Το σώμα μου κι εγώ είμαστε καλλιτέχνες .

Ο Σεπτέμβρης τελειώνει ολοκληρώνοντας την ενότητα για το σώμα μου… μαθαίνουμε για το πεπτικό, αναπνευστικό και ουροποιητικο σύστημα μεσα απο μια κατασκευή που μας διασκεδάζει!

20250929 095150 20250929 100206

Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε, μας υπενθυμίζει ενα βιβλίο: ειναι για να χαϊδεύουν, να παίζουν μουσική…..και να ζωγραφίζουν! Εμείς διαλέξαμε το τελευταίο και φτιάξαμε υπέροχα χρώματα με το φίλο μας  ανακατεύοντας τα και κάνοντας συνδυασμούς!

20250929 122705

Απο την ίδια σειρά βιβλίων μάθαμε οτι οι λέξεις πληγώνουν.. πως νιώθουμε οταν λενε άσχημα λόγια για μας,οταν τα λόγια κάποιου εχουν θυμό? Πως μπορούμε να προστατευτουμε απο τα λόγια που πληγώνουν?

Κοιτάξαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη..η φίλη μας ή Ελένη, διάλεξε για μας μια λέξη του καθρέφτη που μας ταιριάζει και την είπαμε δυνατά…

20251001 094818

Έπειτα ενα μονοπάτι απο παρόμοιες όμορφες λέξεις ενδυνάμωσης βρέθηκαν στην αυλή μας.. έπρεπε να βάλουμε το αδιάβροχο μας, την ασπίδα μας για τις άσχημες λέξεις που κάποιος ισως μας έλεγε..

Πατήσαμε στο μονοπάτι..κάθε μονοπάτι είχε μια όμορφη λέξη που την λέγαμε δυνατά “ειμαι όμορφος/η, ευγενικός/η , καλος/η, μοναδικός/η”.. δυνατοί πια απο τις λέξεις αυτές,φτάναμε στον κύκλο, όπου μία περίεργη κοπέλα που δε μας συμπαθούσε, μας περίμενε..είχε μαζί της ενα μπουκάλι με άσημες λέξεις που πετούσε πάνω μας… όμως εμείς,με το αδιάβροχο μας,δεν είχαμε πρόβλημα.  Τίποτα δεν πέρασε στο σώμα και τη ψυχή μας… έτσι και στη  πραγματικότητα.. αν είμαστε δυνατοί, αν νιώθουμε όμορφα με τον εαυτό μας,καμία λέξη απο κανένα δεν πρέπει να μας επηρεάζει!

20251001 101023 20251001 101258 20251001 100853

Την επόμενη μερα,ενα υπέροχο παραμύθι “η τελεία”, μας έκανε να καταλάβουμε οτι ολα όσα κάνουμε ειναι σπουδαία..όπως το κοριτσάκι τη Λία, που έκανε μια απλή τελεία, και η ίδια νόμιζε οτι δεν ειχε καμία σημασία στη ζωγραφιά της.. τα λόγια των αλλων όμως τη  επεισαν, κι έτσι απο μια τελεία, άρχισε να ζωγραφίζει υπέροχα έργα και να γίνει διάσημη…

Έτσι και η Γιαγιόι Κουσάμα,απο τη μακρινή Ιαπωνία, έγινε γνωστή για τις τελείες της,ή αλλιώς κουκίδες,ή βούλες ή αλλιώς τα πολύχρωμα πουά της.μας γνώρισε την τεχνική της μεσα απο ενα βιβλίο και δε χάσαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε κι εμείς τις δικές μας πολύχρωμες τελείες στο τεράστιο καβαλετο μας..

20251002 114941 20251002 122431 20251002 122928 20251002 122055 20251002 122843

Ετσι κάπως μάθαμε και για τις γραμμές που ξεκινούν απο μια τελεία.. γραμμές καμπύλες,γραμμές σαλιγκάρι, γραμμές κύματα, γραμμές ζιγκ Ζάγκ κλπ… δοκιμάσαμε να τις κάνουμε με μακαρόνια και φασόλια..

20251003 083043 20251003 111513

Στη συνέχεια μάθαμε για έναν ακόμη καλλιτέχνη που λατρεύει τους κύκλους… ο Βασιλι Καντινσκι μας συστήθηκε και μας γνώρισε τα υπέροχα έργα του με τους ομοκεντρους κύκλους.. δοκιμάσαμε να τους φτιάξουμε κι εμείς με τη βοήθεια μακαρονιών!

20251003 094210 20251003 121342 20251003 121456

Και αφου παίξαμε λεκτικό παιχνιδι με το τι ειναι κύκλος γύρω μας,κάποιοι καλοί μπαμπάδες μας έφεραν και 2 ρόδες απο ποδήλατο! Δε χάσαμε την ευκαιρία να τις μετατρέψουμε με την τεχνική του καντινσκι σε ομοκεντρους κύκλους, βάζοντας αυτη τη φορα λωρίδες απο πανιά..

20251003 102013 20251003 104617

Μαθαίνω για μένα και για τους άλλους…

Η Λωξάνδρα Λούκας, καλλιτέχνιδα με σύνδρομο down, μας συστήθηκε  για όσους δε τη ξέραμε, και μας μίλησε για τα έργα της,τα πορτρέτα της και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί για να ζωγραφίζει! Μας έστειλε ένα τεράστιο καβαλετο και μας προέτρεψε να ζωγραφίσουμε κι εμείς το δικό μας πορτρέτο!

