας με σκοπό να μας γνωρίσουν, να παίξουν μαζί μας πολλά παιχνίδια γνωριμίας και να μας μάθουν καλές συνήθειες για τη ζωή μας.

Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα είναι δύο αδερφάκια που ήρθαν από μακριά, ταξιδεύοντας με το καραβάκι τους. Αρχικά μας ζήτησαν να θέσουμε τους χρυσούς κανόνες του εργαστηρίου μας , τους οποίους καταγράψαμε στο καράβι τους και υπογράψαμε όλοι ότι συμφωνούμε με αυτούς. Κάθε φορά που μας επισκέπτονταν, δηλώναμε όλοι την παρουσία μας τοποθετώντας το όνομά μας πάνω στο καράβι και το ταξίδι άρχιζε.

IMG 20221012 111111IMG 20221012 111154IMG 20221012 111644

 

2ο εργαστήριο: Εγώ +Εσύ= Ομάδα μας

«Η ΜΑΓΙΚΗ ΚΟΥΒΕΡΤΑ»

Το ταξίδι μας με τους νέους μας φίλους ξεκινά πολύ ευχάριστα, με παιχνίδια!!!!! Το πρώτο παιχνίδι που ονομάζεται μαγική κουβέρτα, ενθουσίασε τα παιδιά. Κάθε φορά που τα παιδιά τα τύλιγε “Η μαγική κουβέρτα”, και αφού άκουγαν τα μαγικά λόγια από τη δασκάλα, τα παιδιά έπρεπε να μεταμορφωθούν σε κάποιο ζώο, ακολουθώντας τις οδηγίες.

IMG 20221012 112113            IMG 20221110 092408 1 .

Στη συνέχεια παίξαμε με μεγάλη επιτυχία και χαρά τον  χορό της βροχής! Πρόκειται για έναν απλό ομαδικό «χορό» που βοηθά την ομάδα να επικεντρωθεί σε αυτό που θα ακολουθήσει και λειτουργεί και εμψυχωτικά, αφού όμως πρώτα χορέψαμε τον χορό που χορεύουν οι Ινδιάνοι όταν θέλουν να προκαλέσουν βροχή!!!

Οδηγίες: Στεκόμαστε όρθιοι στον κύκλο». Η συντονίστρια ξεκινάει μια κίνηση, η οποία μεταδίδεται σταδιακά από τον έναν στον άλλο πάντα προς την ίδια φορά. Ο καθένας«παίρνει» την κίνηση από το διπλανό του και συνεχίζει με την ίδια κίνηση ώσπου ο διπλανός να του δείξει τη νέα κίνηση. Π.χ. τρίβει τα χέρια του μέχρι ο διπλανός του, από την ίδια πλευρά πάντα, να του δείξει ότι πρέπει να χτυπήσει τα δάχτυλα. Οι κινήσεις δίνονται με την εξής σειρά: α) οι παλάμες ανοιχτές τρίβονται κυκλικά η μία πάνω στην άλλη, β) χτυπάμε τα δάχτυλα, όπως όταν γλεντάμε, γ) χτυπάμε τη γλώσσα στον ουρανίσκο, δ) παλαμάκια, ε)χτυπάμε με τα χέρια τους μηρούς ,στ) χτυπάμε τα πόδια στο πάτωμα.

Επαναλάβαμε αρκετές φορές μέχρι να το καταφέρουμε και τα παιδιά διασκέδασαν.

3ο εργαστήριο: Εγώ +Εσύ= Η Ομάδα μας

«ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ»

Συνεχίσαμε με ένα πολύ ευχάριστο και γνωστό παιχνίδι , το σπασμένο τηλέφωνο, το οποίο ήταν η εισαγωγή για την κύρια δραστηριότητα ,” Ο κύκλος με τα κοινά“.

Καθίσαμε σε κύκλο με μία καρέκλα λιγότερη και ένας έμεινε όρθιος στη μέση.  Ο συντονιστής έλεγε  διάφορα πράγματα στα παιδιά όπως:

«Να σηκωθούν όσοι έχουν καστανά μαλλιά»,

«Να σηκωθούν όσοι αγαπούν τις τηγανητές πατάτες».

Όσα παιδιά συμφωνούσαν με  αυτό που άκουγαν,  άλλαζαν θέση μεταξύ τους. Ένα έμενε και πάλι όρθιο και έδινε την επόμενη  εντολή. Όταν ολοκληρώσαμε  το παιχνίδι συζητήσαμε με τα παιδιά πως τους φάνηκε η δραστηριότητα και αναφερθήκαμε στα κοινά που μπορεί να έχουν τα παιδιά μεταξύ τους .

