ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ !
Σας καλωσορίζουμε στον ιστότοπο μας, που δημιουργήθηκε ως παράθυρο επικοινωνίας με τους γονείς και τους μαθητές μας.
Καλή Πλοήγηση!
Σας καλωσορίζουμε στον ιστότοπο μας, που δημιουργήθηκε ως παράθυρο επικοινωνίας με τους γονείς και τους μαθητές μας.
Καλή Πλοήγηση!
Με πολλή αγάπη γιορτάσαμε φέτος τη Γιορτή της Μητέρας, τιμώντας τα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα ! Τα παιδιά ζωγράφισαν υπέροχες καρδιές και έγραψαν ευχές για την μανούλα τους!
Η πιο ξεχωριστή γυναίκα στη καρδιά του καθενός, γιορτάζει και το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε γι αυτό είναι να της χαρίσουμε κάτι που το έχουμε φτιάξει με τα χεράκια μας με πολύ αγάπη και μεράκι! Για να χαρίσουμε στις μανούλες μας τις πιο πλούσιες και δημιουργικές ευχές (και αγκαλιές)!
Έπαιξαν με τις λέξεις μητέρα ,μαμά και μάνα και χόρεψαν με τις καρδιές !!!
Άκουσαν και χόρεψαν το τραγούδι Η καλύτερη μαμά του κόσμου για να το τραγουδήσουν στην υπέροχη μαμά τους και ετοίμασαν καρτούλες με ευχές για να τις χαρίσουν!!
Καλωσορίζουμε την Άνοιξη!!!
Η άνοιξη μπήκε για τα καλά στην τάξη μας. Μιλήσαμε για την αγαπημένη αυτή εποχή του χρόνου, παρατηρήσαμε τις αλλαγές στη φύση και εκφράσαμε όλα όσα νιώθουμε με δημιουργικό τρόπο.
Τα παιδιά ζωγράφισαν πολύχρωμα έντομα — πεταλούδες, μελισσούλες, πασχαλίτσες, λουλούδια και δημιουργήσαμε όλοι μαζί το φόρεμα της Άνοιξης,και το διακοσμήσαμε!
Έτοιμη η Άνοιξη να στολίσει μια γωνιά στην τάξη μας!!
Διαβάσαμε παραμύθια που μας μιλούν για την άνοιξη και τα πλάσματά της, κάναμε βόλτες στην αυλή για να ανακαλύψουμε πραγματικά έντομα και παρατηρήσαμε πώς κινούνται και πού κρύβονται. Έτσι αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε και το δικό μας ανοιξιάτικο καδράκι με λουλουδια και έντομα.Ζωγραφίσαμε ,κόψαμε ,κολλήσαμε και έτοιμο!!!
ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΑΝΤΟΥ!!! Και βέβαια στεφανάκια με λουλούδια για να υποδεχτούμε τον ΜΑΗ!!!
Η Πεινασμένη Κάμπια στην τάξη μας!
Στο μάθημα των Αγγλικών με την κυρία Κλαίρη, διαβάσανε το αγαπημένο παραμύθι “The Very Hungry Caterpillar” του Eric Carle. Τα παιδιά γνώρισαν τις μέρες της εβδομάδας και τα φαγητά στα αγγλικά, ακολουθώντας το ταξίδι της πεινασμένης κάμπιας μέχρι τη μεταμόρφωσή της σε πεταλούδα.
Έπαιξαν τη διαδοχή με τα στάδια μεταμόρφωσης της κάμπιας σε πεταλούδα!!
Τάισαν την πεινασμένη κάμπια!!
Και με πολλή χαρά δημιουργήσαν μια μεγάλη κάμπια, με το σώμα της γεμάτο ζωγραφιστά φαγητά, όπως ακριβώς στο παραμύθι!
Η δραστηριότητα συνδύασε τη γλώσσα με το παιχνίδι, την καλλιτεχνική έκφραση και τη φαντασία
Φέτος το παγκόσμιο μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου υπογράφει η συγγραφέας και ποιήτρια Rian Visser ενώ η Janneke Ipenburg φιλοτέχνησε το εικαστικό της αφίσας.
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τους ήρωες του βιβλίου ,για τα συναισθήματα και τους φόβους μας.Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – IBBY).
Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αναλαμβάνει να δημιουργήσει το μήνυμα και την αφίσα της Ημέρας, τα οποία διανέμονται σε ολόκληρο τον κόσμο με σκοπό να αναδείξουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, καθώς και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την προώθηση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.
Για το 2025, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το εθνικό τμήμα των Κάτω Χωρών.
Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visser. Το 2022, η Rian Visser κέρδισε το Zilveren Griffel και το Gouden Poeziemedaille (“Χρυσό μετάλλιο ποίησης”).
Το εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg, έργα της οποίας ήταν υποψήφια, στην ευρεία λίστα, των World Illustration Awards.
Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.
Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα από τα ολλανδικά από την κ. Μαργαρίτα Μπονάτσου, η οποία εργάστηκε εθελοντικά, και παροτρύνει τους φορείς οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία τους να συμβάλλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Με αφορμή τη μέρα αυτή το νηπιαγωγείο μας οργάνωσε τις παρακάτω δράσεις.
1η ΔΡΑΣΗ
Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ανάγνωση παραμυθιού από την συγγραφέα ΑΘΗΝΑ ΒΑΪΤΣΗ.
Η κ. Αθηνά διάβασε στους μικρούς μας μαθητές το βιβλίο της ,με τίτλο:
” Με λένε Ανέμιο θέλεις να γίνουμε φίλοι;”
Η Κ. Αθηνά μας ζήτησε να ζωγραφίσουμε το δικό μας φόβο και να τον κάνουμε φίλο μας , δίνοντας του ανθρώπινα χαρακτηριστικά.
2η Δράση
Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση φιλαναγνωσίας “ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!”
Διαβάσαμε το βιβλίο μας :” Με λένε Ανέμιο , θέλεις να γίνουμε φίλοι ;” ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΜΑΖΙ με πολλά σχολεία απ΄ όλη την Ελλάδα και την Κύπρο ,με κάθε τάξη να έχει επιλέξει ελεύθερα το βιβλίο που επιθυμούσε.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε δημιουργικά το βιβλίο μας και εκφραστήκαμε συνεργατικά φτιάχνοντας μια ομαδική αφίσα -κολάζ.
Όλα τα σχολεία ανέβασαν τις δημιουργίες τους σε ένα συνεργατικό padlet.
“Διαβάζουμε Μαζί!”
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.
Την Παρασκευή 4 Απριλίου δηλώσαμε συμμετοχή για να παρακολουθήσουμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας την παρουσίαση της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (ΠΦΠΟ)για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.Έτσι και μεις είμασταν έτοιμοι 9.30-10.15 να συνδεθούμε μαζί με όλα τα νηπιαγωγεία που συμμετείχαν στην δράση. Να ευχαριστήσουμε πολύ την ομιλήτρια κα Χριστίνα Νομικού που με την όμορφη παρουσίασή της μας έδειξε την αξία της φιλοζωίας !!!
Όμως όλα όσα ακούσαμε και είδαμε για την φροντίδα των ζώων μας έφεραν στο μυαλό την ιστορία του ΞΟΥΤ γιατί ……Σε κάθε δρόμο, σε κάθε γωνιά της γης, μπορεί κι εσείς να συναντήσετε έναν Ξουτ. Θα τον αναγνωρίσετε από το αδύναμό του σώμα, από τις φοβισμένες του κινήσεις και από το ζεστό του βλέμμα.Μια τρυφερή ιστορία ενός αδέσποτου σκύλου που μετά από διάφορες περιπέτειες κατάφερε να βρει το δικό του σπίτι με τον άνθρωπο που τον αγάπησε!!
Παρακολουθήσαμε την ιστορία του !! Παίξαμε με τις καρτέλες διαδοχής της ιστορίας του Ξουτ και ζωγραφίσαμε τι θα ήθελε το σκυλάκι για να είναι ευτυχισμένο! Προτείναμε κι ένα όνομα στο σκυλάκι της ιστορίας ,μιας και ο Ξουτ υιοθέτησε το όνομά του από την λέξη που άκουγε κάθε φορά που πλησίαζε τους ανθρώπους.
Τίτλος Σεναρίου: “Μαθαίνω να αγαπώ και να σέβομαι – Ένα ταξίδι στην ενεργό πολιτειότητα“
Θέμα: Ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας μέσω του βιβλίου “Σε αγαπώ λέμε”.