20250923 094114

Έτσι κι έγινε! Πήραμε τις παλέτες μας, τα ωραία μας χρώματα, και αφου παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη αρχίσαμε να φτιάχνουμε τα χαρακτηριστικά μας οπως μπορούσαμε καλύτερα!

IMG dbe422140a9038e356c23ae8dac0c908 V IMG 1aed47ebdcb0030b1aa537f05893f8f7 V 20250923 115802 20250923 122514

φτιάξαμε ακομα και με την πλαστελίνη τα χαρακτηριστικά μας και βγήκαν πολυ ωραία!!!

20250923 123024

Την άλλη μερα, το παρουσιολόγιο μας μας καλουσε να βρουμε το όνομά μας και να το τοποθετησουμε στον αστροναύτη μας…ενω στην παρεούλα μας βρέθηκαν ενα σωρό πλανήτες..και στη μέση ένας ήλιος με παράξενες ακτίνες..είχαν τα ονόματα μας και εμείς έπρεπε να κόψουμε τα γράμματα και να τα κολλήσουμε σε χαρτί!

20250926 091639 20250925 095616

Τα παιχνίδια με τα ονόματα μας συνεχίστηκαν..αποκαλύψαμε το αρχικό μας μεσα απο τη ζωγραφική μας,ενώ ανακαλύψαμε ολόκληρο το όνομά μας ψάχνοντας μεσα στους κάδους! Τα τουβλάκια μας βοήθησαν να μετρήσουμε το όνομά μας και να συγκρίνουμε το μέγεθός του με των φίλων μας..ποιο είχε τα πιο πολλά γράμματα??

20250924 122100 20250925 113633 20250924 120724 20250924 121123

Η ιστορία της Ξανθούλας με τις 3 αρκούδες μας έμαθε τα μεγέθη λίγο παραπάνω, ενω η ιστορία του Έλμερ του παρδαλου ελέφαντα μας θύμισε πως ολοι είμαστε ίδιοι αλλα και τόσο ξεχωριστοί ταυτόχρονα!

IMG b8aafc6730cfd5bc925a4bdc41536c81 V

Το πολύχρωμο κουτί μας απο το σπίτι, έκανε τους φίλους μας να μάθουν περισσότερα για μας και τις προτιμήσεις μας.. ενω η γωνιά της ηρεμίας μας έμαθε πως να διαχειριζομαστε τα συναισθήματα μας…

20250926 095838 20250926 094844 20250926 090016

Ο εαυτός μας ειναι όμορφος, τον αγαπάμε γιαυτό που είναι! Και αν τον αγαπάμε εμείς,θα τον αγαπήσουν και οι άλλοι..και αν αγαπήσουμε κι εμείς τους άλλους, θα αγαπήσουν και αυτοί εμάς… είμαστε ακόμα στην αρχή!

Πρωτες μερες στο σχολείο με τον Τσέστερ!!

Η πρώτη βδομάδα στο σχολείο ξεκίνησε με μια έκπληξη που μας περίμενε στην πόρτα! Η κυρία Γεωργία η συνοδός μας έδωσε έναν φάκελο που ηταν για μας!

20250915 084352

Αμέσως τον ανοίξαμε και διαπιστώσαμε οτι ήταν απο το φίλο μας τον Τσέστερ, το ρακούν! Μας συμβούλεψε να διαβάσουμε την ιστορία του και να πάρουμε θάρρος, καθώς και αυτός αντιμετώπισε δυσκολίες τις πρώτες μέρες στο δικό του σχολείο!

Έτσι το Μαγικό Φιλάκι η ιστορία της Audrey Penn,μας έδειξε το δρόμο πως ο Τσέστερ ξεπέρασε τους φόβους του για το δικό του νυχτερινό σχολείο!

Η μαμά του κάθε μέρα, του ανοίγει την όμορφη παλάμη του,του έδινε το γλυκό της φιλί και αμέσως περνούσε στην καρδιά του! Και τις φορές που του έλειπε? Πάλι αυτο το Φιλάκι ηταν μεσα στη παλάμη του..χάιδευε το μαγουλο του και παλι ένιωθε την αγάπη της! Ηταν τόσο απλό,αλλα τόσο δυνατό!! Έτσι κι εμείς σκεφτήκαμε να κάνουμε το ίδιο.. και οχι μονο.. φτιάξαμε και το δικό μας χεράκι, να το εχει η μανούλα μας στο σπίτι, κάθε φορά που θα της λείπουμε!!

20250916 112518 20250916 113541 20250916 114829

Οι μέρες κύλησαν ήρεμα με το μαγικό φιλάκι της μαμάς μας τελικά.. ασχοληθήκαμε με τα παιχνίδια της τάξης μας και παίξαμε με τους νέους μας φίλους!

20250919 085805 20250919 085759 20250919 085812

Αυτο που βοηθάει περισσότερο την τάξη μας όμως, ειναι οι κανόνες της.. ξεχωρίσαμε τις συμπεριφορές που επιτρέπονται και εκείνες που δεν επιτρέπονται, για να είμαστε ολοι χαρούμενοι στο τέλος της μέρας..ετσι φτιάξαμε το συμβόλαιο μας και συμφωνήσαμε να το τηρούμε όσο καλύτερα γίνεται!