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι  μπορεί να έχουμε κάποια κοινά με τους άλλους αλλά και διαφορές φυσικά, αλλά πάντα είναι σημαντικό να μοιραζόμαστε πράγματα με τους άλλους και να μαθαίνουμε για τους άλλους.

Και συνεχίζουμε με το:

4ο εργαστήριο: Υγιείς Συνήθειες

«ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ» , με κύριο σκοπό να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν και να κρίνουν

αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό και να μάθουν τις υγιείς συνήθειες για τον καθένα και φυσικά να τις ξεχωρίσουν από τις κακές και βλαβερές .

Αυτή η δραστηριότητα επίσης ενθουσίασε τους μαθητές/τριές μας γιατί γνώρισαν τη δυνατότητα των μαγνητών , με τη βοήθεια των οποίων ψάρεψαν!!

IMG 20221107 110938  IMG 20221107 111246 IMG 20221107 111947

Η λιμνούλα μας ήταν μια πλαστική λεκάνη που έχουμε στο σχολείο , τα καλάμια ψαρέματος ήταν οι μαγνήτες και τα ψαράκια μας ήταν εικόνες με καλές και κακές συνήθειες των ανθρώπων, όπως η τεμπελιά, το τσιγάρο, οι δυνατές φωνές, τα ζαχαρωτά και τα γλυκά, αλλά και καλές συνήθειες όπως να τρώμε φρούτα και λαχανικά, να αθλούμαστε, να παίζουμε παρέα με φίλους, να αγαπάμε και άλλα.

IMG 20221107 112610  IMG 20221107 110752  IMG 20221107 111808

Κάθε φορά που ψαρεύαμε κάτι καλό, το κρατούσαμε αλλά τα ψάρια με τις βλαβερές συνήθειες τα πατούσαμε πίσω στη λίμνη.

5ο εργαστήριο: Υγιείς συνήθειες

«ΖΩ ΜΕ ΥΓΕΙΑ»

Η δραστηριότητα αυτή ήταν η παντομίμα! Αρχικά παίξαμε στο προαύλιο του σχολείου, μιας και ο καιρός ήταν ηλιόλουστος. Καθίσαμε σε κύκλο, οκλαδόν και ένα – ένα παιδί ερχόταν να παρουσιάσει ότι του έλεγε η κυρία του στο αυτί, χρησιμοποιώντας όμως μόνο το σώμα και όχι τη φωνή του. Όποιος το έβρισκε, συνέχιζε την παρουσίαση και γινόταν αυτός ο ηθοποιός.

Συνεχίσαμε μέσα στην αίθουσα χρησιμοποιώντας όμως καρτέλες με το τι έπρεπε να παρουσιάσουν με παντομίμα στα παιδιά. Όταν έγιναν όλα τα παιδιά ηθοποιοί, συζητήσαμε αν ότι παρουσιάσαμε στους φίλους μας ήταν μια υγιής συνήθεια ή όχι.

1673968617344     1673968617358

1673968617372

 

Σε αυτή τη χρονική περίοδο δόθηκαν στα παιδιά πίνακες επιβράβευσης. Ο ένας πίνακας έμεινε στο σχολείο και τον δεύτερο τον πήραν στο σπίτι για να τον συμπληρώσουν με τους γονείς τους, ακολουθώντας τις οδηγίες που είχαν μαζί τους.

Καθημερινά τα παιδιά θα χρωμάτιζαν το αστέρι για το οποίο είχαν ολοκληρώσει τη δοκίμασία που είχαν βάλει οι κυρίες και ήταν οι εξής:, 1) Έφαγα το φαγητό μου, 2)Διάβασα ή έκανα εργασία στο σπίτι, 3) έπαιξα  με τα παιχνίδια μου, 4) έπλυνα τα δόντια μου, 5)  κοιμήθηκα στην ώρα μου.

Αφού συμπλήρωσαν τον πίνακα στο σπίτι, για τις 7 ημέρες της εβδομάδας , τον επέστρεψαν στο σχολείο για να μπει στο φάκελο του/της μαθητή/τριάς για το πρώτο εργαστήριο.