“Σ’ αγαπώ ήδη! / I Love You Already!” του συγγραφέα Jory John, με εικονογράφηση από τον Benji Davies.
Πρόκειται για μια ζεστή, χιουμοριστική και τρυφερή ιστορία που μας μιλά για τη φιλία, την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη σημασία του να βρίσκουμε τρόπους να περνάμε όμορφα μαζί, ακόμα κι αν έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις.
Γενικός Σκοπός:
Να καλλιεργηθεί η έννοια της ενεργού πολιτειότητας μέσα από την ανάγνωση και επεξεργασία του βιβλίου “Σε αγαπώ λέμε”, ενισχύοντας αξίες όπως ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η συνεργασία και η ενσυναίσθηση.
Για την φετινή σχολική χρονιά 2024-2025 το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα
e-twinning με τίτλο : ¨Curius Thinkers Dreaming¨(Περίεργοι Στοχαστές Ονειρεύονται).
4η κοινή δράση :
Όλα τα σχολεία ,το καθένα στη γλώσσα της χώρας του, ασχολήθηκαν με το παραμύθι :
“Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι “
Η κοινή αποστολή μας ήταν να γράψουμε το παραμύθι “αλλιώς” ,όπου ο κακός του παραμυθιού θα ήταν ένας από τους νάνους και μέσα από αυτό να περάσουμε το μήνυμα της αγάπης ,της φιλίας αλλά και της συγχώρεσης.
Στα πλαίσια αυτής της δράσης, δημιουργήσαμε με τα παιδιά μία αφίσα για την Φιλία και την Συγχώρεση και αφού κατασκευάσαμε μάσκες δραματοποιήσαμε το κλασικό παραμύθι ”Η Χιονάτη και οι 7 Νάνοι” με μια όμως διαφορετική προσέγγιση στο ρόλο του κακού. Ο κακός του παραμυθιού είναι ένας από τους νάνους, που προδίδει τους φίλους του αλλά στο τέλος της ιστορίας μετανιώνει και ζητάει ΣΥΓΝΩΜΗ ,την οποία οι φίλοι του και η Χιονάτη δίνουν απλόχερα .
ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ασχοληθήκαμε με την επέτειο της 25ης Μαρτίου, τι γιορτάζουμε ποιους τιμούμε, γιατί κάνουμε παρέλαση ;
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, κατασκευές, ζωγραφική, τραγούδια και ανάγνωση βιβλίων και παραμυθιών, προβολή βίντεο τιμήσαμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου και τους ήρωες της!
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο :Η Επανάσταση του 1821 μέσα από την Τέχνη. Η Επέτειος της 25ης Μαρτίου σε μια Νύχτα στο Μουσείο.
Διαβάσαμε τα ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ της Ευγ.Φακίνου ,ένα παραμύθι εμπνευσμένο από τα κεντήματα, τα λιθόγλυπτα και τα υφαντά της ελληνικής λαϊκής τέχνης.Οι ανθρώπινες φιγούρες, τα καράβια, τα λουλούδια και τα πουλιά που κέντησαν και ύφαναν οι κοπελιές στα προικιά τους έγιναν ένα όμορφο παραμύθι.
Ταξιδέψαμε με τη φαντασία μας στα χρόνια της σκλαβιάς και της επανάστασης φτιάχνοντας μια ιστοριογραμμή και παρατηρώντας έργα τέχνης.
Μιλήσαμε για τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ .
Διακοσμήσαμε το ποιηματάκι που είχαμε να μάθουμε για τη γιορτούλα μας.
Φτιάξαμε κατασκευές για τη διπλή γιορτή ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.
Τα παιδιά ασχολήθηκαν με φύλλα εργασίας και αποτύπωσαν στο μέσα από τη δική τους ματιά την ειρήνη και τον πόλεμο.
Μιλήσαμε για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ και τη σημασία των 9 γραμμών (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ)
Ακούσαμε και μάθαμε το αγαπημένο τραγούδι : Ο Θούριος Του Ρήγα, το οποίο θα τραγουδήσουμε και στη γιορτή.
Έτοιμο και το σκηνικό για τη γιορτούλα μας.
