ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο “Βιβλιοταξιδιώτες στον κόσμο των Γνώσεων και της Φαντασίας”, ενημερώσαμε μαθητές και γονείς για τις δράσεις μας.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους γονείς των μαθητών , στην οποία ενημερώθηκαν για το σχέδιο δράσης και ζητήθηκε και η δική τους άποψη μέσα από 2 ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν.
Παράλληλα και οι μαθητές με την βοήθεια των εκπαιδευτικών συμπλήρωσαν και αυτοί ένα διερευνητικό ερωτηματολόγιο προκειμένου να εκμαιεύσουμε τις δικές τους σκέψεις.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Με την ευκαιρία της μετεγκατάστασης στο νέο διδακτήριο των Ν.Σιλάτων οι γονείς και ο Σύλλογος διδασκόντων ανέλαβαν την πρωτοβουλία να ομορφύνουν την γωνιά της δανειστικής βιβλιοθήκης και να την εμπλουτίσουν με νέους τίτλους.
- Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μας διέθεσε τα χρώματα και ο δάσκαλος των εικαστικών του Δημοτικού σχολείου κ. Αντώνης φιλοτέχνησε την συγκεκριμένη γωνιά.
- Οι γονείς των νηπίων μας χάρισαν κάποιους καινούριους τίτλους βιβλίων.
Ευχαριστούμε θέρμα τον κ. Αντώνη ,το Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων και τους γονείς.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Πριν ξεκινήσουμε την λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης ,συζητήσαμε με τα παιδιά και συντάξαμε ,ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΉΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ,το οποίο υπέγραψαν όλοι οι μαθητές και συμφώνησαν να τηρείται από το σύνολο της τάξης. Το αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο στη βιβλιοθήκη επίσης φτιάξαμε αντίγραφο του σε φύλλο εργασίας με σκοπό να υπογραφεί ατομικά και να λάβουν γνώση οι γονείς τους.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Τέθηκε, από ένα μαθητή μας ,ο προβληματισμός σχετικά με το ποια δικαιώματα έχει ένα παιδί που διαβάζει βιβλία. Αναζήτησαν λοιπόν οι μαθητές σχετικές πληροφορίες .Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο σχετικά βίντεο ,συζητήσαμε όσα είδαμε και στη συνέχεια εικονογραφήσαμε τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη με το δικό μας τρόπο και τα αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο κοντά στο χώρο της βιβλιοθήκης.
ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ( Βαλιτσάκι με δραστηριότητες )
Στο νηπιαγωγείο μας, η Δανειστική Βιβλιοθήκη εμπλουτίζεται με μια δημιουργική και διαδραστική προσέγγιση, καθώς κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να δανειστεί ένα ΦΑΚΕΛΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ με ένα παραμύθι.
Tο παραμύθι “Τα Τρία Μικρά Λυκάκια” Tο βαλιτσάκι περιλαμβάνει:
- Μαθαίνω τον τίτλο: Το παιδί εντοπίζει και τοποθετεί τις κάρτες του τίτλου στη σωστή σειρά, εξασκώντας την αναγνώριση γραμμάτων και λέξεων.
- Παζλ παραμυθιού: Στο βαλιτσάκι υπάρχει ένα έτοιμο παζλ με την εικόνα του εξωφύλλου, το οποίο τα παιδιά καλούνται να συναρμολογήσουν.
- Τα σπιτάκια στη σωστή σειρά: Τα παιδιά οργανώνουν τις εικόνες των σπιτιών που έχτισαν τα τρία λυκάκια, ακολουθώντας τη σειρά της ιστορίας.
- Φύλλο συναισθημάτων: Τα παιδιά επιλέγουν αν θα σημειώσουν μια χαρούμενη ή λυπημένη φατσούλα, εκφράζοντας πώς τα έκανε να νιώσουν η ιστορία.
- Δημιουργική ζωγραφική: Σχεδιάζουν αυτό που τους έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση από το παραμύθι, καλλιεργώντας τη φαντασία και την παρατηρητικότητά τους.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2024-2025 με τίτλο “Βιβλιοταξιδιώτες στον κόσμο των Γνώσεων και της Φαντασίας”, απευθυνθήκαμε σε διάφορους φορείς για δωρεές προς ενίσχυση της σχολικής μας βιβλιοθήκης.