20250918 094423

Ο Τσέστερ δε μας ξέχασε παρόλα αυτά! Μας έφερε και άλλη παρέα, τον κύριο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλη, ο οποίος μας συστήθηκε και μας περιέγραψε την περιπέτεια του με αυτο το Α στο όνομά του! Δεν ήξερε τι σημαίνει.. απεγνωσμένα ρωτούσε όποιον έβλεπε στο δρόμο του.. ώσπου η βατραχινα του ειπε οτι σημαίνει αγαπητός!!! Και εμείς σκεφτήκαμε και άλλες λέξεις απο Α..

20250919 093602

Και τότε ο Τσέστερ, με το φακό του, που τον βοηθάει να πηγαίνει στο σχολείο τα βράδια, μας έβαλε σε περιπέτειες!! Μας ειπε οτι είχε κρύψει τα δικά μας Ρ, Ε, Γ, Δ,Μ στην τάξη.. μας δάνεισε το φακό του και αρχίσαμε να ψάχνουμε!

20250919 094026 20250919 094124 20250919 094245

Τελικά τα βρήκαμε..αλλα για μια στιγμή!κάποιοι είχαν το ίδιο..ναι φυσικά..! γιατί ξεκινάνε απο την ίδια φωνούλα.   Τα ζωγραφισαμε με την τεχνική zentangle και τα βάλαμε σε καδρακια…δεν τελείωσε όμως εδω το όνομά μας! Θα το στολίσουμε κι άλλο την ερχόμενη εβδομάδα!

20250919 114900

20250919 114909 1

Έτσι η περιπέτεια συνεχίζεται!

ΚαΛή και ΠοΛύΧρΩμΗ ΣχΟλΙκΗ ΧρΟνΙά!!!

Οι μικροί μας μαθητές, τα αδέρφια τους και οι γονείς τους, έφτασαν στο Νηπιαγωγείο μας για τον αγιασμό της νέας σχολικής χρονιάς!

IMG b80ce339bc98f56d4703a15c5c51bcc4 V

Όμορφες εκπλήξεις τους καλωσόρισαν, γεμίζοντάς τους χαμόγελα,απαραίτητα για μια καλη αρχη!!

IMG 4db5c40a4ff3d7f0d7d472803a9939f2 V 20250910 143719

Η επόμενη μέρα μας γέμισε αγάπη… καρδούλες χρωματιστές απο τους φίλους μας για να νιώσουμε καλύτερα και πιο άνετα στη νέα μας οικογένεια…

IMG a62a947cf5793eefa157ff121833a1c0 V IMG 1e36fdf6862ef4154b270b3fd9c63c04 V 20250912 090830

Με υπομονή και αγαπη τα χαμόγελα θα γίνουν πιο πολλά και πιο πλατιά και σιγά σιγά θα απολαμβανουμε την κάθε στιγμή του σχολείου μας… είμαστε έτοιμοι για απογείωση στους πιο πολύχρωμους πλανήτες! Τώρα απλα μόλις δέσαμε τις ζώνες μας! Συντονιστείτε!!!!!!

 

 

Οργάνωση και Λειτουργία Νηπιαγωγείου

Το Νηπιαγωγείο Σκαλωτής καλωσορίζει τους μαθητές του και τους γονείς τους για άλλη μια χρονιά! Προς ενημέρωσή σας παρατίθεται η Εγκύκλιος Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου όπως εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025-2026

 

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2025-2026, και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, σε επίπεδο
σχολικής μονάδας γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την
οργάνωση και λειτουργία του σχολείου, καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα
με το άρθρο 10 του ΠΔ 79/2017 (Α ́109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, ο καθιερωμένος
αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές/τριες θα προσέλθουν στις
σχολικές μονάδες για την τέλεση του αγιασμού σύμφωνα με τον προγραμματισμό του κάθε σχολείου. Την
ημέρα αυτή θα δοθούν οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και
στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.
Στην αρχή του πρώτου τριμήνου του διδακτικού έτους και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2)
εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο για προνήπια/νήπια που
φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται
από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σε συνεργασία με τους γονείς ή
τους κηδεμόνες του προνηπίου/νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των
προνηπίων/νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο, σύμφωνα με την παρ. 7, του άρθρου 2, του Π.Δ 79/2017 (Α ́109)
όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καταρτίζεται σύμφωνα α) με το κεφ.
Β ́ του άρθρου 11 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και β) με την παρ. 3 του άρθρου
371 του ν. 4957/2022 (Α’ 141).
Ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει: α) το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα, που
απευθύνεται σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες (προνήπια/νήπια), αφορά όλα τα τμήματα και διαρκεί από
τις 8:30 μέχρι τις 13:00, β) το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα που διαρκεί από τις 13:00 μέχρι τις 16:00

Η προετοιμασία για την αποχώρηση των μαθητών/τριών α) από το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα
πραγματοποιείται από τις 12:45 έως τις 13:00 με ώρα αποχώρησης στις 13:00 β) από το Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα από τις 15:45 έως τις 16:00 με ώρα αποχώρησης στις 16:00 και γ) από το Νέο,
Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου για την 1η αποχώρηση από τις 15:45 έως τις 16:00 με ώρα
αποχώρησης στις 16:00

