Με χρώματα και αρώματα του φθινοπώρου…

Πάτησε πάνω στην επόμενη εικόνα
για να μάθεις για το φθινόπωρο
και να δεις τις φθινοπωρινές δημιουργίες μας!!!
Και έτσι αποχαιρετίσαμε το φθινόπωρο,
μια όμορφη, πολύχρωμη, δημιουργική και ξεχωριστή εποχή!!!

Ευχαριστήρια επιστολή
Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά
την Εταιρεία Δικαστικών Επιμελητών,
και ιδιαίτερα τον Κο Κριάρη Διονύσιο,
για την ευγενική τους προσφορά βιβλίων στο νηπιαγωγείο μας
καθώς και τις εκδόσεις Μένανδρος για την πρωτοβουλία τους.
Η παραπάνω προσφορά είναι πολύ σημαντική για το σχολείο μας,
σε μια τόσο δύσκολη χρονική στιγμή μετά τις περσινές πλημμύρες του Daniel.
Έτσι μας δώσατε την ευκαιρία να εμπλουτίσουμε την σχολική μας βιβλιοθήκη
και να ενισχύσουμε την φιλαναγνωσία,
καθώς και την προσπάθεια αναβάθμισης γενικότερα του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε και πάλι για την προσφορά σας!
Ευχόμαστε και σε μελλοντικές συνεργασίες.
Με εκτίμηση
Η Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας
Ηλιάνα Μπουραζάνα
“Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού”

Γνωρίσαμε τα Δικαιώματα των παιδιών
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού,
που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως,
υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989,
για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά,
μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα
με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων.
Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή
και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.


Μάθαμε πως γράφεται ο οργανισμός “UNICEF” και τι προστατεύει
Συζητήσαμε και κατασκευάσαμε όμορφη κάρτα
με τον Δεκάλογο των Δικαιωμάτων των παιδιών
Και το συμπέρασμά μας για την σημερινή ημέρα…
“Για να ανθίζουν τα παιδιά
πρέπει να ανθίζουν και τα Δικαιώματά τους”
“Εδώ Πολυτεχνείο”
Μνήμες από την εξέγερση του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973
Στους φοιτητές του Πολυτεχνείου είναι αφιερωμένη η σημερινή μέρα…
Σ’ αυτούς που ξεσηκώθηκαν και έδιωξαν την ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και αποκαταστάθηκε στη χώρα μας η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν μαζική εκδήλωση λαϊκής αντίθεσης απέναντι στη στρατιωτική δικτατορία,
που έλαβε χώρα στην ελληνική επικράτεια μεταξύ 14 και 17 Νοεμβρίου του 1973.
Ξεκίνησε στις 14 Νοεμβρίου με την κατάληψη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, από φοιτητές και σπουδαστές.
Αυτή κλιμακώθηκε σε αντιδικτατορική εξέγερση στην οποία ενσωματώθηκαν μετέπειτα πολίτες, εργάτες, και διαμαρτυρόμενοι αγρότες.
Κατεστάλη αιματηρά πρωί της 17ης Νοεμβρίου, με την είσοδο άρματος μάχης στον χώρο του πολυτεχνείου.
Πάτησε στην παρακάτω εικόνα
για να δεις περισσότερα για την εξέγερση του Πολυτεχνείου
Παρακολουθήσαμε:
1. “Η εξέγερση του Πολυτεχνείου – 17Η Νοεμβρίου 1973 – Τι γιορτάζουμε;”
2. “Η Κυρά Δημοκρατία”
3. “Η Ντενεκεδούπολη”
και τραγουδήσαμε
“Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
Μάθαμε το “Π” του Πολυτεχνείου…
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας…
Φτιάξαμε όμορφες κάρτες και κατασκευές…
Και δημιουργήσαμε την δική μας μελωδία της “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ”
Δεν ξεχνάμε…
Κλείνουμε με σεβασμό το γόνατο
και τιμούμε τους νεκρούς του Πολυτεχνείου!!!
8 Νοεμβρίου
Γιορτάζουν οι Αρχάγγελοι…
και η πολεμική αεροπορία…
Μαζί τους γιορτάζει και το χωριό μας, οι Ταξιάρχες Τρικάλων,
και το σχολείο μας τίμησε όπως ταιριάζει αυτήν την ημέρα.