Ένα αίτημά μας προς τον οργανισμό LIBRARY4ALL που έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς με στόχο την ενίσχυση της δανειστικής βιβλιοθήκης με χαρά μας μάθαμε πως ικανοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων του SANNI/IKOS ομίλου !
Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας και οι μικροί μαθητές ευχαριστούμε θερμά τον οργανισμό LIBRARY4ALL αλλά και τον όμιλο ξενοδοχιακών επιχειρήσεων SANNI/IKOS για την χορηγία τους και υποσχόμαστε ότι δεν θα σταματήσουμε ποτέ να ταξιδεύουμε με ένα βιβλίο στον κόσμο της γνώσης και της φαντασίας.
Σήμερα λοιπόν Δευτέρα καθώς ήρθαμε στο σχολείο ,μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη!! Ένα μεγάλο κουτί που ήρθε για το νηπιαγωγείο μας! Με ανυπομονησία ανοίξαμε το κουτί και… μέσα βρήκαμε 25 υπέροχα παιδικά βιβλία! Ανυπομονούμε να ταξιδέψουμε μαζί τους σε κόσμους γεμάτους φαντασία και περιπέτειες.
Τα μάτια μας γέμισαν χαρά και ενθουσιασμό για τα όμορφα βιβλία που παραλάβαμε και αφού το συζητήσαμε με τα παιδιά αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε μια όμορφη αφίσα για να ευχαριστήσουμε τους δωρητές μας!!! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους δωρητές μας για αυτή τη μαγική στιγμή!
ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
1η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Στις αρχές Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη από μια σειρά δράσεων ανάγνωσης παιδικού βιβλίου από γονείς και κηδεμόνες των νηπίων στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Χορεύοντας σαν φλαμίγκο….” από την κ. ΝΑΤΑΛΗ ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΥΣ . Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μιας και το φλαμίγκο μας σύστησε πολλούς φίλους του και μας έδειξε τις χορευτικές τους ικανότητες!!!Εμείς χορέψαμε σαν τα ζωάκια της ιστορίας, μιμηθήκαμε τις κινήσεις τους και διασκεδάσαμε μαζί τους! Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι της ιστορίας ,το δείξαμε στους φίλους μας και χορέψαμε όπως αυτό!! Ήταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Ευχαριστούμε πολύ τη μανούλα της Επιστήμης ,περάσαμε τέλεια!!!
2η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Με χαρά μας και σήμερα φιλοξενήσαμε στην τάξη μας την κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΟΥΓΙΟΥΛΤΖΗ, μαμά ενός μαθητή μας και ακούσαμε ένα υπέροχο παραμύθι……
“Ο Κακός λύκος και τα 14 λυκάκια του”, Κριστίν Νομάν- Βίλμεν, εικ: Ντέιβιντ Μπ. Ντράπερ, εκδ. Μεταίχμιο
Τον γνωρίζετε όλοι τον Κακό Λύκο; Που ήταν πρωταγωνιστής στο παραμύθι με τα Τρία γουρουνάκια; Κι όμως υπάρχει και μια διαφορετική ιστορία πίσω από τον ρόλο που έπαιξε τότε προσπαθώντας να γκρεμίσει τα σπιτάκια τους. Ακούστε λοιπόν προσεκτικά και δείτε πως κάποιες φορές τα πράγματα έχουν διάφορες οπτικές και αλήθειες…
Ένα βιβλίο που ενθουσίασε τα παιδιά και γελάσανε όλοι πολύ με τα καμώματα των ηρώων-ζώων και τους ευφάνταστους διαλόγους.
Παίξαμε με το παζλ του λύκου ,βρήκαμε τα κομμάτια του και το συνθέσαμε!!Ανακαλύψαμε τον αριθμό 14 στην αριθμογραμμή μας και τον γράψαμε στον πίνακα μαρκαδόρου!
Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από την ιστορία του!!!Ένα βιβλίο που δεν αρκεί μόνο μια ανάγνωση αλλά θα κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών για αρκετό καιρό.
Ευχαριστούμε πολύ , την πάντα πρόθυμη μανούλα του Χριστόδουλου ,περάσαμε υπέροχα.
