2ος κύκλος

2ος θεματικός κύκλος
Δημιουργώ και καινοτομώ
ΕΝΟΤΗΤΑ: STEM
Μικροί μετεωρολόγοι
1ο Εργαστήριο.
Τι καιρό έχει σήμερα;
Ξεκινώντας τα εργαστήρια με θέμα οι μικροί μετεωρολόγοι, παρατηρήσαμε τον χάρτη της χώρας μας, συζητήσαμε την χρησιμότητά του, μάθαμε τα 4 σημεία του ορίζοντα και μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας από τα μετεωρολογικά δελτία. Συζητήσαμε για το επάγγελμα του μετεωρολόγου και κατανοήσαμε πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει κάποιος να μας λέει τι καιρό θα έχει τις επόμενες μέρες, ώστε να ξέρουμε πως να προετοιμαστούμε. Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή μερικά μετεωρολογικά δελτία.
Συζητήσαμε για τις μεταβολές του καιρού και τις εναλλαγές των εποχών, καταγράφαμε κάθε μέρα τον καιρό και παίξαμε ένα παιχνίδι στο οποίο έπρεπε  να διαλέξουμε τα κατάλληλα ρούχα, ανάλογα με τον καιρό που είχε!
7701394 1  273057971 359911195961365 2756818481778290494 n   272710357 469027081539315 7080390541852499276 n  272831591 458161785799128 6948433140104252346 n  272834669 672071334140504 4176646965588702426 n  273161274 2821951814772424 4246735107417457584 n 272969165 1652676811745845 945206538613687209 n 272862499 311950174230874 7339844574148626875 n
Ζωγραφίσαμε τα κατάλληλα ρούχα, σύμφωνα με τον καιρό και ζωγραφίσαμε τον καιρό που μας  αρέσει περισσότερο.
272910518 677617163262183 390511469477163686 n 1  272971604 287339756825743 5960366829329014424 n
Και φυσικά γίναμε μετεωρολόγοι! Σκεφτήκαμε ότι χρειαζόμαστε μια τηλεόραση, την ετοιμάσαμε και η ενημέρωση  ξεκίνησε!
273519879 472771827677194 6825641283128322342 n 272737104 662394971780906 9025823638740786326 n 273064527 1085412698923881 7085592801271160700 n 273064595 1019323142128542 6773543302161569565 n
273989867 471458254474229 6613340886566199058 n
2o Εργαστήριο
Oι 4 εποχές
Συζητώντας για τις εναλλαγές  του καιρού την κάθε εποχή, ετοιμάσαμε ένα κολλάζ για κάθε εποχή με ποικιλία υλικών.
272907370 1089242578579744 2606427910975765810 n  273070178 641518263775401 3246186657346095872 n   273221752 311748494328223 5804774883228137147 n    273185702 699796097677684 6272830039327142673 n   272996995 390081622926459 2579456416148774381 n 272900564 688887439145131 4364387131166227208 n
272910230 402333771695150 7212931225099023999 n  273198997 362134715418988 8211621437219843191 n
3o Εργαστήριο
Θα λιώσει ο χιονάνθρωπος;
Και ναι, με τόσο κρύο, χιόνισε και στο νησί μας και γνωρίσαμε το χιόνι, το πιάσαμε, το μυρίσαμε, συζητήσαμε πως δημιουργείται αλλά είχαμε μια απορία. Το χιόνι πότε λιώνει;; Και γιατί. Μαζέψαμε χιόνι από την αυλή, φτιάξαμε έναν χιονάνθρωπο και τον φέραμε μέσα στην τάξη που είχε πιο πολύ ζέστη από έξω. Τι θα έκανε άραγε ο χιονάνθρωπος; Θα έλιωνε ή όχι. Αποτυπώσαμε την σκέψη μας και πριν και…μετά.
273155186 1997782320387759 8068287013647148149 n  273032129 647310353363953 5829709689757090422 n  273184619 617793976174011 1132097268569580031 n 273665200 447508733828839 3310559148287063923 n
Παιχνίδι προγραμματισμού.
Ο χιονάνθρωπος έπρεπε να φτάσει στο βουνό, χωρίς να πέσει πάνω στον ήλιο και την βροχή. Το ένα παιδί ήταν ο χιονάνθρωπος και το άλλο παιδί ως σωστός προγραμματιστής έπρεπε να το καθοδηγήσει με τις σωστές εντολές (προχώρησε μπροστά, στρίψε δεξιά, στρίψε αριστερά) τοποθετώντας τις αντίστοιχες κάρτες εντολών.
273743642 629561994774209 4315104999207342509 n  273728626 250670543895789 5165595681552948573 n   273752845 955142371808374 7403800437028972309 n
Η ίδια δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε και σε φύλλο εργασίας, όπου το κάθε παιδί έπρεπε να οδηγήσει σωστά τον χιονάνθρωπο στο βουνό.
273793300 499970391478575 7317680859345071735 n  273943151 924649528208373 2849600962826696184 n
4o Εργαστήριο
Πειράματα με τη  βροχή!
Φτιάξαμε σύννεφα βροχής με αφρό ξυρίσματος. Γεμίσαμε τα 3/4 ενός βάζου με νερό και το υπόλοιπο με αφρό ξυρίσματος. Πάνω στον αφρό ρίξαμε μερικές σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής. Έπειτα από λίγο το χρώμα άρχισε να κυλά μέσα στο σύννεφο από αφρό ξυρίσματος και να πέφτει στο νερό.
273063934 1414240572365552 5598263824032440422 n   273722482 681861582947577 3349832022278669550 n  273551059 358255209206316 2696475254545900123 n
Στα 3/4 ενός βάζου ρίξαμε βρασμένο νερό και το σκεπάσαμε με ένα πιατάκι. Περιμέναμε λίγα λεπτά μέχρι ν’ αρχίσουν να δημιουργούνται οι υδρατμοί. Στη συνέχεια βάλαμε μέσα στο πιατάκι μερικά παγάκια και παρατηρήσαμε από κοντά τους υδρατμούς που είχαν δημιουργηθεί, να μετατρέπονται σε σταγόνες που πέφτουν.
273891935 651271306185770 4995100270693813711 n
Binary codes ( Δυαδικός κώδικας)
Ο δυαδικός κώδικας είναι ο τρόπος με τον οποίο οι υπολογιστές μιλούν και αναπαριστούν πληροφορίες. Είναι η μυστική γλώσσα των υπολογιστών.
Γράμματα, αριθμοί και εικόνες αποτελούνται από διαφορετικούς συνδυασμούς 0 και 1.
Χρησιμοποιήσαμε αυτά τα δύο ψηφία για να κωδικοποιήσουμε μια εικόνα σε ένα pixel, δημιουργώντας ένα φύλλο εργασίας με θέμα τη βροχή.
CODE WEEK WORKSHEET BLANK 2  273646485 649258336389750 7982963139905019564 n  274008780 532160411412785 120815267751061207 n
5o Εργαστήριο
Γλιστράω στον πάγο;
Mε αφορμή το πολύ χιόνι που έπεσε στο χωριό και τους  δρόμους που πάγωσαν, συζητήσαμε πόσο επικίνδυνο είναι να γλιστρήσουμε περπατώντας και πειραματιστήκαμε με τα υλικά που γλιστράνε στον πάγο.
Η ιδέα είναι από το blog της συναδέλφου:
274264112 2961659134056602 8394229381031412559 n  273760526 537292367616855 6380214326015612808 n  273931212 687954058868527 1439585268460249847 n  274035919 3118146291786842 508931931764296469 n
274136813 478379510624509 7182719227330775214 n