Στιγμιότυπα από τη γιορτούλα μας ,την κατάθεση στεφάνων και την παρέλαση.
1η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Στις αρχές Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη από μια σειρά δράσεων ανάγνωσης παιδικού βιβλίου από γονείς και κηδεμόνες των νηπίων στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Χορεύοντας σαν φλαμίγκο….” από την κ. ΝΑΤΑΛΗ ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΥΣ . Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μιας και το φλαμίγκο μας σύστησε πολλούς φίλους του και μας έδειξε τις χορευτικές τους ικανότητες!!!Εμείς χορέψαμε σαν τα ζωάκια της ιστορίας, μιμηθήκαμε τις κινήσεις τους και διασκεδάσαμε μαζί τους! Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι της ιστορίας ,το δείξαμε στους φίλους μας και χορέψαμε όπως αυτό!! Ήταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Ευχαριστούμε πολύ τη μανούλα της Επιστήμης ,περάσαμε τέλεια!!!
2η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Με χαρά μας και σήμερα φιλοξενήσαμε στην τάξη μας την κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΟΥΓΙΟΥΛΤΖΗ, μαμά ενός μαθητή μας και ακούσαμε ένα υπέροχο παραμύθι……
“Ο Κακός λύκος και τα 14 λυκάκια του”, Κριστίν Νομάν- Βίλμεν, εικ: Ντέιβιντ Μπ. Ντράπερ, εκδ. Μεταίχμιο
Τον γνωρίζετε όλοι τον Κακό Λύκο; Που ήταν πρωταγωνιστής στο παραμύθι με τα Τρία γουρουνάκια; Κι όμως υπάρχει και μια διαφορετική ιστορία πίσω από τον ρόλο που έπαιξε τότε προσπαθώντας να γκρεμίσει τα σπιτάκια τους. Ακούστε λοιπόν προσεκτικά και δείτε πως κάποιες φορές τα πράγματα έχουν διάφορες οπτικές και αλήθειες…
Ένα βιβλίο που ενθουσίασε τα παιδιά και γελάσανε όλοι πολύ με τα καμώματα των ηρώων-ζώων και τους ευφάνταστους διαλόγους.
Παίξαμε με το παζλ του λύκου ,βρήκαμε τα κομμάτια του και το συνθέσαμε!!Ανακαλύψαμε τον αριθμό 14 στην αριθμογραμμή μας και τον γράψαμε στον πίνακα μαρκαδόρου!
Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από την ιστορία του!!!Ένα βιβλίο που δεν αρκεί μόνο μια ανάγνωση αλλά θα κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών για αρκετό καιρό.
3η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας άλλη μια επίσκεψη γονέα, με σκοπό την αφήγηση παραμυθιού. Η κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΚΙΚΗ ,εμφανίστηκε φέρνοντας μαζί της μια έκπληξη. Τα παιδιά την πλησίασαν γεμάτα περιέργεια ,ήξεραν πως είχε έρθει για να τους διαβάσει παραμύθι ,τι κρυβόταν όμως μέσα στο κουτί;
Το κουτί άνοιξε και από μέσα ξεπήδησαν οι φιγούρες-ήρωες του παραμυθιού. Τα παιδιά αναγνώρισαν ,τα ζωάκια-φιγούρες ,τα έβαλαν στη σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και τέλος τα αρίθμησαν(1-8).
Η αφόρμηση δόθηκε και το παραμύθι ξεκίνησε….
Πως να κάνετε έναν ελέφαντα να χορέψει;
Ποιος άραγε μπορεί;
Σίγουρα κάποιος εύσωμος. Με μια φωνή βροντερή όσο εκατό κεραυνοί μαζί. Και δυνατός. Ναι, οπωσδήποτε πολύ δυνατός!
Ή μήπως όχι;
Ένα βιβλίο που, με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο, αποδεικνύει ότι όλα μπορεί να τα καταφέρει κανείς… αρκεί να μετατρέψει την “αδυναμία” του σε δύναμη!
Ένα βιβλίο του Άγγελου Αγγέλου και της Έμη Σίνη για την αυτοπεποίθηση. Για όλα τα παιδιά που νομίζουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν, αλλά κρύβουν μια τεράστια δύναμη μέσα τους, αρκεί να το γνωρίσουν!