1673967282475 1

Στο σχολείο συμπληρώσαμε έναν διαφορετικό πίνακα επιβράβευσης, κολλώντας αυτοκόλλητα σε κάθε μαθητή, όταν ολοκλήρωνε μία από τις εργασίες, που ήταν: 1)αν κάθισα στην παρεούλα και συμμετείχα, 2)αν συνεργάστηκα, 3)αν ήμουν φίλος/φίλη με όλους, 4)αν συμμάζεψα την τάξη και  5) αν μοιράστηκα τα παιχνίδια του σχολείου.

1673967282485

Αυτός ο πίνακας επίσης θα μπει στο προσωπικό φάκελο του μαθητή με τα Εργαστήρια δεξιοτήτων.

6ο εργαστήριο: Αυτοεκτίμηση

«ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ»

Αυτή η δραστηριότητα έγινε λίγο παραλλαγμένη για το λόγο ότι στην αρχή της σχολικής χρονιάς, είχαμε ήδη φτιάξει ένα βιβλίο γνωριμίας για το κάθε παιδί. Συνεπώς τώρα συμπληρώθηκε με νέα δεδομένα και με άλλη μορφή. Κάθε φύλλο του βιβλίου είναι σε σχήμα καρδιάς , χωρισμένο στη μέση όπου τα παιδιά ζωγράφισαν στη μια μεριά οτι τους κάνει να χαίρονται και στη διπλανή ότι τους κλάνει να λυπούνται.

σε άλλο φύλλο ζωγράφισαν ένα παιχνίδι ή ένα σπορ που τους αρέσει να παίζουν και δίπλα τι τους αρέσει να παρακολουθούν στην τηλεόραση και άλλα.

IMG 20221121 095218    IMG 20221121 095225 IMG 20221121 100253

IMG 20221121 115029  IMG 20221121 100852

Η δραστηριότητα αυτή συνδέθηκε με την ημέρα των δικαιωμάτων των παιδιών ,όπου αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Ζωή στη Λουλουδούπολη“, ζωγράφισε καθένας ότι ήθελε από το παραμύθι, τα συνδυάσαμε σε ένα πίνακα αναφοράς και μάθαμε για τα δικαιώματα μας και τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων.

IMG 20221125 080533

 

7ο εργαστήριο: Αυτοεκτίμηση

«ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ»

Για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των παιδιών, συνεχίσαμε στο 7ο εργαστήριο με την εξής δραστηριότητα.

Στη παρεούλα καθισμένοι σε κύκλο, τα παιδιά έπρεπε να μιλήσουν για τα θετικά χαρακτηριστικά των συμμαθητών τους. Ένας ένας καθόταν στο καρεκλάκι και οι υπόλοιποι τους έλεγαν “Τι είναι αυτό που τους αρέσει σε αυτόν-αυτή”. Τα παιδιά κυρίως περιορίστηκαν σε θέματα εμφάνισης. Οπότε με τη δική μας παρέμβαση , βοηθήσαμε ώστε να μιλήσουν για το χαρακτήρα των συμμαθητών τους.

Στη συνέχεια γράψαμε  από 2 θετικά στοιχεία του κάθε παιδιού  τα οποία τα κολλήσαμε αρχικά πάνω τους. Μετά κάθε παιδί κόλλησε τα δικά του χαρτάκια σε μια ροζ καρδιά  την οποία φύλαξε στο προσωπικό του φάκελο.

IMG 20221129 110920 1  IMG 20221129 111235 2            IMG 20221129 111232 2                         IMG 20221129 111243 2

IMG 20221129 113212 1      IMG 20221129 113234

Η αγάπη και τα θετικά συναισθήματα ξεχείλισαν μέσα στην τάξη, μετά από αυτή τη δραστηριότητα, αφού όλοι είχαν νιώσει αρεστοί και σημαντικοί. 

 

8ο εργαστήριο: Συναισθήματα

Συνεχίσαμε λοιπόν με συζήτηση για το πώς ένιωσαν με την τελευταία δραστηριότητα του 7ου εργαστηρίου. Όλα τα παιδιά χαμογέλασαν και είπαν: “Καλά”. Αυτό το – καλά-  όμως έκρυβε μια μεγάλη ευχαρίστηση και ικανοποίηση για τον εαυτό τους και την ανταπόκριση που έχουν από τους άλλους. Όποτε τους ζητήσαμε να  ζωγραφίσουν αυτό που ένιωθαν εκείνη τη στιγμή για να εκφραστούν καλύτερα . Οι ζωγραφιές τους μπήκαν όλες μαζί σε ένα κολλάζ συναισθημάτων, όπως ονομάστηκε.