Επιτήρηση μαθητών/τριών – Ασφάλεια μαθητών/τριών – Διαλείμματα
Για την επιτήρηση των προνηπίων/νηπίων ισχύουν όσα αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 12 του Π.Δ
79/2017 (Α ́ 109) και στο κεφ. Α ́ του άρθρου 18 του Π.Δ.79/2017 (Α ́ 109) καθώς και στο άρθρο 36 της υπό
στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Β ́ 1340) Υ.Α.
Οι εκπαιδευτικοί των Νηπιαγωγείων παραλαμβάνουν τους/τις μαθητές/τριες στην είσοδο της/των
τάξης/τάξεων του Νηπιαγωγείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της
προσέλευσης των προνηπίων/νηπίων δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανείς εκτός
των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών.
Για την ασφάλεια των προνηπίων/νηπίων και την αποτροπή της αναίτιας εισόδου και εξόδου αυτών από
τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και της εισόδου ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία
του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στον χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας
του με ευθύνη των Διευθυντών/ντριών -Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου. Αποχώρηση
μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις
και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη
γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των γονέων) σύμφωνα με την παρ.10
του άρθρου 12 του Π.Δ.79/2017 (Α ́ 109).

Απουσίες μαθητών/τριών
Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο
άρθρο 88 του ν. 4871/2021 (Α ́ 246) και διετής σύμφωνα με το άρθρο 34 του ν. 4704/2020 (Α ́ 133). Η φοίτηση
παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες των
μαθητών/τριών και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα myschool σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου
13 του Π.Δ 79/2017 (Α ́109) και την παρ. 1ε, άρθρο 204 του ν.4610/2019 (A’70) .
Επίσης η φοίτηση των μαθητών/τριών παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό που έχει την ευθύνη
λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο/η οποίος/α καταγράφει τις απουσίες σε καθημερινή βάση και
τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα myschool (Φ.7/105183/Δ1/16-9-2024).
Σε περίπτωση συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας μαθητών/τριών, ακολουθούνται τα όσα
προβλέπονται στις παρ. 2,3 και 4 του άρθρου 13 του ΠΔ 79/2017 (Α ́ 109).

Παιδαγωγικές συναντήσεις – Ενημέρωση για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών/τριών –
Συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες
Οι παιδαγωγικές συναντήσεις πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 14 του ΠΔ
79/2017 (Α ́ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και στο άρθρο 90 του ν. 4823/2021 (Α ́136). Ο/Η
Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/νη της σχολικής μονάδας συγκαλεί τις παιδαγωγικές συναντήσεις άπαξ
μηνιαίως, καθώς και όποτε κρίνεται αναγκαίο από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/νη της
σχολικής μονάδας ή τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως. Με απόφαση
του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊσταμένου/νης της σχολικής μονάδας, καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος
διεξαγωγής των παιδαγωγικών συναντήσεων χωρίς να διαταράσσονται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών
μονάδων και η εφαρμογή του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος.
Οι γονείς και οι κηδεμόνες επισκέπτονται το σχολείο κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις με τους/τις
εκπαιδευτικούς και εκτάκτως, όταν κρίνεται αναγκαίο, ύστερα από συνεννόηση και επικοινωνία με τον/τη
Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/νη της σχολικής μονάδας.

Σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής (Εορταστικές εκδηλώσεις- Διδακτικές επισκέψεις-
Εκδρομές- Ενδοσχολικές εκδηλώσεις)

Για το σχολικό έτος 2025-2026 οι εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν στις
σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025, της 17ης Νοεμβρίου τη
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου θα λάβουν χώρα την Τρίτη 24
Μαρτίου 2026, σύμφωνα με τα ακόλουθα:

12

α. Πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 6 του άρθρου 3 του ΠΔ 79/2017(Α ́109),
όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (Α’ 142).
β. Οι μαθητές/τριες που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του
σχολείου και αποχωρούν με τους/τις άλλους/ες μαθητές/τριες.
γ. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊσταμένου/νης και του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών
ειδοποιούνται οι γονείς και οι κηδεμόνες για την ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών από το σχολείο.
Κατά την ημέρα του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών (30 Ιανουαρίου) πραγματοποιούνται εορταστικές
εκδηλώσεις για την προσφορά τους στα Γράμματα, ενώ κατά τα λοιπά τηρείται το Ωρολόγιο Πρόγραμμα
μαθημάτων (άρθρο 3, ΠΔ 79/2017 (Α ́ 109) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 56 του ν. 4653/2020 (Α ́12)).

 Μαθητική Μέριμνα
1. Προστασία από σεισμούς και φυσικές καταστροφές
Στο πρώτο δεκαήμερο της έναρξης του σχολικού έτους, ο/η Διευθυντής/ντρια -Προϊστάμενος/νη του
Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών:
α) Επικαιροποιούν το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική
μονάδα» που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Π. και προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που
προβλέπονται πριν από τον σεισμό καθώς και στον προγραμματισμό και την υλοποίηση των απαραίτητων
ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
β) Επικαιροποιούν τον «Εσωτερικό Κανονισμό Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών για τη
διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών»,
λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες προστασίας για όλες τις μορφές φυσικών καταστροφών, ενημερώνουν
τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά
την εκδήλωση των φαινομένων.