Το κουτί όμως δεν έκρυβε μόνο τις φιγούρες των ηρώων του παραμυθιού αλλά και μάσκες ,για να δραματοποιήσουμε το παραμύθι ,που κατασκευάστηκαν από την κ.Κική.
Περάσαμε υπέροχα, ευχαριστούμε θερμά την γλυκιά και πρόθυμη μανούλα της Νάγιας!!!
4η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ,άλλη μια επίσκεψη γονέα, με σκοπό την αφήγηση παραμυθιού. Η κ. Σοφία Δαμιανίδου μας διάβασε το αγαπημένο βιβλίο του Κωνσταντίνου με τίτλο : “ΑΣΤΕΡΗΣ ,ΟΔΗΓΟΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ!ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΣ”.
Ο ΑΣΤΕΡΗΣ. Ο γνωστός μας βιβλιοφάγος έχει ροκανίσει τις σελίδες του βιβλίου με τους τρομερούς και φοβερούς ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ, Μήπως το τερατάκι μας αυτή τη φορά το παράκανε;
Παρουσιάστηκε στα παιδιά η φιγούρα τερατάκι και η περιέργεια ήταν απίστευτη. Πήραν θέση στη γωνιά των παραμυθιών και το ταξίδι ξεκίνησε…….
Το παραμύθι κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Μετά το τέλος της ανάγνωσης ,μια έκπληξη-πρόκληση περίμενε τους μικρούς μαθητές.
Η κ. Σοφία ανακοίνωσε στα παιδιά ότι είχε να τους αναθέσει μια αποστολή. Μέσα στην τάξη υπήρχαν κρυμμένα 35 κομμάτια παζλ. Τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν τα κομμάτια ,να συνθέσουν το παζλ και να αποκαλύψουν την εικόνα του.
Η αποστολή δόθηκε και το παιχνίδι ξεκίνησε…..
Πολύ γρήγορα η αποστολή εξετελέσθη!!!
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους τερατάκι και του έδωσαν όνομα.
Ευχαριστούμε πολύ ,πολύ τη γλυκιά μαμά του Κωνσταντίνου!!!
Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το «YouSmile» πραγματοποιεί την σχολική δράση «Μίλα Τώρα». Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.
Στο νηπιαγωγείο μας, αφιερώσαμε χρόνο για να συζητήσουμε ένα πολύ σημαντικό θέμα: την Ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Με αφορμή το βιντεάκι-τραγούδι ΄΄Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι΄΄ενάντια στη βία, το ρατσισμό, την απόρριψη του άλλου, του διαφορετικού. Δηλαδή του καθενός μας, αφού καθένας μας είναι σε κάτι διαφορετικός από τους «άλλους» (είτε στην εμφάνιση είτε στην ψυχή). Ο δημιουργός του τραγουδιού, που είναι διδάκτορας μουσικής παιδαγωγικής, χρησιμοποιώντας με δημιουργικό τρόπο την αγαπημένη του «γλώσσα», των λίγων λέξεων και των πολλών νοημάτων, την ποίηση δηλαδή, αλλά και τη μουσική, προσεγγίζει σημαντικές αξίες της ανθρωπιστικής παιδείας: Ο σεβασμός στον διαφορετικό, η φιλία και η καλή επικοινωνία αντί της βίας, η προσέγγιση και η αποδοχή του άλλου η ενσυναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση και τα συναισθήματα του άλλου.
Συμφωνήσαμε στα συνθήματα και τα ζωγραφίσαμε
Για να αποτυπώσουμε όλα όσα συζητήσαμε, όλοι μαζί σαν ομάδα βάλαμε τα χέρια μας να ενωθούν και να στείλουν το δικό μας μήνυμα κατά της βίας!!ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!!!
ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Η αγαπημένη και χρωματιστή γιορτή του Φλεβάρη ήρθε στο νηπιαγωγείο μας με την παρουσία του αγαπημένου κλόουν που όμως είχε μια περιπέτεια
<έχασε την μύτη του>και ζήτησε την βοήθειά μας να την βρει.
Μια μέρα, για την ακρίβεια μέσα σε μια στιγμή, την ώρα που ετοιμαζόταν να βγει στη σκηνή, ένας κλόουν φτερνίστηκε και ουπς! έχασε τη μύτη του.