Ο κόσμος των αγγέλων…
Οι άγγελοι είναι πνεύματα, χωρίς υλικό σώμα όπως το δικό μας.
Ο Θεός μας στέλνει αυτά τα πνεύματα για να μας υπηρετούν.
Οι άγγελοι έχουν μεγάλη δύναμη και πολλή αγάπη για εμάς τους ανθρώπους.
Είναι πιστοί , αφοσιωμένοι και φροντίζουν για το καλό μας.
Είναι έτοιμοι πάντα να μας προφυλάξουν από πολλούς και διάφορους κινδύνους.
Στις χαρές μας πανηγυρίζουν και αυτοί, ενώ παραστέκονται στις δυσκολίες μας και απαλύνουν τον πόνο μας.
Από τη στιγμή της γέννησής μας ο φύλακας άγγελός μας στέκεται δίπλα μας και μας προσέχει.
Οι άγγελοι είναι πολλοί.
Τρεις όμως είναι οι πιο γνωστοί: ο Μιχαήλ, ο Γαβριήλ και ο Ραφαήλ.
Ο Μιχαήλ είναι ο άγγελος που παρουσιάστηκε πολλές φορές ως άνθρωπος.
Ο Γαβριήλ είναι ο άγγελος που έφερε στην Παναγία το μήνυμα της Γέννησης του Χριστού.
Ο Ραφαήλ είναι ο άγγελος που μεταφέρει τις προσευχές των αγίων από τη γη στον ουρανό.
Οι άγγελοι και οι αρχάγγελοι γιορτάζουν στις 8 Νοεμβρίου. Γιορτάζουν μαζί τους ο Άγγελος, η Αγγελική, ο Μιχάλης, η Μιχαέλα, ο Γαβριήλ,
η Γαβριέλα, ο Ραφαήλ, η Ραφαέλα, ο Σταμάτης και η Σταματία.
Την ίδια μέρα γιορτάζει μαζί τους και η πολεμική αεροπορία,
η οποία έχει προστάτες της τους αρχαγγέλους.
Είδαμε εποπτικό υλικό και συζητήσαμε…
Ακούσαμε…
Παρακολουθήσαμε…
Συνθέσαμε και γράψαμε τις λέξεις
ΑΕΡΑΣ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ
Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου
και την ζωγραφίσαμε…
Φτιάξαμε….
όμορφες κάρτες…
τα δικά μας αεροπλάνα…
και το γράμμα “Α” των “Αρχαγγέλων”
και της “Αεροπορίας”
και μια μοναδική ομαδική ζωγραφιά
με τα δικά μας μαχητικά που…
βομβαρδίζουν μόνο αγάπη!!!
Χρόνια πολλά σε όλους!
Και πάντα ο φύλακας άγγελός μας να είναι στο πλευρό μας!
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 31 Οκτωβρίου
Αυτή η ημέρα έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό
σχετικά με τη σημασία της αποταμίευσης και της οικονομικής σταθερότητας.
Η αποταμίευση είναι σημαντική για την μελλοντική οικονομική ευημερία
και τη διαχείριση των οικονομικών πόρων.
Με τους μαθητές μας συζητήσαμε για την έννοια της Αποταμίευσης
και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό.
Και διαβάσαμε το βιβλίο
“Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος”
Πατήστε τον σύνδεσμο πιο κάτω για να ξαναδιαβάσετε το βιβλίο
“Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος”
Μάθαμε την παροιμία
“Φασούλι το φασούλι
γεμίζει το σακούλι”

Φτιάξαμε το βιβλίο της “Αποταμίευσης”
Και κατασκευάσαμε υπέροχους σελιδοδείκτες
και κουμπαράδες για να αρχίσει άμεσα η αποταμίευση….
Δόξα και τιμή στους Αθάνατους νεκρούς του 1940
Η Επέτειος του “ΟΧΙ”

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας.
Το ιστορικό “ΟΧΙ” φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής των Ελλήνων του 1940.

Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό (έντυπο, ψηφιακό, αρχειακό)
θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων πολέμησαν τότε
Τι γιορτάζουμε στις 28 του Οκτώβρη;
Πατήστε ΕΔΩ

Πατήστε ΕΔΩ για να δεις το χρονικό της 28ης Οκτωβρίου 1940
Επίσης εκτιμήσαμε το “δώρο” της ειρήνης που απολαμβάνουμε εμείς σήμερα
και που μας το πρόσφεραν οι αγωνιστές του 1940

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε όλες τις δημιουργίες μας
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας
Γνωρίσαμε τις σημαίες της Ελλάδας, της Ιταλίας κα της Γερμανίας
Ταξινομήσαμε τα καλά της “ειρήνης” και τα δεινά του “πολέμου” και ζωγραφίσαμε…
Μάθαμε να σχηματίζουμε την λέξη “ΕΙΡΗΝΗ” και “ΟΧΙ”
και φτιάξαμε το παζλ του “ΟΧΙ”
Ανακαλύψαμε τις ελληνικές σημαίες με την βοήθεια της μελισσούλας Bee-bot
Και κάναμε όμορφες κατασκευές…
Πήραμε τα ποιήματά μας
και στολίσαμε την τάξη μας για την γιορτή
Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, που πραγματοποιήθηκε η γιορτή μας στο σχολείο,
τα παιδιά είδαν βίντεο με φωτογραφικό υλικό από την εποχή εκείνη,
απήγγειλαν ποιήματα,
τραγούδησαν τον Εθνικό μας Ύμνο
και τραγούδια της Σοφίας Βέμπο
και τέλος έκαναν παρέλαση στην αυλή του σχολείου
κρατώντας υπερήφανα ψηλά την ελληνική μας σημαία.
Και ανήμερα της Εθνικής Επετείου
συμμετείχαμε στις τοπικές εορταστικές εκδηλώσεις…
Εδώ μπορείς να παίξεις πατώντας πάνω στους συνδέσμους
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2418980b691a
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c9a4893b935
Μόνο οι ελεύθερες ψυχές
κρατάνε ελεύθερες πατρίδες…
Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο
να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους,
με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.


