1ος θεματικός κύκλος
Ζω καλύτερα- Ευ ζην
ΕΝΟΤΗΤΑ: Διατροφή
Υγιή παιδιά- Υγιής Πλανήτης
Σχέδιο δράσης.
Εργαστήριο 1ο
Τρώω σωστά, τρώω από όλα!
Μέσα από τις περιπέτειες της Κολοτούμπας, από το βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου, μάθαμε πόσο σημαντικό ρόλο, αποτελεί η σωστή και υγιεινή διατροφή για έναν γερό και δυνατό οργανισμό. Γνωρίσαμε όλες τις ομάδες τροφών και καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φαγητά από ΟΛΕΣ τις ομάδες τροφών. Μιλήσαμε για την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και ετοιμάσαμε και την δική μας.
Συζητήσαμε πως μπορούμε κι εμείς να βοηθήσουμε την Κολοτούμπα να γίνει δυνατή και σκεφτήκαμε να της ετοιμάσουμε ένα δυναμωτικό και υγιεινό πρωινό, από διάφορες ομάδες τροφών. Διάλεξε κάθε παιδί τα υλικά που ήθελε και το ετοιμάσαμε!
Στη συνέχεια δημιουργώντας μια κατάσταση προβληματισμού, έπρεπε να βρούμε μια λύση και όλοι προτείναμε την ιδέα μας. Ένας φίλος μας ήταν πολύ στεναχωρημένος, καθώς δεν ένιωθε πολύ δυνατός, κουραζόταν εύκολα και δεν μπορούσε να τρέξει και να παίξει με τους φίλους του. Τα παιδιά έδωσαν πολύ σωστές συμβουλές!
Τονίζοντας πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φαγητά από όλες τις ομάδες τροφών, ετοιμάσαμε και το εβδομαδιαίο μας μενού!
Εργαστήριο 2ο
Ένα φρούτο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα!
Η σωστή μεσογειακή διατροφή θέλει πολλά φρούτα! Και για να είμαστε γεροί και δυνατοί πρέπει να τρώμε από όλα τα φρούτα της κάθε εποχής. Αποφασίσαμε λοιπόν να ετοιμάσουμε μια φρουτοσαλάτα. Σκεφτήκαμε από που μπορούμε ν’ αγοράσουμε τα φρούτα και όλα τα παιδιά πρότειναν το παντοπωλείο του χωριού. Ετοιμάσαμε την λίστα, επισκεφτήκαμε το τοπικό κατάστημα και μόλις επιστρέψαμε στο σχολείο την ετοιμάσαμε. Και την απολαύσαμε!!!
Διαβάσαμε την πολύ ωραία ιστορία “φρούτα να τα πιεις στο ποτήρι” που μας έστειλε η εταιρεία ΟΛΥΜΠΟΣ.

Ετοιμάσαμε και το πορτοκαλοανθρωπάκι, για να μας θυμίζει πως κάθε μέρα πρέπει να πίνουμε έναν χυμό από πορτοκάλι για να μένουν οι ιώσεις μακριά!

Εργαστήριο 3o
Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της σωστής διατροφής!
Κρατώντας τον ρυθμό ενός πολύ γνωστού τραγουδιού, διασκευάσαμε τους στίχους, τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες και ετοιμάσαμε το παρακάτω βίντεο!
Εργαστήριο 4ο
Μια μερίδα πλανήτη παρακαλώ!
Προσεγγίσαμε με τα παιδιά την έννοια του οικολογικού αποτυπώματος και συζητήσαμε για την διαδρομή της τροφής και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον. Δείξαμε εικόνες με ψαράδες και γεωργούς, και απλώσαμε στο πάτωμα δύο πανιά, μπλε για την θάλασσα και καφέ για την στεριά. Τα παιδιά στο άκουσμα μιας τροφής, έπρεπε να διαλέξουν το σωστό πανί για να σταθούν. Ζωγραφίσαμε το θεό Ποσειδώνα τον προστάτη της θάλασσας και την θεά Αθηνά την προστάτιδα της γεωργίας και τους βάλαμε στο σωστό πανί.

Στην συνέχεια γίναμε γεωργοί και ψαράδες. Οργώσαμε, φυτέψαμε φρούτα και λαχανικά και ψαρέψαμε! Όμως την άλλη μέρα η θάλασσα ήταν πολύ βρώμικη και τα ψάρια είχαν αρρωστήσει. Τι να συνέβει; Συζητήσαμε πως δεν πρέπει να ρίχνουμε φάρμακα και χημικά στα χωράφια, γιατί με το νερό της βροχής, όλα αυτά τα φάρμακα καταλήγουν στην θάλασσα και ο πλανήτης κινδυνεύει.


Προτείναμε λύσεις για την μόλυνση της θάλασσας και φτιάξαμε και μια αφίσα για τα φυτοφάρμακα.

Εργαστήριο 5ο
Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο.
Συζητήσαμε και μάθαμε τη σημασία του ¨τρώω εποχικά και τοπικά προϊόντα”. Τοποθετήσαμε στην συνέχεια τα φρούτα και τα λαχανικά που είχαμε στις εικόνες, στην σωστή εποχή. Ετοιμάσαμε τέσσερα χαρτόνια, ένα για κάθε εποχή και με τη βοήθεια της αφίσας από την WWF, ξεχωρίσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά!
Παρατηρήσαμε ποια εποχή βγαίνουν τα περισσότερα, εξηγήσαμε γιατί, μιλήσαμε για το θερμοκήπιο και το κόστος που έχει στο περιβάλλον και στην υγεία μας.
Παίξαμε και ένα παιχνίδι μνήμης στον υπολογιστή με τα φρούτα του φθινοπώρου.
Το παιχνίδι θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.
Παρακολουθήσαμε και τρία βίντεο της WWF με animation με θέματα τρεις από τις βασικές αρχές/μηνύματα για την φροντίδα του περιβάλλοντος:
α)Καλύτερα σπιτικό φαγητό παρά έτοιμο, β) Δεν πετάμε φαγητό γιατί είναι αγαθό, γ) φαγητό, φρούτο και λαχανικό τοπικό και εποχιακό.