Παρακολούθηση της παράστασης “Δον Κιχώτης”

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Συκαμινέας παρακολούθησαν την  παράσταση “Δον Κιχώτης”, στο δημοτικό θέατρο Καλλονής. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παράσταση, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους, τα ευχάριστα συναισθήματα  που ένιωσαν και τις σκέψεις που έκαναν σχετικά με την εμπειρία αυτή.  Επιπλέον, θέσαμε ως ομαδικό στόχο να  επιδιώξουμε να παρακολουθήσουμε κι άλλη παράσταση μέσα στη σχολική χρόνια.

485706607 674608228268207 8934616743803029798 n

Make a Wish

Tο νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με χαρά στο πρόγραμμα “Μake a wish”. Η συμμετοχή αυτή πρόσφερε στους μαθητές μια πολύτιμη εμπειρία καθώς γνώρισαν και κατανόησαν την αξία της προσφοράς και  της αλληλεγγύης.  Μαθητές και γονείς ένιωσαν τη χαρά της συμβολής και με τη συνεισφορά τους αποτέλεσαν παράδειγμα κοινωνικής ευαισθησίας και φροντίδας για το συνάνθρωπο. Ακόμη, με την πρωτοβουλία αυτή ενισχύθηκε το ομαδικό πνεύμα, η ενσυναίσθηση και  η συνεργασία στη σχολική κοινότητα.

Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9330233_ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΥΚΑΜΙΝΕΑΣ ΛΕΣΒΟΥ

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή ” Ο Καρυοθραύστης”

Στις 20 Δεκεμβρίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας,  από κοινού με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Συκαμινέας παρουσίασαν τη Χριστουγεννιάτικη τους Γιορτή ” Ο Καρυοθραύστης”,  στο θεατράκι του δημοτικού σχολείου. Η γιορτή ήταν ανοιχτή στους γονείς και κηδεμόνες και όλοι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά  γεμάτοι  ενθουσιασμό και χαρά. Ακολούθησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια και τα κάλαντα. Και του χρόνου με υγεία!

462570391 1308908793781564 6789519772936165942 n 462574958 615512041040135 8080711046348712571 n 462579707 1123605269374518 4389553448492617504 n

467598217 989588486333797 5057715516415375127 n 466121897 586697753947859 6162527282529776660 n 465516790 1045665537331832 6145826134593250158 n

 

462566148 1137976827954820 5113402599073461487 n 462568379 1220187939052000 160786288753437752 n

 

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας!!

Ο ερχομός των Χριστουγέννων στο νηπιαγωγείο μας γιορτάστηκε μέσα από πολλές χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες και την ολοκλήρωση των ξωτικο- αποστολών. Πιο συγκεκριμένα, την τάξη μας επισκέπτονταν καθημερινά ένα ξωτικό, ο Τούλης – Ξωτικούλης και μας ανέθετε την αποστολή της ημέρας. Στόχος μας ήταν να γίνουμε ξωτικά (φορώντας τα καπέλα μας ), να  ολοκληρώσουμε όλες τις αποστολές και να πάρουμε το βραβείο της χαράς. Ακόμη, τα παιδιά συμμετείχαν στη δημιουργία κατασκευών, ομαδικών εργασιών, φτιάξανε τρουφάκια, παίξανε διάφορα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, ακούσανε αφηγήσεις χριστουγεννιάτικων παραμυθιών και συμμετείχαν ενεργά  και με ενθουσιασμό στη χριστουγεννιάτικη γιορτή ” Καρυοθραύστης” που κάναμε από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο Συκαμινέας. Η περίοδος των Χριστουγέννων ήταν γεμάτη με όμορφες, δημιουργικές και χαρούμενες στιγμές! Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά με υγεία!

 

462575158 478084311978585 3993095159082745023 n 462544649 1216742153462798 1114232764904535005 n 462547096 949161620018259 6876374908628397259 n 1 462575037 423460084068374 4269062453647229295 n

462576068 453014561000910 6231182866532361017 n 462579365 615811331092419 3980040715725579753 n 462547396 8942498059197576 5577967318625418548 n 462584018 563972533082278 7359737700451521436 n

462563352 1638186630451269 5331372429590497895 n 462554932 3477455212560539 9184550290355472549 n 462584686 565240579600993 3768493421158627340 n 462582380 856334459788497 3114728811986747894 n 462578255 8748846298571976 5073573797878195803 n 462581439 1276912703547352 2346545810323503536 n 462576922 1134679971383382 8828351862554273099 n 467701011 1113988217031329 6982721498554112663 n 462576875 950254490503027 8563641089399249607 n 462547511 950345556430116 971853252180452683 n 462578938 2202827450112399 7193813975937785024 n

462578534 573633995275944 7072936358415123717 n 462555022 555676640774741 7374170334367247139 n 462563776 9105556069524861 3351167550325214484 n 462579370 478165328635886 8601244497289099905 n 462576927 1813455272523588 6579220388623902004 n 462579370 1091963736043695 3535741458207754221 n462584209 1817927448976414 2649861679060863015 n 462581545 2617519001970481 4582802449438222103 n462544680 1593187908253460 1272896564876436580 n462555221 3435646493397122 6834707769599099465 n

462560890 382860068249624 2128058439159867800 n 462561762 1098579288248998 7104047104990191074 n 462574998 1125047455234380 5214776309637886188 n

462576927 1153525872860284 3276589561797187715 n 462581812 579814444661722 6241203151961968034 n 462585083 616773870701612 4482348655294431163 n

462585908 1000162378803893 7888528004612480265 n  462585694 590654463550024 1552096474919445433 n 462574839 1457802018940594 6612257680629892233 n 462576981 1818787978873857 598549708943896602 n

462575254 873144451408859 6146994701737783055 n 1

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, στάθηκε η αφορμή να ασχοληθούμε με εκπαιδευτικές δράσεις που είχαν ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την ανάδειξη της  σημασίας της ισότιμης πρόσβασης τους στην εκπαίδευση, της καλλιέργειας του σεβασμού προς τη διαφορετικότητα και της καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών. Συγκεκριμένα, με αφορμή έναν φάκελο με χριστουγεννιάτικες κάρτες που μας έφερε ο Γκούφι (γαντόκουκλα- μασκότ της τάξης), μιλήσαμε για το Σύλλογο Ζωγραφικής με το Στόμα και το Πόδι. Τα παιδιά παρατήρησαν τις κάρτες, εντόπισαν το σύμβολο του συλλόγου και στη συνέχεια αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το Σύλλογο και ακούσαμε συνεντεύξεις των ζωγράφων. Έπειτα τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να ζωγραφίσουν με το στόμα και να εκφράσουν τις εντυπώσεις τους και τα συναισθήματα τους (ήταν εύκολο, πώς νιώσανε κτλ).  Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και με μια ακόμη μορφή αναπηρίας. Συγκεκριμένα, τους ζητήθηκε να σκεφτούν πώς θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν εάν δεν μπορούσαν να μιλήσουν ή να ακούσουν. Μέσα από συζήτηση καταλήξαμε ότι με κινήσεις των χεριών θα επικοινωνούσαν αποτελεσματικά.   Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Οnline Λεξικό Εννοιών στην ΕΝΓ του ΙΕΠ και αναζητήσαμε διάφορες λέξεις, τις οποίες αναπαραστήσαμε και μάθαμε. Έπειτα αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια αφίσα με το δικό μας μήνυμα στη Νοηματική. Αρχικά, γράψαμε το μήνυμα σε ένα χαρτί και μετά αναζητήσαμε ένα – ένα τα γράμματα στον κατάλογο με την αλφαβήτα στη νοηματική. Ακολούθησε, η αναπαράσταση των γραμμάτων με τα χέρια των παιδιών, η φωτογράφιση τους και η εκτύπωση των φωτογραφιών.  Τέλος, συνθέσαμε τις φωτογραφίες και γράψαμε το μήνυμα μας  στη νοηματική. Οι δραστηριότητες μας προκάλεσαν και διατήρησαν το ενδιαφέρον των παιδιών και τους βοήθησαν να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και πρέπει να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα.