Εμβολιασμός μαθητών/τριών και Φαρμακευτική αγωγή μαθητών/τριών εντός σχολικού ωραρίου
Σε ό,τι αφορά στον εμβολιασμό των μαθητών/τριών ισχύει η υπό στοιχεία Φ.6/451/115136/Γ1/16-09-2010
εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..
Σχετικά με τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε μαθητές/τριες, εντός του σχολικού ωραρίου, ισχύουν τα
όσα αναφέρονται στην υπό στοιχεία Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..
Όσον αφορά στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την επιληψία και τις πρώτες βοήθειες στον χώρο του
σχολείου ισχύει η υπό στοιχεία Φ.7/929/196238/Γ1/20-12-2013 εγκύκλιος.

Πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Για τους/τις μαθητές/τριες, που πρόκειται να φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο και από σχετική ιατρική
γνωμάτευση προκύπτει η ανάγκη λήψης μέτρων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης, οι
γονείς/κηδεμόνες τους δύνανται να υποβάλουν αίτηση στο αρμόδιο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τη διερεύνηση και
αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών, από τον Σεπτέμβριο προ
του έτους της πρώτης εγγραφής τους στο Νηπιαγωγείο, προκειμένου να ληφθούν εγκαίρως εξατομικευμένα
μέτρα υποστήριξης αυτών και των οικογενειών τους με την έναρξη της φοίτησης των μαθητών/τριών στην
οικεία σχολική μονάδα σύμφωνα με το άρθρο 229 του ν. 4823/2021 (Α’136).

Ψηφιακά Εργαλεία
1. Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των
εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
(https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).

2. Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού
Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή
πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν
πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να
υποβάλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και
Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των
περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α ́ 55)).
Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά
εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο/η Διευθυντής/ντρια ή ο/η
Προϊστάμενος/νη της σχολικής μονάδας και ένας/μια (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό
αυτό.
Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης συνιστάται τετραμελής «Ομάδα Δράσης για την Πρόληψη και
Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού» η οποία αποτελείται από: α) τον/τη Διευθυντή/ντρια
Εκπαίδευσης, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β) έναν/μια (1) Σύμβουλο Εκπαίδευσης, με τον/την αναπληρωτή/τρια του/της, γ) έναν
(1) ψυχολόγο σχολικής μονάδας ή Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης

16

(ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τον/την αναπληρωτή/τρια του/της και δ) έναν/μια (1) κοινωνικό
λειτουργό σχολικής μονάδας ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τον/την αναπληρωτή/τρια του/της.
Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των υπεύθυνων αποδεκτών αναφορών στη σχολική μονάδα και των
τετραμελών ομάδων δράσης στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ορίζονται στην υπ’ αριθμ. 36421/ΓΔ4/8-4-2024 Υ.Α. (Β ́
2177).

3. Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων
Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, καθώς και τη
βαθμολογία των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents»:
(https://eschools.minedu.gov.gr/login).
Η πλατφόρμα θα δώσει στον/στην πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το
σχολείο, μέσω του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλοεπιδρά με τη σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που
περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents» οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη είναι οι
εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.

Ανακύκλωση για πάντα!

Το βαλιτσάκι της άνοιξης έκρυβε διάφορα κουτιά και καρτέλες με εικόνες! Μιλήσαμε για τις καρτέλες-σκουπίδια και τα κουτιά ανακύκλωση και συζητήσαμε τι σημαίνει ανακύκλωση και αν μπορούμε εμείς να κάνουμε…

IMG 6b7122211b0eaf1197308b41d1a05749 V IMG c886b1e9070a4ca73a1259d250651b51 V 1

Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, γνωρίσαμε τον κύριο Μπλέκα,τον μπλε κάδο με το σήμα της ανακύκλωσης και μας εξήγησε με ποιο τρόπο κάνουμε σήμερα ανακύκλωση..

Που υπάρχουν συνήθως σκουπίδια? Που κάνουν κακό αν δε μαζευτούν?

Και μιας και φτάνει καλοκαίρι…Τι κάνεις όταν αντικρίζεις μια θάλασσα γεμάτη σκουπίδια? Τα κοιτάς, λυπάσαι για τη συμπεριφορά κάποιων, σκέφτεσαι τα καημένα τα ψάρια που κολυμπούν εκεί και αναρωτιέσαι τι θα μπορούσε να γίνει για να αλλάξει αυτή η εικόνα!

IMG 9bc62c171d1cd94b1265fe707c5b753c V IMG 7a12dc2780cb6f51da805902b1094fc2 V 20250520 085458

Πήραμε την απόφαση να μαζέψουμε αυτά τα σκουπίδια, και να κάνουμε με τον δικό μας τρόπο ανακύκλωση..βάλαμε τα γάντια μας και σιγά σιγά κάναμε την ταξινόμηση στους σωστούς κάδους.. πλαστικά,χαρτιά,αλουμίνιο είχαν όλα τη θέση τους..