Και τώρα, που κανένας δεν τον πιστεύει, τι θα κάνει; Πως θα ξαναπαρουσιαστεί μπροστά στο κοινό;
Κάπως έτσι ξεκίνησε το κυνήγι της χαμένης μύτης….
και όταν την βρήκαμε ,αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας κλόουν με καινούργια ρούχα και μια όμορφη κόκκινη μύτη!!
Έτοιμος για να στολίσει την πόρτα μας με την ευχή για ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ και όχι μόνο!!!Οκλόουν σε ρόδα μας διασκεδάζει!!!
Παίξαμε παζλ μαζί του ,βρήκαμε τα ζευγαράκια του αλλά και μετρήσαμε τα καπέλα του!
Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου ενός παιδιού που ζούσε στη Βενετία της Ιταλίας και αναδείχθηκε ο βασιλιάς του καρναβαλιού με τη βοήθεια της μητέρας του της Φαντασίας!!Βρήκαμε τις καρτέλες διαδοχής της ιστορίας και ντύσαμε τον Αρλεκίνο με τα χρωματιστά κουρελάκια σε σχήμα ρόμβου που χρησιμοποίησε η μητέρα του η Φαντασία για να φτιάξει την στολή του!
Και βέβαια χορέψαμε με το τραγούδι του Αρλεκίνου και τους ρυθμούς της Αποκριάς!
Δε γινόταν να μη θυμηθούμε το γαϊτανάκι της Αποκριάς που με τις κορδέλες του οι μασκαράδες χορεύουν και μπερδεύονται όπως και οι μήνες του χρόνου!! Έτσι και το ζωγραφίσαμε!!
Και επειδή τα όνειρά μας θέλαμε να πετάξουν ψηλά τα ζωγραφίσαμε στους χαρταετούς μας με την ευχή να φτάσουν όσο πιο ψηλά μπορούν!Με τη μουσική του Μικη Θεοδωράκη <Χαρταετοί>τρέξαμε και χορέψαμε μαζί τους !!!
Να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου των Ν.Σιλάτων που μας κέρασε σαντουϊτσάκια και χυμούς την Τσικνοπέμπτη αλλά και τα <μαρτάκια> που μας δώρισε για να υποδεχτούμε τον Μάρτη!!ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!
Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
«Η Κυρά Σαρακοστή που είναι έθιμο παλιό οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν με αλεύρι και νερό»
Η «Κυρά Σαρακοστή», λοιπόν, είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο που έπαψε να τηρείται στις μέρες μας. Στην ουσία είναι ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που είχαν οι παλιοί για να μετρούν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Οι εβδομάδες είναι επτά, γι΄αυτό και η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά πόδια. Ένα πόδι για κάθε εβδομάδα. Την έφτιαχναν με αλεύρι και νερό! Σε άλλα μέρη, έκαναν την «κυρά Σαρακοστή» πάνινη και τη γέμιζαν με πούπουλα. Στον Πόντο, έπαιρναν μια πατάτα ψημένη ή κρεμμύδι, τον «κουκουρά» όπως την έλεγαν, έμπηγαν ακτινοειδώς 7 φτερά κότας, την κρεμούσαν από το ταβάνι και κάθε βδομάδα έβγαζαν και ένα φτερό.
Την Κυρά Σαρακοστή
που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό!
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι της σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό!
.Και μετρούσαν τις ημέρες
με τα πόδια της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα,
μέχρι να ρθει η Πασχαλιά!
Μάθαμε το τραγούδι της και το ακούσαμε…..
Έτσι αποφασίσαμε να γεμίσουμε την ποδιά της με νηστίσιμα φαγητά που προτιμούσε η Κυρά Σαρακοστή και αντί για ποδαράκια της ετοιμάσαμε σακουλάκια με όσπρια!!
Μετρήσαμε τον αριθμό 7,τον ανακαλύψαμε στην αριθμογραμμή μας και τον κυκλώσαμε σε φύλλο εργασίας ! Φυσικά ετοιμάσαμε και μια Σαρακοστή-κατασκευή για το σπίτι για να μετράμε τις βδομάδες μέχρι το Πάσχα και να κόβουμε τα ποδαράκια της!!