ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ
Υποθεματική : Κλιματική Αλλαγή
Φυσικές Καταστροφές
Πολιτική Προστασία
Τίτλος : Κύκλος είναι και γυρίζει.
ΣΤΟΧΟΣ : Ξεκινάμε με αφορμή τον πλανήτη Γη και την επιβίωσή του , την ανακύκλωση και την αξία της ανακύκλωσης για τον πλανήτη.
Διδακτικοί Στόχοι που καλλιεργούνται:
• Ως προς τις Δεξιότητες του 21ου:
Οι μαθητές να κατανοήσουν πλήρως τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην ανακύκλωση και την διάσωση του πλανήτη, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη.
Οι μαθητές να διαμορφώσουν τα προσωπικά τους βιώματα πραγματοποιώντας μία ομαδική ζωγραφιά ενός υγειούς πλανήτη.(δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία).
• Ως προς τις Δεξιότητες του Νου:
Οι μαθητές να αναγνωρίζουν και να επιλύουν προβλήματα.
Οι μαθητές να συγκεντρώνουν πληροφορίες, να τις αναλύουν, να τις ερμηνεύουν και να εξάγουν συμπεράσματα.
Οι μαθητές να διαμορφώνουν απόψεις και πεποιθήσεις με βάση την εμπειρία.
• Ως προς το θέμα:
Οι μαθητές α) να γνωρίσουν την αξία της ανακύκλωσης και πώς μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε σε αυτό και να παραδώσουμε έναν πιο υγιή πλανήτη.β) να γνωρίσουν τον πλανήτη .γ) να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης και να κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας του πλανήτη δ) να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η πρόληψη
• Ως προς το Πρόγραμμα Σπουδών:
Το πρόγραμμα συνδυάζεται με τα γνωστικά αντικείμενα της τάξης (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα, Μαθηματικά, Εικαστικά, Μουσική).
1) εργαστήριο «Ας γνωριστούμε»
1η δραστηριότητα: Γνωριμία μελών ομάδας
2η δραστηριότητα: Επιλογή θεμάτων από τα μέλη της ομάδας
3η δραστηριότητα: Διαμόρφωση κανόνων από τα μέλη της ομάδας στα πλαίσια συνεργασίας τους.
2) εργαστήριο . Σεβασμός στο περιβάλλον
Στόχος: Να αναπτύξουν τα παιδιά θετικές συμπεριφορές προς το περιβάλλον οι οποίες εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του πλανήτη. Συγκεκριμένα επιδιώκονται να αντιληφθούν τα παιδιά την χρησιμότητα της ανακύκλωσης και της «καθαριότητας» του πλανήτη.
3 )εργαστήριο. Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις ανθρώπινες ενέργειες που ευνοούν και εκείνες που υπονομεύουν το έμβιο και άβιο περιβάλλον μας.
Να αναπτύξουν δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον και τη βιωσιμότητά του.
4) εργαστήριο «Βάζω στόχους και συνεχίζω – Αξιολόγηση»
1η δραστηριότητα: Οι μαθητές αποτιμούν τις δράσεις τους και επεκτείνουν το σχέδιο δράσης με ένα θέμα σχετικά με τη διατροφή
2η – 3η δραστηριότητα: Αξιολόγηση: Οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα δεξιοτήτων αντιπαραβάλλοντας αυτά που γνώριζαν με αυτά που κατέκτησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος