Εργαστήρια δεξιοτήτων 2021-2022

καλύτερα Ευ ζην

«Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας, Ιππότης Ευγένιος»

Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς.

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας» αποτελεί μία εισαγωγή των παιδιών στο θέμα της οδικής ασφάλειας, το οποίο προσεγγίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Βασικό εργαλείο αποτελεί το βιβλίο “Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας” με πρωταγωνιστή τον Ιππότη Ευγένιο, ο οποίος καλεί τα παιδιά να συμμαχήσουν μαζί του και να ιδρύσουν το Τάγμα των Ιπποτών της Οδικής Ασφάλειας. Το βιβλίο λειτουργεί επικουρικά στην ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών όσον αφορά την ασφαλή τους μετακίνηση ως πεζοί και επιβάτες (μαθαίνω να διασχίζω με ασφάλεια το δρόμο, τα φανάρια, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, την σωστή συμπεριφορά ως επιβάτης οχήματος Ι.Χ. και ΜΜΜ).

Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες Μάθησης (Κριτική σκέψη- Επικοινωνία-Συνεργασία-Δημιουργικότητα),
  • Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία),
  • Κοινωνικές Δεξιότητες (Υπευθυνότητα)

Εργαστήριο 1ο : ΠΑΙΖΩ, ΜΑΘΑΙΝΩ, ΤΡΑΓΟΥΔΩ

1η Δραστηριότητα: Ο Οδηγός

Μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι καθοδήγησης, στο οποίο τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια, καλλιεργείται το αίσθημα της εμπιστοσύνης προς τον άλλον, ενώ γίνεται αντιληπτή η δυσκολία να κυκλοφορείς χωρίς την αίσθηση της όρασης.

1 1

1 2

2η Δραστηριότητα: Μάτια και αυτιά ανοιχτά

Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε δύο ομάδες (οχήματα, πεζοί) και συμμετέχουν σε ένα βιωματικό παιχνίδι κίνησης στο χώρο, με τρόπο που αντιστοιχεί στην ομάδα που ανήκουν. Στόχος του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες/ουσες πως για την ασφαλή μετακίνηση είναι απαραίτητη και η ακοή, πέρα από την όραση.

2 1

2 2

3η Δραστηριότητα: Το τραγούδι του Ιππότη Ευγένιου

Τα παιδιά μαζεύονται σε έναν κύκλο και με την βοήθεια του εκπαιδευτικού ακούν και κάνουν παντομίμα το τραγούδι του Ιππότη Ευγένιου.

Το τραγούδι του Ιππότη Ευγένιου:

Εργαστήριο 2ο : Οι Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας

1η Δραστηριότητα: Ανάγνωση ιστορίας «Ιππότης ο Ευγένιος»

Ο/Η εκπαιδευτικός διαβάζει την ιστορία του Ιππότη Ευγένιου και οι μαθητές/τριες καλούνται να κάνουν τους ήχους από τα οχήματα και το περιβάλλον που περιγράφονται στην αφήγηση. Στη συνέχεια αφού ολοκληρώνει την ιστορία συζητάει με τα παιδιά ποια είναι η αποστολή του Ιππότη Ευγένιου

2η Δραστηριότητα: Η επίσκεψη !!!

Ο Ιππότης Ευγένιος επισκέφτηκε το σχολείο μας!!! Μας έμαθε τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς και αρχίσαμε αμέσως να τους εφαρμόζουμε

2

Στο τέλος δώσαμε τον όρκο των ιπποτών του τάγματος οδικής ασφάλειας και υποσχεθήκαμε να τηρούμε τους κανόνες στην υπόλοιπη ζωή μας

2 2

2 3

3η Δραστηριότητα: Προβολή βίντεο «Ζέβρα»

Οι μαθητές/τριες παρακολουθούντο video με τίτλο ΖΕΒΡΑ, προβληματίζονται και συζητούν σχετικά με τις διαβάσεις των πεζών. Αναφέρουν που έχουν δει διαβάσεις και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί μόλις δουν τη σήμανση της διάβασης, ενώ αναφέρουν και τα έξι (6) βήματα για να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια, σύμφωνα με την ιστορία του βιβλίου.

Βίντεο ΖΕΒΡΑ:

Εργαστήριο 3ο Το μήνυμά μου!