IMG f4f5d96f46809fd04115a0b02542d8f3 V 1 IMG b144cc39008b85918fdae3446533ca4d V 1

Και αφού καθαρίσαμε, ήρθε η στιγμή να ψαρέψουμε..έτσι κι έγινε.. Πήραμε το καλάμι μας,γίναμε μικροί ψαράδες και μετρήσαμε τη ψαριά μας!IMG 0775b9f30369f781a85d6c61a6894e3e V

Κάποια άλλα ψάρια είχαν μπερδεμένες ουρές! Βρηκαμε τις ουρές τους και τις βάλαμε σωστά!

 

20250520 094052 

Και η beebot όμως μπερδεύτηκε με τους κάδους και τα σκουπίδια… την προγραμματισαμε και τη βοηθήσαμε και εκείνη να κάνει τη δική της ανακύκλωση..

20250522 100831

Έπειτα όλοι μαζί φτιάξαμε με ανακυκλώσιμα υλικά μια αφίσα για την σωτηρία του πλανήτη μας…

IMG f37a73c512348d3b0a39845cc062f109 V 20250521 095757 20250521 095021 IMG b3f551821068a8c9d92d4988a145ba87 V IMG 0a6886240c034c5cd6c3849ec429fe10 V

Και τέλος φανταστηκαμε και φτιάξαμε ένα ψάρι,  γεμάτο χρώματα να κολυμπάει σε καθαρά νερά!!!

IMG 46938a8315a382388a71be86ef393b01 V IMG 6c15c4738a7e36bc1029f70496a1b997 V

 

Όλα είναι μουσική..

Αυτή τη βδομάδα μιλήσαμε για την κυρία Μουσική και τα παιδάκια της τις νότες..το αγαπημένο παιδί της κυρίας Μουσικής Σολ,ξεκλείδωσε το σπιτάκι και μεις τους βάλαμε στις σωστές θέσεις τους πάνω στο πεντάγραμμο..

20250512 095021 20250512 095826

Τι είναι μουσική λοιπόν? Που την ακούμε συνήθως? Τι είναι θόρυβος, τι είναι ήχος? Εμείς μπορούμε να φτιάξουμε?

Και βέβαια..κάναμε τη δική μας παρτιτούρα,  παίξαμε μουσική ορχήστρα  μουσικές καρέκλες και γενικά κάναμε τις δικές μας μελωδίες!

IMG 54ff742f1a707d8bef86da3dd74f5b60 V 1

 

Δοκιμάσαμε να παίξουμε διάφορα μουσικά όργανα και τα χωρίσαμε σε πνευστά, κρουστά και έγχορδα..

IMG a38d023d7feb8eae6e5ddee54ac1b0f5 V

20250513 100417 20250513 101717

Έπειτα φτιάξαμε τα δικα μας μουσικά όργανα, αυτοσχέδιες μαράκες απο ανακυκλωσιμα υλικά!!

20250514 095443 20250514 095421 20250514 103655 20250514 110916

Την άλλη μέρα ακούσαμε τους ήχους της φύσης μέσα από τη βόλτα μας στο βοτανόκηπο του κύριου Βαγγέλη! Μας κάλεσε να μας μιλήσει για τα πανέμορφα φυτά του κήπου του, μας χάρισε μια παράσταση όλο νόημα και μας γέμισε δώρα φεύγοντας!

Κι εμείς βέβαια του φτιάξαμε το δωράκι μας,ένα πολύχρωμο βάζο για τα λουλούδια του!!

20250516 104201 20250516 104049 20250516 104320 20250516 102344 20250516 111301 20250516 09084420250516 091907 20250516 092248 20250516 120827

Ολοκληρώσαμε τη θεματική της μουσικής ακούγοντας από κοντά κρητικά μουσικά όργανα από τον αγαπημένο μας Γιώργο Μαγγελακη, ο οποίος μας χάρισε όμορφες παραδοσιακες μελωδίες τις οποίες χορέψαμε..

IMG ec4fc5b33739158868badeeb370cdb0d V

Μας άφησε να πειραματιστουμε με τα μουσικά όργανα που μας είχε φέρει να δούμε από κοντά..

20250520 121946 20250520 122447 IMG 4076083afd1c5c1eac4f4f109d9239a5 V IMG fc24f4e787889a33300194aea0b100e2 V 20250520 120126

Κι εμείς τον ευχαριστησαμε με τη σειρά μας για τα όσα όμορφα μας έμαθε με ένα άλμπουμ γεμάτο ζωγραφιές!

20250520 124707

 

(περισσότερα…)

Μάη μου καλώς ήλθες!!

Λιγο πριν υποδεχτούμε το Μάη μας, αποχαιρετάμε τον Απρίλη,τον μήνα του βιβλίου, με τον καλύτερο τρόπο! Η εκδρομή μας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων ήταν η πιο όμορφη αφορμή για να αγαπήσουμε κι άλλο τις ιστορίες των παραμυθιών, να ταξιδέψουμε στον κόσμο των όμορφων εικόνων τους και να απολαύσουμε τη χαλάρωση που μας χαρίζουν καθώς τα διαβάζουμε!

IMG 008db24bb1d9cfb145c836df965cacca V IMG c252486475d7dd63c56f05837d1771d5 V 20250430 122332 IMG d20f7c9378dff82f8d406f8571915279 V IMG 8ab798bcfd8f9110737f00a8b106011d V 20250430 120738

Ο Απρίλης παρεδωσε τη σκυτάλη στον λουλουδάτο Μάη, κι εμεις τον υποδεχτήκαμε οπως του αξίζει, παραδοσιακά με το μαγιατικο στεφάνι, απο ανακυκλωσιμα υλικά και πολλα πολλα χρώματα!!!

IMG 857b29e3537b79fa822955b4334942f0 V IMG 31a05b5adb097324f7dda3316ed2299e V

Μέσα από το υπέροχο παραμύθι τπυ Eric Carl , που βρηκαμε στο βαλιτσάκι της άνοιξης, μάθαμε για τη ζωή των λουλουδιών και τον τρόπο που το σποράκι μετατρέπεται σε λουλούδι καθώς το φροντίζουμε..

20250506 094137 20250428 091838 20250428 095150

 

Έπειτα, γνωρίσαμε τα υπέροχα ζουζούνια της άνοιξης, τα ευαίσθητα έντομα…και τα ξεχωρίσαμε σε έντομα που πετούν,πηδουν και σέρνονται .. ο Eric Carl ήρθε ξανά στην παρέα μας με την ιστορία της πεινασμενης κάμπιας,κι έτσι συζητήσαμε και για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας..

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους,πως είναι το σώμα τους,σε τι διαφέρουν και σε τι μοιάζουν? Τα συζητήσαμε τα παρατηρήσαμε και μας βοήθησε και η πλέον κατάλληλη beebot! Ψάξαμε τα σκουληκακια στο “χωμα” και φτιάξαμε μια πεταλούδα με ανακυκλώσιμα υλικά!

IMG 8a5abc1b21d830dde8f6e5f07d3712c5 V IMG 4e621860e69a083a65e490104c049901 V IMG f724a729ca69f16222e3bec2d423b790 V 20250508 085355 20250507 085004 IMG 578e375248383b0dc0426f64f7c01ddc V

IMG 764bf1c463d333fe6050d41cbf18ef93 V 20250507 120847 20250507 132854

Στη συνέχεια μιλήσαμε για την υπέροχη μέλισσα, και η Μαρίνα Γιώτη με το βιβλίο της Λύση στο Μελίσσι, μας έβαλε στον κόσμο της κυψέλης.. η βασίλισσα,ο κηφηνας και οι εργάτριες μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μας,ενώ φυσικά νιώσαμε και λίγο μελισσοκόμοι βάζοντας την ανάλογη στολή!

20250506 130553 20250507 094010 20250507 094224

Ο Μάιος όμως πέρα από τα ζουζούνια του,φέρνει και τη γιορτή της μητέρας! Και δε θα μπορούσαμε να  μην κάνουμε το ανάλογο αφιέρωμα..έτσι στην τάξη μας ήρθε ο πίνακας του Ιακωβίδη “Η αντιστροφή των ρόλων”.. τον παρατηρήσαμε και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι κρύβεται σε κάποια από τα σημεία του…

20250508 094708 IMG 8622f6090e535085eab3123272814a50 V

Η ιστορία “θα σ’αγαπω ό,τι και αν γίνει “, μας έδειξε την ανιδιοτελή αγάπη.. αφού την διαβάσαμε παιξαμε παιχνίδια σειροθέτησης στον υπολογιστή..

20250509 095102

..έπειτα μιλήσαμε για τις τρυφερές μας στιγμές με τη μαμά μας,και αποφασίσαμε να της φτιάξουμε τα δωράκια της.. φτιάξαμε το χεράκι μας σε κοσμηματοθηκη από πηλό,,  της κάναμε καρδούλες με όμορφα μηνύματα της ευχηθήκαμε μέσα από μια κάρτα που πάλι φτιάξαμε με τα χεράκια μας!

20250508 122014 20250509 115157 IMG 760149af246ac685b057e2728f5f0e54 V

Χρόνια πολλά στις μαμάδες όλου του κόσμου, που φροντίζουν τα λουλουδια τους καθημερινά..το φθινόπωρο, το χειμώνα, την άνοιξη, το καλοκαίρι!!!!

 

Πασχαλινές δημιουργίες..

Το Πάσχα έφτασε.. όπως κάθε χρόνο συζητήσαμε για τα έθιμα, τη Μεγάλη Εβδομάδα και τα Πάθη τπυ Χριστού μας.. παράλληλα παιξαμε πασχαλινα παιχνίδια και ξεκινήσαμε τις κατασκευές μας..

IMG bf657e39a558c3d3babf55af7bbfe27b V

Εκτός από τα λαγουδάκια είχαν τη τιμητική τους φυσικά τα αυγουλακια,  τα οποία βάψαμε και μετατρεψαμε σε κεράκι!

20250403 111732 IMG 17857bba7be20b595241e056d715d28d V IMG 8cc43874ffa368e7623ccab89b3ac226 V IMG 014cdc3046f0245bbaf87504922a4037 V

Φυσικά δεν ξεχάσαμε την κάρτα μας για τις ευχές, που και αυτή ήταν σε σχήμα αυγού!

IMG 8f523f5453d3fb6174b4f2f99b4bfc7a V

Έπειτα σειρά είχαν τα φαναράκια μας για το Άγιο Φως από ανακυκλώσιμα βαζάκια..