Δημιουργώ με Χρώμα: Ζωγραφίζω Πάνινες Τσάντες για τη Δανειστική Βιβλιοθήκη
Μα πώς κυρία να τα κρατήσω όλα στο χεράκι μου??Κάθε Παρασκευή η ίδια απορία από τα παιδάκια μας ,που στα μικρά τους τα χεράκια έπρεπε να πάρουν και τον φάκελο της δανειστικής βιβλιοθήκης!!Έπρεπε λοιπόν να σκεφτούνε έναν τρόπο για να μπορούνε να μεταφέρουνε τα βιβλία στο σπίτι. Μετά από συζήτηση και αρκετή σκέψη κάποια παιδιά πρότειναν την ιδέα μιας ”τσάντας” που να χωράει όμως ένα μεγάλο βιβλίο .Και τι καλύτερο από μια πάνινη τσάντα ζωγραφισμένη από τους ίδιους τους μικρούς καλλιτέχνες. Η ιδέα τους υλοποιήθηκε και τους άρεσε πολύ,πάντα βέβαια με τη συνδρομή των γονέων!
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
3η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας άλλη μια επίσκεψη γονέα, με σκοπό την αφήγηση παραμυθιού. Η κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΚΙΚΗ ,εμφανίστηκε φέρνοντας μαζί της μια έκπληξη. Τα παιδιά την πλησίασαν γεμάτα περιέργεια ,ήξεραν πως είχε έρθει για να τους διαβάσει παραμύθι ,τι κρυβόταν όμως μέσα στο κουτί;
Το κουτί άνοιξε και από μέσα ξεπήδησαν οι φιγούρες-ήρωες του παραμυθιού. Τα παιδιά αναγνώρισαν ,τα ζωάκια-φιγούρες ,τα έβαλαν στη σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και τέλος τα αρίθμησαν(1-8).
Η αφόρμηση δόθηκε και το παραμύθι ξεκίνησε….
Πως να κάνετε έναν ελέφαντα να χορέψει;
Ποιος άραγε μπορεί;
Σίγουρα κάποιος εύσωμος. Με μια φωνή βροντερή όσο εκατό κεραυνοί μαζί. Και δυνατός. Ναι, οπωσδήποτε πολύ δυνατός!
Ή μήπως όχι;
Ένα βιβλίο που, με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο, αποδεικνύει ότι όλα μπορεί να τα καταφέρει κανείς… αρκεί να μετατρέψει την “αδυναμία” του σε δύναμη!
Ένα βιβλίο του Άγγελου Αγγέλου και της Έμη Σίνη για την αυτοπεποίθηση. Για όλα τα παιδιά που νομίζουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν, αλλά κρύβουν μια τεράστια δύναμη μέσα τους, αρκεί να το γνωρίσουν!
Το κουτί όμως δεν έκρυβε μόνο τις φιγούρες των ηρώων του παραμυθιού αλλά και μάσκες των ,για να δραματοποιήσουμε το παραμύθι ,που κατασκευάστηκαν από την κ.Κική.
Περάσαμε υπέροχα, ευχαριστούμε θερμά την γλυκιά μανούλα της Νάγιας!!!
4η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ,άλλη μια επίσκεψη γονέα, με σκοπό την αφήγηση παραμυθιού. Η κ. Σοφία Δαμιανίδου μας διάβασε το αγαπημένο βιβλίο του Κωνσταντίνου με τίτλο : “ΑΣΤΕΡΗΣ ,ΟΔΗΓΟΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ!ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΣ”.
Ο ΑΣΤΕΡΗΣ. Ο γνωστός μας βιβλιοφάγος έχει ροκανίσει τις σελίδες του βιβλίου με τους τρομερούς και φοβερούς ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ, Μήπως το τερατάκι μας αυτή τη φορά το παράκανε;
Παρουσιάστηκε στα παιδιά η φιγούρα τερατάκι και η περιέργεια ήταν απίστευτη. Πήραν θέση στη γωνιά των παραμυθιών και το ταξίδι ξεκίνησε…….
Το παραμύθι κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Μετά το τέλος της ανάγνωσης ,μια έκπληξη-πρόκληση περίμενε τους μικρούς μαθητές.
Η κ. Σοφία ανακοίνωσε στα παιδιά ότι είχε να τους αναθέσει μια αποστολή. Μέσα στην τάξη υπήρχαν κρυμμένα 35 κομμάτια παζλ. Τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν τα κομμάτια ,να συνθέσουν το παζλ και να αποκαλύψουν την εικόνα του.
