Let’s code again! 2024-2025…

Μαθαίνω τα χρώματα του ουράνιου τόξου

Η νεράιδα παραμυθένια μας στέλνει ένα μηνυμα και μας λέει οτι ο χρωματοφάγος την κλέιδωσε στο κάστρο του.Για να ελευθερωθεί πρέπει η beebot , ως άλλος ιππότης να την ελευθερώσει ακολουθώντας τον σωστό δρόμο που είναι τα χρώματα του ουράνιου τόξου.Προσοχή όμως πρέπει να ακολουθήσουν την σωστή σειρά εμφάνισης αλλιώς η παραμυθένια θα μείνει για πάντα κλειδωμένη!

Τα παιδιά αφου λάβουν το ηχογραφημένο μήνυμα, προγραμματίζουν το ρομποτάκι έτσι ώστε να πατάει πάνω σε χρωματιστά τετράγωνα , με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, ακολουθώντας την σειρά εμφανισης τους σε αυτό.Ετσι απελευθερώνουν την νεράίδα.

ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ/ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΥΠΟ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

cw24-rpU5U

Μετάβαση στο padlet.com

 

Pixel-O-φρούτο

Τα παιδιά ,έχοντας οδηγίες ( ενα αριθμό με ένα αντιστοιχο χρώμα) καλούνται να χρωματίσουν τα pixel ενός πίνακα προκειμένου να εμφανιστεί το κρυμμένο φθινοπωρινό φρούτο

cw24-wg6YN

Coding in space for the climate change

Στο πλαίσιο της World Space Week 2024 με θέμα: « Διάστημα και Κλιματική Αλλαγή», που δίνει έμφαση στον κρίσιμο ρόλο της εξερεύνησης του διαστήματος και της τεχνολογίας στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των προκλήσεων που θέτει η κλιματική αλλαγή, θα υλοποιηθούν οι παρακάτω δραστηριότητες: 1) Σε επιτραπέζια ρομποτική πίστα τοποθετούμε εικόνες από διάφορα σημεία της Γης (εικόνες από δάση, ωκεανούς, πάγους, ατμόσφαιρα κλπ.). Τα παιδιά καλούνται να προγραμματίσουν το ρομπότ- δορυφόρο (Beebot) έτσι ώστε να περάσει από τα σημεία αυτά για να μετρήσει και να συλλέξει δεδομένα τα οποία θα τα στείλει στην Esa (τέλος). 2) Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας τα κουτάκια (pixels) σύμφωνα με τον αριθμητικό/χρωματικό κώδικα που τους δίνεται (κάθε αριθμός αντιστοιχεί σε ένα χρώμα) και να αποκαλύψουν τη μυστική εικόνα (Pixel Art).

cw24-v8sPt

https://padlet.com/…/eu-code-week14-27-october-2024…

 

«Και τώρα τι νιώθω;»

Οι μαθητές «διαβάζουν» τον κώδικα μιας εικόνας προκειμένου να τη δημιουργήσουν και να βρουν τη λύση σε αινίγματα που αφορούν στα συναισθήματα. Καθώς χρωματίζουν τα κουτάκια που αντιστοιχούν στα εικονοστοιχεία (pixel) της εικόνας ανακαλύπτουν την ψηφιοποιημένη εικόνα. Κάθε ψηφιοποιημένη εικόνα που θα δημιουργηθεί αντιστοιχεί σε ένα συναίσθημα , το οποίο πρέπει να ονομάσουν τα παιδιά.

Code Week 4all : cw24-gpWHC

 

Μετάβαση στο padlet.com

 

Art Coding

Μέσα από δύο διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά καλούνται να συνδυάσουν την αγάπη

τους για την τέχνη με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού. Αρχικά, χρησιμοποιώντας

διάσημους πίνακες ζωγραφικής ως σημεία αναφοράς, τα παιδιά θα αναπτύξσουν δεξιότητες

παρατήρησης, ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων καθώς θα προσπαθούν να εντοπίσουν

συγκεκριμένα στοιχεία σε κάθε έργο τέχνης. Παράλληλα, θα έχουν την ευκαιρία να

σχεδιάσουν και να εκτελέσουν απλές εντολές προγραμματισμού για να κινηθούν σε ένα

επιδαπέδιο πλέγμα ή να καθοδηγήσουν ένα ρομπότ σε επιτραπέζιο πλέγμα. Σε μια δεύτερη