Τα συναισθήματα όμως δεν είναι μόνο της χαράς και της ικανοποίησης.

Τους δείξαμε λοιπόν εκτυπωμένες φατσούλες σε μεγάλο μέγεθος και τους ζητήσαμε να ονομάσουν το συναίσθημα που έβλεπαν και να το δείξουν κι αυτοί με το πρόσωπό τους.

                     1674023279901      1674024759048

Παίξαμε όμως κι εδώ ένα παιχνίδι με τον καθρέφτη. Καθένας διάλεγε μια φατσούλα και προσπαθούσε να αποτυπώσει το συναίσθημα που έβλεπε, κοιτάζοντας τον εαυτό του στον καθρέφτη. Αυτό το παιχνίδι το διασκέδασαν πολύ!

Ολοκλήρωση 1ου Εργαστηρίου

Επειδή ο Δεκέμβρης όμως μας βρήκε στο πρώτο εργαστήριο, αποφασίσαμε να το ολοκληρώσουμε εδώ, μιας και τα συναισθήματα και τον “εαυτό μας”, είχαμε δουλέψει και τον Σεπτέμβριο.

Ένα πρωί λοιπόν ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μας αποχαιρέτησαν και μπήκαν πάλι στο καραβάκι τους για να  συνεχίσουν το ταξίδι τους για ένα άλλο σχολείο κι εμείς για το 2ο εργαστήριου του σχεδίου Δράσης μας.

 

2ος Θεματικός κύκλος: 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

ΤΙΤΛΟΣ: The Walk –Το ταξίδι της μικρής Αμάλ

 

Το The Walk είναι ένα τεράστιο εκπαιδευτικό Ταξίδι με ολοκληρωμένα προγράμματα
δημιουργικής μάθησης. Η καρδιά του Ταξιδιού, η ‘Μικρή Αμάλ’, μία μαριονέττα 3,5 μέτρων,
με τη μορφή μίας νεαρής προσφυγοπούλας, δημιουργία της διακεκριμένης ομάδας
Handspring Puppet Company, αντιπροσωπεύει όλα τα εκτοπισμένα παιδιά του κόσμου,
πολλά από τα οποία ζουν μακριά από τις οικογένειες τους, ταξιδεύει περισσότερα από 8.000
χλμ, μεταφέροντας το κατεπείγον μήνυμα «Μη μας ξεχνάτε».
Η Μικρή Αμάλ από κάθε περιοχή που περνάει μαθαίνει για τους ανθρώπους, τους τόπους
και τους πολιτισμούς και φέρνει σε επαφή ανθρώπους από τον χώρο των τεχνών και της
εκπαίδευσης με απώτερο στόχο την δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου εκπαιδευτών,
οργανισμών και ομάδων.

Η Αμάλ διασχίζει την Τουρκία και ολόκληρη την Ευρώπη για να βρει τη μητέρα της. Αναζητά
ένα σπίτι όπου μπορεί να κοιμηθεί με ασφάλεια στο κρεβάτι της. Για να επιστρέψει στο
σχολείο. Για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Πώς ανταποκρίνεται ο κόσμος στη Μικρή Αμάλ; Θα
την καλωσορίσει; Εσύ θα το κάνεις;

Αποφασίσαμε λοιπόν να γνωρίσουμε την Αμάλ και το ταξίδι που έκανε μέσα απο ένα δικό μας ταξίδι δραστηριοτήτων.

Την πρώτη ημέρα πατώντας στο λίνκ http://www.walkwithamal.org/el , είδαμε την Αμάλ , την τεράστια αυτή μαριονέτα και είδαμε διάφορα βίντεο από τα ταξίδια της. Μετά την πρώτη αυτή γνωριμία, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την Αμάλ . Όλοι την έφτιαξαν ψηλή με μεγάλα μάτια και χαρούμενη.

Πχ. Image_20230518_0002

Στη 2η συνάντηση μας μιλήσαμε για το “σπίτι”. Είδαμε διάφορα είδη σπιτιών σε διάφορα μέρη της γης, ζωγραφίσαμε αρχικά “Το μέρος όπου νιώθω ασφάλεια” και μετά “τι σημαίνει σπίτι για εμάς” και τις βάλαμε σε έναν φάκελο , όπου μπαίνουν οι ιδέες μας για αυτό το “Ταξίδι”.

Μάθαμε και την λέξη σπίτι σε άλλες γλώσσες και δώσαμε ραντεβού για το επόμενο εργαστήρι μας .