Η αποστολή δόθηκε και το παιχνίδι ξεκίνησε…..
Πολύ γρήγορα η αποστολή εξετελέσθη!!!
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους τερατάκι και του έδωσαν όνομα.
Ευχαριστούμε πολύ ,πολύ τη γλυκιά μαμά του Κωνσταντίνου!!!
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2025-ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ
Φέτος το παγκόσμιο μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου υπογράφει η συγγραφέας και ποιήτρια Rian Visser ενώ η Janneke Ipenburg φιλοτέχνησε το εικαστικό της αφίσας.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – IBBY).
Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αναλαμβάνει να δημιουργήσει το μήνυμα και την αφίσα της Ημέρας, τα οποία διανέμονται σε ολόκληρο τον κόσμο με σκοπό να αναδείξουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, καθώς και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την προώθηση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.
Για το 2025, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το εθνικό τμήμα των Κάτω Χωρών.
Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visser. Το 2022, η Rian Visser κέρδισε το Zilveren Griffel και το Gouden Poeziemedaille (“Χρυσό μετάλλιο ποίησης”).
Το εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg, έργα της οποίας ήταν υποψήφια, στην ευρεία λίστα, των World Illustration Awards.
Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.
Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα από τα ολλανδικά από την κ. Μαργαρίτα Μπονάτσου, η οποία εργάστηκε εθελοντικά, και παροτρύνει τους φορείς οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία τους να συμβάλλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Με αφορμή τη μέρα αυτή το νηπιαγωγείο μας οργάνωσε τις παρακάτω δράσεις.
1η ΔΡΑΣΗ
Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ανάγνωση παραμυθιού από την συγγραφέα ΑΘΗΝΑ ΒΑΪΤΣΗ.
Η κ. Αθηνά διάβασε στους μικρούς μας μαθητές το βιβλίο της ,με τίτλο:
” Με λένε Ανέμιο θέλεις να γίνουμε φίλοι;”
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τους ήρωες του βιβλίου ,για τα συναισθήματα και τους φόβους μας.
Η Κ. Αθηνά μας ζήτησε να ζωγραφίσουμε το δικό μας φόβο και να τον κάνουμε φίλο μας , δίνοντας του ανθρώπινα χαρακτηριστικά.
2η Δράση
Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση φιλαναγνωσίας “ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!”
Διαβάσαμε το βιβλίο μας :” Με λένε Ανέμιο , θέλεις να γίνουμε φίλοι ;” ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!
ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΜΑΖΙ με πολλά σχολεία απ΄ όλη την Ελλάδα και την Κύπρο ,με κάθε τάξη να έχει επιλέξει ελεύθερα το βιβλίο που επιθυμούσε.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε δημιουργικά το βιβλίο μας και εκφραστήκαμε συνεργατικά φτιάχνοντας μια ομαδική αφίσα -κολάζ.
Όλα τα σχολεία ανέβασαν τις δημιουργίες τους σε ένα συνεργατικό padlet.
“Διαβάζουμε Μαζί!”
Καλώς μας ήρθες Άνοιξη
Σχέδιο δράσης: Εικογράφηση ιστορίας με την καθοδήγησή της Εικαστικού και Εικονογράφου Κ.Στέλλας Νίνου
Σχέδιο δράσης: Εικονογράφηση ιστορίας με θέμα’ Καλώς μας ήρθες Άνοιξη’ με την καθοδήγησή της Εικαστικού και Εικονογράφου Κ .Στέλλας Νίνου Καραπαύλου την οποία ευχαριστούμε θερμά. Η δράση ενθουσίασε τα παιδιά και μας άφησε όλους με τις καλύτερες εντυπώσεις. Σαν συνέχεια της δράσης τα παιδιά δημιούργησαν συνεργατικά τη δική τους ιστορία χρησιμοποιώντας την φαντασία και τις γνώσεις τους.
book creator( Δημιουργία βήμα – βήμα )
https://read.bookcreator.com/kC74QkKdjwaJmnEEtZRdxKLRsK13/I5u8-wGWTOir-lzufpbong
https://read.bookcreator.com/kC74QkKdjwaJmnEEtZRdxKLRsK13/IvYuR1JHTvS7iq0l3dRV8Q