δραστηριότητα, θα δημιουργήσουν μια μοναδική χορογραφία εμπνευσμένη από τις φιγούρες

του Keith Haring. Η χορογραφία θα τους δώσει την ευκαιρία να εκφράσουν τον εαυτό τους

μέσω της κίνησης, να συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους και να παρουσιάσουν

δημιουργικά τα αποτελέσματα της ομάδας τους. Αυτή η δραστηριότητα αποτελεί έναν

διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο για να εισαγάγουμε τα παιδιά στον κόσμο της

κωδικοποίησης και να καλλιεργήσουμε την κριτική τους σκέψη.

cw24-Os32N

Μετάβαση στο padlet.com

Πάμε να βρούμε τα χρώματα του ουράνιου τόξου

Τα παιδιά ακολουθώντας μια συγκεκριμένη διαδρομή,καλούνται να ξεμπλέξουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου που μπερδεύτηκαν και να τα βάλουν στην σωστή σειρά

cw24-DdThp

Code Fitness: move,jump, twist !!!

Οι αλγόριθμοι είναι οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουμε για να ολοκληρώσουμε μια συγκεκριμένη εργασία.

Μια ευκολη και διασκεδαστική δραστηριότητα που μπορεί να επαναληφθεί με πολλούς τρόπους είναι η γυμναστική με εντολές.

Προκειται για μια unplugged δραστηριότητα, που δεν απαιτει συσκευή ή σύνδεση στο διαδίκτυο.

Χρησιμοποιούμε μεγάλα τετράγωνα , με εντολές,τα οποία τοποθετούμε στο πάτωμα ή στον πίνακα της τάξης.

Οι εντολές είναι απλές και περιλαμβάνουν:

1.τις εικόνες για την αρχή και το τέλος

2.τα βελάκια ,με τα οποία οι μαθητές καλούνται να προχωρήσουν μπροστά , πίσω αριστερά ή δεξιά

3.τις εικόνες με τις διαφορες κινήσεις

4. τα πλαίσια που δείχνουν πόσες φορές ( επανάληψη) πρέπει να επαναλάβουν την κίνηση

cw24-7loEV

Μετάβαση στο padlet.com

 

“Ρομπότ-Δασοφύλακες: Φυτεύουμε το Δάσος του Μέλλοντος”

Τα παιδιά προγραμματίζουν ρομποτάκια για να αναδασώσουν ένα “κατεστραμμένο” δάσος σε μια μακέτα. Καθοδηγούν τα ρομπότ τους να φυτέψουν μικρά δέντρα σε προκαθορισμένα σημεία, μαθαίνοντας για τη σημασία της δεντροφύτευσης και της αναδάσωσης. Στη συνέχεια, τα παιδιά μπορούν να τοποθετήσουν καρτελάκια με ζώα, δείχνοντας πώς το δάσος επηρεάζει τη ζωή των ζώων που ζουν εκεί. Η δραστηριότητα συνδυάζει περιβαλλοντική εκπαίδευση με βασικές αρχές προγραμματισμού, προσφέροντας μια δημιουργική και βιωματική προσέγγιση στη μάθηση, που εμπνέει τα παιδιά να σκεφτούν το μέλλον του πλανήτη.

cw24-7pdmT

Ο κώδικας της παρέας

Η δραστηριότητα βασίζεται στο παραμύθι “το παγκάκι της φιλίας” και γίνεται μέσα στην τάξη. Τα παιδιά, είτε ατομικά είτε ομαδικά, καλούνται να σπάσουν τον κώδικα και να ανακαλύψουν το κρυμμένο μήνυμα. Στόχος η επαφή των παιδιών με τη γλώσσα της κωδικοποίησης.ς είπαν τα παιδιά “μέσα στην τάξη είμαστε όλοι μια παρέα” Παίρνοντας αφορμή το παραμύθι “Το παγκάκι της φιλίας” των Wendy Meddour – Daniel Egneus δημιουργήσαμε τον κώδικα της παρέας γιατί όπως είπαν τα παιδιά “μέσα στην τάξη είμαστε όλοι μια παρέα”

cw24-VYPHZ

 

Μετάβαση στο padlet.com

Πες Βρες

 

Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot, όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το beebot.

Η πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα, το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν  από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.

Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.

cw24-Lr5LY

Μετάβαση στο padlet.com