Εκεί ασχοληθήκαμε με την μετανάστευση . Αρχικά των πουλιών και μετά των ανθρώπων. Για ποιο λόγο μεταναστεύει κάποιος και προσπαθήσαμε να διακρίνουμε τη σημασία των λέξεων: μετανάστης, πρόσφυγας, κατασκηνωτής.

Συνεχίσαμε με το όνομά μας και τι σημαίνει, ψάχνοντας στο διαδίκτυο και μετά δόθηκε η πρώτη εργασία για το σπίτι:” Ζωγράφισε το όνομά σου και βρες τι σημαίνει και γιατί ονομάστηκες έτσι”. Τα παιδιά και οι γονείς τους ανταποκρίθηκαν σε αυτην την εργασία και δόθηκε και η επόμενη, στην οποια έπρεπε να συμπληρώσουν το γενεαλογικό δέντρο καταγωγής τους .

IMG 20230311 124023

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το συναίσθημα του φόβου. ” Τι είναι αυτό που φοβάμαι” και το ζωγραφίσαμε . Σκάψαμε μετα έναν νοερό λάκο και ρίξαμε μέσα εκεί τους φόβους μας.  Γνωρίσαμε και τους φόβους της Αμάλ και τους συγκρίναμε με τους δικούς μας.

Στο επόμενο εργαστήριο μας ζήσαμε μια όμορφη περιπέτεια, αυτήν της Αμάλ.” Που πήγε, τι έκανε όταν κουραζόταν, πώς την υποδέχονταν στα διάφορα μέρη που έφτανε, τι έγινε όταν ήρθε στην Ελλάδα “. Κι έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας περιπέτεια σε μορφή κόμικς . Η εργασία ήταν ομαδική και μετα καθένας ζωγράφισε και ένα μέρος της περιπέτειας μας.

 

IMG 20230302 110714

 

IMG 20230302 111452          IMG 20230302 111457

Αν θέλετε να διαβάσετε τη δική μας περιπέτεια πατήστε πάνω στο λινκ: Η περιπέτειά μας

Για να γνωρίσουμε το ταξίδι που έκανε η Αμάλ και να δούμε πόσο μεγάλο ήταν, τοποθετήσαμε τα σημεία στο χάρτη της Ευρώπης και ακολουθήσαμε με τα δαχτυλάκια μας την διαδρομή.

IMG 20230302 114149  334099468 1411055769722831 5956006702948029083 n

 αλλά βάλαμε και το μελισσακι μας να ακολουθήσει την διαδρομή.

    .jpg 2 

 

Και για το τέλος φτιάξαμε από ένα δώρο καλωσορίσματος της Αμάλ.

 

334877681 1194090207915625 8121327685038880830 n334878247 1144421019575474 8423675617172210048 n334876141 962908191782854 6414705632528207725 n333994965 938708677292233 2252735496890110197 nIMG 20230303 123711334055444 525914636121958 966259033324412843 n

 

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Φροντίζω το Περιβάλλον 

Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Το παράπονο των ζώων

(Quality Net Foundation)

Πρόγραμμα για τα ζώα υπό εξαφάνιση

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπεί να αναγνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία ανάληψης άμεσης δράσης για τον τερματισμό της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας καθώς και τη σπουδαιότητα ενίσχυσης της παγκόσμιας στήριξης των προσπαθειών καταπολέμησης της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών.

Συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 15 της Βιώσιμης Ανάπτυξης στην πλατφόρμα www.inactionforabetterworld.com.

Δραστηριότητες:

 1.Αναφορά στο θέμα-παρουσίαση

Ξεκινήσαμε με την παρουσίαση του θέματος και αξιοποιήσαμε το σύνδεσμο το-παράπονο-των-ζώων_προνήπια-νήπια.pdf (inactionforabetterworld.com) στον οποίο μας παραπέμπει το πρόγραμμα.

Στη 1η αυτή δραστηριότητα φτιάξαμε το ιστόγραμμα.

IMG 20230426 102142

2.Τα ζώα στο περιβάλλον τους

Να γνωρίσουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον, πώς αυτά απειλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα και τι μέτρα έχουν ληφθεί για την προστασία τους. Αφού γνωρίσαμε τα ζώα, τα τοποθετήσαμε στο περιβάλλον που ζουν.

IMG 20230426 095231

 

 

3.Παρουσίαση ζώων – αφήγηση

Έχουμε και στη χώρα μας ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. «Καλούμε» τα ζώα να μας μιλήσουν για την κατάσταση και για τις δικές τους εμπειρίες.

