2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον.
Ενότητα: Οικολογία
Τίτλος: “To καλάθι του πικνικ” (WWF Ελλάς)
To WWF παίρνει σοβαρά τα συστήματα παραγωγής και κατανάλωσης τροφίμων. Ο λόγος είναι απλός. Το σύστημα παραγωγής τροφίμων είναι υπεύθυνο για το 70% της απώλειας βιοποικιλότητας, καθώς και για το 24% όλων των εκπομπών ρύπων.
Παρ’ όλα αυτά, το 1/3 των τροφίμων που παράγονται καταλήγουν στα απορρίμματα. Το οικολογικό αποτύπωμα των τροφίμων μας είναι πολύ μεγάλο! Όμως εμείς τα πετάμε στα σκουπίδια, χωρίς πολλές σκέψεις.
Το «Καλάθι του Πικνίκ» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με σκοπό την αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των μαθητών όσον αφορά το κολατσιό, στηριζόμενο στην πλούσια εμπειρία που έχει το WWF στη βιώσιμη διατροφή. Το έργο εμπίπτει στο πλαίσιο του στόχου του WWF για την μείωση των επιπτώσεων που προκαλεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων στον πλανήτη κατά 50%.
Το “Καλάθι του Πικνίκ, φιλοδοξεί να κάνει τη βιώσιμη διατροφή ελκυστική και «κουλ» δημιουργώντας μια νέα κουλτούρα στο σχολείο και υιοθετώντας, στη συνέχεια, νέες συνήθειες, προς όφελος του πλανήτη και της υγείας των παιδιών.
1o Εργαστήριο
Το ταξίδι της μπανάνας.
Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε, πώς όσο μεγαλύτερη απόσταση έχει διανύσει η τροφή μας μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας, τόσο μεγαλύτερο το αποτύπωμά της.
Στόχος της δραστηριότητας , να κατανοήσουμε πως σε κάθε τροφή αντιστοιχεί ένας αριθμός τροφοχιλιόμετρων μέχρι να φτάσει σε εμάς, τα οποία με τη σειρά τους αντιστοιχούν σε ένα υψηλό, ή χαμηλό, αποτύπωμα άνθρακα.
Μέσα από την “ιστορία της μπανάνας”, είδαμε την μεγάλη διαδρομή που χρειάστηκε, μέχρι να φτάσει σε μας. Βάλαμε τις κάρτες στην σωστή σειρά, είδαμε στον χάρτη πόσο μακριά είναι η χώρα, από την οποία ξεκίνησε και συζητήσαμε πόσο σημαντικό είναι να επιλέγουμε τοπικά προϊόντα.

Εκπαιδευτικό βίντεο, για την προτίμηση τοπικών προϊόντων.
Τις κάρτες με το παιχνίδι, θα τις βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://www.contentarchive.wwf.gr/images/pdfs/pe/PB/A5_BananaStory_Gr_Final.pdf
2ο Εργαστήριο.
Φρουτομπουκιές.
Παιχνίδι: “Τυφλή φρουτογευσιγνωσία“
Μέσω της όσφρησης και της γεύσης, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ποιο φρούτο δοκιμάζουμε και μιλήσαμε για την έννοια της εποχικότητας στα φρούτα και τα λαχανικά.
Ετοιμάσαμε μια νόστιμη φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής και γράψαμε την συνταγή, για να την φτιάχνουμε και στο σπίτι.

3ο Εργαστήριο
Σπιτομπουκιές.
Διαλέξαμε να ετοιμάσουμε στην τάξη μια σπιτική συνταγή, έναν κρητικό ντάκο, συνειδητοποιώντας το πλεονέκτημα του σπιτικού φαγητού, έναντι του έτοιμου, ως προς τη ποιότητα, τη γεύση,τη διαδικασία και το οικολογικό αποτύπωμα.
Εκπαιδευτικό βίντεο για την σημασία του σπιτικού φαγητού.
Αποστολή για το σπίτι.
Φρουτοζωάκια!