20250407 115645

Συνεχίσαμε παλι με αυγά, αυτή τη φορά κανονικά τα οποία στολισαμε με χαρτοπετσετες ανοιξιάτικες!

20250409 114347 20250409 115454 20250409 115458 20250409 115448

Φυσικά δε παραλείψαμε να κάνουμε τα κουλουράκια μας τα οποία βάλαμε στη συνέχεια σε ένα όμορφο καλαθάκι!

20250410 114355 IMG 059efd0db3d9510037cadf82ebc0a3fd V IMG 47fca4a13e25e42fb0ba80f32ebc076f V 20250410 122658 IMG fe29155fc34f22389ce952d28959c365 V

Οι κατασκευές μας ολοκληρώθηκαν και γεμίσαμε χαρά! Καλό Πάσχα με υγεία για όλους!

20250411 112105 20250411 111756

Το ντοκιμαντέρ και εμείς!

Ένα πανέμορφο ντοκιμαντέρ, είχαμε την τύχη και την τιμή να γυρίσουμε με την ομάδα του φεστιβάλ κινηματογράφου Χανίων,σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο του Πατσιανού!

Ένα project αφιερωμένο στα παραδοσιακά εθιμα του γάμου, με επίκεντρο τα προικιά και τα ριζίτικα!

IMG 68aa3b1d2dec8f5d04d3adc593e0b167 V

Η ομάδα του φεστιβάλ μας παρουσίασε υλικό σχετικό με τη φωτογραφία και την κάμερα, υλικό μιας άλλης εποχής και πιο σύγχρονο.. μέσα από βίντεο μας έδειξε δράσεις που έχουν κάνει με σχολεία μέσα στο χρόνο και αφού μπήκαμε στο κλίμα αρχίσαμε την καταγραφή της δικής μας ιστορίας!

20250408 105406 IMG b74ceb6e90bf46fb24e7db6340a5f124 V 20250408 105134 20250408 103418 IMG 5e2115cb0ea349969635f6118a235d55 V IMG 4050ac43432881ba534e0e7ac97dc843 V

 

Ένα τραγούδι που μιλά για μια κερά που παντρεύει τη θυγατέρα της, μας κινεί το ενδιαφέρον..

Τι είναι..πως λέγεται αυτό το τραγούδι. Είναι ένα ριζιτικο που τραγουδιέται στην Κρήτη και το τραγουδά ο παππούς της δικής μας Ελενίτσας.. αναλύουμε το τραγούδι και καταλαβαίνουμε ότι αυτή η γυναίκα έχει πολλά να κάνει για το γάμο… ο γαμπρός είναι απαιτητικός.. βλέπουμε φωτογραφίες από γάμους παλιούς, μιλάμε για τα κανίσκια, τα πατητά και όλα τα έθιμα του γάμου..

Έπειτα το μπαούλο της κεράς ανοίγει..Ένα σωρό προικιά, πετσέτες, τραπεζομαντηλα, κουβέρτες..άλλα στον αργαλειό, άλλα με το βελονάκι..όλα πάντως χειροποίητα και με κόπο..

IMG 537e7ee161923f2888d6a247e80621ac V

Έτσι η κερά μας παρακαλεί στο γράμμα της να τη βοηθήσουμε.. ξέρει πως κι εμάς πιάνουν τα χεράκια μας!!! Θέλει να τη βοηθήσουμε!

Και δε λέμε όχι φυσικά!

Μαζί με τα παιδιά του Πατσιανού φτιάχνουμε αργαλειούς, κάνουμε τραπεζομαντηλα, κάνουμε καδρακια..

IMG ee19a6990d9d1683f4bf39274a58838d V

 

 

Και τη φωνάζουμε να ρθει .. έρχεται με το μαξιλάρι της που δεν αποχωριζεται ποτέ. Ένα μαξιλάρι για τις δεσιές, που χρειάζονται για το τελείωμα της πετσέτας.

IMG 8ada28b5ec4c0caf43f3ecd8144f0e97 V

Με τόση καλοσύνη μας το δείχνει και με άλλη τόση ζεστασιά μας δείχνει την τέχνη της..

20250408 124940

IMG 1ef23645c3a6dfa31836972512035565 VIMG d39b031e4a3bd45725ebb01128e8bc99 V

Της δείχνουμε κι εμείς αυτά που κάναμε και γεμίζει με χαρά!

20250408 125352

Έρχεται και ο προυκολογος να πάρει τα προικιά! Ενθουσιαζεται κι εκείνος! Ποσο ομορφοστολισμένα είναι! Μας το λέει κιόλας με το ριζιτικο του! Τόσο όμορφα τραγούδησε για τις δημιουργίες μας!

Screenshot 20250412 063625 Viber

 

Τελειώνοντας τη δράση αυτή,φύγαμε κι εμείς με το δικο μας “μπαούλο”, γεμάτο όμορφες εικόνες, από αυτές που σου αφήνουν νοσταλγία. Γεμάτο όμορφους ανθρώπους που σπανίζουν. Γεμάτο όμορφα έθιμα που πάνε χαθούν, και άλλα που με κόπο όμορφοι άνθρωποι τα κρατάνε ζωντανά.

IMG 70c27a182ff0fc67434e05e083bea911 V IMG 1e9c4bb8cfa3af476db517b7da85b7cd V

…η συνέχεια στις μεγάλες οθόνες!!!!!