1η Δραστηριότητα

Τα παιδιά εργάζονται ομαδικά. Όλοι μαζί ζωγραφίζουν το περίγραμμα του σώματος ενός παιδιού και στη συνέχεια γράφουν πάνω όλες τις σκέψεις τους, τα συναισθήματά τους, τα μηνύματα που θέλουν μεταδώσουν για την Οδική Ασφάλεια.

3 δραστηριότητα 1 1

3 δραστηριότητα 1 2

3 δραστηριότητα 1 3

2η Δραστηριότητα

Τα παιδιά εργάζονται ατομικά. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει το αφισάκι του Ιππότη Ευγένιου στο οποίο ο μαθητής γράφει ένα μήνυμα που θέλει να στείλει για την οδική ασφάλεια («Φοράμε πάντα κράνος», «Ακούω – Προσέχω – Βλέπω», «Στο δρόμο δεν τρέχω» κλπ). Εναλλακτικά μπορεί να ζωγραφίσει ένα περιστατικό ή μια εικόνα από το δρόμο που σχετίζεται με την ασφάλεια των παιδιών στο δρόμο.Τα παιδιά σκέφτονται επάνω στις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και συνοψίζουν σε μηνύματα οδικής ασφάλειας δίνοντας συμβουλές στους συνομήλικους τους, αλλά και στους μεγαλύτερους

Εργαστήριο 4ο:“Κυκλοφορώ και διασχίζω το δρόμο με ασφάλεια ως ποδηλάτης”

Παρακολουθούμε βίντεο και εικόνες σχετικά με τους κανόνες οδικής ασφάλειας που πρέπει να ακολουθούμε ως ποδηλάτες

4 δραστηριότητα 1

…αλλά και στα αγγλικά μάθαμε για τα μέσα μεταφοράς και τους κανόνες οδικής ασφάλειας, είδαμε σχετικά βίντεο και παίξαμε παιχνίδια….

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: car, train, tractor, boat, plane, helicopter

  • Παιχνίδι Bingo με κάρτες για εξοικείωση με το νέο λεξιλόγιο.
  • Συζήτηση στην τάξη για το που χρησιμοποιούμε το κάθε όχημα (ξηρά, θάλασσα, αέρα). Φύλλο εργασίας με εικόνες διαφόρων οχημάτων (κόβουμε και κολλάμε στην σωστή στήλη)..png
  • Τραγούδι με κίνηση για τα μέσα μεταφοράς YOUTUBE: “Let’s be planes”.

Φανάρια- ασφάλεια στον δρόμο: red- stop, green- go, orange- slow down

  • Βίντεο για τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας YOUTUBE: “Road safety video, traffic rules and signs for kids” και συζήτηση στην τάξη.
  • Παρουσίαση του φαναριού και των χρωμάτων red, green, orange.
  • Φύλλο εργασίας: χρωματίζουμε τα φανάρια “stop” και “go” με κόκκινο και πράσινο αντίστοιχα.
  • Παιχνίδι με στεφάνια και φανάρια. Μαθαίνουμε παίζοντας (red stop, green go, orange slow down.

           .png          .png       .png

 

….και επίσημα “ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΟΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ”!!!

20220525 123624

 

 

 

 

2

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

(Δημιουργική σκέψη και καινοτομία 1 Ψηφιακές δεξιότητες)

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….

 

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

 Εργαστήριο 1ο:  Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

1η Δραστηριότητα :Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική

Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και κάθονται στην ολομέλεια. Μουσική προτεινόμενη από το The Internet Archive πηγή ανοιχτού περιεχομένο παγκοσμίως ελεύθερο https://archive.org/details/MozartComplete9Vol44FullCD.Flac/Mozart/Volume+1(CD01)+Symphonies+KV+16-19-19A-22-43-45.flac

 

2η Δραστηριότητα

Πλανήτες   από   κοντά   με   την   ψηφιακή   εφαρμογή  Artificial Intelligence  της  NASA

https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview

Μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες

Διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητήσαμε τι γνωρίζουν οι μαθητές και τι θα ήθελαν να μάθουν για το διάστημα και γράφουμε σε χαρτόνι όλες τις ιδέες τους

1

2

3η Δραστηριότητα

Δημιουργήσαμε puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/ με το ηλιακό μας σύστημα

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=32ac6be73516

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=29ab89d22b32

 

Εργαστήριο 2ο:  Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Υπάρχει ζωή εκεί έξω

1η Δραστηριότητα

Πλανήτες   από   κοντά   με   την   ψηφιακή   εφαρμογή  ArtificialIntelligence  της  NASA

https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview

2η Δραστηριότητα

Με το πρόγραμμα https://www.mindomo.com

δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα.

https://www.mindomo.com/mindmap/d3760451d69f4d899b78d13fcff5182d

https://www.mindomo.com/mindmap/c160b109b43344c799e95c40ea83f4c7

3η Δραστηριότητα

Κυκλική τροχιάς πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη)

.png

.png

Δημιουργία αφίσας

 .png  6

Εργαστήριο 3ο:  Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….

1η Δραστηριότητα

Βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο και ερωτήματα διερεύνησης στα παιδιά

https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview/

Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο Ήλιος; Παρατηρείστε και δείτε πως είναι η επιφάνεια του Ήλιου; Με τι μοιάζει ο Ήλιος

Σειροθέτηση πλανητών (ανάλογα με απόσταση τους από τον ήλιο)

.png      .png5ιθ

  2η Δραστηριότητα

Ήλιος και Μυθολογία- Μύθος του Φαέθωνα

Είδαμε ένα σχετικό βίντεο

Διαβάσαμε το παραμύθι του Φ. Μανδηλαρά «Ο Φαέθοντας και το άρμα του Ήλιου» και το συνδέσαμε με περιβαλλοντικό πρόβλημα. Ζωγραφική του Μύθου από τα παιδιά

3η Δραστηριότητα

Χωρίσαμε το μύθο σε κομμάτια, με εικόνες, τις ανακατέψαμε και τα παιδιά έπρεπε να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά.

.png

8

4η Δραστηριότητα

Ψηφιοποιήσαμε την ιστορία με το ψηφιακό εργαλείο storyjumber και τη στείλαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους γονείς των παιδιών

.png

https://www.storyjumper.com/book/read/134155052/627bd2db5a9e0

5η Δραστηριότητα

Αίνιγμα

9

Εργαστήριο 4ο:  Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;

1η Δραστηριότητα

Κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης NASA Visualization Technology Applications and Development

https://spaceplace.nasa.gov/all-about-earth/en/

2η Δραστηριότητα

Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Συζήτηση για το πώς περνάμε τη μέρα και τη νύχτα. Ζωγραφίζουμε τι κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα

.png

.png

12

 

13

Εργαστήριο 5ο :Όμορφες κόρες του χρόνου

Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές.

https://www.youtube.com/watch?v=vDgUmTq4a2Q

Συζήτηση για τις εποχές. Ζωγραφίζω την αγαπημένη μου εποχή .ψηφοφορία για την ανάδειξη της αγαπημένης εποχής

14

Εργαστήριο 6ο :Ταξίδι στη Σελήνη

1η Δραστηριότητα

Πείραμα για την απόσταση Γης και Σελήνης.

https://spaceplace.nasa.gov/moon-distance/en/

2η Δραστηριότητα

Ποίημα: η αστροναύτισσα της Ρ.Καρθαίου

15               16

3η Δραστηριότητα

Οι φάσεις της Σελήνης. Βλέπουμε τα δύο Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/

και συζητάμε με τα παιδιά για τις σεληνιακές φάσεις

.png

4η Δραστηριότητα

Οι……πρωτότυπες και…. νόστιμες…..φάσεις της Σελήνης χρησιμοποιώντας ….μπισκότα σοκολατένια με γέμιση κρέμας και ακολουθώντας την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση, έως τη φθίνουσα…Πόσο μας άρεσαν!!!!

.png

5η Δραστηριότητα

Ακούμε την Ιστορία Φεγγαροσκεπαστής του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ

 

και ζωγραφίζουμε το παραμύθι

 6η Δραστηριότητα

Επεξεργαστήκαμε την «Έναστρη νύχτα» του Βαν Γκογκ……

 

19

και ζωγραφίσαμε με την τεχνική του…

20

7η Δραστηριότητα

Κατασκευή ήλιου και σελήνης

21

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με αυτά που μάθαμε

22