Θεματική Ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ Yποθεματική:Διατροφή
«Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά. Η αφορμή για την υλοποίηση του προγράμματος δίνεται από την απώλεια των νεογιλών δοντιών των παιδιών σε αυτήν την ηλικία. Πολλά δόντια είτε κουνιούνται είτε τους βγαίνουν ακόμα και στο σχολείο. Υπάρχει σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών της Μελέτης του Περιβάλλοντος, της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Εικαστικών και της Μουσικής.
Διδακτικοί Στόχοι που καλλιεργούνται:
• Ως προς τις Δεξιότητες του 21ου:
Οι μαθητές να κατανοήσουν πλήρως τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη στοματική υγιεινή και την υγιεινή διατροφή καλλιεργώντας την κριτική σκέψη.
Οι μαθητές να διαμορφώσουν τα προσωπικά τους βιώματα πραγματοποιώντας μία ομαδική κατασκευή της στοματικής κοιλότητας όταν ακολουθείται υγιεινή διατροφή (δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία).
• Ως προς τις Δεξιότητες του Νου:
Οι μαθητές να αναγνωρίζουν και να επιλύουν προβλήματα.
Οι μαθητές να συγκεντρώνουν πληροφορίες, να τις αναλύουν, να τις ερμηνεύουν και να εξάγουν συμπεράσματα.
Οι μαθητές να διαμορφώνουν απόψεις και πεποιθήσεις με βάση την εμπειρία.
• Ως προς το θέμα:
Οι μαθητές α) να γνωρίσουν τη στοματική κοιλότητα και τα όργανα που βρίσκονται μέσα σε αυτή και τις λειτουργίες που επιτελούν β) να γνωρίσουν γενικά τα δόντια γ) να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της διατροφής για την υγιεινή των δοντιών και κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας τους δ) να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η πρόληψη (επίσκεψη σε οδοντίατρο).
• Ως προς το Πρόγραμμα Σπουδών:
Το πρόγραμμα συνδυάζεται με τα γνωστικά αντικείμενα της τάξης (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα, Μαθηματικά, Εικαστικά, Μουσική).
1ο εργαστήριο «Ας γνωριστούμε»
1η δραστηριότητα: Γνωριμία μελών ομάδας
2η δραστηριότητα: Επιλογή θεμάτων από τα μέλη της ομάδας
3η δραστηριότητα: Διαμόρφωση κανόνων από τα μέλη της ομάδας στα πλαίσια συνεργασίας τους.
2ο εργαστήριο «Η κατοικία των δοντιών»
1η δραστηριότητα: Τα μέλη της ομάδας γνωρίζουν τα όργανα της στοματικής κοιλότητας
2η δραστηριότητα: Οι μαθητές κατανοούν τη σπουδαιότητα για την καλή υγεία
3η δραστηριότητα: Οι μαθητές συνειδητοποιούν την αξία της στοματικής κοιλότητας
3ο εργαστήριο «Τα δόντια»
1η δραστηριότητα: Ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα των δοντιών
2η δραστηριότητα: Κατανόηση σπουδαιότητας δοντιών για την καλή υγεία
3η δραστηριότητα: Αξία στοματικής κοιλότητας
4ο εργαστήριο: «Η διατροφή των δοντιών»
1η δραστηριότητα: Ποιος είναι ο ρόλος της σωστής διατροφής στην υγεία των δοντιών;
2η δραστηριότητα: Επίλυση προβλήματος: Οι μαθητές ξεχωρίζουν ποιες τροφές είναι καλές ή λιγότερο καλές για την υγιεινή των δοντιών
3η δραστηριότητα: Κατασκευή πυραμίδας «Τρέφομαι σωστά, δόντια γερά»
5ο εργαστήριο «Η φροντίδα των δοντιών»
1η δραστηριότητα: Οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, οδοντικό νήμα: Η αξία τους στην υγιεινή των δοντιών
2η δραστηριότητα: Σωστός τρόπος βουρτσίσματος δοντιών
3η δραστηριότητα: Διδακτικό Σενάριο «Γερά Δόντια» από την πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ
6ο εργαστήριο «Ο γιατρός των δοντιών»
1η δραστηριότητα: «Ιπποπόταμος ο Ιππόλυτος» : αξία προληπτικής ιατρικής που προσφέρει ο οδοντίατρος
2η δραστηριότητα: «Η Δόνα Τερηδόνα»
3ηδραστηριότητα: «Συνέντευξη με τον οδοντίατρο»: οι μαθητές προετοιμάζουν ερωτήσεις για τον οδοντίατρο
7ο εργαστήριο «Βάζω στόχους και συνεχίζω – Αξιολόγηση»
1η δραστηριότητα: Οι μαθητές αποτιμούν τις δράσεις τους και επεκτείνουν το σχέδιο δράσης με ένα θέμα σχετικά με τη διατροφή
2η – 3η δραστηριότητα: Αξιολόγηση: Οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα δεξιοτήτων αντιπαραβάλλοντας αυτά που γνώριζαν με αυτά που κατέκτησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος