Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Συκαμινέας παρακολούθησαν την παράσταση “Δον Κιχώτης”, στο δημοτικό θέατρο Καλλονής. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παράσταση, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους, τα ευχάριστα συναισθήματα που ένιωσαν και τις σκέψεις που έκαναν σχετικά με την εμπειρία αυτή. Επιπλέον, θέσαμε ως ομαδικό στόχο να επιδιώξουμε να παρακολουθήσουμε κι άλλη παράσταση μέσα στη σχολική χρόνια.
Make a Wish
Tο νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με χαρά στο πρόγραμμα “Μake a wish”. Η συμμετοχή αυτή πρόσφερε στους μαθητές μια πολύτιμη εμπειρία καθώς γνώρισαν και κατανόησαν την αξία της προσφοράς και της αλληλεγγύης. Μαθητές και γονείς ένιωσαν τη χαρά της συμβολής και με τη συνεισφορά τους αποτέλεσαν παράδειγμα κοινωνικής ευαισθησίας και φροντίδας για το συνάνθρωπο. Ακόμη, με την πρωτοβουλία αυτή ενισχύθηκε το ομαδικό πνεύμα, η ενσυναίσθηση και η συνεργασία στη σχολική κοινότητα.
Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9330233_ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΥΚΑΜΙΝΕΑΣ ΛΕΣΒΟΥ
Χριστουγεννιάτικη Γιορτή ” Ο Καρυοθραύστης”
Στις 20 Δεκεμβρίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, από κοινού με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Συκαμινέας παρουσίασαν τη Χριστουγεννιάτικη τους Γιορτή ” Ο Καρυοθραύστης”, στο θεατράκι του δημοτικού σχολείου. Η γιορτή ήταν ανοιχτή στους γονείς και κηδεμόνες και όλοι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά γεμάτοι ενθουσιασμό και χαρά. Ακολούθησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια και τα κάλαντα. Και του χρόνου με υγεία!
Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας!!
Ο ερχομός των Χριστουγέννων στο νηπιαγωγείο μας γιορτάστηκε μέσα από πολλές χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες και την ολοκλήρωση των ξωτικο- αποστολών. Πιο συγκεκριμένα, την τάξη μας επισκέπτονταν καθημερινά ένα ξωτικό, ο Τούλης – Ξωτικούλης και μας ανέθετε την αποστολή της ημέρας. Στόχος μας ήταν να γίνουμε ξωτικά (φορώντας τα καπέλα μας ), να ολοκληρώσουμε όλες τις αποστολές και να πάρουμε το βραβείο της χαράς. Ακόμη, τα παιδιά συμμετείχαν στη δημιουργία κατασκευών, ομαδικών εργασιών, φτιάξανε τρουφάκια, παίξανε διάφορα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, ακούσανε αφηγήσεις χριστουγεννιάτικων παραμυθιών και συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό στη χριστουγεννιάτικη γιορτή ” Καρυοθραύστης” που κάναμε από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο Συκαμινέας. Η περίοδος των Χριστουγέννων ήταν γεμάτη με όμορφες, δημιουργικές και χαρούμενες στιγμές! Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά με υγεία!
3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, στάθηκε η αφορμή να ασχοληθούμε με εκπαιδευτικές δράσεις που είχαν ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την ανάδειξη της σημασίας της ισότιμης πρόσβασης τους στην εκπαίδευση, της καλλιέργειας του σεβασμού προς τη διαφορετικότητα και της καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών. Συγκεκριμένα, με αφορμή έναν φάκελο με χριστουγεννιάτικες κάρτες που μας έφερε ο Γκούφι (γαντόκουκλα- μασκότ της τάξης), μιλήσαμε για το Σύλλογο Ζωγραφικής με το Στόμα και το Πόδι. Τα παιδιά παρατήρησαν τις κάρτες, εντόπισαν το σύμβολο του συλλόγου και στη συνέχεια αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το Σύλλογο και ακούσαμε συνεντεύξεις των ζωγράφων. Έπειτα τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να ζωγραφίσουν με το στόμα και να εκφράσουν τις εντυπώσεις τους και τα συναισθήματα τους (ήταν εύκολο, πώς νιώσανε κτλ). Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και με μια ακόμη μορφή αναπηρίας. Συγκεκριμένα, τους ζητήθηκε να σκεφτούν πώς θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν εάν δεν μπορούσαν να μιλήσουν ή να ακούσουν. Μέσα από συζήτηση καταλήξαμε ότι με κινήσεις των χεριών θα επικοινωνούσαν αποτελεσματικά. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Οnline Λεξικό Εννοιών στην ΕΝΓ του ΙΕΠ και αναζητήσαμε διάφορες λέξεις, τις οποίες αναπαραστήσαμε και μάθαμε. Έπειτα αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια αφίσα με το δικό μας μήνυμα στη Νοηματική. Αρχικά, γράψαμε το μήνυμα σε ένα χαρτί και μετά αναζητήσαμε ένα – ένα τα γράμματα στον κατάλογο με την αλφαβήτα στη νοηματική. Ακολούθησε, η αναπαράσταση των γραμμάτων με τα χέρια των παιδιών, η φωτογράφιση τους και η εκτύπωση των φωτογραφιών. Τέλος, συνθέσαμε τις φωτογραφίες και γράψαμε το μήνυμα μας στη νοηματική. Οι δραστηριότητες μας προκάλεσαν και διατήρησαν το ενδιαφέρον των παιδιών και τους βοήθησαν να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και πρέπει να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα.
20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του Παιδιού διαβάσαμε τα παραμύθια “Το μαγικό μολύβι της Μαλάλας ” και “Το μαγικό πανί”, συζητήσαμε για τα διακαιώματα των παιδιών, ποια είναι, πώς τα υπαρασπιζόμαστε, γιατί υπάρχουν, είναι σημαντικά, πότε και πώς καθιερώθηκαν κτλ. Είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, τη χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού, εικονόλεξο με την ιστορία της Unicef, γνωρίσαμε τις δράσεις της και κάναμε σχετικές κατασκευές. Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός διάβασε τις καρτέλες με τα δικαιώματα που υπήρχαν μέσα σε ένα κουτί και τα παιδιά έκαναν αντιστοίχηση με τη σωστή εικόνα από αυτές που είχαν στη διάθεση τους, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Όπου υπάρχει αγάπη”.
Πολυτεχνείο
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν κουκλοθέατρο και συγκεκριμένα την παράσταση “Ντενεκεδούπολη”, φτιάξανε μάσκες με τους ήρωες της επιλογής τους και ζωγράφισαν στον τοίχο ακούγοντας και τραγουδώντας το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” . Τις προηγούμενες ημέρες μέσα από τα παραμύθια “Το δάσος” και “Η κυρά Δημοκρατία”, συζητήσαμε για τις έννοιες της δημοκρατίας, της δικτατορίας, της ειρήνης και της ελευθερίας, γνωρίσαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, είδαμε εποπτικό υλικό, τραγουδήσαμε τραγούδια και φτιάξαμε κατασκευές. Ακόμη, γνωρίσαμε τον ζωγράφο Γιάννη Γαϊτη, συμπληρώσαμε στις εικόνες από τους πίνακες του τα κομμάτια που λείπουν και εμπνευσμένοι από τους πίνακες του φτιάξαμε μια σχετική κατασκευή.
Φθινόπωρο
Το φθινόπωρο προσεγγίστηκε διαθεματικά μέσα από δραστηριότητες που καλύπτουν όλες τις περιοχές του αναλυτικού προγράμματος. Συζητήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση , τι κάνουν οι άνθρωποι το φθινόπωρο, για τα πρωτοβρόχια, για τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου, μαζέψαμε φύλλα και κουκουνάρια από την αυλή μας (τα ταξινομήσαμε ανά είδος, μέγεθος , κάναμε κατασκευές και κάποια τα βάλαμε στη γωνιά του φθινοπώρου) μάθαμε για τα σαλιγάρια που βγαίνουν μετά τη βροχή. Γίναμε σαλιγκάρια και παίξαμε σχετικές ηχοϊστορίες. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, είδαμε βίντεο, έντυπο εποπτικό υλικό, φτιάξαμε κατασκευές και την γωνιά του φθινοπώρου. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες με δραστηριότητες μαθηματικών (1)τα παιδιά γίνανε δέντρα και βάζαμε πάνω τους όσα φύλλα μας έδειχνε το ζάρι που ρίχναμε, (2) φτιάξαμε μοτίβα με φύλλα, σύννεφα, ομπρέλες και σταγόνες, (3) βάλαμε πάνω από τις ομπρέλες τόσες σταγόνες όσες έλεγε ο αριθμός της κάθε ομπρέλας. Φωτογραφίες με δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας (βάλαμε τις σταγόνες στη σωστή σειρά και φτιάξαμε λέξεις), προφορικού λόγου και ατομικών, ομαδικών κατασκευών.
Γιορτή των Ταξιαρχών και της Αεροπορίας- 8 Νοεμβρίου
Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συζητήσαμε για την 8η Νοεμβρίου και γιατί είναι σημαντική για το νησί της Μυτιλήνης. Αρχικά, αναφερθήκαμε στην απελευθέρωση της από τους Τούρκους στις 8 Νοεμβρίου του 1912 και έπειτα στο γεγονός ότι γιορτάζουν οι Ταξιάρχες μας και η Πολεμική Αεροπορία. Με αφορμή τη γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας, συζητήσαμε για τα διαφορετικά είδη αεροπλάνων (επιβατικά, κατασβεστικά, της αεροπορίας, του στρατού), φτιάξαμε ατομικά αεροπλάνα και ένα μεγάλο ως ομαδική εργασία, Έπειτα, γίναμε αεροπλάνα ταξιδέψαμε και όταν σταματούσε η μουσική λέγαμε τι βλέπουμε από ψηλά και πού βρισκόμαστε (στην Αθήνα, πάνω από το ζωολογικό κήπο κτλ). Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις , ιδέες τους και συμμετείχαν με ενθουσιασμό. Τέλος, γνωρίσαμε το μύθο του Ικάρου και του Δαίδαλου και κάναμε μια σχετική κατασκευή.
Outdoor Classroom Day στο Νηπιαγωγείο μας
Στις 7 Νοεμβρίου τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην Outdoor Classroom Day. Κάναμε τις οργανωμένες δραστηριότητες της ημέρας στην αυλή του σχολείου, περάσαμε όμορφα και αναδείχθηκε η σημασία της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και τα οφέλη της για τα παιδιά. Η δράση αυτή πραγματοποιείται δυο φορές τον χρόνο σε σχολεία όλου του κόσμου και πρεσβεύει τη διάδοση της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και της συνεισφορά της στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, στη φυσική και την πνευματική τους ευεξία. Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε εδώ: https://outdoorclassroomday.com/about/