“Τα Δικαιώματα των Ζώων”
Μέσα στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ζώων – 4 Οκτωβρίου,
και αφού γνωρίσαμε και συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων,
την υπεράσπισή τους και την προστασία τους,
τοποθετήσαμε στο επιτραπέζιο πλέγμα το σκυλάκι μας τον Μαξ και το σπιτάκι του.
Οι μαθητές, με την χρήση της μελισσούλας Bee-bot,
βοηθούν και καθοδηγούν τον μικρό Μαξ να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή
και να φτάσει στο σπιτάκι του, συλλέγοντας όλα τα κόκκαλα που συναντάει.
Στόχος της δραστηριότητας είναι να έρθουν οι μαθητές σε μια πρώτη επαφή
με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού.
“Δημιουργία μοτίβου με χάντρες”
Στην διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων
και ενώ τα παιδιά έπαιζαν με τις χάντρες,
τους δόθηκε σε φύλλο εργασίας ένα μοτίβο.
Αφού εξηγήσαμε την έννοια,
και με στόχο την επαφή των παιδιών με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού
και της κωδικοποίησης / ακολουθία μοτίβου,
προσπάθησαν να ακολουθήσουν το μοτίβο
ως προς το χρώμα και να σειροθετήσουν τις χάντρες.
Η ενασχόληση με τα μοτίβα ενισχύει τον μαθηματικό τρόπο σκέψης και επίλυσης προβλημάτων,
με τρόπο παιγνιώδη και με άξονα την ενεργητική και ανακαλυπτική μάθηση.
Σπάζοντας τους κώδικες
καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τα πιστοποιητικά μας
και αυτό του σχολείου μας
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
Τον Οκτώβριο του 1980, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ
καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής,
με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.
Οι στόχοι της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής είναι οι εξής:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφή στις 16 Οκτωβρίου,
το νηπιαγωγείο μας, και σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο Πετροπόρου,
συμμετείχε σε κοινές δράσεις
με σκοπό να μάθουμε τι σημαίνει “υγιεινή διατροφή”
και να αποκτήσουμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες.
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο
Γράψαμε και εμείς “Την μυστική συνταγή του παππού Ροδολού”
Συζητήσαμε για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
και γνωρίσαμε τις ομάδες τροφίμων
Ξεχωρίσαμε τα φρούτα,
τα παρατηρήσαμε ως προς το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος
και εκφράσαμε τις προτιμήσεις μας…
Έπειτα μαντέψαμε με κλειστά μάτια ποιο φρούτο είναι,
πρώτα με την αίσθηση της αφής…
και έπειτα με την γεύση…
Ετοιμάσαμε ένα υγιεινό δεκατιανό με ψωμί, βούτυρο, μέλι και φρούτα…
Φτιάξαμε την πυραμίδα της Διατροφής,
ανακαλύψαμε πόσα φρούτα έφαγε η “πεινασμένη κάμπια”
και αξιολογήσαμε την δράση μας…
Με την κ. Αφροδίτη, την εκπαιδευτικό των Αγγλικών,
φτιάξαμε το βιβλίο του υγιεινού πρωινού
Και η δράση μας έκλεισε με την δημιουργία μιας όμορφης κάρτας,
με την οποία γνωστοποιήσαμε στους γονείς μας
τον “Δεκάλογο της Υγιεινής Διατροφής”
Και το συμπέρασμά μας γι’ αυτήν την ημέρα…
Το μήνυμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας
“Η ψυχική υγεία στην εργασία”
Τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας,
ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υπογραμμίζει τη ζωτική σύνδεση μεταξύ της ψυχικής υγείας και της εργασίας.
Ένα ασφαλές και υγιές εργασιακό περιβάλλον
μπορεί να λειτουργήσει ως προστατευτικός παράγοντας για την ψυχική υγεία.
Οι ανθυγιεινές συνθήκες συμπεριλαμβανομένου του στιγματισμού,
των διακρίσεων, την έκθεση σε κινδύνους,
όπως είναι η παρενόχληση και ποικίλες άλλες κακές εργασιακές συνθήκες,
αποτελούν σημαντικούς κινδύνους, επηρεάζοντας την ψυχική υγεία,
τη συνολική ποιότητα ζωής και συνεπώς,
τη συμμετοχή ή την παραγωγικότητα στην εργασία.
Ας λάβουμε δράση σήμερα για ένα πιο υγιές μέλλον.
Χωρίς ψυχική υγεία, δεν υπάρχει υγεία!
Μέσα στα πλαίσια αυτής της ημέρας…
Μιλήσαμε για τα συναισθήματα
και τα διαχωρίσαμε σε θετικά και αρνητικά
Εκφράσαμε τα συναισθήματά μας…
Παρακολουθήσαμε από το διαδίκτυο
Διώξαμε τις ανησυχίες μας μακριά…
Συμπληρώσαμε φύλλο αξιολόγησης…
Και ζωγραφίσαμε το λουλούδι των συναισθημάτων!
Γιατί η ψυχική υγεία είναι… ΔΙΚΑΙΩΜΑ!