462555701 933147765462062 4698100865236214996 n11       462550488 1127458858283270 5940968614850283426 n     462568141 1126917142443552 1673006173848962756 n    462579163 3897753437219644 3713907865210814883 n  462585711 1259514811834701 8132217540390992703 n   465516790 529106120167274 2536703080726145986 n 462543698 1354724375696856 7427615775804868889 n 467522542 1069023744975334 1789018428672805227 n 462550060 614902237767884 8936109919128275024 n  462570384 1626827311554206 3908105925241787587 n    

 

 

20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του Παιδιού διαβάσαμε τα παραμύθια “Το μαγικό μολύβι της Μαλάλας ” και “Το μαγικό πανί”, συζητήσαμε για τα διακαιώματα των παιδιών, ποια είναι, πώς τα υπαρασπιζόμαστε, γιατί υπάρχουν, είναι σημαντικά, πότε και πώς καθιερώθηκαν κτλ. Είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, τη χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού, εικονόλεξο με την ιστορία της Unicef, γνωρίσαμε τις δράσεις της και κάναμε σχετικές κατασκευές. Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός διάβασε τις καρτέλες με τα δικαιώματα που υπήρχαν μέσα σε ένα κουτί και τα παιδιά έκαναν αντιστοίχηση με τη σωστή εικόνα από αυτές που είχαν στη διάθεση τους, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Όπου υπάρχει αγάπη”.

462552431 564276529674087 7153376836767749710 n    462541625 883575856887174 931452685351264061 n      465804970 1289202895753238 1849874070053424328 n 1     462552491 4648436945380642 786616359343619305 n

Πολυτεχνείο

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν κουκλοθέατρο και συγκεκριμένα την παράσταση “Ντενεκεδούπολη”, φτιάξανε μάσκες με τους ήρωες της επιλογής τους και ζωγράφισαν στον τοίχο ακούγοντας και τραγουδώντας το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” .  Τις προηγούμενες ημέρες μέσα από τα παραμύθια “Το δάσος” και “Η κυρά Δημοκρατία”, συζητήσαμε για τις έννοιες  της δημοκρατίας,  της  δικτατορίας, της ειρήνης και  της ελευθερίας, γνωρίσαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, είδαμε εποπτικό υλικό, τραγουδήσαμε τραγούδια και φτιάξαμε κατασκευές. Ακόμη, γνωρίσαμε τον ζωγράφο Γιάννη Γαϊτη, συμπληρώσαμε  στις εικόνες από τους πίνακες του τα κομμάτια που λείπουν και εμπνευσμένοι από τους πίνακες του φτιάξαμε μια σχετική κατασκευή.

462542133 1332877198091712 2206424965954737162 n   462581523 947810473862334 7610585061271258631 n    462548390 2974476956033656 145284315964361181 n 462554104 1083580900142919 1791034415038731982 n462555126 1281434772883870 5068818787365410440 n      462555890 516176498083553 5236994205766416007 n

462561010 551207774286263 2048506787422107893 n      462563350 3965225810402271 6720078989809932926 n     462561873 949995897183657 7693195937107062468 n 1

462579323 1602660683949349 7417284823999829180 n

 

Φθινόπωρο

Το φθινόπωρο προσεγγίστηκε διαθεματικά μέσα από δραστηριότητες που καλύπτουν όλες τις περιοχές του αναλυτικού προγράμματος.  Συζητήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση , τι κάνουν οι άνθρωποι το φθινόπωρο, για τα πρωτοβρόχια, για τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου, μαζέψαμε φύλλα και κουκουνάρια από την αυλή μας (τα ταξινομήσαμε ανά είδος, μέγεθος , κάναμε κατασκευές και κάποια τα βάλαμε στη γωνιά του φθινοπώρου) μάθαμε για τα σαλιγάρια που βγαίνουν μετά τη βροχή. Γίναμε σαλιγκάρια και παίξαμε σχετικές ηχοϊστορίες. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, είδαμε βίντεο, έντυπο εποπτικό υλικό, φτιάξαμε κατασκευές και την γωνιά του φθινοπώρου.  Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες με δραστηριότητες μαθηματικών (1)τα παιδιά γίνανε δέντρα και βάζαμε πάνω τους όσα φύλλα μας έδειχνε το ζάρι που ρίχναμε, (2)  φτιάξαμε μοτίβα με φύλλα, σύννεφα, ομπρέλες και σταγόνες, (3) βάλαμε πάνω από τις ομπρέλες τόσες σταγόνες όσες έλεγε ο αριθμός της κάθε ομπρέλας.  Φωτογραφίες με δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας (βάλαμε τις σταγόνες στη σωστή σειρά και φτιάξαμε λέξεις), προφορικού λόγου και ατομικών, ομαδικών κατασκευών.

462575589 468689192898005 8154909210758321386 n 1      462548496 1267054304533881 875435063316434975 n   462564896 1120072043021409 5440722160038645019 n    462567988 1782811019184062 638054496473383580 n462581604 1269530624069292 3717024955187462525 n

 

 

 

 

 

 

462561951 2550358005152080 3610647624950787305 n   462547184 8816109755102398 4675811578332791366 n

462567089 1474933143163669 4366626236500535799 n  462559737 425304170647266 3481228474873884897 n  462554057 488701417556507 5481085948768412115 n 

462566284 534449509496039 1563771318824298026 n  462572748 568040962512193 1524448403294391214 n

Γιορτή των Ταξιαρχών και της Αεροπορίας- 8 Νοεμβρίου

Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συζητήσαμε για την  8η  Νοεμβρίου  και γιατί είναι σημαντική για το νησί της Μυτιλήνης.  Αρχικά, αναφερθήκαμε  στην  απελευθέρωση της  από τους Τούρκους στις 8 Νοεμβρίου του  1912 και έπειτα στο γεγονός ότι γιορτάζουν   οι Ταξιάρχες μας και  η Πολεμική Αεροπορία. Με αφορμή τη γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας, συζητήσαμε για τα διαφορετικά είδη αεροπλάνων (επιβατικά, κατασβεστικά, της αεροπορίας, του στρατού),  φτιάξαμε ατομικά αεροπλάνα και ένα μεγάλο ως ομαδική εργασία, Έπειτα, γίναμε αεροπλάνα ταξιδέψαμε και όταν σταματούσε η μουσική λέγαμε τι βλέπουμε από ψηλά και πού βρισκόμαστε (στην Αθήνα, πάνω από το ζωολογικό κήπο κτλ). Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις , ιδέες τους και συμμετείχαν με ενθουσιασμό. Τέλος, γνωρίσαμε το μύθο του Ικάρου και του Δαίδαλου και κάναμε μια σχετική κατασκευή.

462547029 519900371024949 3627604941099874016 n   462558258 576167678197339 7420051192369591308 n 462549050 2730526633803669 7419522193006915651 n 462559683 426315146980541 746047906351575284 n 462581405 1482322332452523 4363717941857388541 n 462544133 1780032636139697 509407921226335008 n   462561174 3753060968239965 2315743255962063916 n

 

Outdoor Classroom Day στο Νηπιαγωγείο μας

Στις 7 Νοεμβρίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην Outdoor Classroom Day. Κάναμε τις οργανωμένες δραστηριότητες της ημέρας στην αυλή του σχολείου, περάσαμε όμορφα και αναδείχθηκε η σημασία της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και τα οφέλη της για τα παιδιά. Η δράση αυτή πραγματοποιείται δυο φορές τον χρόνο σε σχολεία όλου του κόσμου και πρεσβεύει τη διάδοση  της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και της συνεισφορά της στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών,  στη φυσική και  την πνευματική τους ευεξία. Για περισσότερες πληροφορίες   ανατρέξτε εδώ: https://outdoorclassroomday.com/about/

462552382 897974045638735 2713179244694758277 n 462554214 457309480260114 1447875008427165817 n 462557350 1258329545313802 7367540491342024731 n 462581437 928572122507114 6573526248074532246 n 462565900 920233010210154 2161466886202181717 n 462543124 3879856535629567 2577536234738775680 n 462548461 532014936289383 2686803793857856840 n