IMG 20230425 113358 1

4.Ευαισθητοποίηση

Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά γιατί τα αφορά το θέμα των ζώων υπό εξαφάνιση και τον ρόλο που μπορούν να παίξουν τα παιδιά στη προστασία των ζώων, αναγνωρίζοντας τη σημασία ανάληψης άμεσης δράσης για τον τερματισμό της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας .

Εδώ, για την κατάκτηση των στόχων, παίξαμε θεατρικό παιχνίδι . Ένα ένα ζώο παρουσιαζόταν και μιλούσε για τους κινδύνους που συναντά και ζητούσε τη βοήθειά μας για την προστασία του.

Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ, όπως και το κινητικό παιχνίδι που ακολούθησε.

5.Κινητικό Παιχνίδι

Με μουσική υπόκρουση, ανάλογα με την ένταση του παιχνιδιού, τα παιδιά αποκτούν ρόλους ακολουθώντας τις οδηγίες. Τα παιδιά παροτρύνονται να σηκωθούν από τις θέσεις τους και να κινηθούν λίγο υπό τον ήχο της μουσικής. Στη συνέχεια σε ομάδες δουλεύουν τις ιστορίες των ζώων. Οι ιστορίες βασίζονται στην εναλλαγή ρυθμών και καταστάσεων.  Χρησιμοποιούμε το σώμα, σε διάφορες στάσεις και εκφράσεις.

6. Για να ακούσουμε…

Στόχος: να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν να ξεχωρίζουν τις φωνούλες των ζώων
Περιγραφή:
Βάζουμε στα παιδιά ήχους από διάφορα ζώα. Τα παιδιά καλούνται να τα αναγνωρίσουν και να μιμηθούν τους ήχους των ζώων.

7.Φτιάχνουμε το δικό μας ζωάκι

IMG 20230426 102146  IMG 20230426 102210 IMG 20230426 102202

 

IMG 20230426 122848

8. Τοποθετούμε τα ζώα στο χάρτη.

IMG 20230425 112520                       IMG 20230425 110528

9. Δημιουργία βιβλίου με τα ζώα που κινδυνεύουν στην  Ελλάδα.

στο τέλος του εργαστηρίου κατασκευάσαμε ένα βιβλίο με τα ζώα που κινδυνεύουν στην Ελλάδα. Τα παιδιά δίπλα σε κάθε εικόνα ζώου , έγραψαν το όνομά του και από κάτω την αιτία από την οποία κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Το βιβλίο το παρέλαβαν στο σπίτι για να ενημερώσουν και την οικογένειά τους για τα ζώα υπό εξαφάνιση και να τους ευαισθητοποιήσουν για την προστασία του περιβάλλοντος.

IMG 20230504 114348 1 IMG 20230504 113204 IMG 20230426 110608

 

IMG 20230505 121801                          IMG 20230504 123506

Τέλος 3ου εργαστηρίου.

 

 

 

4ος Θεματικός Κύκλος

Δημιουργώ και Καινοτομώ Υποθεματική: Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες, Θεματική ενότητα: «Μικροί Μετεωρολόγοι»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:

Γίναμε μετεωρολόγοι και συζητήσαμε για τα ανάλογα αξεσουάρ που πρέπει να έχουμε με τα αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα. Επίσης, μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε τον αγαπημένος μας καιρό αλλά και τον εαυτό μας σε ένα μετεωρολογικό σταθμό.

20230523 131631

20230523 144445

20230523 160553 20230523 160631 20230523 125103

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:

Καθημερινά καταγράφαμε τον καιρό της ημέρας, με τη βοήθεια του Ρούλη Καιρούλη, τη θερμοκρασία και παρατηρήσαμε ποια μέρα της εβδομάδας ήταν η πιο ζεστή και ποια η πιο κρύα.

 

20230523 160516

20230529 14151320230602 124243

351638305 593752652884586 8440679136786201744 n 352487993 1264978160776929 9210077339886622689 n

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:

Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με τα καιρικά φαινόμενα

20230529 124758 20230529 130730 20230529 155849

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4:

Παίξαμε με το beebot 

20230601 133509

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5:

Αποστολή για το σπίτι. Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους, κατέγραψαν και μας παρουσίασαν τον καιρό σε όποια πόλη/χώρα ήθελαν, τα ρούχα που φοράνε αλλά και τη θερμοκρασία.

20230525 150414 20230529 142530